Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik sluit me bij @Fonneke aan. Er worden vrij veel namen bekend gemaakt die in de laatste paar weken normaal gesproken bekendgemaakt worden. Het middagprogramma voor vooral The Barn staat al zo goed als vast. Maar die teleurstelling ligt ook aan mijn en waarschijnlijk ook Fonneke's muzieksmaak. Interpol is zeker geen kleine namen en ook Warpaint is fijn. Ben wel enigzins teleurgesteld door de hoge spot van Damon Albarn, die zich eigenlijk nog te bewijzen heeft solo.. Had daar eerder Robert Plant gezien

Ik sluit me bij <a href="http://festileaks.com/users/fonneke/" Ben wel enigzins teleurgesteld door de hoge spot van Damon Albarn, die zich eigenlijk nog te bewijzen heeft solo.. Had daar eerder Robert Plant gezien

Ik begrijp wat je bedoelt maar de naam Damon Albarn is al genoeg om een overvolle KlubC te hebben als je je bedenkt dat dat de zanger is van Blur en Gorillaz. Damon zal bovendien hoogstwaarschijnlijk nummers spelen van die 2 bands.

Op die manier zouden bands als Atoms For Peace (vanwege de naam Thom Yorke), Beady Eye (vanwege de naam Liam Gallagher) ook veel volk lokken. Jack White stond ook erg hoog op de affiche 2 jaar geleden, terwijl dat ook zijn eerste solotour was.

Maar nogmaals, ik begrijp wel wat je bedoeld. Al ben ik toch erg blij met Damon Albarn. Liever dat dan een of andere Rudimental die de tent afsluit.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
Ligt het aan mij, of is elk festival bezig met die kleine bagger namen …

Wat? Interpol en Damon Albarn zijn toch echt wel grote namen zeker! Vooral Interpol (één van mijn favoriete bands ooit) is toch echt wel een grote band? Die kan, zoals eerder genoemd, de barn headlinen maar ik vind die eigenlijk echt een mainstage act.

Wat versta jij dan onder niet- baggernamen?

Ik verwoord het fout, ik bedoel niet dat interpol slecht is .. maar allemaal wel relatief klein wat er nu uit komt. Overal trouwens, dat bedoelde ik met van die kleine bagger namen. Niet dat de band zelf of wat dan ook slecht is ofzo

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonneke wrote:</div><br>
Ligt het aan mij, of is elk festival bezig met die kleine bagger namen …

Wat? Interpol en Damon Albarn zijn toch echt wel grote namen zeker! Vooral Interpol (één van mijn favoriete bands ooit) is toch echt wel een grote band? Die kan, zoals eerder genoemd, de barn headlinen maar ik vind die eigenlijk echt een mainstage act.

Wat versta jij dan onder niet- baggernamen?

Ik verwoord het fout, ik bedoel niet dat interpol slecht is .. maar allemaal wel relatief klein wat er nu uit komt. Overal trouwens, dat bedoelde ik met van die kleine bagger namen. Niet dat de band zelf of wat dan ook slecht is ofzo

Klein? Interpol is echt geen kleine band hoor, in de zomer headlinen ze BKS bijvoorbeeld. De headliners hebben we nu al, we hoeven alleen nog wat subs, en afsluiters te verwachten op het hoofdpodium. Maar daar hebben we er ook al veel van. Dat een act op het hoofdpodium staat betekend namelijk niet dat het direct een grotere naam is dan een band die in The Barn of KluB C speelt. Ik vind zelf het programma belangrijker dan de grote namen, maar dat is verder niet echt aan de orde hier :)

Hoewel ik best tevreden ben met de namen tot nu toe, hebben ze inderdaad de volgorde een beetje omgegooid. Maar juist daarom denk ik dat we dat grote pakket wat normaal eerst komt nog gaan krijgen. Zeker als het vandaag verder stil blijft geloof ik dat het de afgelopen week stilte is geweest voor een grote namenstorm dinsdag in de humo. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat zij als sponsor zo'n enorme publicatiekans laten schieten. Ik verwacht subs, dance-afsluiters, misschien nog die ene co-headliner, dat werk. Dan is gewoon de volgorde even anders, uiteindelijk zullen er dezelfde namen moeten staan toch?

