Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Bastille klonk binnen wel goed. Tenminste het is me niet opgevallen dat het slechter was dan bij andere acts. Trouwens, is een forum juist niet voor verschillende meningen. De ene keer er vol tegenin en de andere keer heel erg mee eens, juist leuk :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB7x wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br>
Spijker op de kop! Ik word nu direct als zeikerd uitgemaakt (zo ben ik hier al vaker genoemd), terwijl ik gewoon mijn mening geef. Ik ben best tevreden met deze lineup namelijk, maar niet met de laatste twee bekendmakingen. Mag dat hier ook ineens niet meer? Kom op zeg, dit is geen site om de line-up alleen maar op te hemelen, en ik vind het onzin dat ik dit goede namen zou moeten vinden. Dat beslis ik zelf wel. Bij de volgende bekendmaking roep ik misschien weer hele positieve dingen, maar noem me alsjeblieft geen zeurpiet als ik niet van deze muziek houd, laat iedereen gewoon zijn/haar mening geven. Het is verdomme een forum.

Nogmaals: ik ben heel erg blij met London Grammar. Hopen dat ik nu geen zeikerd meer ben..

Hehe, jij krijgt het wel altijd voor elkaar
icon_razz.gif
komt ook vooral omdat jij ongegeneerd je mening zegt en het niet boeit wat mensen er van vinden omdat het jouw mening is. Tenminste zo kom je op mij over in dit forum. Vind ik heerlijk al ga ik er natuurlijk soms ook tegenin, maar aan het eind van de dag weer maatjes (voor zover je dat op een forum kan zeggen, maar ik bedoel niet pissig). sommige mensen hebben daar op het internet wat meer moeite mee als mensen het niet met hun mening eens zijn.<br><br>
dus volgende keer niet zo zeiken als iemand je voor zeikerd uitmaakt zeikerd. wat je mening wordt door in ieder geval de vaste gasten wel gewaardeerd.

en Bastille krijgt hoogstens één plekje hoger dan vorig jaar denk ik net zoals Biffy Clyro. waren wel één van de succesvollere acts vorig jaar. misschien dat ze beide op main komen te staan in de middag. kunnen ze allebei ook aan, al zat ik vorig jaar bij Bastille buiten en was daar het geluid niet optimaal. Mensen die wel moeite deden om in de tent te komen en kunnen vertellen hoe het klonk?

Thanks man! Dat vind ik nou eens fijn om te horen
icon_smile.gif

Ik ben bij Bastille overigens ook niet binnengekomen, dat was echt één van de drukste momenten van het festival. Klonk buiten niet heel erg aangenaam inderdaad, ik ben toen bij die stellage naast het beeldscherm gaan zitten. Als ik ze op Pinkpop niet zie pak ik ze op Werchter misschien wel even mee.

Ik ben toen wel uit nieuwsgierigheid gaan kijken (zeer druk in The Barn toen, idd), maar zoals ik al eerder postte, Bastille is gewoon een veredelde boysband hoor. Op plaat is het nog degelijke pop, maar live trek ik het niet, zeker die zanger niet. Ik plaats ze in dezelfde pot met Imagine Dragons, The Script en consoorten.

Btw: Netsky op Tomorrowland, dus normaal gezien op Werchter geen last van.

het kan aan mij liggen, maar bij boybands denk ik aan dingen als One Direction, Mainstreet en die rommel. voor mij zijn dingen als Bastille, Imagine Dragons en The Script gewoon popbandjes. Héél populair weliswaar, maar toch popbandjes. Maar goed, dit is eerder wat definieer je als boyband. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt: heel poppie, muziek die vooral hits/singles moet verkopen en geen albums en heel populair.

Dit is ook wel waar ik me een beetje aan begin te ergeren bij Bastille en Imagine Dragons. Toen ze nog lekker onbekend waren en ik iedereen moest overtuigen om naar ze te luisteren vond ik het nog wel leuk, maar daarna kwam de overkill op de radio en gingen zelfs On Top Of The World en Pompeii redelijk vervelen. Nog altijd beter dan Nielson en consorten, maar toch.

Een Belgische naam die hier nog niet vernoemd is trouwes.
The Sore Losers. Toch ook een moglijkheid lijkt mij. Nieuw album binnen 2 weken + nog best populair.
Zou kunnen donderdag in the Barn (spot van Balthazar vorig jaar) of fijne Main Stage opener op zaterdag.
Dat baseer ik op het genre muziek van de groep en de headliners van die dag.

Hoe kan het dat door iedereen toch als 'zekerheidje' genoemde Rudimental nog steeds niet is bevestigd is?

Tevens, hoe lang schatten jullie dat het ongeveer zal duren totdat de combitickets uitverkocht zullen zijn. Heb begrepen dat de verkoop vrij rap ging dit jaar. Ben zelf namelijk wel overtuigd om te gaan, moet echter mijn vrienden voor die tijd nog zien te overtuigen.

Hoe kan het dat door iedereen toch als ‘zekerheidje’ genoemde Rudimental nog steeds niet is bevestigd is?

