Als je op je 21 al drie Grammy's op je schap hebt staan en arena's vult wereldwijd
zoals Rodrigo
Of op je eentje op nauwelijks een uur 60k tickets verkoopt voor Hyde Park in Londen zoals Kahan & Rodrigo.
Hell, zelfs als je moeiteloos de Ziggo uitverkoopt (Abrams) of 9 keer na elkaar de AB (Thijs), dan verdien je die plek op Rock Werchter. Het is je kopje thee niet, fair enough, maar dat soort uitspraken over artiesten die het niet verdienen op Werchter te staan is bullshit.
Muziek evolueert, festivals evolueren mee..misschien moet je dat eens leren aanvaarden. Rock Werchter heeft altijd geboekt wat commercieel hot was..van Depeche Mode tot Milk Inc, Pharell Williams Black Eyed Peas en Lil Nas X. Dat pakte, om het zacht uit te drukken, niet altijd goed uit, maar doen alsof ze zichzelf nu plots verlagen met een Werchter onwaardige line up slaat op niets.
Het had zonder twijfel die zondag wat veelzijdiger gemogen, en ik had ook liever wat stevig tegengewicht gezien op de andere podia om de main te juxtapositioneren, maar elke artiest verdient wel zijn spot. Behalve Dean Lewis. Weg met Dean Lewis.
DIT,
het is niet mijn eerste keuze die zondag, maarzdat waren lil nas X, BEP, Pharell enzo ook niet.
sommige hebben me kunnen overtuigen zoals Dua Lipa, andere dan weer niet zoals BEP
maar al die mainstage namen verdienen het wel qua sales, populariteit, songs, hype, urgentie,...
hier boren ze een nieuwe generatie festivalgangers aan.
wat ooit voor ons de de dag was die ons aantrok tot werchter, zal dat voor veel mensen nu die zondag zijn.
En dat is perfect ok, daar hoeft niemand zuur over te doen. at the end of the day hebt ge uwe combi en ofwel gade zien naar acts en zal je zien dat er wel dingen zijn die beter zijn dan je eerst dacht, of als het echt u geen bal kan schelen ga naar huis.
en blijf misschien in 2026 ook weg want het zou kunnen dat werchter evolueert

zoals het dat al doet sinds editie 1.
maar garantie dat de weide mega veel gaat liggen meebleiren die zondag!
Ja maar het tegengestelde is hier toch waar? Reken maar dat heel veel dagtickethouders op die zondag puur voor de muziek komen, en elk woord van de acts op de main gaan meeblèren.
dit!
dat gaat een succes worden hoor. misschien niet helemaal in mijn straatje maar dit gaat kei hard werken en de haat op Olivia, Pommie en dergelijke snap ik niet.
Het Tommorrowland effect dat zich meer en meer doorzet in het festival landschap...
boh beetje overroepen dit
genoeg jaren geweest met dance afsluiters op de main zelfs,
en evenveel jaren met veel minder dance acts
milk inc, dimitri vegas, deadmau5, fred again, lost frequencies, bicep, moderat, the blaze, kalkbrenner, khalid, parov stellar, marshmello, above & beyond, charlotte de witte, chainsmokers, jamie xx, boys noize, enz de lijst is al ontzettend lang en kan nog langer,