Moeten nog vrij veel grote namen bij komen als je naar de opbouw van line-up op de site kijkt, voor vrijdag en zondag nog sub/co headliner voor op main. Donderdag sluit Damon Albarn klubc af en skrillex zal wel na metallica komen maar moet nog een afsluiter voor in de barn bij lijkt me ,er vanuit gaande dat Ellie Goulding barn afsluit en major lazer clubc zal er in de tenten geen afsluiter meer bij komen op vrijdag, stromae zal vanwege zijn populariteit ook wel de barn afsluiten op zondag. Dan staat triggerfinger er al tussen voor franz ferdinand, pixies enz. dus ik denk dat deze geen tent gaan afsluiten. Dit zou dus betekenen dat er ook nog 2 barn en 2 clubc afsluiters bij moeten komen.

Ik durf trouwens interpol wel met potlood op te schrijven voor barn afsluiter andere hoop ik op beirut, clubc zullen wel 2 dance acts worden.

Moeten nog vrij veel grote namen bij komen als je naar de opbouw van line-up op de site kijkt, voor vrijdag en zondag nog sub/co headliner voor op main. Donderdag sluit Damon Albarn klubc af en skrillex zal wel na metallica komen maar moet nog een afsluiter voor in de barn bij lijkt me ,er vanuit gaande dat Ellie Goulding barn afsluit en major lazer clubc zal er in de tenten geen afsluiter meer bij komen op vrijdag, stromae zal vanwege zijn populariteit ook wel de barn afsluiten op zondag. Dan staat triggerfinger er al tussen voor franz ferdinand, pixies enz. dus ik denk dat deze geen tent gaan afsluiten. Dit zou dus betekenen dat er ook nog 2 barn en 2 clubc afsluiters bij moeten komen.

Dat is natuurlijk ook gissen. Ik denk bijvoorbeeld dat Major Lazer na Arctic Monkeys staat, Ellie Goulding in Klub C.

Ik verwacht dit:

3 Barn afsluiters
2 Klub C afsluiters
2 co/subheadliners (vrijdag en zondag)

Ik denk dat we de danceafsluiters op Main al hebben met Skrillex en Major Lazer. De zondag word vrijwel nooit afgesloten met een danceact, en op zaterdag heeft Pearl Jam een volledige show.

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

Dat is natuurlijk ook gissen. Ik denk bijvoorbeeld dat Major Lazer na Arctic Monkeys staat, Ellie Goulding in Klub C.

Ik verwacht dit:

3 Barn afsluiters<br>
2 Klub C afsluiters<br>
2 co/subheadliners (vrijdag en zondag)

Ik denk dat we de danceafsluiters op Main al hebben met Skrillex en Major Lazer. De zondag word vrijwel nooit afgesloten met een danceact, en op zaterdag heeft Pearl Jam een volledige show.

Ook goed ;P feit is dus wel dat er nog vrij veel grote namen bij gaan komen, ik had eerst gedacht dat pixies of franz ferdinand bijvoorbeeld de barn wel af zouden sluiten maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Enkele namen zijn wel gegokt en weet ik niet zeker van of ze op tour gaan, maar verder zo reeël mogelijk.

Donderdag

Main: Skrillex - Metallica - Placebo - Limp Bizkit - Biffy Clyro - Dropkick Murphys - In Flames
Barn: White Lies - Robert Plant - Bring Me The Horizon - Jimmy Eat World - School Is Cool - Valerie June
Klub C: Damon Albarn - Example - Gesaffelstein - Aloe Blacc - Chef'Special - Goose

Vrijdag

Main: Major Lazer - Arctic Monkeys - John Mayer - Blink-182 - Jack Johnson- Bastille - Selah Sue
Barn: Ellie Goulding - Foster the People - Billy Talent - The 1975 - The Strypes - James Vincent
Klub C: Macklemore - Rudimental - Crystal Fighters - The Naked And Famous - John Newman - Blood Red Shoes

Zaterdag

Main: Pearl Jam - The Black Keys - Kasabian - Triggerfinger - Pixies - Seasick Steve - Di-rect
Barn: The xx - Imagine Dragons - HAIM - Miles Kane - Arsenal - The Temper Trap
Klub C: Disclosure - Tame Impala - Woodkid - Kodaline - Half Moon Run - Agnes Obel