Tevens, hoe lang schatten jullie dat het ongeveer zal duren totdat de combitickets uitverkocht zullen zijn. Heb begrepen dat de verkoop vrij rap ging dit jaar. Ben zelf namelijk wel overtuigd om te gaan, moet echter mijn vrienden voor die tijd nog zien te overtuigen.

Aan het huidige tempo zou ik toch aan eind februari denken.

Hoe kan het dat door iedereen toch als ‘zekerheidje’ genoemde Rudimental nog steeds niet is bevestigd is?

Nou, er zijn wel meer zekerheidjes dan Rudimental. Zo heb je Earl Sweatshirt, White Lies, Arsenal, Woodkid, Foster The People etc. Allemaal zo goed als zeker op RW. Allemaal nog niet bevestigd.
Combi-tickets gaan hard, ik zou opschieten als ik jou vriend was! haha

Ik heb eens een overzicht gemaakt met mijn verwachting van de podia waar de reeds bekende namen gaan spelen. De namen in het vet zijn die waarbij we al 100% zeker zijn van hun spot, de anderen zijn nog inwisselbaar.

Donderdag
Main Stage: Skrillex, Metallica, Placebo, Dropkick Murphys
Barn: Robert Plant, Miles Kane, The Wombats
KluB C: Damon Albarn, London Grammar, Valerie June

Vrijdag
Main Stage: Major Lazer, Arctic Monkeys
Barn: Ellie Goulding, Jack Johnson, Crystal Fighters, The Naked And The Famous
KluB C: The 1975

Zaterdag
Main Stage: Pearl Jam, Black Keys, Triggerfinger, Imagine Dragons, Biffy Clyro
Barn: Pixies, Haim, Midlake
KluB C: Agnes Obel, Kodaline

Zondag
Main Stage: Kings of Leon, Bastille, Babyshambles
Barn: Stromae, Franz Ferdinand, Foals, Passenger
KluB C: MGMT, Birdy, Metronomy

Komt redelijk overeen met wat ik in mijn hoofd heb. Ik twijfel alleen nog bij Major Lazer, mss tegelijk met Arctic Monkeys als Klub C headliner, maar dit kan ook prima. Wel zie ik Crystal Fighters eerder voor in de middag op main en zou ik Naked And Famous en The 1975 wisselen

Komt redelijk overeen met wat ik in mijn hoofd heb. Ik twijfel alleen nog bij Major Lazer, mss tegelijk met Arctic Monkeys als Klub C headliner, maar dit kan ook prima. Wel zie ik Crystal Fighters eerder voor in de middag op main en zou ik Naked And Famous en The 1975 wisselen

Ja, met die kleinere acts is het moeilijker plaatsen. Gaat echt afhangen van de grootte van wat er nog bij komt.

Stromae mag trouwens ook in het vetjes, ik kan niet meer editen.

ik vroeg mij af, vroeger in dit forum werd er gesproken van een dance-act op de zondag om te eindigen. Als je ziet in de geruchten staat chase and status. Heb ik vorig jaar op pukkelpop gezien op main stage (ze sloten de eerste dag af denk ik) en dat was echt een feestje. Waarom niet op werchter dan?

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Ja, met die kleinere acts is het moeilijker plaatsen. Gaat echt afhangen van de grootte van wat er nog bij komt.

Stromae mag trouwens ook in het vetjes, ik kan niet meer editen.

klopt ja. Ik vergelijk 1975 beetje met Palma Violets afgelopen jaar en Naked And Famous vind ik wat meer tussen de dance acts passen, maar het is idd lastig in te schatten

ik vroeg mij af, vroeger in dit forum werd er gesproken van een dance-act op de zondag om te eindigen. Als je ziet in de geruchten staat chase and status. Heb ik vorig jaar op pukkelpop gezien op main stage (ze sloten de eerste dag af denk ik) en dat was echt een feestje. Waarom niet op werchter dan?

Omdat je met Chase & Status geen dagkaarten gaat verkopen. Die Dance-act zou dan de co-headliner vervangen wanneer dit niet lukt. Dit moet een dergelijke act zijn met een achterban die geld over heeft voor zijn artiest. Tevens moet deze artiest niet elke zomer op alle festivals staan, zoals Chase & Status. Dan kom je al snel met kanshebbers The Prodigy, The Chemical Brothers, Pharrel Williams of (jawel hoor) Daft Punk.

En ik zou babyshambles niet op de main zetten op zondag. Te klein. Wellicht omwisselen met foals, of mgmt vroeg op de dag? Mgmt speelt vaker vroeg op de dag op de main volgens mij. Verder ziet het er inderdaad zeer realistisch uit.

Franz Ferdinand Main Syage (staat ook zo op Wikipedia)
Biffy Clyro veel hoger, denk zelf boven triggerfinger
Ook robert plant zou ik op main stage plaatsen,
Imagine dragons twijfel ik maar op zich maakt het niet uit waar die staan

Franz Ferdinand Main Syage (staat ook zo op Wikipedia)<br>
Biffy Clyro veel hoger, denk zelf boven triggerfinger<br>
Ook robert plant zou ik op main stage plaatsen,<br>
Imagine dragons twijfel ik maar op zich maakt het niet uit waar die staan

Iedereen kan willekeurig die Wikipedia-pagina aanpassen. Als ik dat wil kan ik daar straks gaan schrijven dat Pearl Jam de Barn headlinet, daarom hoeft het nog niet waar te zijn.

