Rock Werchter 2025

Wat te verwachten van Soulwax volgende zomer ?
Helaas geen conversation intercom en Much against ... vermoed ik ?
Dus plaatjes draaien, remixen en massa's sfeer brengen in Barn ? Of toch met stevig gitaarwerk de Barn op zijn kop zetten.
Ik hoop wel op het laatste ...
Denk dat je dezelfde shows mag verwachten als op Pukkelpop en in de AB vorig jaar. Een show die dus ook heel erg lijkt op die van 2017, met die drummers. En veel analoge synths die je kent uit de From Deewee plaat, aangevuld met wat nieuwe nummers in hetzelfde straatje en een greep uit Any Minute Now. De dansbare feestkant van Soulwax dus. Dikke show, maar ook wel een beetje 'gezien' ondertussen. Tenzij ze toch verrassen en echt met een nieuw concept komen.

Soulwax en Bolis Pupul opdezelfde dag is wel een leuke combo.

Denk dat je dezelfde shows mag verwachten als op Pukkelpop en in de AB vorig jaar. Een show die dus ook heel erg lijkt op die van 2017, met die drummers. En veel analoge synths die je kent uit de From Deewee plaat, aangevuld met wat nieuwe nummers in hetzelfde straatje en een greep uit Any Minute Now. De dansbare feestkant van Soulwax dus. Dikke show, maar ook wel een beetje 'gezien' ondertussen. Tenzij ze toch verrassen en echt met een nieuw concept komen.

ik heb dat concept nog niet gezien dus ik ben allesinds al benieuwd, eender welke richting het uit gaat (nieuw of hetzelfde)

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman
DIT,
het is niet mijn eerste keuze die zondag, maarzdat waren lil nas X, BEP, Pharell enzo ook niet.
sommige hebben me kunnen overtuigen zoals Dua Lipa, andere dan weer niet zoals BEP

maar al die mainstage namen verdienen het wel qua sales, populariteit, songs, hype, urgentie,...
hier boren ze een nieuwe generatie festivalgangers aan.

wat ooit voor ons de de dag was die ons aantrok tot werchter, zal dat voor veel mensen nu die zondag zijn.
En dat is perfect ok, daar hoeft niemand zuur over te doen. at the end of the day hebt ge uwe combi en ofwel gade zien naar acts en zal je zien dat er wel dingen zijn die beter zijn dan je eerst dacht, of als het echt u geen bal kan schelen ga naar huis.
en blijf misschien in 2026 ook weg want het zou kunnen dat werchter evolueert :) zoals het dat al doet sinds editie 1.

maar garantie dat de weide mega veel gaat liggen meebleiren die zondag!

dit!
dat gaat een succes worden hoor. misschien niet helemaal in mijn straatje maar dit gaat kei hard werken en de haat op Olivia, Pommie en dergelijke snap ik niet.

boh beetje overroepen dit
genoeg jaren geweest met dance afsluiters op de main zelfs,
en evenveel jaren met veel minder dance acts

milk inc, dimitri vegas, deadmau5, fred again, lost frequencies, bicep, moderat, the blaze, kalkbrenner, khalid, parov stellar, marshmello, above & beyond, charlotte de witte, chainsmokers, jamie xx, boys noize, enz de lijst is al ontzettend lang en kan nog langer,
Ja ja werchter is nog een klassiek festival maar de meeste festivals trekken meer en meer de kaart van DJ's ipv muzikanten met instrumenten. Zie PP, Dour, enz

Wij gaan al sinds 1997, in de loop der jaren veel mensen bij gekomen, tot een groep van 20 man. Echte muziekliefhebbers. Dit jaar slaan we allemaal over. En niet alleen vanwege de zondag. Ook de andere dagen zijn beneden het niveau dat we gewend zijn van Werchter.
de tijd blijft nu eenmaal niet stil staan
goed dat er wat vernieuwing is (tuurlijk wil ik ook een metallica, of een blur te zien bv) maar vers bloed is echt nodig
over 15 jaar gaat men positief terug kijken naar deze line up.

