Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Het zou mij niet verbazen als dan de 2subs/co en 2 barn/kbc afsluiters met podiumindeling in de humo komen. Lekker voorproefje dit :)

Goede nieuwe namen. Vorig jaar Biffy Clyro en Bastille gemist, dus kan ik ze dit jaar alsnog zien.
London Grammar en Midlake ken ik niet echt, op enkel single'tje na.
The Wombats misschien wel leuk, kan alleen niet inschatten welke positie ze ongeveer hebben, ze staan namelijk niet in de Line-up-lijst.
Miles Kane, wel leuk als het uitkomt.

<DIV class=d4p-bbt-quote-title>juw wrote:</DIV>
<P>argh werchter stop met dat herhalen van artiesten, alweer biffy clyro (geen nieuw werk), alweer fucking bastille (geen nieuw werk en kut), passenger was al bekend zelfde verhaal als bastille. Voor de rest blij met london grammar en midlake</P>
<P>Dit dus. Biffy vind ik kut, niks nieuws bovendien. Bastille hetzelfde. Dure, grote en vooral vervelende namen. Tegenvallend groepje namen, gelukkig zit London Grammar er nog tussen. Midlake en Miles Kane zijn leuk, maar beiden al gezien. </P>

Voor nieuwe/originele/goedkope namen hoef je sowieso niet naar Werchter te komen. Op enkele uitzonderingen na.

Goede nieuwe namen. Vorig jaar Biffy Clyro en Bastille gemist, dus kan ik ze dit jaar alsnog zien.<br>
London Grammar en Midlake ken ik niet echt, op enkel single’tje na.<br>
The Wombats misschien wel leuk, kan alleen niet inschatten welke positie ze ongeveer hebben, ze staan namelijk niet in de Line-up-lijst.<br>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<DIV class=d4p-bbt-quote-title>juw wrote:</DIV><br>
<P>argh werchter stop met dat herhalen van artiesten, alweer biffy clyro (geen nieuw werk), alweer fucking bastille (geen nieuw werk en kut), passenger was al bekend zelfde verhaal als bastille. Voor de rest blij met london grammar en midlake</P>

<P>Dit dus. Biffy vind ik kut, niks nieuws bovendien. Bastille hetzelfde. Dure, grote en vooral vervelende namen. Tegenvallend groepje namen, gelukkig zit London Grammar er nog tussen. Midlake en Miles Kane zijn leuk, maar beiden al gezien. </P>

Voor nieuwe/originele/goedkope namen hoef je sowieso niet naar Werchter te komen. Op enkele uitzonderingen na.

Lekker makkelijk om te zeggen. Dat is namelijk niet altijd zo. Ook dit jaar genoeg namen die ik nog niet gezien heb, en die ik graag wil zien. Bastille en Biffy Clyro hebben beiden niets nieuws uitgebracht, dus ik vind het raar dat die komen. Bastille is natuurlijk erg populair, maar Biffy wat minder. Die boeking komt dus ook een beetje uit het niets voor mij.

Vooral blij met Miles Kane, Midlake en Biffy Clyro. London Grammar ken ik enkel van dat liedje op de radio. Bastille is natuurlijk een iets veredelde boysband.

Goede nieuwe namen. Vorig jaar Biffy Clyro en Bastille gemist, dus kan ik ze dit jaar alsnog zien.<br>
London Grammar en Midlake ken ik niet echt, op enkel single’tje na.<br>
The Wombats misschien wel leuk, kan alleen niet inschatten welke positie ze ongeveer hebben, ze staan namelijk niet in de Line-up-lijst.<br>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<DIV class=d4p-bbt-quote-title>juw wrote:</DIV><br>

Klopt maar ze herhalen steeds meer, wanneer ze nu de namen van vorig jaar waar ik niet zo blij van werd terug laten komen, worden ze natuurlijk aangevuld met de waardeloze onvermijdelijke namen van dit jaar en staan er dus 2x zoveel kutnamen. En wie Damon Albarn nog een keer slet van het jaar kan noemen kijk eerst even naar het affiche is één van de weinige originele namen die er dit jaar staat, enige festival slet die ik kan herkennen is fucking bastille 2 jaar op rij teren op pompeii.

Sorry ik ben gewoon niet echt enthousiast, begin langzamerhand ook een beetje spijt te krijgen van mn kaartje.

@gloeilamp

je zegt wel Biffy Clyro minder populair, maar als ik hier kijk is het de enige die door vrijwel iedereen (positief) genoemd wordt. Enige argument tegen ze is herhaling. Mij lijkt dan juist dat ze onder het festivalpubliek juist wel goed scoren. Populair? nee misschien niet heel erg. Geliefd? dat zeker. Ik verwacht dat ze tegenover Imagine Dragons geprogrammeerd worden wat denk ik heel goed uit pakt. Een 'top 40 bandje' tegenover een band die misschien geen top40 haalt maar wel geliefd is.

