Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Huh, ik dacht dat ik origineel was met mijn username…

Verder eens met http://festileaks.com/users/juw/@juw. Veel herhaling kan bij mij best goed zijn hoor, maar als het precies de bandjes zijn waar ik niks mee heb is het logisch lijkt mij. Verder lekker makkelijk om te zeggen dat Biffy Clyro hier op positieve reacties kan rekenen, niet zo raar als heel veel mensen op dit forum fan zijn. Ze hebben niets nieuws uitgebracht, en hebben in de tussentijd geen dikke hit(s) gehad zoals Bastille. Daarom vind ik het opnieuw boeken van die band opmerkelijk. Hopelijk staat er een leuke act tegenover.

tja ik had precies hetzelfde vorig jaar met Netsky. vind ik ook helemaal niks dus baalde dat die op herhaling en zo’n hoge spot kreeg. hetzelfde dus met Biffy Clyro wat ik wel vet vind. daarnaast heeft Bastille geen dikke hit gehad sinds vorig jaar Werchter. dus in dat opzich niets meer en niets minder dan Biffy Clyro. of komt dat omdat ik het hele album al kende voordat ze als singles werden uitgebracht?

Kan aan mij liggen hoor, maar heb het idee dat Bastille veel populairder geworden is. Die zullen sowieso een hoge spot krijgen, en bij Biffy Clyro betwijfel ik of ze veel hoger zullen spelen. Op 3FM worden ze erg vaak gedraaid, en Things We Lost in the Fire komt ook vaak voorbij op Studio Brussel.

Ach ja al die herhalingen ga ik me niet over uitspreken, ik ga zelf voor het eerst dus voor mij is het prima dat een aantal goede namen van vorig(e) jaar(en) er nog een keer staan... Voor vaste bezoekers is het een beetje jammer inderdaad.

Maar laten we focussen op de positieve dingen, ik had eigenlijk niet meer verwacht dat er vandaag überhaupt namen gingen komen. Ik ben er wel blij mee, maar ik mis nog steeds de grote namen, dus ik houd het nog steeds op dinsdag in de humo. Verder is dit prima dagvulling, London Grammar klinkt zeker heel fijn, de rest is ook leuk, Biffy is altijd goed :D

al 110.000 tickets verkocht, weet iemand hoeveel er in het totaal in de verkoop zijn gegaan?

Er zijn zo'n 140.000 tickets verkrijgbaar in totaal. Dat betekent dat er nog zo'n 30.000 te koop zijn (opgetelsom van de resterende dagkaarten en combikaarten!)

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
al 110.000 tickets verkocht, weet iemand hoeveel er in het totaal in de verkoop zijn gegaan?

Er zijn zo’n 140.000 tickets verkrijgbaar in totaal. Dat betekent dat er nog zo’n 30.000 te koop zijn (opgetelsom van de resterende dagkaarten en combikaarten!)

ik zag het net ook ja, weinig combi's denk ik.

Klopt dat Things we lost in the fire veel gedraaid wordt, maar er gaat niet echt aandacht naar uit als je snapt wat ik bedoel. Het is een beetje opvulling, zo'n radioliedje waar iedereen wel naar kan luisteren maar heel weinig mensen echt kan boeien. Kan natuurlijk zijn dat ik het fout heb. Ik verwacht ze beide 1 spot, bastille mss 2 of met geluk 3, hoger. Stiekem hoop ik dat Biffy voor Black Keys mag, maar denk dat daar nog 1 plekje tussen gaat zitten.

Ik wil die podiumindeling echt wel eens zien nu

Even wat opmerkingen op basis van de voorbije pagina's (geen zin om volop te gaan quoten).

-Bastille was in 2013 zowat de meest succesvolle band in Belgie, op basis van een combinatie van verkoopcijfers, airplay en plays op Spotify. Reken maar dat die een spot of twee onder de sub op main stage staan.
-Ellie Goulding is hier minstens even populair als Ben Howard vorig jaar. Reken maar dat die de barn afsluit of late namiddag op main stage staat.
-Opvallend: aankondiging komt twee dagen na concert Rudimental, maar ze zitten er niet tussen. Of is dat toeval?