En op de site staan de acts in volgorde volgens grootte, daar heb ik me ook op gebaseerd. Triggerfinger staat daar boven Biffy Clyro, dus als ze beiden op hetzelfde podium staan speelt TF later.

Het valt me op dat er van de 37 aangekondigde namen (en we zitten nog maar halfwege, hoera!) maar 2 dance/elektronische (3 als je Stromae meerekent) acts zitten. Het is duidelijk dat Rock Werchter, in een tijd dat Tomorrowland gigantisch is en Pukkelpop meer beat- georiënteerde acts boekt, toch stekt de kaart van de bands/gitaren trekt.

Dat is volgens mij een heel slimme zet. Er is een gi-gan-tisch aantal mensen die gewoon graag een festival met bands wil (en af en toe een dans- actje ter afwisseling). Die mensen bedient RW dit jaar nog meer dan voorgaande jaren. Ik verwacht nog een handvol elektronische acts (Disclosure, Rudimental, Bakerman, Kavinsky,...) maar de 14-15 dance- achting namen van vorig jaar zullen we dit jaar niet halen. En dat vind ik persoonlijk niet zooo erg. :-)

Het valt me op dat er van de 37 aangekondigde namen (en we zitten nog maar halfwege, hoera!) maar 2 dance/elektronische (3 als je Stromae meerekent) acts zitten. Het is duidelijk dat Rock Werchter, in een tijd dat Tomorrowland gigantisch is en Pukkelpop meer beat- georiënteerde acts boekt, toch stekt de kaart van de bands/gitaren trekt.

Dat is volgens mij een heel slimme zet. Er is een gi-gan-tisch aantal mensen die gewoon graag een festival met bands wil (en af en toe een dans- actje ter afwisseling). Die mensen bedient RW dit jaar nog meer dan voorgaande jaren. Ik verwacht nog een handvol elektronische acts (Disclosure, Rudimental, Bakerman, Kavinsky,…) maar de 14-15 dance- achting namen van vorig jaar zullen we dit jaar niet halen. En dat vind ik persoonlijk niet zooo erg.
icon_smile.gif

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat er dadelijk misschien 2 of 3 dance afsluiters zijn. Als je dan ook nog 10 andere dance-acts(geen Stromae) neer gaat zetten krijg je gegarandeerd commentaar op de hoeveelheid dance die er geprogrammeerd is. Dat het er net zoveel zijn als vorig jaar maakt dan niet uit, want voor veel mensen nemen ze dan wel een hoge spot in als afsluiters.

En op de site staan de acts in volgorde volgens grootte, daar heb ik me ook op gebaseerd. Triggerfinger staat daar boven Biffy Clyro, dus als ze beiden op hetzelfde podium staan speelt TF later.

Het probleem is dat grotere namen in de Barn hoger staan dan bepaalde namen in de namiddag/vooravond op de Main. Het is soms moeilijk in te schatten.
Alhoewel je theorie van hetzelfde podium wel juist is, die trek ik niet in twijfel!

Ik denk trouwens dat velen hier zien dat er vrij weinig main stage acts bekend zijn dit moment. Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Crystal Fighters en the 1975 zie ik echt als de 2 eerste namen op de main vrijdag (1975 als opener)
Foals en Franz Ferdinand staan toch beiden ook op de main hoor denk ik. Zeker die laatste is toch echt al een grote naam ondertussen!?

Dat is volgens mij een heel slimme zet. Er is een gi-gan-tisch aantal mensen die gewoon graag een festival met bands wil (en af en toe een dans- actje ter afwisseling). Die mensen bedient RW dit jaar nog meer dan voorgaande jaren. Ik verwacht nog een handvol elektronische acts (Disclosure, Rudimental, Bakerman, Kavinsky,…) maar de 14-15 dance- achting namen van vorig jaar zullen we dit jaar niet halen. En dat vind ik persoonlijk niet zooo erg.
icon_smile.gif

Ik vind het juist ontzettend jammer. En ben daarom ook een beetje bang voor de gehele line-up. Rock Werchter is voor mij het festival van de BeNeLux en dat is mede doordat RW een grote variatie in muziek kent. Ikzelf hou van ontzettend veel genre's, sterker nog er zijn maar weinig genres waar ik niet van hou (metal, hardstyle, hardcore en trance zijn eigenlijk de enige die ik me kan bedenken waar ik niks mee heb). Terwijl andere festivals de mooiste EDM-namen bekend maakt, laat RW nog op zich wachten. Toch geloof ik er nog wel in dat er een stuk of 10 elektronische namen op de affiche staan en dan gok ik op: Skrillex, Major Lazer, Kavinsky, Rudimental, Gesaffelstein, Disclosure, SBTRKT, Calvin Harris, The Prodigy en Camo & Krooked.

Users who are viewing this thread