Op social media lees ik alleen maar positieve reacties op Biffy Clyro en Bastille. Blijkbaar toch wel heel populair. Ik heb er zelf helemaal niks mee maarja.

Als ik het affiche van vorig jaar bekijk en vergelijk met nu komen er voor de donderdag, zaterdag en zondag nog 10 namen bij en op vrijdag 13. Vooral de vrijdag mag nog wel wat goede namen krijgen. Ben het meest tevreden met de Donderdag tot nu toe.

De citroentjes zijn goedkoop deze dagen precies... Zoveel verzuurde reacties hier!
Vind je de namen niet OK ... 1 remedie : niet gaan & een voor ander festival boeken.
Ieder festival heeft zijn eigenheid & laat ons eerlijk zijn : "Rock Werchter" heeft al enkele jaren geleden gekozen voor het "populaire" genre.
Vind ik alles wat er staat goed ? Absoluut niet ...
Had ik liever Daft Punk, Muse of Foo Fighters gezien als Kings Of Leon ? Ja
Vraag & aanbod zijn helaas niet altijd hetzelfde.

Ik lees hier al lang het forum maar heb nog nooit gereageerd. Nu vond ik het echt wel te belachelijk aan het worden met de reacties...

Wees blij dat er in België een dergelijk festival is waar we op tijd en stond de one hit wonders kunnen zien, de gevestigde namen (OK soms iets te kort op elkaar) kunnen zien & waar alles normaal gezien nog goed geregeld is ook.

Komaan Pearl Jam - Metallica - Placebo - Kings Of Leon - ... voor de "mainstreamer" zijn dit allemaal gewoon mooie namen die op zich allemaal sportpaleizen kunnen (konden) uitverkopen & dus ALLE recht hebben om geboekt te worden op het grootste festival van het land.

Wil je veel echte speciallekes zijn er andere festivals waar je je goesting zal vinden.

De enige groep die er had moeten staan gezien de naam en het feit dat ze touren zijn qotsa(naar mijn bescheiden mening)

Ik denk dat het wel meevalt met commentaar op deze namen. Biffy, Bastille en London Grammar ontvangen logischerwijs de meeste positieve reacties (zijn ook allemaal geweldig), daarnaast Midlake, Miles Kane en The Wombats ook gewoon goede namen. Het kan je smaak niet zijn natuurlijk, maar objectief gezien kun je er weinig tegenin brengen. Geldt voor alle 6.

De citroentjes zijn goedkoop deze dagen precies… Zoveel verzuurde reacties hier!<br>
Vind je de namen niet OK … 1 remedie : niet gaan & een voor ander festival boeken.<br>
Ieder festival heeft zijn eigenheid & laat ons eerlijk zijn : “Rock Werchter” heeft al enkele jaren geleden gekozen voor het “populaire” genre.<br>
Vind ik alles wat er staat goed ? Absoluut niet …<br>
Had ik liever Daft Punk, Muse of Foo Fighters gezien als Kings Of Leon ? Ja<br>

Ik lees hier al lang het forum maar heb nog nooit gereageerd. Nu vond ik het echt wel te belachelijk aan het worden met de reacties…

Wees blij dat er in België een dergelijk festival is waar we op tijd en stond de one hit wonders kunnen zien, de gevestigde namen (OK soms iets te kort op elkaar) kunnen zien & waar alles normaal gezien nog goed geregeld is ook.

Komaan Pearl Jam – Metallica – Placebo – Kings Of Leon – … voor de “mainstreamer” zijn dit allemaal gewoon mooie namen die op zich allemaal sportpaleizen kunnen (konden) uitverkopen & dus ALLE recht hebben om geboekt te worden op het grootste festival van het land.

Wil je veel echte speciallekes zijn er andere festivals waar je je goesting zal vinden.

De enige groep die er had moeten staan gezien de naam en het feit dat ze touren zijn qotsa(naar mijn bescheiden mening)

Ik mag toch best teleurgesteld zijn? Is het derde jaar dat ik ga en het is gewoon zo dat het steeds erger wordt met de voor mij mindere namen. Waar in 2012 nog Eastern Conference Champions, Perfume Genius Lana Del Rey, Bat for Lashes, Beirut, Jack White, dEUS en Pearl Jam op 1 dag stonden moet ik het nu met max 3/4 acts per dag doen. Dan krijg je inderdaad zure reacties maar het valt me tot nu toe gewoon allemaal een beetje tegen.