En aan de mensen die de klagers verzuurd noemen: dit is een forum, waar mensen hun mening geven en vervolgens op basis van die meningen in discussie gaan. Als je enkel mensen wil zien die een spontaan orgasme krijgen bij elke aankondiging kan je beter elders gaan aanmelden.

Ik vind het trouwens wel opvallend dat Biffy Clyro zo uitgebreid "de Schotse Foo Fighters" genoemd wordt op de site van RW, ik heb die bijnaam nog nooit gehoord of ligt dat nu aan mij? Anders zou ik er spontaan van op de Foo's als afsluiter gaan hopen, hoe onwaarschijnlijk ik het ook nog steeds vind ;-)

Ik mag toch best teleurgesteld zijn? Is het derde jaar dat ik ga en het is gewoon zo dat het steeds erger wordt met de voor mij mindere namen. Waar in 2012 nog Eastern Conference Champions, Perfume Genius Lana Del Rey, Bat for Lashes, Beirut, Jack White, dEUS en Pearl Jam op 1 dag stonden moet ik het nu met max 3/4 acts per dag doen. Dan krijg je inderdaad zure reacties maar het valt me tot nu toe gewoon allemaal een beetje tegen.

Ben ik met eens, dit wordt weliswaar mijn eerste keer RW maar ben dan ook voornamelijk uitgegaan van hun line-ups van de afgelopen jaren. Helemaal als je het uitzet tegenover Pinkpop valt het (tot nu toe) nog wat tegen.

Midlake is wel een aardige toevoeging. Biffy een aantal jaar geleden gezien op Pinkpop, toen vond ik het voornamelijk een bak met herrie. Bastille hoef ik niet te zien, London Grammar idem dito. Al vind ik The Wombats nog wel aardig als commerciële band zijnde.

Kom op, waar blijven de leuke indiebandjes zoals: Warpaint, Interpol, The National (doen allen veel andere festivals aan), Local Natives, Volcano Choir (zijn ook aan het toeren), Bombay Bicycle Club (net nieuw album uit), Fink (nieuw album op komst), Phosphorescenent?

En aan de mensen die de klagers verzuurd noemen: dit is een forum, waar mensen hun mening geven en vervolgens op basis van die meningen in discussie gaan. Als je enkel mensen wil zien die een spontaan orgasme krijgen bij elke aankondiging kan je beter elders gaan aanmelden.

Dit. Bijna net zo erg als de opmerking 'Als je deze namen niet leuk vind ga je toch lekker niet.'

@gloeilamp

je zegt wel Biffy Clyro minder populair, maar als ik hier kijk is het de enige die door vrijwel iedereen (positief) genoemd wordt. Enige argument tegen ze is herhaling. Mij lijkt dan juist dat ze onder het festivalpubliek juist wel goed scoren. Populair? nee misschien niet heel erg. Geliefd? dat zeker. Ik verwacht dat ze tegenover Imagine Dragons geprogrammeerd worden wat denk ik heel goed uit pakt. Een ‘top 40 bandje’ tegenover een band die misschien geen top40 haalt maar wel geliefd is.

Als dat zo is ga ik huilen, dit zijn van de kleinere bands de twee die ik het allerliefst wil zien!

En jongens laten we nou aub even normaal doen qua line-up heeft Rock Werchter ieder jaar de beste line-up, ook dit jaar weer! Placebo&Metallica, Black Keys & Pearl Jam; dit zie je alleen op RW.

Nou begin ik me toch wel een beetje 'zorgen' te maken. Het valt me namelijk op dat er voor de zondag en vrijdag geen subs zijn (lijkt me?) en pas één dance-hoofdact (Skrillex). Waar blijven Florence & The Machine, Prodigy en de National (dit soort bands)? Als het zo blijft kan ik alleen van de laatste dag van een zwakke dag spreken, een dag die je eerder bij Pinkpop, Pukkelpop of Lowland verwacht.