Zondag

Main: Kings Of Leon - Linkin Park - Franz Ferdinand - Rise Against - Passenger - Babyshambles - Puggy
Barn: Stromae - MGMT - Icona Pop - You Me At Six - Palma Violets - ZAZ
Klub C: Foals - Kavinsky - Metronomy - George Ezra - Birdy - Girls in Hawai

Arsenal staat op Main Square Festival, ben benieuwd waar ze die gaan neerzetten op Rock Werchter. Niet vergeten dat ze bij hun recentste passage (2011) de mainstage afsloten na Kings of Leon.

Enkele namen zijn wel gegokt en weet ik niet zeker van of ze op tour gaan, maar verder zo reeël mogelijk.

Donderdag

Main: SkrillexMetallicaPlacebo – Limp Bizkit – Biffy Clyro – Dropkick Murphys – In Flames<br>
Barn: White Lies – Robert Plant – Bring Me The Horizon – Jimmy Eat World – School Is Cool – Valerie June<br>
Klub C: Damon Albarn – Example – Gesaffelstein – Aloe Blacc – Chef’Special – Goose

Vrijdag

Main: Major LazerArctic Monkeys – John Mayer – Blink-182 – Jack Johnson- Bastille – Selah Sue<br>
Barn: Ellie Goulding – Foster the People – Billy Talent – The 1975 – The Strypes – James Vincent<br>
Klub C: Macklemore – Rudimental – Crystal FightersThe Naked And Famous – John Newman – Blood Red Shoes

Zaterdag

Main: Pearl Jam – The Black Keys – Kasabian – Triggerfinger – Pixies – Seasick Steve – Di-rect<br>
Barn: The xx – Imagine Dragons – HAIM – Miles Kane – Arsenal – The Temper Trap<br>
Klub C: Disclosure – Tame Impala – Woodkid – Kodaline – Half Moon Run – Agnes Obel

Zondag

Main: Kings Of Leon – Linkin Park – Franz Ferdinand – Rise Against – Passenger – Babyshambles – Puggy<br>
Barn: Stromae – MGMT – Icona Pop – You Me At Six – Palma Violets – ZAZ<br>
Klub C: Foals – Kavinsky – Metronomy – George Ezra – Birdy – Girls in Hawai

Zitten veel niet geloofwaardige dingen in .. Di-rect bijvoorbeeld, White lies niet op main denk ik ook niet, die zullen ergens in de middag spelen. Passenger op main .. na lijkt me niet.. Jack J. op main .. niet te hopen .. enzovoorts

<div class="d4p-bbt-quote-title">Jvk wrote:</div>

Donderdag

Main: SkrillexMetallicaPlacebo – Limp Bizkit – Biffy Clyro – Dropkick Murphys – In Flames<br><br>
Barn: White Lies – Robert Plant – Bring Me The Horizon – Jimmy Eat World – School Is Cool – Valerie June<br><br>
Klub C: Damon Albarn – Example – Gesaffelstein – Aloe Blacc – Chef’Special – Goose

Vrijdag

Main: Major LazerArctic Monkeys – John Mayer – Blink-182 – Jack Johnson- Bastille – Selah Sue<br><br>
Barn: Ellie Goulding – Foster the People – Billy Talent – The 1975 – The Strypes – James Vincent<br><br>
Klub C: Macklemore – Rudimental – Crystal FightersThe Naked And Famous – John Newman – Blood Red Shoes

Zaterdag

Main: Pearl Jam – The Black Keys – Kasabian – Triggerfinger – Pixies – Seasick Steve – Di-rect<br><br>
Barn: The xx – Imagine Dragons – HAIM – Miles Kane – Arsenal – The Temper Trap<br><br>
Klub C: Disclosure – Tame Impala – Woodkid – Kodaline – Half Moon Run – Agnes Obel

Zondag

Main: Kings Of Leon – Linkin Park – Franz Ferdinand – Rise Against – Passenger – Babyshambles – Puggy<br><br>
Barn: Stromae – MGMT – Icona Pop – You Me At Six – Palma Violets – ZAZ<br><br>
Klub C: Foals – Kavinsky – Metronomy – George Ezra – Birdy – Girls in Hawai

