Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Nou ik vond Kings of Leon ook niet bepaald een spetterend optreden, we zijn dan ook halverwege weggelopen omdat we bijna in slaap vielen. De vorige show van Linkin Park was ik niet bij, maar ik hoorde dat het op Pinkpop wel een succes was dus misschien was Werchter toen gewoon een dipje. En vergeet niet dat Linkin Park de laatste jaren aardig aan populariteit heeft gewonnen, en na 2011 wel degelijk een aardig succesvol nieuw album heeft uitgebracht. Dat remix-ding moeten we maar snel vergeten, maar ook daar stond een nieuwe single op dus al met al genoeg reden om nog eens terug te keren.

@Dr. Hannibal ik heb het over de passage in 2011 van beide bands, KOL was daar een succes en LP niet echt.

Met een nieuwe single gaan ze echt niet zomaar terugkomen, dat maakt geen reet uit. Bovendien heeft LP in mijn ogen juist veel aan populariteit verloren. A Thousand Suns was echt een draak van een album en Living Things en Minutes to Midnight waren ook niet zulke successen als de eerste twee platen. Ik vind dat jullie wel heel makkelijk namen aan het geruchtenlijstje toevoegen op basis van een screenshot dat misschien niet eens klopt.

Dan kunnen we Eminem sowieso wegstrepen, dat leek me al een beetje sterk. Linkin Park is daarom nog minder een gerucht.

Ach ja, misschien kijk ik een beetje door een roze bril omdat ik gewoon Linkin Park fan ben. Maar wel jammer dat die lek fake is, al was dat wel enigszins te verwachten. Hopen dat ze snel met het echte lijstje komen om de geruchtenmolen weer een beetje op gang te helpen. Voor mij blijft de optie Linkin Park met een nieuw album en single nog steeds open, en ik denk dat je ook te voorbarig bent met Eminem definitief wegstrepen. Er worden veel rappers genoemd, en dan is Eminem wel een van de betere opties volgens mij. Of Jay-Z natuurlijk.

Ja Eminem zou dan een goede optie zijn. Maar kijk nou eens goed: Eminem heeft 0 tourplannen en heeft in augustus nog op Pukkelpop gestaan. Daarnaast staat hij nooit in de Benelux dus ik ben zeker niet te voorbarig. En Linkin Park kan je echt wel wegstrepen. Living Things is al tweeenhalf jaar oud als ze op Rock Werchter 2014 zouden spelen, over een nieuw album kan je dan echt niet meer spreken. Misschien is die roze bril afzetten nog niet eens zo'n slecht plan.

Volgens mij hebben we ondertussen nog steeds hetzelfde lijstje mogelijke headliners als anderhalve maand geleden, schiet niet op met de geruchten zo xD Zal wel snel verandering in gebracht worden want rond kerst en nieuwjaar word er nooit veel uitgebracht en voor die tijd zullen ze toch wel wat bekend gemaakt willen hebben.

Kasabian doet in juni een homecoming concert in de UK, hopelijk is dat niet het enige wat ze doen. Zou wel een leuk plekje op de RW affiche kunnen krijgen.

Jup Foo Fighters gaan in de zomer weer touren, al begint de tour wel in mexico(verder is er niks over bekend). Pas zag ik op hun fb pagina een foto dat ze weer aan het repeteren waren. Letterlijk tot bloedens toe. Als Linkin Park realistisch zou zijn, dan Foo Fighters zeker ook... Weet iemand toevallig rond welke datum vorig jaar de eerste namen van RW bekend werden gemaakt?

@mynoseknows
Toen waren rond deze tijd alle headliners al bekend:
http://www.rockwerchter.be/nl/news?page=3

Vorig jaar waren ze erg vroeg, rond deze tijd is normaal. Wanneer beginnen de Foo Fighters in Mexico, en heb je een linkje naar dat bericht? :)

Dat klopt, maar net als Linkin Park behoorlijk onrealistisch. Verder is er nog niks bekend én er is geen nieuw album. We kunnen hier wel bezig blijven met random namen roepen, maar dit zijn allemaal geen logische namen voor op de geruchtenlijst. Te weinig bewijs dat ze daadwerkelijk festivals in Europa gaan doen, heel simpel.

Hola Foo Fighters staan in december al in Mexico(verkeerd gelezen). Dat wil echter niet zeggen dat ze de zomer er niet meteen achteraan doen(wellicht in europa). Linkje mexico bevestiging:
http://www.foofighters.com/us/tour
Linkje facebookbericht:
https://www.facebook.com/foofighters

Het is inderdaad allemaal speculeren. Northside heeft zojuist ook AM en QOTSA bevestigd, dus voor RW word het onderhand ook tijd. Ik dacht ook dat ze vorig jaar eerder waren met de namen idd...

Arctic Monkeys is onzin. Ze hebben QOTSA en Franz Ferdinand bevestigd.

Met dit soort speculaties komen we natuurlijk nergens, niets bewijst dat FF volgende zomer gaan touren. Een show in december in Mexico maakt ook niets uit. Zolang er geen nieuw album is gaan ze gewoon niet touren.

Ja die show staat er al een tijdje maar zegt niks over een mogelijke festivaltour in Europa, uitsluiten kunnen we natuurlijk niet maar op dit moment is er niks dat wijst op een plaats op de RW affiche voor de Foo Fighters.

Er zijn genoeg voorbeelden van bands die zonder een nieuw album gingen touren... En ik bedoelde Franz Ferdinand ipv AM ja, excuseer. Verder heeft de gitarist van FF al gezegd dat ze na nieuwjaar een nieuw album gaan opnemen, dus een aansluitende tour in de zomer zou zeker niet gek zijn. En bovendien, wat zit er op dit moment anders op dan de mogelijkheden te bespreken, als er nog helemaal niks bevestigd is? Ik zie niks over FF staan hier, en ik las toevallig al dat nieuws, dus ik dacht ik post het even. Een kleine kans is ook een kans.

Shaverion heeft gelijk. Op dit moment wijst niks erop dat FF op Werchter zullen spelen, het bespreken daarvan is dus ook redelijk zinloos. Want op die manier kunnen we bands blijven bespreken die nu niet op de geruchtenlijst zouden staan.

Nee dat klopt, maar ik zie hier ook bands als iron maiden en complete speculaties over andere festivals voorbijkomen, maargoed. Na deze post genoeg over FF. Bron van album:
http://thelantern.com/2013/11/commentary-foo-fighters-end-touring-hiatus-relieving-devastated-fans/
Onderaan: 'Guitarist Chris Shiflett gave hope to listeners back in August when he told “Rolling Stone” the group planned to reconvene and begin recording a new album after the new year, so really the tour dates were only a matter of time'

Users who are viewing this thread