Rock Werchter 2025

waar komt de haat op dean lewis vandaan als ik vragen mag? dat zijn nummers allemaal op elkaar lijken? want die heeft er toch een paar goede tussen zitten vind ik
Voor mij geen haat hoor, maar wel het gevoel dat het heel clichématig is. Tweeëneenhalf jaar geleden in de voorbereiding op RW 2023 ben ik gaan luisteren naar Dean Lewis. Langzamerhand afgehaakt met als dieptepunt 'How can I say goodbye', dat me totaal niets deed in nota bene de periode dat mijn vader overleed.

• Leuk
Waarderingen: rw253
Het enige Porthisheadnummer dat ze afgelopen zomer speelde was Roads. Maar misschien komt er nog wat anders bovendrijven.
Ja ik wou zeggen, je moet niet naar die show gaan met de ingesteldheid om Portishead te horen. Het is vooral een set die Lives Outgrown centraal zet. Als je die plaat maar niets vindt, dan zal deze set ook niet voor jou zijn.

Jeezes, Rémy Bond...

Je kunt je door andere artiesten laten inspireren en ze zelfs een beetje kopiëren, maar dit is toch wat je krijgt als je aan AI vraagt om een handvol Lana Del Rey nummers te schrijven ?

Serieus, ik ben foto's van haar gaan opzoeken en heb haar vingers geteld om mezelf ervan te overtuigen dat het geen volledig door AI gegenereerde artiest is...

Groot Lana-fan hier, maar dit is me toch net wat te gortig.

Jeezes, Rémy Bond...

Je kunt je door andere artiesten laten inspireren en ze zelfs een beetje kopiëren, maar dit is toch wat je krijgt als je aan AI vraagt om een handvol Lana Del Rey nummers te schrijven ?

Serieus, ik ben foto's van haar gaan opzoeken en heb haar vingers geteld om mezelf ervan te overtuigen dat het geen volledig door AI gegenereerde artiest is...

Ja en haar albumcovers en foto's lijken dan nog eens erg hard op die van Sabrina Carpenter.

Het kan zijn dat je op de radio hebt gehoord dat de affiche compleet is, maar nee, dat is ie niet. Er komen nog 2 namen op zaterdag (main stage) bij.
Ze zouden ook nog kunnen schuiven. Elbow heeft eerder op main stages gespeeld. Al zie ik Elbow veel liever in een tent…

Ik vergelijk de artiesten die zondag een beetje met de periode toen Lady Gaga bekendheid kreeg. 2 mega hits en dan de baan op.
Met het verschil dat zij toen in de pyramid marqee stond als (terechte) afsluiter. En toen kregen we met Coldplay en The Killers nog groepen die hun strepen al hadden verdiend. Zelfs Bloc Party op dat moment. Wat een dag toen trouwens.
De zondag van nu zou voor mij - behalve Olivia Rodrigo - ook volledig op een ander podium terecht kunnen.

Jeezes, Rémy Bond...

Ik vind persoonlijk dat het meer aanvoelt als een Homage! wel toffe muziek

heb ook even een excel tabel gemaakt om te zien hoe het effectief zit (nog niet volledig ingeluisterd dus voor donderdag nog 7 namen te checken, vrijdag 2, zaterdag 7 en zondag 3)
Groen = absolute must
Blauw = must
Geel: als er niets clashed
oranje: geef het een kansje als er een dood moment is want niet overtuigd
rood neen:

donderdag:
4 groene acts (Heilung, Ezra Collective, Lambrine Girls & Amyl
1 blauwe act (Deftones)
6 gele acts (Linkin Park, Fontaines, While She sleeps, Coheed & Cambria, English Teacher, London Grammar)
4 oranje: (Glintsal, De La Soul, Nia Archives en Sextile)
2 rode (Iggy Pop & Jacob Collier, iggy want al barn gedaan 2 jaar terug)

vrijdag
4 groene acts (wet leg, Underworld, Fat Dog & Joey Valence)
6 blauwe (Girl in Red; Weezer, Sylvie Kreusch, Pvris, Bad Nerves & GEL)
3 gele (Green Day, Simple Minds & Arsenal)
5 oranje (Lola Young Dikke, Celeste, Backseat lovers, Boston Manor)
5 rode (Warhaus, Mark Ambor, Berre, Purple Disco & Caribou

zaterdag
4 groene acts (Raye, Amenra, Hermanos Gutierrez, Peter Cat Recording)
3 blauwe (Beth Gibbons, Wisp & mrcy)
2 gele (Elbow & Sam Fender)
3 oranje (Maribou State, Bright Eyes, Gurriers)
4 rode (Damiano, Goldband, Jazz Brak & Barry cant swim)

zondag
4 groene acts (Soulwax, Goose, Durand Jones, Sawyer Hill)
3 blauwe (Foster the people, wunderhorse & remy bond)
2 gele (Shaboozey & Cliffords)
6 oranje (Olivia, Pommelien, Rufus Du Sol, Finneas, Overmono & Bolis Pupul
7 rode (Noah, Ambrams, Dean Lewis, Kusher, Dasha, Jokke, Used

De zondag van nu zou voor mij - behalve Olivia Rodrigo - ook volledig op een ander podium terecht kunnen.
Nochtans allemaal artiesten met twee vingers in de neus zalen als Vorst en het Sportpaleis een of meerdere keren laten vollopen. Dus absoluut logisch dat die allemaal op de Main staan.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Nochtans allemaal artiesten met twee vingers in de neus zalen als Vorst en het Sportpaleis een of meerdere keren laten vollopen. Dus absoluut logisch dat die allemaal op de Main staan.
Klopt. Maar als absolute headliner heb ik graag wel eens artiesten staan die nog groter denken én kunnen dan een Sportpaleis.
Snow Patrol en London Grammar stonden ook in Vorst en ook 'maar' Barn op RW.

Klopt. Maar als absolute headliner heb ik graag wel eens artiesten staan die nog groter denken én kunnen dan een Sportpaleis.
Snow Patrol en London Grammar stonden ook in Vorst en ook 'maar' Barn op RW.
door zo een acts te boeken, geef je ook de ruimte om ze te laten groeien naar nog groter
Olivia is er nu al zo 1 die groter is dan het sportpaleis bv

Users who are viewing this thread