Rock Werchter 2025

Die zondag heeft niets met Rock Werchter te maken. Als je dat niet ziet ben je nog nooit op Rock Werchter geweest. De enige 2 die het verdienen op de wei te staan zijn Goose en Soulwax.
10j geleden hadden ze er niet mee weggekomen. Nu wel. We kunnen zelfs al niet meer spreken over een artiest op herhaling… behalve Dean Lewis dan, ook de zwakste van het pak.

• Leuk
Waarderingen: jova
10j geleden hadden ze er niet mee weggekomen. Nu wel. We kunnen zelfs al niet meer spreken over een artiest op herhaling… behalve Dean Lewis dan, ook de zwakste van het pak.
Komt ook gewoon omdat Werchter (en nog festivals, meder onder impuls van Tomorrowland) voor een gedeelte van de bezoekers nu eerder een vakantie is ipv een festival. Vroeger was je muziekliefhebber en ging je als de affiche u aanstond. Maar die groep wordt kleiner bij die grote festivals. De groep 'ik wil erbij zijn om erbij te zijn' wordt alleen maar groter. Waar is den tijd dat we geen vip-pakketten hadden en nog oldskool dixies😬

Komt ook gewoon omdat Werchter (en nog festivals, meder onder impuls van Tomorrowland) voor een gedeelte van de bezoekers nu eerder een vakantie is ipv een festival. Vroeger was je muziekliefhebber en ging je als de affiche u aanstond. Maar die groep wordt kleiner bij die grote festivals. De groep 'ik wil erbij zijn om erbij te zijn' wordt alleen maar groter. Waar is den tijd dat we geen vip-pakketten hadden en nog oldskool dixies😬
Ja maar het tegengestelde is hier toch waar? Reken maar dat heel veel dagtickethouders op die zondag puur voor de muziek komen, en elk woord van de acts op de main gaan meeblèren.

Naar die oldskool dixies heb ik toch geen heimwee hoor :D

Als we deze richting uitgaan, dan mis ik het eindeloze gespeculeer nu al :p, ook al moeten we nog twee namen.

Weet iemand wat de stand van de combitickets is ? Het feit dat de zondag snel uitverkocht raakte rechtvaardigt de line-up voor die dag, maar ik ken veel mensen die normaal een combiticket kochten en nu een jaartje overslaan vanwege die "zondag".
Dus ik ben wel benieuwd hoe de verkoop van de combitickets zich verhoudt tot voorgaande jaren

Die zondag heeft niets met Rock Werchter te maken. Als je dat niet ziet ben je nog nooit op Rock Werchter geweest. De enige 2 die het verdienen op de wei te staan zijn Goose en Soulwax.
Al die artiesten van zondag verdienen het stuk voor stuk om op RW te staan. Alleen ben ik ook geen voorstander om ze allemaal op één dag te zetten, dan krijg je inderdaad een on-werchterse dag.

De zondag zegt me voorlopig ook niks, en misschien skip ik die dag wel,
Maar als Pommelien bvb op vrijdag of zaterdag stond, zou ik zeker gaan kijken, net zoals Olivia Rodrigo als HL op bvb de zaterdag van vorig jaar, dan aou ik ook zeker blijven kijken. Maar de zondag is, net zoals de donderdag, te veel van hetzelfde. Leuk voor de dagmensen, maar minder voor de combi-gangers.

Gemakkelijk te beantwoorden die vraag. Donderdag is gewoon een sterke dag, vrijdag is een typische werchterdag, zaterdag is een kutdag en verkoopt daarom niet en zondag is een grotere kutdag maar is gefocust op tienermeisjes die al hun tickets hebben gekregen met kerst en daarom is die zo snel uitverkocht.
Het is misschien investeren in de toekomst met de "tienermeisjes". En als de Swifties ( om maar een voorbeeld te noemen) een beetje verder kijken ontdekken ze Bon Iver en The National en is de trein misschien vertrokken dat ze meer in die richting muziek gaan luisteren. Je kan de muziekkeuze van de mensen niet op 1-2-3 veranderen, als ze al moet veranderd worden. En neen, op Stubru moeten we ook niet rekenen om dit in een " vertrouwde " richting te sturen.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover en JP5
Weet iemand wat de stand van de combitickets is ? Het feit dat de zondag snel uitverkocht raakte rechtvaardigt de line-up voor die dag, maar ik ken veel mensen die normaal een combiticket kochten en nu een jaartje overslaan vanwege die "zondag".
Dus ik ben wel benieuwd hoe de verkoop van de combitickets zich verhoudt tot voorgaande jaren
Meestal duurt het bij RW lang eer de combitickets uitverkopen: 19 juni (24), 17 mei (23), 26 juni (19). Voor oudere edities tussen 2012 en 2016 waren de vroegste data van uitverkoop combi tussen begin februari en begin april. 67.000 combi tickets krijg je niet één twee drie verkocht. Als er echt een probleem was met de combi verkoop zouden ze ondertussen al veel meer dagtickets op de markt gebracht hebben.

• Leuk
Waarderingen: napril69
Ook een constatering: behalve op donderdag wordt er in de tenten voluit ingezet op dansbare afsluiters.
Vrijdag: Underworld - Purple Disco Machine
Zaterdag: Maribou State - Barry Can't Swim
Zondag: Rüfüs du Sol - Used
Het Tommorrowland effect dat zich meer en meer doorzet in het festival landschap...

Ik ken echt helemaal niemand die alleen maar van een muzieksmaak houd zoals ik hier lees. Ik ga echt al jaren naar festivals met grote groepen en iedereen kijkt dan naar verschillende acts. Van singer songwriters naar indie, van hip hop tot electronisch en van rock tot metal enz. En natuurlijk zijn er mensen die bepaalde soorten muziek niet leuk vinden. Maar op die zondag staat er genoeg afwisseling er staat alleen weinig Rock. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je die dag eerder naar huis gaat of ergens in een hoekje gaat zitten zuipen als er echt een paar top acts staan.

Zo ken k er ook veel die dit jaar passen omdat ze maar 2 dagen het echt de moeite vinden, en dat zijn geen "boomers" .

Ik ken echt helemaal niemand die alleen maar van een muzieksmaak houd zoals ik hier lees. Ik ga echt al jaren naar festivals met grote groepen en iedereen kijkt dan naar verschillende acts. Van singer songwriters naar indie, van hip hop tot electronisch en van rock tot metal enz. En natuurlijk zijn er mensen die bepaalde soorten muziek niet leuk vinden. Maar op die zondag staat er genoeg afwisseling er staat alleen weinig Rock. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je die dag eerder naar huis gaat of ergens in een hoekje gaat zitten zuipen als er echt een paar top acts staan.
Ik denk toch dat je dat onderschat. Die zondag is de variatie ver te zoeken. Je hebt gewoon weinig alternatieven en een main die de hele dag hetzelfde biedt.
Misschien hopen ze dat die combis veel gaan drinken die dag want denk dat de drankomzet wel.s kan tegenvallen die dag 😉

Vind de reacties ook wel overtrokken, al hadden ze wel wat evenwichtigere verdeling kunnen maken natuurlijk. Ben blij met de combinatie Goose en Soulwax op zondag als alternatief.

De tijd dat je kon parkeren naast je tent, waar je lekker kon bbqen en een kratje bier leeg dronk! Geweldige tijd.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje en Bloody Mary

Users who are viewing this thread