Voor de rest, tja, Kings blijft een beetje zuur maar vind ze wel heel erg goed maar het voelt zo gek; Kings of Leon dat afsluit... Mijn festivals werden tot nu toe afgesloten door Rage Against The Machine, Bruce Springsteen, Foo Fighters, RHCP en Editors (ja dat was ook wel apart) en dan nu de Kings of Leon, ik weet niet, lijkt me best akward dat ze dan het publiek nooit helemaal meekrijgen en dat er dan vuurwerk is enzo...

Ik wil nog drie bands tot het festival echt niet meer stuk kan voor mij; Disclosure, Paolo Nutini en The Kooks. RW heeft me vandaag met Bastille, Biffy Clyro (die op de één of andere reden altijd samen optreden; voorprogramma Muse, RW13 & RW14) en Wombats vind ik echt helemaal te gek en ook Miles Kane en London Grammer vind ik tof :)

Opzich kan ik heel goed begrijpen dat mensen wat teleurgesteld zijn in de line up.
Het is natuurlijk wel zo dat veel bands weer komen die vorig jaar er waren.
Het lijkt erop dat veel bands gewoon niet touren dit jaar rond het festival seizoen (of misschien helemaal niet, maar dat moet nog blijken) erg jammer. vorig jaar tourde bijna iedereen wel leek. ik merk het ook in de aantal concerten die ik heb staan tot nu toe.

Ik vind het trouwens wel opvallend dat Biffy Clyro zo uitgebreid “de Schotse Foo Fighters” genoemd wordt op de site van RW, ik heb die bijnaam nog nooit gehoord of ligt dat nu aan mij? Anders zou ik er spontaan van op de Foo’s als afsluiter gaan hopen, hoe onwaarschijnlijk ik het ook nog steeds vind
icon_wink.gif

Ik heb hem al wel vaker gehoord en vind het wel een redelijke omschrijving als je zonder muziek aan iemand wil uitleggen wat voor band het is.

Ik weet niet in welk jaar ze op Pinkpop stonden, maar met Puzzle, Only Revolutions en Opposites zijn ze wel een andere kant op gegaan dan ze met Infinity Land en Blackened Sky zaten. Als je nummers van die platen herrie vind maar de nieuwe wel tof zou ik zeker gaan kijken want er wordt vrij weinig van de oudere albums gespeeld. Vooral veel Puzzle, Only Revolutions en Opposites.

Even wat opmerkingen op basis van de voorbije pagina’s (geen zin om volop te gaan quoten).

-Bastille was in 2013 zowat de meest succesvolle band in Belgie, op basis van een combinatie van verkoopcijfers, airplay en plays op Spotify. Reken maar dat die een spot of twee onder de sub op main stage staan.<br>
-Ellie Goulding is hier minstens even populair als Ben Howard vorig jaar. Reken maar dat die de barn afsluit of late namiddag op main stage staat.<br>
-Opvallend: aankondiging komt twee dagen na concert Rudimental, maar ze zitten er niet tussen. Of is dat toeval?

Spijker op de kop! Ik word nu direct als zeikerd uitgemaakt (zo ben ik hier al vaker genoemd), terwijl ik gewoon mijn mening geef. Ik ben best tevreden met deze lineup namelijk, maar niet met de laatste twee bekendmakingen. Mag dat hier ook ineens niet meer? Kom op zeg, dit is geen site om de line-up alleen maar op te hemelen, en ik vind het onzin dat ik dit goede namen zou moeten vinden. Dat beslis ik zelf wel. Bij de volgende bekendmaking roep ik misschien weer hele positieve dingen, maar noem me alsjeblieft geen zeurpiet als ik niet van deze muziek houd, laat iedereen gewoon zijn/haar mening geven. Het is verdomme een forum.

Nogmaals: ik ben heel erg blij met London Grammar. Hopen dat ik nu geen zeikerd meer ben..

Even wat opmerkingen op basis van de voorbije pagina’s (geen zin om volop te gaan quoten).

