Rock Werchter 2025

Wat wel een nieuwe trend is, vroeger was er echt de overtuiging, we moeten elke dag zeker 2 bands van bepaald kaliber hebben staan om uit te verkopen. Dat is duidelijk niet meer het geval.
Dit is ook waar ik het meest teleurgesteld in ben. Dat namen als Raye, Noah Kahan en Gracie Abrams op Werchter staan is geen probleem, maar er hebben al veel grotere namen op lagere plekken gestaan

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Is dat niet vooral ook een gevolg van beschikbaarheid? Bv donderdag had met Linkin Park en Fontaines toen al een heel sterke bovenkant met de twee grootste rock-hypes van het moment. Vrijdag heb je toch ook 2 grote namen, en zondag is sowieso extreem stacked. Dus lijkt mij niet dat ze daar zo hard op teruggekomen zijn?
Goh, LP en Fontaines is ook geen Pearl Jam en TWOD voor de grote massa e. Lijkt me nog wel een verschil.

• Leuk
Waarderingen: phil
In 2017 was er wel bvb de overtuiging dat Green Day het niet alleen kon trekken. En nu wel…
Ik blijf erbij dat die vrijdag goed is aangepakt, heeft veel wat de Werchterganger wilt waar de andere dagen het niet zo breed trekken. Ik geloof dat er een shift van de vaste zaterdagganger naar de vrijdag is gegaan.
De combo Sam en Raye is gewoon niet zo commercieel versus de enorme catalogus aan hits van Green Day en Simple Minds.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en musicislife
Ik blijf erbij dat die vrijdag goed is aangepakt, heeft veel wat de Werchterganger wilt waar de andere dagen het niet zo breed trekken. Ik geloof dat er een shift van de vaste zaterdagganger naar de vrijdag is gegaan.
De combo Sam en Raye is gewoon niet zo commercieel versus de enorme catalogus aan hits van Green Day en Simple Minds.
Ik vind de vrijdag ook meer dan prima. Ben mij intussen aan het inluisteren volgens een clashfinder hier en die vrijdag heb ik zelfs geen tijd in eerste instantie om ergens te gaan eten. Of het moet tussen Arsenal en Simple Minds zijn.

Zeker waar, denk dat zondag een dag is waar alles wel goed viel. Donderdag Barn eerder toeval, denk dat er lang met LG is geschoven tot er iets anders is afgeklopt.
Ja, goed viel maar ook een beetje visie. Oké, Olivia zouden ze altijd hebben (die headlinet echt élk megafestival dit jaar). Maar ook de namen ervoor, puur objectief gezien. Gracie Abrams alleen al: boek je die vandaag, dan ga je die echt niet meer kunnen verleiden voor een spot als derdelaatste. Die gaat zo hard door het dak... Da's toch wel grote namen stapelen zoals we het kennen van RW.

Die donderdag is ook echt heel sterk, zelfs met een wat minder grote sub.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en swissepfan
Enige dat ik misschien kan zeggen is dat de David Byrne, NIN, New Order, Eels en PJ Harvey's van deze wereld wat minder geboekt zijn tov andere jaren?
Omdat ze niet touren? Ik zie maar weinig bands van die slag opduiken, NIN ging naar Graspop maar sinds die 4 dagen blijven aanhouden verdwijnen ook de meer gangbare metalen van de RW affiche in mijn ogen.

Goh, LP en Fontaines is ook geen Pearl Jam en TWOD voor de grote massa e. Lijkt me nog wel een verschil.

Bwa Fontaines is dankzij de constante hype wel bijna op hoogte van TWOD. En die dag was op enkele minuten uitverkocht, terwijl PJ daar toch een heel pak langer voor nodig had. 😉

Maar ook de namen ervoor, puur objectief gezien. Gracie Abrams alleen al: boek je die vandaag, dan ga je die echt niet meer kunnen verleiden voor een spot als derdelaatste. Die gaat zo hard door het dak... Da's toch wel grote namen stapelen zoals we het kennen van RW.
Maar is Gracie Abrams dan echt zo groot in België? Stond nog maar 1 keer in België en was in de Magdalenazaal, ik ben oprecht benieuwd waaruit we moeten afleiden dat ze al sub zou zijn als ze haar nu pas zouden boeken? Ik luister tegenwoordig niet meer zoveel naar de Belgische radio dus geen idee of ze daar veel gedraaid wordt, ik neem aan van wel?

