Pinkpop 2025

ik geef net zo goed een argument, en dat kan ook zonder ondertoontje over de band Muse "zo vaak" in NL te zien is
Ik zei vrij vaak. Dat was niet als ondertoontje bedoeld... dat is gewoon een feit. Voor een band die je amper kan zien in de Benelux zou ik de festivalhop niet perse afraden. Voor een band die vrij vaak de Benelux bezoekt wel - dat is wat mij betreft de onderneming en het geld niet waard. Kun je beter lekker van Graspop genieten en het geld wat je uitspaart daar uitgeven. Muse komt binnen korte tijd (dus binnen twee jaar) vast nog wel een keer.

Ieder moet zelf doen wat hij wil doen maar het is een forum. Mijn reactie was gewoon als reactie (en tip) naar Won.

• Leuk
Waarderingen: elo en Sjakie de Wit
ligt er ook aan hoe favoriet zo'n band is voor iemand, lijkt me? Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet wil afwachten of Muse volgend jaar of over 2 jaar weer langs komt en dan ook op een locatie die je zou overwegen, voor je het weet staan ze in zo'n uithoek dat je daar meer over twijfelt.

Daarnaast geeft @won666 ook heel terecht aan ook voor Korn, Kaiser Chiefs en Krezip de zondag Pinkpop te overwegen. Kan me voorstellen dat je dan zo'n keuze wil nemen. Ik heb in het verleden ook wel mensen gezien op Pinkpop die Rock am Ring in het zelfde weekend combineerde in de tijden dat ze gelijk waren. Meen 2014 dat waren Metallica fans, al was RaR tm de 8e en Metallica op Pinkpop op de 9e.

ligt er ook aan hoe favoriet zo'n band is voor iemand, lijkt me? Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet wil afwachten of Muse volgend jaar of over 2 jaar weer langs komt en dan ook op een locatie die je zou overwegen, voor je het weet staan ze in zo'n uithoek dat je daar meer over twijfelt.

Daarnaast geeft @won666 ook heel terecht aan ook voor Korn, Kaiser Chiefs en Krezip de zondag Pinkpop te overwegen. Kan me voorstellen dat je dan zo'n keuze wil nemen. Ik heb in het verleden ook wel mensen gezien op Pinkpop die Rock am Ring in het zelfde weekend combineerde in de tijden dat ze gelijk waren. Meen 2014 dat waren Metallica fans, al was RaR tm de 8e en Metallica op Pinkpop op de 9e.
Ja, vaak heel fijn die combi weekenden. Zo heb ik ooit Dynamo Open Air en RockHard festival gecombineerd met een dagje Pinkpop. Laatste keer was de combi RockHard festival en de Pinkpop maandag met o.a. Morrissey, Deftones en RHCP. Op papier een prachtige dag, maar het verval van RHCP was toen al duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: won666 en DennisvdBr
Favoriete bands houden mij niet tegen als ze er vrij vaak staan in ieder geval. In 2015 KISS gezien in de Ziggodome en een dag later weer op Graspop (vooruit, wel eerste keer ooit, dus dan is het makkelijker gaaf om twee keer te gaan), maar ook recenter Beast in Black gezien in november 2022, februari 2023 en juni 2023, en dat houd me dan niet tegen om nu weer een absolute mustsee te zijn op Graspop. Powerwolf staat daar ook en heb ik afgelopen december ook nog gezien.

Kan me wel vinden in het argument "band heb je al vaak kunnen zien", maar als je echt fan bent van een band maakt dat niet uit. Of in het geval dat je er relatief neutraal in staat, is voor mij het argument "heeft er al vaak gestaan (in Nederland/België in het algemeen)" ook een zwak argument, want dat ze er vaak hebben gestaan, betekent niet dat je ze al eens gezien hebt (al is dat hier bij @won666 ongetwijfeld niet van toepassing).

Zou echter gewoon de energie en zin hebben om van festival te moeten verhuizen in eenzelfde weekend, maar ook iets dat voor won666 geen probleem gaat zijn, als je zijn "tourschema" wel eens hebt zien passeren, shows door heel de Benelux en Duitsland het gehele jaar door, een ritje naar Berlijn is peanuts voor hem.