-Bastille was in 2013 zowat de meest succesvolle band in Belgie, op basis van een combinatie van verkoopcijfers, airplay en plays op Spotify. Reken maar dat die een spot of twee onder de sub op main stage staan.<br>

ik ga hiervan niets ontkennen, want populair waren ze overal. Maar ik zet mijn vraagtekens eerder naar de verdeling van de statistieken. stel dat 75% al voor Werchter 13 was verkocht gedraaid en gestreamd dan kun je ze niet veel hoger zetten. Is het gelijk verdeeld kun je ze 1 tot 3 plekken hoger zetten. Is 75% na Werchter 13 gebeurd dan kun je ze 3 tot 5 plekken hoger zetten.

Mij lijkt iets als TDCC afgelopen jaar een mooie plek voor Bastille.

Ow en ik ben stiekem wel blij dat niet iedereen t tof vindt, kan ik mooi vooraan staan ;)

Geen verassingen. Ik wil interpol, the national, warpaint. Dit zijn namen die op de middag staan. Ik wil grotere/ interesanterel namen.

Spijker op de kop! Ik word nu direct als zeikerd uitgemaakt (zo ben ik hier al vaker genoemd), terwijl ik gewoon mijn mening geef. Ik ben best tevreden met deze lineup namelijk, maar niet met de laatste twee bekendmakingen. Mag dat hier ook ineens niet meer? Kom op zeg, dit is geen site om de line-up alleen maar op te hemelen, en ik vind het onzin dat ik dit goede namen zou moeten vinden. Dat beslis ik zelf wel. Bij de volgende bekendmaking roep ik misschien weer hele positieve dingen, maar noem me alsjeblieft geen zeurpiet als ik niet van deze muziek houd, laat iedereen gewoon zijn/haar mening geven. Het is verdomme een forum.

Nogmaals: ik ben heel erg blij met London Grammar. Hopen dat ik nu geen zeikerd meer ben..

Hehe, jij krijgt het wel altijd voor elkaar :P komt ook vooral omdat jij ongegeneerd je mening zegt en het niet boeit wat mensen er van vinden omdat het jouw mening is. Tenminste zo kom je op mij over in dit forum. Vind ik heerlijk al ga ik er natuurlijk soms ook tegenin, maar aan het eind van de dag weer maatjes (voor zover je dat op een forum kan zeggen, maar ik bedoel niet pissig). sommige mensen hebben daar op het internet wat meer moeite mee als mensen het niet met hun mening eens zijn.
dus volgende keer niet zo zeiken als iemand je voor zeikerd uitmaakt zeikerd. wat je mening wordt door in ieder geval de vaste gasten wel gewaardeerd.

en Bastille krijgt hoogstens één plekje hoger dan vorig jaar denk ik net zoals Biffy Clyro. waren wel één van de succesvollere acts vorig jaar. misschien dat ze beide op main komen te staan in de middag. kunnen ze allebei ook aan, al zat ik vorig jaar bij Bastille buiten en was daar het geluid niet optimaal. Mensen die wel moeite deden om in de tent te komen en kunnen vertellen hoe het klonk?

Ik vind het trouwens wel opvallend dat Biffy Clyro zo uitgebreid “de Schotse Foo Fighters” genoemd wordt op de site van RW, ik heb die bijnaam nog nooit gehoord of ligt dat nu aan mij? Anders zou ik er spontaan van op de Foo’s als afsluiter gaan hopen, hoe onwaarschijnlijk ik het ook nog steeds vind ;-)

Ik heb deze quote wel ergens voorbij zien komen. Maar het klopt ook net zoals Foo Fighters
Is biffy cylro Stadiumrock met grootse refreinen die iedereen mee kan zingen.

Ik ben echt heel blij dat ze er weer staan :D
Ik hoop/denk wel dat ze dit jaar toch op mainstage moeten staan zie ze niet 2 jaar achter elkaar in de barn. Maar zou dan Triggerfinger naar de barn gaan of triggerfinger tussen Black Keys en Biffy??