Zitten veel niet geloofwaardige dingen in .. Di-rect bijvoorbeeld, White lies niet op main denk ik ook niet, die zullen ergens in de middag spelen. Passenger op main .. na lijkt me niet.. Jack J. op main .. niet te hopen .. enzovoorts

Di-rect is inderdaad 1 van de namen die onwaarschijnlijk is. Passenger zou inderdaad naar een ander podium moeten, al denk ik dat Jack Johnson best op de main kan staan. De grootte van White Lies ben ik niet zo van op de hoogte.

Ik hoop heel erg op Jack Johnson in de middag op de main. Dat is de ideale muziek voor met een biertje in het gras te liggen in de zon!

Ik verwacht nog iets bij Kol op zondag. Een co-headliner of heerlijke dance-afsluiter.
Daar is Rock Werchter mee bezig

The XX is veel te groot voor barn-afsluiter. Is van dezelfde grote als Queens Of The Stone Age, Arcade Fire en bijna aan niveau Arctic Monkeys.

Ik ben vooral nog aan het wachten op het Klub C materiaal. De EDM-artiesten, I Am Legion, Gesaffelstein, Earl Sweatshirt, Kavinsky, Sub Focus, Flume, Disclosure etc. Die mis ik dit jaar en dat was nou juist de reden hoezo ik RW qua line-up boven PP koos. RW kent een heerlijke combinatie van Rock, Pop, EDM, Hip-hop etc. De laatste 2 laten dit jaar alleen nog even op zich wachten, maar we zullen zien!

In ieder geval jammer dat er deze week geen namen zijn gelost. Wordt nu waarschijnlijk even wachten. Pinkpop heeft btw ook geen naam bekend gemaakt deze week, opvallend.

In ieder geval jammer dat er deze week geen namen zijn gelost. Wordt nu waarschijnlijk even wachten. Pinkpop heeft btw ook geen naam bekend gemaakt deze week, opvallend.

van Pinkpop verbaast het me niets, die zitten op het telefoontje van Mick te wachten, dat maakt een week zonder namen meer dan goed. Wel jammer van RW inderdaad

Ik hoop heel erg op Jack Johnson in de middag op de main. Dat is de ideale muziek voor met een biertje in het gras te liggen in de zon!

Ik verwacht nog iets bij Kol op zondag. Een co-headliner of heerlijke dance-afsluiter.<br>
Daar is Rock Werchter mee bezig

The XX is veel te groot voor barn-afsluiter. Is van dezelfde grote als Queens Of The Stone Age, Arcade Fire en bijna aan niveau Arctic Monkeys.

Ik ben vooral nog aan het wachten op het Klub C materiaal. De EDM-artiesten, I Am Legion, Gesaffelstein, Earl Sweatshirt, Kavinsky, Sub Focus, Flume, Disclosure etc. Die mis ik dit jaar en dat was nou juist de reden hoezo ik RW qua line-up boven PP koos. RW kent een heerlijke combinatie van Rock, Pop, EDM, Hip-hop etc. De laatste 2 laten dit jaar alleen nog even op zich wachten, maar we zullen zien!

Robert Plant. Ze houden zich goed aan hun woord om iedere week een naam bekend te maken.

De artiesten die je noemt, hebben allen al minimaal 5 topalbums gemaakt en allemaal vrij recent nog de laatste. In vergelijking komt the XX pas net kijken en is het ook alweer even geleden dat ze nieuw werk hebben uitgebracht. The Barn headlinen lijkt mij mede daarom juist een uitstekende plek voor ze. Daar komt hun muziek ook veel beter tot z'n recht. Kan me de laatste keer op main herinneren en dat was echt zonde.

EDIT: maar waarom hebben we het eigenlijk over The XX, er zijn nog 0 optredens in 2014 ... :)

Wat namen betreft, die zullen ongetwijfeld, met de podiumindeling, dinsdag in de HUMO komen.

Namen vorige week vrijdag kwamen toch ook pas om half 5 ofzo kan dus nog wel vandaag ;)

Users who are viewing this thread