Rock Werchter 2025

We moeten van het optreden van Morello nu ook niet meer maken dan wat het was...de Rage nummers waren tof...maar die covers van Audioslave en Springsteen waren gewoon slecht.

Het was gewoon minder slaapverwekkend dan wat die andere Tom.er op main van bakte, maar memorabel of echt goed? Naaah.

Ik had een maand ervoor de Bulls of Parade coverband zien optreden...dat was beter.
Morello was gitarist van Rage en Audioslave toch? Als de ene dan een cover is, is de andere het ook.

Ik vond de Rage nummers ook het tofst, maar Like a Stone bijvoorbeeld kwam ook prima uit de verf. En uiteraard is de stem van Chris wel lastiger te evenaren dan die van Zack...

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Ik stond ook sceptisch tegenover Tom Morello, vooral door de reacties hier van de tegenvallende show op Graspop het jaar ervoor. Maar komaan zeg, zijn show op Werchter, wat een succesvolle wervelwind was dat! Die Barn toen ... Zegetocht, nog niet gauw meegemaakt.

Dit was het slechtste (bron De Morgen: review 2de dag Werchter)​

Tom Odell ★½☆☆☆

afbeelding
Koen Keppens
Tom Odell wordt op de Rock Werchter-website omschreven als ‘een bevlogen kruising tussen Jeff Buckley en Chris Martin’. Maar zijn set op de Main Stage was vandaag een uur lang te eentonig en te zielloos om die dure beloftes waar te maken. En hij was ook niet geweldig bij stem.
De recensie van Pukkelpop het jaar ervoor: “de naam Tom Odell schreeuwt singersongwriter, alleen had hij er nooit een moeten worden” was toen ook wel accuraat

• Haha
Waarderingen: Wout_VS en Paddy
Is altijd een gevoel natuurlijk. Voor mij waren pakweg Eefje de Visser, dEUS, Slowdive en PJ Harvey ook gewoon beter, maar voelde minder aan als een collectieve 'zegetocht'. Als in een gemeenschappelijke uitbarsting.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Is altijd een gevoel natuurlijk. Voor mij waren pakweg Eefje de Visser, dEUS, Slowdive en PJ Harvey ook gewoon beter, maar voelde minder aan als een collectieve 'zegetocht'. Als in een gemeenschappelijke uitbarsting.
Hangt er ook gewoon heel dikwijls vanaf waar je precies staat & wie er in je directe omgeving staat.

We moeten van het optreden van Morello nu ook niet meer maken dan wat het was...de Rage nummers waren tof...maar die covers van Audioslave en Springsteen waren gewoon slecht.

Het was gewoon minder slaapverwekkend dan wat die andere Tom.er op main van bakte, maar memorabel of echt goed? Naaah.

Ik had een maand ervoor de Bulls of Parade coverband zien optreden...dat was beter.
Voor mij 1 vd betere . Fantastische muzikanten, sfeer zat goed. De audioslave "cover" prima en the ghost of tom joad was een mooi moment. Afsluiten met John lennon , de sfeer zat tot buiten de tent goed

Laatst bewerkt:
Morello was gitarist van Rage en Audioslave toch? Als de ene dan een cover is, is de andere het ook.

Ik vond de Rage nummers ook het tofst, maar Like a Stone bijvoorbeeld kwam ook prima uit de verf. En uiteraard is de stem van Chris wel lastiger te evenaren dan die van Zack...
Like a Stone vond ik juist het meest memorabele. Tof optreden was dat!

• Leuk
Waarderingen: festirock

Cover van Audioslave…
Dude

Eens. Nu, redelijk lijn met de eerste cohead die avond, een indommelend publiek dat pas wakker schiet wanneer de anderhalve hit passeert.
Die kunnen zelfs zonder hun megahitjes een anderhalf uur vullen. De eerste drie platen krijgt ook iedereen mee.

Cover van Audioslave…
Dude

Fijn dat er meer mensen met deze mening rondlopen!

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen
Ik denk ook wel dat het Metallica is. Staan diezelfde dag al in het VK, dus middagsetje Werchter en dan de vlieger op moet zeker kunnen in mijn ogen. Ik schaf me alvast een zaterdagticket aan

Users who are viewing this thread