Rock Werchter 2025

Komt ook gewoon omdat Werchter (en nog festivals, meder onder impuls van Tomorrowland) voor een gedeelte van de bezoekers nu eerder een vakantie is ipv een festival. Vroeger was je muziekliefhebber en ging je als de affiche u aanstond. Maar die groep wordt kleiner bij die grote festivals. De groep 'ik wil erbij zijn om erbij te zijn' wordt alleen maar groter. Waar is den tijd dat we geen vip-pakketten hadden en nog oldskool dixies😬
De tijd dat je kon parkeren naast je tent, waar je lekker kon bbqen en een kratje bier leeg dronk! Geweldige tijd.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje en Bloody Mary
Ik ken echt helemaal niemand die alleen maar van een muzieksmaak houd zoals ik hier lees. Ik ga echt al jaren naar festivals met grote groepen en iedereen kijkt dan naar verschillende acts. Van singer songwriters naar indie, van hip hop tot electronisch en van rock tot metal enz. En natuurlijk zijn er mensen die bepaalde soorten muziek niet leuk vinden. Maar op die zondag staat er genoeg afwisseling er staat alleen weinig Rock. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je die dag eerder naar huis gaat of ergens in een hoekje gaat zitten zuipen als er echt een paar top acts staan.
Het zou best wel eens kunnen dat ik op die laatste dag zo een uur voor Goose op het terrein kom, dat ene leuke nummer van Shaboozey of een Wunderhorse dat al om 12uur speelt zie ik mij niet meteen zo vroeg naar de wei lokken.

En dan na Soulwax of wie weet wel na Rufus Du Sol maar naar de feesttent van The Hive. Dikke meevaller dat je tegenwoordig zonder praktische problemen 3 a 4 uur in die Barn kan verblijven.

• Leuk
Waarderingen: roluf

Als je op je 21 al drie Grammy's op je schap hebt staan en arena's vult wereldwijd
zoals Rodrigo

Of op je eentje op nauwelijks een uur 60k tickets verkoopt voor Hyde Park in Londen zoals Kahan & Rodrigo.

Hell, zelfs als je moeiteloos de Ziggo uitverkoopt (Abrams) of 9 keer na elkaar de AB (Thijs), dan verdien je die plek op Rock Werchter. Het is je kopje thee niet, fair enough, maar dat soort uitspraken over artiesten die het niet verdienen op Werchter te staan is bullshit.

Muziek evolueert, festivals evolueren mee..misschien moet je dat eens leren aanvaarden. Rock Werchter heeft altijd geboekt wat commercieel hot was..van Depeche Mode tot Milk Inc, Pharell Williams Black Eyed Peas en Lil Nas X. Dat pakte, om het zacht uit te drukken, niet altijd goed uit, maar doen alsof ze zichzelf nu plots verlagen met een Werchter onwaardige line up slaat op niets.

Het had zonder twijfel die zondag wat veelzijdiger gemogen, en ik had ook liever wat stevig tegengewicht gezien op de andere podia om de main te juxtapositioneren, maar elke artiest verdient wel zijn spot. Behalve Dean Lewis. Weg met Dean Lewis.
DIT,
het is niet mijn eerste keuze die zondag, maarzdat waren lil nas X, BEP, Pharell enzo ook niet.
sommige hebben me kunnen overtuigen zoals Dua Lipa, andere dan weer niet zoals BEP

maar al die mainstage namen verdienen het wel qua sales, populariteit, songs, hype, urgentie,...
hier boren ze een nieuwe generatie festivalgangers aan.

wat ooit voor ons de de dag was die ons aantrok tot werchter, zal dat voor veel mensen nu die zondag zijn.
En dat is perfect ok, daar hoeft niemand zuur over te doen. at the end of the day hebt ge uwe combi en ofwel gade zien naar acts en zal je zien dat er wel dingen zijn die beter zijn dan je eerst dacht, of als het echt u geen bal kan schelen ga naar huis.
en blijf misschien in 2026 ook weg want het zou kunnen dat werchter evolueert :) zoals het dat al doet sinds editie 1.

maar garantie dat de weide mega veel gaat liggen meebleiren die zondag!
Ja maar het tegengestelde is hier toch waar? Reken maar dat heel veel dagtickethouders op die zondag puur voor de muziek komen, en elk woord van de acts op de main gaan meeblèren.
dit!
dat gaat een succes worden hoor. misschien niet helemaal in mijn straatje maar dit gaat kei hard werken en de haat op Olivia, Pommie en dergelijke snap ik niet.

Het Tommorrowland effect dat zich meer en meer doorzet in het festival landschap...
boh beetje overroepen dit
genoeg jaren geweest met dance afsluiters op de main zelfs,
en evenveel jaren met veel minder dance acts

milk inc, dimitri vegas, deadmau5, fred again, lost frequencies, bicep, moderat, the blaze, kalkbrenner, khalid, parov stellar, marshmello, above & beyond, charlotte de witte, chainsmokers, jamie xx, boys noize, enz de lijst is al ontzettend lang en kan nog langer,

• Leuk
Waarderingen: redondo28 en swissepfan
Het zou best wel eens kunnen dat ik op die laatste dag zo een uur voor Goose op het terrein kom, dat ene leuke nummer van Shaboozey of een Wunderhorse dat al om 12uur speelt zie ik mij niet meteen zo vroeg naar de wei lokken.

En dan na Soulwax of wie weet wel na Rufus Du Sol maar naar de feesttent van The Hive. Dikke meevaller dat je tegenwoordig zonder praktische problemen 3 a 4 uur in die Barn kan verblijven.
Kijk ik ga altijd naar Lowlands, daar zijn er mensen die pas voor de headliner en daarna het nachtprogramma het terrein op komen. Dus ik hoor niets nieuws.

