Rock Werchter 2025

De eerste Clashfinder-simulaties zien er best oké uit voor mij, behalve die zondag. Van de drie namen die ik daar het liefst wil zien (buiten Olivia dan), Wunderhorse, Pommelien en Finneas, zal ik er wellicht maar 1 kunnen zien.

Gisteren trouwens eerste concert van de Europese tour van Sam Fender. Opvallend: zeer korte setlist, amper 14 nummers waarvan dan nog 1 nummer (HADQ) dat maar anderhalve minuut duurt. En Tyrants, dat momenteel nog nergens officieel verschenen is.

Niet op de setlist: Dead Boys, Play God, That Sound, Get You Down, The Dying Light, Alright, Nostalgia's Lie, Wild Long Lie... Toch behoorlijk wat nummers die hier succes hadden, oa. in de Afrekening.

Ik hoop dat hij tegen de zomer toch eerder 18 nummers speelt, met wat nummers uit bovenstaand lijstje.

• Leuk
Waarderingen: jova
De eerste Clashfinder-simulaties zien er best oké uit voor mij, behalve die zondag. Van de drie namen die ik daar het liefst wil zien (buiten Olivia dan), Wunderhorse, Pommelien en Finneas, zal ik er wellicht maar 1 kunnen zien.

Gisteren trouwens eerste concert van de Europese tour van Sam Fender. Opvallend: zeer korte setlist, amper 14 nummers waarvan dan nog 1 nummer (HADQ) dat maar anderhalve minuut duurt. En Tyrants, dat momenteel nog nergens officieel verschenen is.

Niet op de setlist: Dead Boys, Play God, That Sound, Get You Down, The Dying Light, Alright, Nostalgia's Lie, Wild Long Lie... Toch behoorlijk wat nummers die hier succes hadden, oa. in de Afrekening.

Ik hoop dat hij tegen de zomer toch eerder 18 nummers speelt, met wat nummers uit bovenstaand lijstje.
Die setlist lijkt me vooral gericht op de fans, niet? Denk dat het zeer goed werkt in een zaal voor zijn publiek, maar op een festival moeten daar toch nog een paar meer herkenbare dingen bij neem ik aan.

Die setlist lijkt me vooral gericht op de fans, niet? Denk dat het zeer goed werkt in een zaal voor zijn publiek, maar op een festival moeten daar toch nog een paar meer herkenbare dingen bij neem ik aan.
Goh, reacties bij de fans zijn toch ook gemengd. Een fan favourite als All Is On My Side viel bv. van de setlist tov vorige shows. En een nummer als HADQ, dat er al jaar en dag opstaat en dat zijn beste tijd toch echt wel gehad heeft, blijft hij maar spelen.

Is het raar om te zeggen dat, nu ik den Damiano even heb ingeluisterd, het verre van een straf vind dat die komt?

Zijn solowerk is uiteraard primair bedoeld om jonge dames te laten zwijmelen met veel gebroken harten en grote gevoelens in zijn teksten, maar het heeft een ouderwetse charme die in het recentere overgeproduceerde werk van Måneskin ontbrak.

Non male fratello.
Maar veel influisteren valt hier toch niet te doen? De man heeft een drietal nummers uit... Dat lijkt me ook het grootste discussiepunt hier: hij staat op een wel erg prominente plek.

(Helemaal niet relevant in die discussie, maar ik vind dat er veel betere/interessantere/meer pakkende popmuziek gemaakt wordt dan Maneskin of Damiano in z'n eentje. Maar nogmaals: mijn meninkje boeit niet echt).

• Leuk
Waarderingen: festirock en swissepfan
Kan de link (zoals zo vaak op setlist.fm) niet openen...

Maar als jullie tips hebben wat ik in zou moeten luisteren representatief voor deze show hoor ik het graag :)
set was
1. intro
2. hot like sahara
3 idiots in love
4 missing wires
5 is it always binary
6 KracK
7 Polaris
8 The singer has become a Deejay
9 Here come the men in suits / work it marie davidson cover
10 New Earth Time
11 Another Excuse
12 EMS Play
13 Miserable Girl
14 E Talking
15 NY excuse

dus als het ongeveer dezelfde show is zal het dit ongeveer zijn

• Leuk
Waarderingen: Pommer
voor ons hier op het forum wel
maar werchter doet dat niet om ons iets bij te brengen.

daar draait het maar om 1 ding
Winst, winst wint
Inderdaad werchter wel volledig akkoord, trouwens ik snap nog altijd niet waarom ze gewoon van werchter niet een nieuw tomorrowland maken, gewoon snel cashen en weinig kosten en veel publiek voor.

Je kan het huidige affiche van Werchter toch niet vergelijken met die van Tomorrowland. Kom op.
Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik wil gewoon maar zeggen als werchter gewoon poen wil pakken waarom dit concept kiezen? Maak er gewoon tomorowland 2 van en pak gewoon de poen nee?

Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik wil gewoon maar zeggen als werchter gewoon poen wil pakken waarom dit concept kiezen? Maak er gewoon tomorowland 2 van en pak gewoon de poen nee?
waarom zouden ze?
er is al een tomorrowland

en 2
donderdag uitverkocht
vrijdag uitverkocht
zondag uitverkocht

de zaterdag zal dat ook nog wel geraken en de combi's ook wel

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
waarom zouden ze?
er is al een tomorrowland

en 2
donderdag uitverkocht
vrijdag uitverkocht
zondag uitverkocht

de zaterdag zal dat ook nog wel geraken en de combi's ook wel
Tomorrowland uitverkocht in 15 min, poen is sneller binnen en dus minder stress voor de organisatie nee? Tja Werchter bestaat ook al en er zijn ook nog lokerse feesten, dour, pukkelpop enz... Dus waarom geen tweede tomorrowland als ze gewoon poen willen pakken?

Volgens mij is het een concept wat al heeeeel lang bestaat. En al net zo lang succesvol is. Allereerst is Werchter afhankelijk van wat er tourt en ten tweede willen ze ook meebewegen met het publiek. Op deze manier garanderen ze de houdbaarheid van het festival. Ik denk dat er voor elk wat wils is. Op de donderdag misschien iets minder voor het jonge publiek en op die zondag is er wat minder voor de oude garde die een beetje blijven hangen in vroeger was alles beter. Maar over 4 dagen verspreid zijn ongeveer alle smaken vertegenwoordigd.

• Leuk
Waarderingen: -victor-

Users who are viewing this thread