Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik gooi er even een nieuwe kanshebber bij: Wolfmother.
Ze komen binnen korte tijd met een nieuw album en ik verwacht dat ze naar aanleiding van dit album zullen touren. Deze tour zal waarschijnlijk ook buiten Australie worden voortgezet. De vraag is alleen of ze in juli gaan komen of pas in augustus?

Maar als het geen Muse word wie zal dan de 4e headliner zijn? Fleetwood Mac is de meest genoemde headlienr voor Glastonbury, ik zou het niet erg vinden mochten die RW doen maar vind het niet echt een RW naam. Tom Petty precies hetzelfde, die komt wss met een album in 2014 maar ook niet echt een RW naam.

Wat voor festival is er eigenlijk in Moskou? Ik kan zo snel niks bijzonders vinden. Misschien iets wat te maken heeft met Olympische spelen ofzo.

De Olympische spelen zijn in Sotchi, dat is niet echt vlakbij Moskou (zeg zo'n 1600 km). Daarnaast zijn het de winterspelen en die zijn in februari en dit festival dus in Juli. Ik zie echt geen enkele connectie tussen die twee behalve dat het allebei in Rusland is.

Even serieus, het enige gerucht dat naar Muse wijst is dat ze één festival gaat doen dat speciaal is en dat Werchter 40ste verjaardag viert. Kan iemand trouwens die ‘speciale’ band uitleggen tussen Muse en Werchter?

Hebben er al 7 keer gestaan, en vaak aangegeven het een mooi en speciaal festival te vinden. Dat zeggen vele artiesten natuurlijk, maar toch. Op welk ander festival zie jij Muse dan spelen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Werchter heeft nou eenmaal de beste papieren.

Er is volgens mij wel een festival in Moskou, volgens mij hebben The Killers er dit jaar gestaan, maar dat weet ik niet zeker.

Edit: yep heb het even opgezocht: Park Live Festival->http://www.parklive.pro/

De Olympische spelen zijn in Sotchi, dat is niet echt vlakbij Moskou (zeg zo’n 1600 km). Daarnaast zijn het de winterspelen en die zijn in februari en dit festival dus in Juli. Ik zie echt geen enkele connectie tussen die twee behalve dat het allebei in Rusland is.

Hebben ze gezegd dat het in juli was? Dat heb ik gemist maar ik acht het ook niet heel waarschijnlijk dat het met olympische spelen te maken heeft maar ik kon niks beters bedenken omdat ik geen festivals in Moskou kon vinden. Maar ze hebben daar dus Parklife, ziet er niet heel bijzonder uit (kunnen ze beter op RW staan :P)

Waarom kunnen we Graspop namen trouwens gelijk afschrijven? Hebben die nooit gelijke namen met Werchter oid? Is toch best een andere (specifiekere) doelgroep dan Werchter?

Er is volgens mij wel een festival in Moskou, volgens mij hebben The Killers er dit jaar gestaan, maar dat weet ik niet zeker.

yep heb het even opgezocht: Park Live Festival

Ja klopt. Dat festival zou het kunnen zijn.
Maar het is wel zo dat dit niet alles zegt. Ze zijn overal vaag over. At this point kan alles. Om alleen dat festival te doen zou raar zijn. Dat festival is helemaal niet bekend of echt groot.
Werchter heeft inderdaad de beste papieren. We moeten maar afwachten of het gaat gebeuren. Maar het kan nog steeds..

Pfff dit is wel even zuur nieuws, ik ben bereid overal heen tevliegen in de EU voor Muse maar niet naar Rusland...

Ik zou het ook zeer raar vinden als ze daar zouden staan. Het lijkt me dat ze gewoon maar iets zeiden.

Ik heb dat interview ff gecheckt, hij heeft het over 'a couple of gigs' waarvan hij Rusland en Californië noemt als voorbeelden, en beetje lacherig alsof hij maar wat zegt, of het eigenlijk niet mag zeggen... Er komen dus zeker nog meer optredens, 'somewhere else...' Dus ik denk dat dit juist een bevestiging is dat ze nog een groot festival gaan doen, en ik denk Werchter. Maar het is maar net wat je wil zien...

Waarom kunnen we Graspop namen trouwens gelijk afschrijven? Hebben die nooit gelijke namen met Werchter oid? Is toch best een andere (specifiekere) doelgroep dan Werchter?

Rock Werchter heeft meestal wel een paar metal namen maar dat zijn dan de namen die niet op Graspop staan, zoals vorig jaar Volbeat. Al stond 2 jaar geleden volgens mij Mastodon wel op Graspop, RW en Werchter Boutique maar dat was een uitzondering.

Opmerkelijk bericht op de Placebo site:

'Tickets go on sale tomorrow 7th December at 2pm (Local Time) and they will sell out fast, so best be swift.'

@Shaverion
Thanks, ik hoop namelijk nog steeds op Alter Bridge, maar die kans is dus vrij klein.

@Joszwa
Niet op letten, is gewoon een verkooptrucje. 'Koop allemaal tickets, anders zijn ze op'

Koop me kaartje pas in februari en durf nu al te wedden dat het dan nog niet is uitverkocht. Waarschijnlijk pas april/mei dat het uitverkoopt.
Maar Black Keys zou een zeer welkome aanvulling zijn!

Users who are viewing this thread