Maar is Gracie Abrams dan echt zo groot in België? Stond nog maar 1 keer in België en was in de Magdalenazaal, ik ben oprecht benieuwd waaruit we moeten afleiden dat ze al sub zou zijn als ze haar nu pas zouden boeken? Ik luister tegenwoordig niet meer zoveel naar de Belgische radio dus geen idee of ze daar veel gedraaid wordt, ik neem aan van wel?
verkocht zeer snel vorst uit bv

Vorst vorige week was in een oogwenk uitverkocht. Uiteindelijk lastminute gecancelt, maar dus wel degelijk een heel grote naam.

Als zie je af en toe wel nog dingen doorschemeren vanuit die tijd. De twee laatste grotere acts op donderdag in de Barn, die stacked lineup op main zondag, da's wel vintage Werchter.
Stacked main op zondag? Dat vind k eerder op donderdag .
Aan dat verschil merk je dat er minder afwisselend geprogrammeerd is op de main dan andere jaren

Speelde voorprogramma van Taylor Swift en plukt daar nu de vruchten van, mede dankzij een stevige machine achter de schermen. Die boek je in de toekomst niet meer op zo'n lage positie. Wordt gedraaid op commerciële zenders, maar niet per se platgedraaid. Heeft via tal van kanalen wel de weg gevonden naar een breed publiek. Zou denk ik al Sportpaleis kunnen vullen. Die boek je in de toekomst enkel als headliner (of op termijn zelfs stadion of apart evenement). Is het zo uitzonderlijk? Nee, maar wel voorbeeld van artiest die erg snel groot zal worden. Als ze het dus al niet is.

Speelde voorprogramma van Taylor Swift en plukt daar nu de vruchten van, mede dankzij een stevige machine achter de schermen. Die boek je in de toekomst niet meer op zo'n lage positie. Wordt gedraaid op commerciële zenders, maar niet per se platgedraaid. Heeft via tal van kanalen wel de weg gevonden naar een breed publiek. Zou denk ik al Sportpaleis kunnen vullen. Die boek je in de toekomst enkel als headliner (of op termijn zelfs stadion of apart evenement). Is het zo uitzonderlijk? Nee, maar wel voorbeeld van artiest die erg snel groot zal worden. Als ze het dus al niet is.
Zie ze voorlopig wel niet doorgroeien tot de plaats van Olivia bijvoorbeeld. Daarvoor is er gewoon te weinig radioplay op dit moment.
Maar dat kan snel keren.

Jeezes, Rémy Bond...

Je kunt je door andere artiesten laten inspireren en ze zelfs een beetje kopiëren, maar dit is toch wat je krijgt als je aan AI vraagt om een handvol Lana Del Rey nummers te schrijven ?

Serieus, ik ben foto's van haar gaan opzoeken en heb haar vingers geteld om mezelf ervan te overtuigen dat het geen volledig door AI gegenereerde artiest is...

Groot Lana-fan hier, maar dit is me toch net wat te gortig.

Ook Lana-fan hier maar ik vind dit altijd een beetje gemakkelijk. Lana opereert in een behoorlijke niche, en daarom valt het zo op dat er opeens nog iemand anders is die in dezelfde vijver vist. Maar ook zij heeft het allemaal niet uitgevonden en leent ook behoorlijk van allerlei artiesten die haar weer voorgingen (o.a. Nancy Sinatra, Julee Cruise, Connie Francis schieten me te binnen).

Als we met de AI-vinger moeten gaan wijzen naar elke bandje, rapper of singer-songwriter die zich heeft laten inspireren door een ander kan ik ook nog wel een blik open trekken. 😁

• Leuk
Waarderingen: Novis95

Users who are viewing this thread