Verder
Wombats: Feestje
Miles Kane: Toffe britpop naam gezien. vorig jaar (gratis) gezien op Bruis Festival
Bastille : Vind ik stiekum toch wel echt het best Pop bandje die er is op het moment al ben ik niet groot fan. Verder totaal niet verwacht dat ze de HMH hebben uitverkocht. dus heel populair
London Grammar : De naam van 2014 en wat een topalbum!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Hehe, jij krijgt het wel altijd voor elkaar
icon_razz.gif
komt ook vooral omdat jij ongegeneerd je mening zegt en het niet boeit wat mensen er van vinden omdat het jouw mening is. Tenminste zo kom je op mij over in dit forum. Vind ik heerlijk al ga ik er natuurlijk soms ook tegenin, maar aan het eind van de dag weer maatjes (voor zover je dat op een forum kan zeggen, maar ik bedoel niet pissig). sommige mensen hebben daar op het internet wat meer moeite mee als mensen het niet met hun mening eens zijn.<br>
dus volgende keer niet zo zeiken als iemand je voor zeikerd uitmaakt zeikerd. wat je mening wordt door in ieder geval de vaste gasten wel gewaardeerd.

en Bastille krijgt hoogstens één plekje hoger dan vorig jaar denk ik net zoals Biffy Clyro. waren wel één van de succesvollere acts vorig jaar. misschien dat ze beide op main komen te staan in de middag. kunnen ze allebei ook aan, al zat ik vorig jaar bij Bastille buiten en was daar het geluid niet optimaal. Mensen die wel moeite deden om in de tent te komen en kunnen vertellen hoe het klonk?

Thanks man! Dat vind ik nou eens fijn om te horen :)

Ik ben bij Bastille overigens ook niet binnengekomen, dat was echt één van de drukste momenten van het festival. Klonk buiten niet heel erg aangenaam inderdaad, ik ben toen bij die stellage naast het beeldscherm gaan zitten. Als ik ze op Pinkpop niet zie pak ik ze op Werchter misschien wel even mee.

Ik vind het juist goed dat Sam ongegeneerd zijn mening geeft. The Killers en Keane zijn twee van mijn favoriete bands en hij vindt er helemaal niets aan, maar zo heeft ieder zijn muzikale mening dus daar zal ik niet wakker om liggen ;). Er zijn al genoeg mensen die zich te politiek correct gedragen en alles lief of goed vinden, dan kun je beter eerlijk zijn imo. Zo zijn de laatste namen voor mij geweldig! London Grammar, Bastille en Biffy Clyro wil ik graag nog eens zien allemaal en ook The Wombats en Miles Kane lijken me gaaf.

En zo vind ik Damon Albarn en Robert Plant weer twee solo-artiesten die heel erg teren op het succes van hun bands. Robert Plant speelt alleen maar covers van Led Zeppelin, nou lekker interessant, en Damon Albarn kende ik niet eens. Blur en Gorillaz natuurlijk wel maar 't zal mij een worst wezen hoe die zanger heet. Hoewel ik zelf een groot Killers fan ben, kan de solocarrière van Brandon Flowers mij ook niet zo gek veel schelen.

Of kan iemand hier mij uitleggen waarom Damon Albarn en Robert Plant wel interessant zijn?

Of kan iemand hier mij uitleggen waarom Damon Albarn en Robert Plant wel interessant zijn?
Oke ik zal een poging doen :p Damon is hét brein achter het begin van Blur en Gorillaz. Goede muzikant met een onwijs fijne stem. En had toch wel het beste optreden op Werchter vorig jaar. (Naar mijn idee dan). Zijn oude solo album is best rustig en met zijn nieuwe gaat hij een andere kant op denk ik. Iets meer electronisch, vandaar dat ie ook in KluB C staat gok ik. Maar daar moet je maar van houden, ik verwacht een beest gevarieerde setlist met een stuk of 4 Blur/Gorillaz nummers.

Maarja, iemand overtuigen dat muziek goed is lukt toch niet. Het blijft een mening :p

Met Robert Plant heb ik vrij weinig dus daar kan ik niet veel over zeggen :p

Users who are viewing this thread