De citroentjes zijn goedkoop deze dagen precies… Zoveel verzuurde reacties hier!<br>
Vind je de namen niet OK … 1 remedie : niet gaan & een voor ander festival boeken.<br>
Ieder festival heeft zijn eigenheid & laat ons eerlijk zijn : “Rock Werchter” heeft al enkele jaren geleden gekozen voor het “populaire” genre.<br>
Vind ik alles wat er staat goed ? Absoluut niet …<br>
Had ik liever Daft Punk, Muse of Foo Fighters gezien als Kings Of Leon ? Ja<br>

Ik lees hier al lang het forum maar heb nog nooit gereageerd. Nu vond ik het echt wel te belachelijk aan het worden met de reacties…

Komaan Pearl Jam – Metallica – Placebo – Kings Of Leon – … voor de “mainstreamer” zijn dit allemaal gewoon mooie namen die op zich allemaal sportpaleizen kunnen (konden) uitverkopen & dus ALLE recht hebben om geboekt te worden op het grootste festival van het land.

Goeie post! Ben het best met je eens, het Werchter publiek is stilaan ook best verwend geraakt. Dat er een hoop herhaling tussen zit, is voor degenen die elk jaar weer gaan (moi) misschien jammer en er zal heus een hoop tussen zitten dat niet je smaak is (moi), maar voor de "mainstreamers" (vies woord eigenlijk) is het een hele mooie affiche aan het worden. Ik wacht rustig af op nog wat meer krentjes in mijn pap, maar ik weet zeker dat ik het toch wel naar mijn zin ga hebben.

Overigens, wat zure reacties betreft: het is maar goed dat je niet op het Graz forum leest... ;-) In vergelijking zijn degenen hier engeltjes...

Fijne band inderdaad, erg blij mee! Ben net Opposites aan het lusiteren en die is erg lekker. Rest van de namen mogen er zeker ook zijn!

al 110.000 tickets verkocht, weet iemand hoeveel er in het totaal in de verkoop zijn gegaan?

Huh, ik dacht dat ik origineel was met mijn username...

Verder eens met @juw. Veel herhaling kan bij mij best goed zijn hoor, maar als het precies de bandjes zijn waar ik niks mee heb is het logisch lijkt mij. Verder lekker makkelijk om te zeggen dat Biffy Clyro hier op positieve reacties kan rekenen, niet zo raar als heel veel mensen op dit forum fan zijn. Ze hebben niets nieuws uitgebracht, en hebben in de tussentijd geen dikke hit(s) gehad zoals Bastille. Daarom vind ik het opnieuw boeken van die band opmerkelijk. Hopelijk staat er een leuke act tegenover.

Huh, ik dacht dat ik origineel was met mijn username…

Verder eens met @juw. Veel herhaling kan bij mij best goed zijn hoor, maar als het precies de bandjes zijn waar ik niks mee heb is het logisch lijkt mij. Verder lekker makkelijk om te zeggen dat Biffy Clyro hier op positieve reacties kan rekenen, niet zo raar als heel veel mensen op dit forum fan zijn. Ze hebben niets nieuws uitgebracht, en hebben in de tussentijd geen dikke hit(s) gehad zoals Bastille. Daarom vind ik het opnieuw boeken van die band opmerkelijk. Hopelijk staat er een leuke act tegenover.

Hoewel ik het daar deels mee eens ben, hebben ze in de tussentijd wel laten zien te kunnen headlinen. Ik weet dat ze dat op Rock Werchter lang niet zullen doen, maar ik denk ze daarmee aan veel organisaties laten zien dat ze goed zijn en ze hen ondanks gebrek aan nieuw materiaal kunnen boeken, omdat ze gegroeid zijn.

Ik vind het van Bastille opmerkelijker. Zij hadden de dikke hit al te pakken en heb nu niet het idee dat The Things We Lost In The Fire en Off The Night het heel erg goed gedaan hebben. Ook hebben ze wat mij betreft niet echt laten zien een hogere spot aan te kunnen met het zelfde werk.

maar ik denk niet dat we het hierover eens gaan worden ;)

Biffy Clyro dankt hun wederboeking vooral aan hun retestrak optreden vorig jaar.
Bekijk je dit naar andere landen zijn ze gewoon "headlinerwaardig" qua show (wat hier op Werchter niet mogelijks is wegens NOG niet bekend genoeg)

Het Forum van Graz was ik ook bezoeker van maar de mensen daar zijn te graag "kenner" en te weinig "liefhebber" naar mijn goesting ...

Huh, ik dacht dat ik origineel was met mijn username…

tja ik had precies hetzelfde vorig jaar met Netsky. vind ik ook helemaal niks dus baalde dat die op herhaling en zo'n hoge spot kreeg. hetzelfde dus met Biffy Clyro wat ik wel vet vind. daarnaast heeft Bastille geen dikke hit gehad sinds vorig jaar Werchter. dus in dat opzich niets meer en niets minder dan Biffy Clyro. of komt dat omdat ik het hele album al kende voordat ze als singles werden uitgebracht?

Het is overigens bijna onmogelijk dat Miles Kane tot vrijdagavond zou blijven (om bv 505 met Arctic Monkeys mee te doen), want zaterdagnamiddag moet hij al in Moskou optreden op een festival (dat festival waar ook Placebo en Kasabian staan).

Users who are viewing this thread