Rock Werchter 2025

Stacked main op zondag? Dat vind k eerder op donderdag .
Aan dat verschil merk je dat er minder afwisselend geprogrammeerd is op de main dan andere jaren
Donderdag vond ik in de breedte een heel sterke dag, met een enorm populaire headliner.

Maar 'stacked' zou ik die main stage (dus puur die stage) niet noemen toch? Deftones staat eigenlijk best hoog voor RW begrippen, zo als sub (kijk maar eens naar de positie van een metalband als PWD vorig jaar). Amyl en De La Soul op de main zijn heel logische plekken, niet bijzonder laag voor dit soort namen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Donderdag vond ik in de breedte een heel sterke dag, met een enorm populaire headliner.

Maar 'stacked' zou ik die main stage (dus puur die stage) niet noemen toch? Deftones staat eigenlijk best hoog voor RW begrippen, zo als sub (kijk maar eens naar de positie van een metalband als PWD vorig jaar). Amyl en De La Soul op de main zijn heel logische plekken, niet bijzonder laag voor dit soort namen.
Dat had eigenlijk ook op de zondag moeten gebeuren. Gewoon 1 naampje van in het zelfde genre (zoals Iggy) naar de tent verplaatsen en 1 totaal andere stijl (zoals De La Soul) ertussen, bijvoorbeeld een Lewis naar de tent en een Franz Ferdinand in de plaats als abstract voorbeeld.
En Dasha eruit voor een Meltheads of Ramkot achtige opener, net zoals Glintsal ook een genre tegengewicht geeft op dag 1.

Speelde voorprogramma van Taylor Swift en plukt daar nu de vruchten van, mede dankzij een stevige machine achter de schermen. Die boek je in de toekomst niet meer op zo'n lage positie. Wordt gedraaid op commerciële zenders, maar niet per se platgedraaid. Heeft via tal van kanalen wel de weg gevonden naar een breed publiek. Zou denk ik al Sportpaleis kunnen vullen. Die boek je in de toekomst enkel als headliner (of op termijn zelfs stadion of apart evenement). Is het zo uitzonderlijk? Nee, maar wel voorbeeld van artiest die erg snel groot zal worden. Als ze het dus al niet is.
Sorry maar derde laatste op de mainstage van Werchter vind ik toch echt geen lage positie hoor

Ook Lana-fan hier maar ik vind dit altijd een beetje gemakkelijk. Lana opereert in een behoorlijke niche, en daarom valt het zo op dat er opeens nog iemand anders is die in dezelfde vijver vist. Maar ook zij heeft het allemaal niet uitgevonden en leent ook behoorlijk van allerlei artiesten die haar weer voorgingen (o.a. Nancy Sinatra, Julee Cruise, Connie Francis schieten me te binnen).

Als we met de AI-vinger moeten gaan wijzen naar elke bandje, rapper of singer-songwriter die zich heeft laten inspireren door een ander kan ik ook nog wel een blik open trekken. 😁
Pas op, ik denk wel dat ik naar haar ga kijken die zondag op Werchter, hoor. Mede ook omdat de echte Lana Del Rey maar blijft weigeren om deze kant op te komen.

Ik vind het ook helemaal niet slecht, die nummers die ze heeft. Alleen vind ik het net een beetje té. Zowel de muzikale stijl, als de zangstijl, tot zelfs de visuele stijl en de subjectmaterie van de liedjesteksten zijn allemaal een bijna perfecte kopie van Lana Del Rey. Beetje creepy op die manier ook.

Wat wel in haar voordeel speelt is dat de Lana die ze kopieert vooral de maximalistische, zeer barokke LDR is van Paradise, Ultraviolence en Born To Die. Dat kan ik wel hebben en dat doet de echte Lana Del Rey dan weer veel minder met haar laatste platen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en JP5
Pas op, ik denk wel dat ik naar haar ga kijken die zondag op Werchter, hoor. Mede ook omdat de echte Lana Del Rey maar blijft weigeren om deze kant op te komen.

Ik vind het ook helemaal niet slecht, die nummers die ze heeft. Alleen vind ik het net een beetje té. Zowel de muzikale stijl, als de zangstijl, tot zelfs de visuele stijl en de subjectmaterie van de liedjesteksten zijn allemaal een bijna perfecte kopie van Lana Del Rey. Beetje creepy op die manier ook.

