Rock Werchter 2025

Was toch wel niet zo commercieel hé met weliswaar pop en dj's maar vooral veel underground stuff toch?

Goldband, Angèle, alt-j, SOHN, Anderson. Paak, Little Simz.... niet bepaald underground. Was alternatiever geprogrammeerd maar ik denk dat elke act ook ergens op Werchter had kunnen staan.

Inderdaad de vraag is naar meer Dance en Pop! Dus opnieuw ik snap niet dat werchter nog bezig is met bands te boeken... Ga voluit voor het commerciële en den ben je af van al die mensen die klagen over deze band die er niet is of juist wel...
Maar het is toch niet of - of? En binnen elk genre kan je heel 'commercieel' gaan he. Een Foo Fighters is gewoon even commercieel als een Dua Lipa hoor. Genres zijn sowieso een tikje overrated vind ik. Dat opdelen in hokjes is iets wat jonge mensen sowieso veel minder doen denk ik.

Laatst bewerkt:
Inderdaad de vraag is naar meer Dance en Pop! Dus opnieuw ik snap niet dat werchter nog bezig is met bands te boeken... Ga voluit voor het commerciële en den ben je af van al die mensen die klagen over deze band die er niet is of juist wel...
Alsof je niet dezelfde discussie zou hebben met DJ's en popsterren die er al dan niet geboekt zijn...
Trouwens, ik denk dat er nog steeds een markt is voor live bands, dus laten we de festivals maar houden zoals ze zijn. En wil de meute dan toch zo graag een pop/dance festival en was dit zo winstgevend, dan zal dit wel elders opgericht worden

• Leuk
Waarderingen: festirock
Dus pop vind je geen bands? (Dat ik hier nog pop op werchter ga verdedigen , damn)

Denk dat werchter net bestaat door de variatie aan acts die er altijd staan. En die historie mag gerust behouden blijven.
Denk je dat 6 tomorrowlands organiseren wel.leefbaar is als festival?

Ik snap hier helemaal niks meer van.
Snap het punt ook niet zo goed haha.

1) als Werchter dat wil doen heb je een familiecrisis. En dat zal niet gebeuren. Ieder zijn ding en fierheid.
2) enorm veel muziekliefhebbers tussen de boekers. Waarom effort doen voor bvb Beth Gibbons en Heilung, als het toch enkel maar moet verkopen. Het zal altijd een balans zijn tussen uitverkopen en de meerwaardezoekers iets aanbieden. Een nieuwe Main Square worden is geen ambitie.

Non discussie dus.

Wat wel een nieuwe trend is, vroeger was er echt de overtuiging, we moeten elke dag zeker 2 bands van bepaald kaliber hebben staan om uit te verkopen. Dat is duidelijk niet meer het geval.

In de jaren 90 was de take ook dat dance het ging overnemen. Maar dat genre evalueert mee met de tijd en het grote verschil tussen TML en RW is dat RW niet kiest voor de platte acts als een Van Buuren, Garrix of Guetta. Zolang ze daar niet mee beginnen is het mij eender. Er staan rond de 10 dance achtige acts op het programma?
Een 10 tal platte pop namen.
Een 10 tal pop namen.
Een 40 tal rock namen.
Een 10 tal indienamen.
Een 10 tal singer songwrite namen
En een 10 tal die er niks te zoeken hebben.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en Everyknight
Was toch wel niet zo commercieel hé met weliswaar pop en dj's maar vooral veel underground stuff toch?
Het concept van Core was prima. Maar op 1 of andere manier sloeg het niet aan. Te alternatief voor het TML volk (effectief mensen weten zoeken naar Dimitri Vegas achtige muziek).
En eigenlijk lag het nog te ver van het Werchter publiek.

Wat wel een nieuwe trend is, vroeger was er echt de overtuiging, we moeten elke dag zeker 2 bands van bepaald kaliber hebben staan om uit te verkopen. Dat is duidelijk niet meer het geval.
Als zie je af en toe wel nog dingen doorschemeren vanuit die tijd. De twee laatste grotere acts op donderdag in de Barn, die stacked lineup op main zondag, da's wel vintage Werchter.

