Rock Werchter 2025

Volgens mij is het een concept wat al heeeeel lang bestaat. En al net zo lang succesvol is. Allereerst is Werchter afhankelijk van wat er tourt en ten tweede willen ze ook meebewegen met het publiek. Op deze manier garanderen ze de houdbaarheid van het festival. Ik denk dat er voor elk wat wils is. Op de donderdag misschien iets minder voor het jonge publiek en op die zondag is er wat minder voor de oude garde die een beetje blijven hangen in vroeger was alles beter. Maar over 4 dagen verspreid zijn ongeveer alle smaken vertegenwoordigd.
Ja het concept bestaat al zeer lang, Maar zoals je het zegt ze moeten mee bewegen met het publiek en het huidige publiek (niet noodzakelijk de oude werchter gangers) wil popacts en DJ's dus waarom nog de moeite doen om groepen te boeken enz? Boek gewoon Charlotte de Witte, Armin Van Buren, Martin Garrix dat is gewoon veel gemakkelijker nietwaar?

• Wow
  • Haha
Waarderingen: Breinaard en festirock
Nee dat niet, het is wel een beetje teveel naar de pop acts toer aan het gaan maar dat was te verwachten...

Je moet elk jaar roeien met de riemen die beschikbaar zijn én ook toekomstgericht blijven programmeren. Werchter heeft altijd al veel popartiesten geprogrammeerd. Vroeger was pop meer in een rockstraatje dan vandaag, maar bv REM, Coldplay, U2, Eurythmics, Depeche Mode, Sting, Paul Simon, Peter Gabriel P!nk, Black Eyed Peas.... kun je allemaal pop-headliners noemen. Dus zo'n drama is het toch niet dat er zoals zo vaak één dag door een pop-artiest geheadlined wordt? Ik zie hier toch zeker niet het grote verval of "de pop toer opgaan" in? Een festival met bijna 90k bezoekers per dag is nu eenmaal zo mainstream als de pest. 🤷

• Leuk
Waarderingen: festirock en Louwers
Ja het concept bestaat al zeer lang, Maar zoals je het zegt ze moeten mee bewegen met het publiek en het huidige publiek (niet noodzakelijk de oude werchter gangers) wil popacts en DJ's dus waarom nog de moeite doen om groepen te boeken enz? Boek gewoon Charlotte de Witte, Armin Van Buren, Martin Garrix dat is gewoon veel gemakkelijker nietwaar?
Maar daar is toch al een festival voor? RW moet uiteraard mee vernieuwen, maar dan binnen de livemuziek he. Zal altijd een mix blijven.

We weten allemaal dat dit gaat blijven evolueren, die mix. Volgend jaar hebben we met The Cure, Billie Eilish, Kendrick Lamar en System Of A Down misschien weer een mooi gevarieerd viertal grote headliners.

Nee dat niet, het is wel een beetje teveel naar de pop acts toer aan het gaan maar dat was te verwachten...
Tja, pop domineert momenteel het muzikale landschap dus dat zal in de komende jaren nu ook niet beteren op de affiche. Als festival evolueer je mee, zeker met een festival met RW's capaciteit. Dus de komende jaren verwacht ik zeker wel meer pop a la Sabrina Carpenter, Billie Eilish, etc.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Maar daar is toch al een festival voor? RW moet uiteraard mee vernieuwen, maar dan binnen de livemuziek he.
en dat zijn dan acts als noah kahan, olivia, dua lipa,
en er staan nu eens een paar dance namen deze editie
er zijn genoeg edities waar deze afwezig zijn of op 1 hand te tellen zijn

Je moet elk jaar roeien met de riemen die beschikbaar zijn én ook toekomstgericht blijven programmeren. Werchter heeft altijd al veel popartiesten geprogrammeerd. Vroeger was pop meer in een rockstraatje dan vandaag, maar bv REM, Coldplay, U2, Eurythmics, Depeche Mode, Sting, Paul Simon, Peter Gabriel P!nk, Black Eyed Peas.... kun je allemaal pop-headliners noemen. Dus zo'n drama is het toch niet dat er zoals zo vaak één dag door een pop-artiest geheadlined wordt? Ik zie hier toch zeker niet het grote verval of "de pop toer opgaan" in? Een festival met bijna 90k bezoekers per dag is nu eenmaal zo mainstream als de pest. 🤷
Ja inderdaad ik heb niks tegen de koers die het festival nu gaat, ik wil gewoon zeggen dat het gemakkelijker is voor hun als ze toch voor de poen gaan om een soort tomorrowland te creeren met DJ's en Pop acts ipv wat er nu is.

Ja, je kan bezwaarlijk zeggen dat RW een dancefestival wordt. Vorig jaar was een kritiekpunt net dat dat er te weinig was. Hangt wat af van wat er tourt denk ik.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Maar daar is toch al een festival voor? RW moet uiteraard mee vernieuwen, maar dan binnen de livemuziek he. Zal altijd een mix blijven.