Wat wel in haar voordeel speelt is dat de Lana die ze kopieert vooral de maximalistische, zeer barokke LDR is van Paradise, Ultraviolence en Born To Die. Dat kan ik wel hebben en dat doet de echte Lana Del Rey dan weer veel minder met haar laatste platen.
I’m a big Lana fan and I’ll go see Remy probably because of that. I just hope she turns up on time…..

• Haha
Waarderingen: JP5
1741189691215.png

Als de clashfinder ongeveer zou kloppen, is dit mijn grootste gap in het programma dit jaar. Wat zouden jullie aanraden?
Mijn muzieksmaak: favorieten op de planning zijn Fontaines DC, Bright Eyes & Arsenal

Bekijk bijlage 13155

Als de clashfinder ongeveer zou kloppen, is dit mijn grootste gap in het programma dit jaar. Wat zouden jullie aanraden?
Mijn muzieksmaak: favorieten op de planning zijn Fontaines DC, Bright Eyes & Arsenal
Ik ga voor Julia Wolf - Corella - Sigrid wellicht. Julia Wolf is dé ontdekking van de Slope line-up voor mij. Corella is me voorlopig nog niet speciaal opgevallen tijdens het inluisteren, maar klinkt zeker niet slecht (beetje in het genre van The Snuts, The K's, The Lathums ... poppy indierock). Ik heb sowieso een zwak voor bands uit Manchester, dus ik blijf op de Slope hangen.

• Leuk
Waarderingen: roluf en Inaaaa

Deftones krijgt dit jaar blijkbaar zowat overal hoge posities waar ze komen.
Ik vind een gracie abrams hoog staan op zo n main. Dean Lewis mi beter in klub c weer zoals 2 jaar geleden en er toch iets tussengezet idd als een franz ferdinand. Dan had ik er best mee kunnen leven. Maar Noah kahan op de main als sub op zondag.. heb er wat live video's van gezien en kan me toch niet echt overtuigen. Al zal zijn publiek daar ongetwijfeld anders over denken en meekwelen zoals bij Dean Lewis.
Gewoon een beetje teveel hetzelfde die dag op de main om voor mij van een stacked dagje te spreken.

Maar ok, er is soulwax op zondag.

Deftones krijgt dit jaar blijkbaar zowat overal hoge posities waar ze komen.
Ik vind een gracie abrams hoog staan op zo n main. Dean Lewis mi beter in klub c weer zoals 2 jaar geleden en er toch iets tussengezet idd als een franz ferdinand. Dan had ik er best mee kunnen leven. Maar Noah kahan op de main als sub op zondag.. heb er wat live video's van gezien en kan me toch niet echt overtuigen. Al zal zijn publiek daar ongetwijfeld anders over denken en meekwelen zoals bij Dean Lewis.
Gewoon een beetje teveel hetzelfde die dag op de main om voor mij van een stacked dagje te spreken.

Maar ok, er is soulwax op zondag.
Ja ik vind die zondag ook niks aan, maar ik kan wel zeggen dat het een stacked dag is (op Main Stage). Olivia Rodrigo verkocht al 2 sportpaleizen. Kahan en Abrams verkochten Vorst in een flits uit en hadden op Ticketswap genoeg belangstellenden voor minstens een sportpaleis. Ook de artiesten daaronder verkopen al hun shows uit.

Bekijk bijlage 13155

Julia Wolf, Corella en daarna met mijn maten mee naar een van de andere twee opties. Daarvan heeft geen mijn voorkeur.
Corella is een favoriet voor mij. Beetje blije indie!

• Leuk
Waarderingen: Inaaaa
Opvallend dat het van donderdag naar zondag per dag in dalende lijn gaat. Ik geef die donderdag een mooie 9, de vrijdag krijgt een 7, de zaterdag nog net een 5 en de zondag een 2

In de jaren 90 was de take ook dat dance het ging overnemen. Maar dat genre evalueert mee met de tijd en het grote verschil tussen TML en RW is dat RW niet kiest voor de platte acts als een Van Buuren, Garrix of Guetta. Zolang ze daar niet mee beginnen is het mij eender. Er staan rond de 10 dance achtige acts op het programma?
Een 10 tal platte pop namen.
Een 10 tal pop namen.
Een 40 tal rock namen.
Een 10 tal indienamen.
Een 10 tal singer songwrite namen
En een 10 tal die er niks te zoeken hebben.
10 Indie? Zeer breed gekeken dus, en de soul?

Users who are viewing this thread