Rock Werchter 2025

Klopt. Maar als absolute headliner heb ik graag wel eens artiesten staan die nog groter denken én kunnen dan een Sportpaleis.
Snow Patrol en London Grammar stonden ook in Vorst en ook 'maar' Barn op RW.
Maar dat zijn dan weer geen headliners. De enige die groter kunnen dan een sportpaleis (dus in België denk ik aan een solo event op de wei of KBS) de laatste post covid jaren: Olivia, Linkin Park (en dat enkel dit jaar), Foo Fighters, Dua Lipa, Metallica en Imagine Dragons.

Klopt. Maar als absolute headliner heb ik graag wel eens artiesten staan die nog groter denken én kunnen dan een Sportpaleis.
Snow Patrol en London Grammar stonden ook in Vorst en ook 'maar' Barn op RW.
Zoals een headliner die zonder moeite 2 Sportpaleizen, volledige Hyde Parks en meer uitverkoopt in een wip? ;-)

• Leuk
Waarderingen: dann
Nochtans allemaal artiesten met twee vingers in de neus zalen als Vorst en het Sportpaleis een of meerdere keren laten vollopen. Dus absoluut logisch dat die allemaal op de Main staan.
Ja maar dat kan toch niet enkel de maatstaf zijn om geboekt te worden op werchter nee? Dan moeten ze vanaf nu enkel de Armin van Buren, Charlotte de Witte, Martin Garrix boeken hé die kunnen het KBS vullen op hun eentje... Misschien is het dan beter van werchter een tomorrowland 2 maken maar enkel met Pop prinsessen en prinsen.

Zoals een headliner die zonder moeite 2 Sportpaleizen, volledige Hyde Parks en meer uitverkoopt in een wip? ;-)
Daarmee ik ook zei dat Olivia Rodrigo terecht geboekt werd op die spot ;-) Ondanks ik van haar geen 1 nummer in een spotify lijst heb staan.
En toch erken ik de kwaliteit en ben ik er zeker van dat ik er van ga kunnen genieten.

Ik ben meer dan tevreden met de headliners dit jaar. Veel meer dan bv een Maneskin vorig jaar die het als headliner aandurfde om 2x hetzelfde nummer in een set te spelen of Imagine Dragons in '22.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Maar dat zijn dan weer geen headliners. De enige die groter kunnen dan een sportpaleis (dus in België denk ik aan een solo event op de wei of KBS) de laatste post covid jaren: Olivia, Linkin Park (en dat enkel dit jaar), Foo Fighters, Dua Lipa, Metallica en Imagine Dragons.
NIck Cave niet vergeten

Ja maar dat kan toch niet enkel de maatstaf zijn om geboekt te worden op werchter nee? Dan moeten ze vanaf nu enkel de Armin van Buren, Charlotte de Witte, Martin Garrix boeken hé die kunnen het KBS vullen op hun eentje... Misschien is het dan beter van werchter een tomorrowland 2 maken maar enkel met Pop prinsessen en prinsen.
maar dat is nu eenmaal de maatstaf van een commercieel festival
namelijk uitverkopen

heb ook even een excel tabel gemaakt om te zien hoe het effectief zit (nog niet volledig ingeluisterd dus voor donderdag nog 7 namen te checken, vrijdag 2, zaterdag 7 en zondag 3)
Groen = absolute must
Blauw = must
Geel: als er niets clashed
oranje: geef het een kansje als er een dood moment is want niet overtuigd
rood neen:

donderdag:
4 groene acts (Heilung, Ezra Collective, Lambrine Girls & Amyl
1 blauwe act (Deftones)
6 gele acts (Linkin Park, Fontaines, While She sleeps, Coheed & Cambria, English Teacher, London Grammar)
4 oranje: (Glintsal, De La Soul, Nia Archives en Sextile)
2 rode (Iggy Pop & Jacob Collier, iggy want al barn gedaan 2 jaar terug)
Ik wil je nog adviseren om een stukje liveshow van Jacob Collier te kijken. Zijn live optredens zijn echt iets heel anders dan dat je op spotify hoort.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Niet zeker dat die de weide echt solo kan verkopen, in het knaljaar 22 was de TW Classic niet stijf uitverkocht geraakt he. Het is een dubbeltje.
Redelijk zeker zelfs dat Cave geen 65.000 tickets schuift op een wei. Trekt ook een ouder publiek dat liever naar een zaal gaat dan naar Werchter. Desnietaltemin zou hij een terechte headliner zijn moesten ze hem als dusdanig aankondigen.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Redelijk zeker zelfs dat Cave geen 65.000 tickets schuift op een wei. Trekt ook een ouder publiek dat liever naar een zaal gaat dan naar Werchter. Desnietaltemin zou hij een terechte headliner zijn moesten ze hem als dusdanig aankondigen.
Dacht dat die in 2022 bleef steken op een stabiele 40-45 wat al heel mooi is, dan met de toevoeging van de Encore gingen ze naar dat getal. Ik geloof ook meer in Cave, salesmatig, op een RW dan op een los event.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Is het raar om te zeggen dat, nu ik den Damiano even heb ingeluisterd, het verre van een straf vind dat die komt?

Zijn solowerk is uiteraard primair bedoeld om jonge dames te laten zwijmelen met veel gebroken harten en grote gevoelens in zijn teksten, maar het heeft een ouderwetse charme die in het recentere overgeproduceerde werk van Måneskin ontbrak.

Non male fratello.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Is het raar om te zeggen dat, nu ik den Damiano even heb ingeluisterd, het verre van een straf vind dat die komt?
Ja! ;-)

Gho ja, had nu niet persé gehoeven dat hij er voor de derde keer op vier jaar komt staan, maar goed, het is ook niet dat de muziek verschrikkelijk slecht is of zo. Had ik liever iets anders gezien op die plek? Absoluut. Ga ik er mijn slaap voor laten? Nee dat ook niet.

Users who are viewing this thread