Iets wat ik had bij de vrijdag van vorig jaar.
Wel ja, het kan je het ene jaar beter liggen dan het ander. Daar kan ik perfect mee leven. Er waren nog jaren dat het voor mij vooral in de tenten te doen was. Maar NUL namen die ik wil zien op zeven? En écht NIET moet zien é. Totaal oninteressant. Nog nooit meegemaakt. Toch iets om over na te denken, voor mezelf dan.. (al vewacht ik zéér veel drukte ter linkerzijde van het terrein op zondag dit jaar)

• Leuk
Waarderingen: JohnnyDoey en Paddy

Dus geen My Cruel Joke, Too Many DJ's, Much Against Everyone's Advice etc.?

Ik heb nog nooit een show van ze meegemaakt maar dat zijn toch wel de soort platen die ik tof vind van ze.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 13144

PRIMEUR! Proficiat, Rock Werchter!
Heb je het ook serieus een kans gegeven of gewoon gelijk op basis van naam afgestreept? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe je te werk gaat hiermee haha. Ik hoor van verschillende mensen dat Olivia Rodrigo heel goed moet zijn en dat ook daar zeker wel wat gitaarwerk in te vinden is bv.

de tijd blijft nu eenmaal niet stil staan
goed dat er wat vernieuwing is (tuurlijk wil ik ook een metallica, of een blur te zien bv) maar vers bloed is echt nodig
over 15 jaar gaat men positief terug kijken naar deze line up.
In 2012 werden de main en de Marquee de eerste 3 dagen afgesloten door een electronische act. Het programma duurde toentertijd wel tot 2 uur half 3. Maar het is dus niet heel nieuw dat bijvoorbeeld electronische acts een prominente plek krijg.

Tja, is een kwestie van smaak he. Mijn 'muziekliefhebbershart' gaat net dit jaar sneller slaan dan pakweg vorig jaar.

Beth Gibbons, Ezra Collective, Fontaines DC, Iggy Pop, Gracie Abrams, Deftones, Bolis Pupul, Elbow, English Teacher, Thee Sacred Souls, Bad Nerves, Bright Eyes, Amenra, Faye Webster, Durand Jones, Amyl & the Sniffers, Sigrid, Wet Leg, Pommelien Thijs, Caribou, Simple Minds, Wisp, De La Soul, Heilung, Olivia Rodrigo en Sam Fender zijn allemaal namen die ik graag tot heel graag wil zien.

Da's een pakske, zo op 4 dagen. En ook echt zowel gevarieerd qua oud/nieuw/genre als gelijk verdeeld over de 4 dagen.

Heb je het ook serieus een kans gegeven of gewoon gelijk op basis van naam afgestreept? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe je te werk gaat hiermee haha. Ik hoor van verschillende mensen dat Olivia Rodrigo heel goed moet zijn en dat ook daar zeker wel wat gitaarwerk in te vinden is bv.
Dat vind ik een interessante en zeer terechte vraag. Ja, ik heb het een kans gegeven, ik heb van alle artiesten meerdere nummers beluisterd, net omdát ik mijn kijk wil verbreden, mee wil groeien met de tijd. Het is echter gewoon mijn ding niet. En strikt genomen moet ik daar mee leren leven, niet de rest van de wereld. Dus: geen steen, naar niemand. Ik stel enkel vast dat de zondag op mainstage mij, ondanks de geleverde moeite, niet kan boeien. Sorry no sorry...

Tja, is een kwestie van smaak he. Mijn 'muziekliefhebbershart' gaat net dit jaar sneller slaan dan pakweg vorig jaar.

Beth Gibbons, Ezra Collective, Fontaines DC, Iggy Pop, Gracie Abrams, Deftones, Bolis Pupul, Elbow, English Teacher, Thee Sacred Souls, Bad Nerves, Bright Eyes, Amenra, Faye Webster, Durand Jones, Amyl & the Sniffers, Sigrid, Wet Leg, Pommelien Thijs, Caribou, Simple Minds, Wisp, De La Soul, Heilung, Olivia Rodrigo en Sam Fender zijn allemaal namen die ik graag tot heel graag wil zien.

Da's een pakske, zo op 4 dagen. En ook echt zowel gevarieerd qua oud/nieuw/genre als gelijk verdeeld over de 4 dagen.
Mooie brede muziek smaak!

Users who are viewing this thread