Maar ik ben daarvoor echt wel benieuwd naar Rémy Bond (benieuwd naar de nieuwe Lana), Shaboozey (hopelijke lekker in het zonnetje met een biertje), wunderhorse(hopelijk spelen ze beter dan op PKP), Finneas (is toch het Muziekale genie achter Billie Eilish) en Foster the people. Ik zou nieuw weten als je zoveel kan ontdekken waarom je dan in je bed zou blijven liggen.
Natuurlijk kan het tegenvallen maar dat kunnen bands als the Artic Monkeys ook.

boh beetje overroepen dit
genoeg jaren geweest met dance afsluiters op de main zelfs,
en evenveel jaren met veel minder dance acts
Zoals vorig jaar was er amper iets van dance te vinden, dus ik ben blij dat we dit jaar weer een stevige portie dansbaars krijgen.
Uiteindelijk verschilt smaak uiteraard, maar al dat gezaag dat het op niets trekt omdat niet weer dezelfde 5 namen op de affiche staan is toch echt afgezaagd. Wees blij dat je eens iets nieuws kunt proeven? En menig rockliefhebber kan zeker ook genieten van een GOOSE en Soulwax, of zou hen op zijn minst een kans kunnen geven.
Dat de dagen wat onevenwichtig zijn, daar wil ik critici gerust nog gelijk in geven, maar dat is meestal ook niet 100% de keuze van de organisatie maar eerder van wie wanneer beschikbaar is. Van alle affiches komende zomer in ieder geval in mijn ogen de meest interessante, dus ik kijk alvast uit naar 4 goedgevulde dagen.

• Leuk
Waarderingen: reaper en roluf
waar komt de haat op dean lewis vandaan als ik vragen mag? dat zijn nummers allemaal op elkaar lijken? want die heeft er toch een paar goede tussen zitten vind ik

waar komt de haat op dean lewis vandaan als ik vragen mag? dat zijn nummers allemaal op elkaar lijken? want die heeft er toch een paar goede tussen zitten vind ik
Bij mij persoonlijk omdat alle nummers slechte kopieën van elkaar lijken, het saai, melig en klef is en live even spannend is als een gemiddelde aflevering van Dagelijkse Kost.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: koolket en ChrisV
Zoals vorig jaar was er amper iets van dance te vinden, dus ik ben blij dat we dit jaar weer een stevige portie dansbaars krijgen.
Uiteindelijk verschilt smaak uiteraard, maar al dat gezaag dat het op niets trekt omdat niet weer dezelfde 5 namen op de affiche staan is toch echt afgezaagd. Wees blij dat je eens iets nieuws kunt proeven? En menig rockliefhebber kan zeker ook genieten van een GOOSE en Soulwax, of zou hen op zijn minst een kans kunnen geven.
Dat de dagen wat onevenwichtig zijn, daar wil ik critici gerust nog gelijk in geven, maar dat is meestal ook niet 100% de keuze van de organisatie maar eerder van wie wanneer beschikbaar is. Van alle affiches komende zomer in ieder geval in mijn ogen de meest interessante, dus ik kijk alvast uit naar 4 goedgevulde dagen.
Iets nieuws ontdekken prima. Maar is het teveel gevraagd om 1 naam op zaterdag en zondag hebben, waarvan ik van te voren weet dat wordt top? Eentje maar.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Iets nieuws ontdekken prima. Maar is het teveel gevraagd om 1 naam op zaterdag en zondag hebben, waarvan ik van te voren weet dat wordt top? Eentje maar.
amenra?
raye?
soulwax?
(Soulwax are a Belgian electronic band and DJ/production collective from Ghent, who formed in 1995. Centred around brothers David and Stephen Dewaele, other current members include Igor and Laima Cavalera, and Stefaan Van Leuven. )
Cavalera erbij, ben benieuwd
Goose?

• Leuk
Waarderingen: ansatsf
Weet iemand wat de stand van de combitickets is ? Het feit dat de zondag snel uitverkocht raakte rechtvaardigt de line-up voor die dag, maar ik ken veel mensen die normaal een combiticket kochten en nu een jaartje overslaan vanwege die "zondag".
Dus ik ben wel benieuwd hoe de verkoop van de combitickets zich verhoudt tot voorgaande jaren
Wij gaan al sinds 1997, in de loop der jaren veel mensen bij gekomen, tot een groep van 20 man. Echte muziekliefhebbers. Dit jaar slaan we allemaal over. En niet alleen vanwege de zondag. Ook de andere dagen zijn beneden het niveau dat we gewend zijn van Werchter.

Wat te verwachten van Soulwax volgende zomer ?
Helaas geen conversation intercom en Much against ... vermoed ik ?
Dus plaatjes draaien, remixen en massa's sfeer brengen in Barn ? Of toch met stevig gitaarwerk de Barn op zijn kop zetten.
Ik hoop wel op het laatste ...

Wij gaan al sinds 1997, in de loop der jaren veel mensen bij gekomen, tot een groep van 20 man. Echte muziekliefhebbers. Dit jaar slaan we allemaal over. En niet alleen vanwege de zondag. Ook de andere dagen zijn beneden het niveau dat we gewend zijn van Werchter.
Je bedoeld dat er niet voldoende binnen jouw smaak is geprogrammeerd?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en reaper
Wat te verwachten van Soulwax volgende zomer ?
Helaas geen conversation intercom en Much against ... vermoed ik ?
Dus plaatjes draaien, remixen en massa's sfeer brengen in Barn ? Of toch met stevig gitaarwerk de Barn op zijn kop zetten.
Ik hoop wel op het laatste ...
is het laatste toch?
de live set up
plaatjes draaien is 2manyDj's

Users who are viewing this thread