Krezip hoop ik wel ooit eens ergens te zien, maar de ochtend is zoinzo nog Graspop. Seven Hours After Violet, Angelus Apatrida en Fit For An autopsy ga ik niet laten schieten. Krezip hoop ik ooit wel eens te zien, en Kaiser Chiefs heb ik al eens gezien. Op Pinkpop 2008 toevallig, nog wel mijn eerste festival ooit zelfs. Allee op Rock Nieuwpoort 2006 (met Janez Detd onder andere) na dan maar dat tel ik niet mee want toen was ik op vakantie in Nieuwpoort met m'n ouders :D

Favoriete bands houden mij niet tegen als ze er vrij vaak staan in ieder geval. In 2015 KISS gezien in de Ziggodome en een dag later weer op Graspop (vooruit, wel eerste keer ooit, dus dan is het makkelijker gaaf om twee keer te gaan), maar ook recenter Beast in Black gezien in november 2022, februari 2023 en juni 2023, en dat houd me dan niet tegen om nu weer een absolute mustsee te zijn op Graspop. Powerwolf staat daar ook en heb ik afgelopen december ook nog gezien.

Kan me wel vinden in het argument "band heb je al vaak kunnen zien", maar als je echt fan bent van een band maakt dat niet uit. Of in het geval dat je er relatief neutraal in staat, is voor mij het argument "heeft er al vaak gestaan (in Nederland/België in het algemeen)" ook een zwak argument, want dat ze er vaak hebben gestaan, betekent niet dat je ze al eens gezien hebt (al is dat hier bij @won666 ongetwijfeld niet van toepassing).

Zou echter gewoon de energie en zin hebben om van festival te moeten verhuizen in eenzelfde weekend, maar ook iets dat voor won666 geen probleem gaat zijn, als je zijn "tourschema" wel eens hebt zien passeren, shows door heel de Benelux en Duitsland het gehele jaar door, een ritje naar Berlijn is peanuts voor hem.
Klik om te vergroten...
Voor alle duidelijkheid: ik heb Muse nog nooit gezien.

Anders zou ik dit zelfs niet overwegen. Zoiets zou ik enkel doen voor m'n absolute favorieten: Powerwolf, Kreator (als die elders in België zitten), Machine Head (als die elders in België zitten), Crypta (als die elders in België zitten) en Nervosa (als die elders in België zitten). Dat zijn de 4 waarvoor ik een dag Graspop zou onderbreken voor elders in België, en Powerwolf zou ik zelfs voor naar Nederland trekken. Zij spelen nu wel het Graspop weekend nog onder andere in Kiel (noord Duitsland, nog een beetje verder dan Wacken Open Air), maar die afstand is mij toch net iets te groot

Edit: niet in Kiel, maar in Rostock. En ook nog in Zweden en op Copenhell

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
zijn we overigens nog benieuwd naar de plattegronden van Pinkpop (hoofdzakelijk wat met het festivalterrein gaat gebeuren) en de campingtainment is nog niet bekend?
zouden ze nu wekelijks met iets van een nieuwtje komen? 't is nog 8 weekjes!

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik zie trouwens dat de Pinkpop organisatie de Partytent weer eens NIET wil toestaan.

Super storend.

Neemt iedereen toch gewoon z’n partytent mee?
Dit is één van de redenen waarom ik op een camping sta buiten Pinkpop. Als het overdreven warm is of het regent en je kan dan even uit de zon of droog zitten buiten uw tentje is toch wel de minimumluxe die ik nodig heb.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Dit is één van de redenen waarom ik op een camping sta buiten Pinkpop. Als het overdreven warm is of het regent en je kan dan even uitbde zon of droog zitten buiten uw tentje is toch wel de minimumluxe die ik nodig heb.
Hier ook, niet meer de Pinkpop camping, ook al was ‘t er altijd gezellig en hoorde ‘t erbij.

Maar was ‘t gedoe met partytenten die niet meer mogen, ‘t domme gedoe met lintje en je plek, t wachten bij ingang en dingen die niet mee mogen.

Limburgerhof kost wat extra maar is super relaxt, alles meenemen wat je wil, ruime plek, partytenten die mogen. Gratis douches, een snackkar, mogelijkheid tot ontbijten en busvervoer naar festival terrein.

Ook gewoon super gezellig en veel Pinkpoppers

Laatst bewerkt:
  • Leuk
zijn we overigens nog benieuwd naar de plattegronden van Pinkpop (hoofdzakelijk wat met het festivalterrein gaat gebeuren) en de campingtainment is nog niet bekend?
zouden ze nu wekelijks met iets van een nieuwtje komen? 't is nog 8 weekjes!
als er iets is waar ik benieuwd naar en, dan is t wel dat!
de nieuwe doorgang naar de tent !!
zouden ze een brug gemaakt hebben, een tunnel?
zodat de backstage toch afgesloten is?
want volgens mij is dat de reden dat ze t gedaan hebben.
iedere keer moest crew en artiesten door t publiek heen om bij de backstage van Noord te komen, leverde best gevaarlijke situaties op.

Users who are viewing this thread