We weten allemaal dat dit gaat blijven evolueren, die mix. Volgend jaar hebben we met The Cure, Billie Eilish, Kendrick Lamar en System Of A Down misschien weer een mooi gevarieerd viertal grote headliners.
Tja live muziek wat is dat nu nog? In ieder geval hoeveel vraag gaat er nog zijn binnen zoveel jaar voor "live" muziek? De massa wil vooral naar tomorrowland gaan toch? De hype ligt daar, Werchter is het verleden of toch het concept nee?

De schorre

Ja inderdaad ik heb niks tegen de koers die het festival nu gaat, ik wil gewoon zeggen dat het gemakkelijker is voor hun als ze toch voor de poen gaan om een soort tomorrowland te creeren met DJ's en Pop acts ipv wat er nu is.
Zoals Core festival, de samenwerking tussen Rock Werchter en Tomorrowland?

Maar Werchter is het altijd al om de poen te doen geweest? Het is geen liefdadigheidsinstelling. Geen enkele Belgische major trouwens. Dus die comment slaat toch niet op veel.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en reaper
Tja live muziek wat is dat nu nog? In ieder geval hoeveel vraag gaat er nog zijn binnen zoveel jaar voor "live" muziek? De massa wil vooral naar tomorrowland gaan toch? De hype ligt daar, Werchter is het verleden of toch het concept nee?
Tuurlijk niet. Tomorrowland is een ander concept , een ander publiek.
Als volgend jaar pearl jam, the cure of Metallica tourt zullen ze er staan en zal werchter ook uitverkopen

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje
Ja, je kan bezwaarlijk zeggen dat RW een dancefestival wordt. Vorig jaar was een kritiekpunt net dat dat er te weinig was. Hangt wat af van wat er tourt denk ik.
Inderdaad de vraag is naar meer Dance en Pop! Dus opnieuw ik snap niet dat werchter nog bezig is met bands te boeken... Ga voluit voor het commerciële en den ben je af van al die mensen die klagen over deze band die er niet is of juist wel...

Ik weet niet of een noah kahan sub zou zijn als er meer tourende acts waren. Tuurlijk kan een dua lipa of Olivia headliner zijn. Maar werchter zal ook nog altijd die andere headliners boeken als ze touren

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Tomorrowland uitverkocht in 15 min, poen is sneller binnen en dus minder stress voor de organisatie nee? Tja Werchter bestaat ook al en er zijn ook nog lokerse feesten, dour, pukkelpop enz... Dus waarom geen tweede tomorrowland als ze gewoon poen willen pakken?
Omdat Werchter het niet alleen voor de poen doet. Tuurlijk het is een commercieel bedrijf, maar veels te plat omdat te zeggen dat het enkel gaat om winst.

Volgens mij is het een concept wat al heeeeel lang bestaat. En al net zo lang succesvol is. Allereerst is Werchter afhankelijk van wat er tourt en ten tweede willen ze ook meebewegen met het publiek. Op deze manier garanderen ze de houdbaarheid van het festival. Ik denk dat er voor elk wat wils is. Op de donderdag misschien iets minder voor het jonge publiek en op die zondag is er wat minder voor de oude garde die een beetje blijven hangen in vroeger was alles beter. Maar over 4 dagen verspreid zijn ongeveer alle smaken vertegenwoordigd.
Gaat toch niet over vroeger was alles beter. Zondag zijn er gewoon weinig alternatieven met wat op de main staat (behalve soulwax sinds gisteren) . Dat is meer een smaakverschil dan "oude garde"

Inderdaad de vraag is naar meer Dance en Pop! Dus opnieuw ik snap niet dat werchter nog bezig is met bands te boeken... Ga voluit voor het commerciële en den ben je af van al die mensen die klagen over deze band die er niet is of juist wel...
mensen klagen altijd, ALTIJD
over de affiche, het weer, het verkeer, de wedde, het spelbeeld van de locale ploeg
de prijs van een voetbalabonnement

werchter doet het net goed, de combinatie houden van alle genres
ik zie een pinkpop geen heilung boeken, geen beth gibbons of amenra
ofcourse gaat er dance staan en popartiesten
maar er zal altijd genoeg zijn voor iedereen.

net dat zorgt er voor dat ze altijd uitverkopen
de diversiteit. en die heb je in 2025 enorm
Zowel de stevigere fans komen aan hun trekken met deftones, heilung, while she sleeps, amenra, linkinpark,... als de dance liefhebbers en de pop liefhebbers, en de rockbandjes staan ook over alle podia verspreid.
ja dat het zondag wat plat uitvalt is jammer voor ons.
maar als ik de whatsapp groep zie van stubru is daar men unaniem over de zondag hoe sick en stacked die is.

dus goed gewerkt van werchter

Users who are viewing this thread