Ik snap niet je overigens snel poen pakt met dj's. Zet enkel dj's, ook al zijn het de grootste, en je hebt geen 10.000 man op de weide van Werchter. Omdat mensen dat niet willen op Werchter. Enkele dance namen uiteraard wel, in de mooie mix die jaarlijks wordt aangeboden. Dus het is sowieso ook veel te kort door de bocht gaan. De poen pakken ze in Werchter door een programma samen te stellen waarmee je dagelijks tegen de 90.000 bezoekers lokt. En dat is vaak met rock als top of the bill, maar nu ook eens pop (zoals met Pink bijvoorbeeld en Stromae kunnen we nu ook niet echt de grote rock noemen). Non-discussie. Maar goed, waar moeten we nog over babbelen he, nu de affiche voor 98 procent compleet is! ;)

Snap het punt ook niet zo goed haha.

1) als Werchter dat wil doen heb je een familiecrisis. En dat zal niet gebeuren. Ieder zijn ding en fierheid.
2) enorm veel muziekliefhebbers tussen de boekers. Waarom effort doen voor bvb Beth Gibbons en Heilung, als het toch enkel maar moet verkopen. Het zal altijd een balans zijn tussen uitverkopen en de meerwaardezoekers iets aanbieden. Een nieuwe Main Square worden is geen ambitie.

Non discussie dus.

Je hebt ze niet nodig als:
1) ze groot genoeg zijn
2) ze een populariteitsboost hebben gekregen

In andere gevallen en ik kijk naar Lenny, Sam, Green Day, ... Ga je:
1) het wel moeten doen of
2) de dag zo breed mogelijk en groot mogelijk programmeren.

• Leuk
Waarderingen: reaper en jimmywe
In de jaren 90 was de take ook dat dance het ging overnemen. Maar dat genre evalueert mee met de tijd en het grote verschil tussen TML en RW is dat RW niet kiest voor de platte acts als een Van Buuren, Garrix of Guetta. Zolang ze daar niet mee beginnen is het mij eender. Er staan rond de 10 dance achtige acts op het programma?
Een 10 tal platte pop namen.
Een 10 tal pop namen.
Een 40 tal rock namen.
Een 10 tal indienamen.
Een 10 tal singer songwrite namen
En een 10 tal die er niks te zoeken hebben.
In de jaren 90 bestond er ook niks zoals tomorrowland voor dat publiek hé

In elk geval gewoon weer een classic Werchter jaar. Soms zijn de rijtjes in de tenten ongelofelijk sterk. Soms te zwak in vergelijking met andere dagen.
Paar zinloze boekingen: Jokke, Charles vanuit het Live Nation gegeven. Maar dat hebben we ondertussen ook elk jaar.

In the end hebben ze het gewoon goed gedaan met wat voorhanden was. NIN forceren had gekunnen, maar ook gewoon goed voor Graspop dat zij die hebben. FKA Twigs hebben ze populariteit dan weer onderschat, ander hadden ze die niet laten liggen.
Benieuwd welke namen effectief zijn afgevallen. Teddy Swims is er eentje van, Franz ook…

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en swissepfan
Je hebt ze niet nodig als:
1) ze groot genoeg zijn
2) ze een populariteitsboost hebben gekregen

In andere gevallen en ik kijk naar Lenny, Sam, Green Day, ... Ga je:
1) het wel moeten doen of
2) de dag zo breed mogelijk en groot mogelijk programmeren.
In 2017 was er wel bvb de overtuiging dat Green Day het niet alleen kon trekken. En nu wel…

Is dat niet vooral ook een gevolg van beschikbaarheid? Bv donderdag had met Linkin Park en Fontaines toen al een heel sterke bovenkant met de twee grootste rock-hypes van het moment. Vrijdag heb je toch ook 2 grote namen, en zondag is sowieso extreem stacked. Dus lijkt mij niet dat ze daar zo hard op teruggekomen zijn?

Dus pop vind je geen bands? (Dat ik hier nog pop op werchter ga verdedigen , damn)

Denk dat werchter net bestaat door de variatie aan acts die er altijd staan. En die historie mag gerust behouden blijven.
Denk je dat 6 tomorrowlands organiseren wel.leefbaar is als festival?
Bah pop kan wel gebracht worden door bands maar die kleuren altijd zo braaf binnen de lijntjes dus band of tape het blijft hetzelfde voor pop in mijn ogen.
Er zijn al zeker 6 tomorrowlands als je extrema outdoor enz erbij rekent...

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Als zie je af en toe wel nog dingen doorschemeren vanuit die tijd. De twee laatste grotere acts op donderdag in de Barn, die stacked lineup op main zondag, da's wel vintage Werchter.
Zeker waar, denk dat zondag een dag is waar alles wel goed viel. Donderdag Barn eerder toeval, denk dat er lang met LG is geschoven tot er iets anders is afgeklopt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Users who are viewing this thread