Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Beck Ja/Nee?
Gabriel Rios Ja/Nee?
White Lies Ja, zijn geleaked
Eagles Of Death Metal ?
The Afghan Wings Nee
Goose Twijfel
Miles Kane Nee
Beady Eye Ja
The Prodigy Ja
Bastille Ja
Kasabian Ja
Biffy Clyro Nee
Billy Talent Nee
Snow Patrol Ja
Chase & Status Twijfel, die kunnen alleen als afsluiter. Past niet in de tent en gaat ook niet 's middags

EDIT: Miles Kane JAAAA

Waarom een nee voor Miles Kane? Lijkt net een vanzelfsprekendheid met Arctic Monkeys reeds op de affiche (package deals enzo).

Waarom zou Miles Kane niet komen, lijkt mij juist erg logisch. Van Biffy Clyro snap ik het wel, al zie ik ze ook wel weer herhalen.

@Thijs

Hoezo Billy Talent nee? Het enige argument tegen wat ik hier tot nu toe heb gehoord is 'dat het meer een Graspop naam is', maar zolang ze daar nog niet bevestigd zijn kunnen ze toch best als hardere naam op Werchter staan? Zoals ik toen al zei, er staan altijd wel een of twee 'Graspopnamen' op RW...
Ok, misschien geen hele grote kans, maar om nu botweg nee te zeggen lijkt me ver gaan. Of heb jij meer argumenten?

En nog een vraagje: waarom Miles Kane nee? Die wordt door velen toch wel als gerucht beschouwd, zeker op de vrijdag bij Arctic Monkeys. Waarom die nee?

Miles Kane Nee
Miles Kane niet? Die doet ook wel weer een festival tour deze zomer denk ik, al 2 data bekend. + 2 voorprogramma's van Arctic Monkeys. Ik hoop heel erg dat hij op dezelfde dag als AM op RW staat. Kan hij mooi meedoen met 505.

Edit: Oh reacties hierboven niet gezien voordat ik dit poste.. sorry xD

Een tijdje geleden had ik het hier eens over Ed Sheeran en ik kreeg dan inderdaad te horen dat ie UK only zou doen. Ik hoop toch wel dat hij ook naar Werchter komt. Hij is het alleszins veel meer waard om te komen dan Passenger.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>
Sorry, Miles Kane was een foutje! natuurlijk ja hahaha

En Billy Talent?

Ik zie die neet komen.. Gewoon niet echt een band voor RW denk ik

Nja ze hebben er al een keer gestaan dus dat gaat niet echt op. Dat is alweer een tijdje terug en de band is een heel stuk gegroeid sindsdien, dus ik blijf wel hoop houden.

Maar de vraag is of we nog wat unieks krijgen voor RW jubileum? En dat hoeft natuurlijk geen headliner te zijn maar wel iets wat bijvoorbeeld geen enkel festival heeft.

Wellicht als toevoeging qua sing-songwriters:Fink ? "First Summer 2014 festival announced (first of many…) As we roar towards the finish line of our new studio material, which we sincerely hope wil be cannoning out of your speakers sometime towards the late spring/early summer" (website Fink).

Zelf sluit ik The National ook niet uit gezien haar populariteit in Nederland & België (en aangezien ze toch in Europa zijn de komende zomer).

Beide zijn live erg sterk en ik hoop dan ook dat ze komen. Voor de rest zou ik ook nog wel wat meer indie-geweld willen zien. Zelfde geldt uiteraard op dance-gebied.

KOL: Ik moest lachen en huilen tegelijkertijd toen deze aankondiging er was. Wat een aanfluiting.

Maar de vraag is of we nog wat unieks krijgen voor RW jubileum?
Dat lijkt er niet op.. Ik heb ze werkelijk nog nergens zien vermelden dat aankomend jaar een speciale 40 jarige editie is. Het lijkt wel alsof ze er niet trots op zijn.

Al hoop ik nog steeds stiekem op Muse als festival afsluiter..

Nja ze hebben er al een keer gestaan dus dat gaat niet echt op. Dat is alweer een tijdje terug en de band is een heel stuk gegroeid sindsdien, dus ik blijf wel hoop houden.

Zoals ik al eens eerder heb gezegd: in airplay op de radio en verkoop zijn ze net sterk achteruit gegaan. En hun enige passage op Werchter was in een package deal met My Chemical Romance, dus tenzij dat opnieuw gebeurt is Billy Talent inderdaad eerder een band voor Groezrock/Pukkelpop/iets kleiners.

Voor de rest zou ik ook nog wel wat meer indie-geweld willen zien. Zelfde geldt uiteraard op dance-gebied.

Bijv: Interpol, Jagwar Ma, Foster The People, Blood Orange (komt naar Field Day, UK), Junip, Moderat

Moderators, mag ik even een voorstel doen?
Kunnen we het Werchter subforum niet onderverdelen in 2 verschillende topics? 1 topic waarin we de geruchtenlijst opstellen en waarin we concrete geruchten plaatsen, met andere woorden tourdata van bands in de maanden voor en na Werchter, zonder dat er eindeloos rond geluld wordt. Het andere topic kan dan een zevertopic worden waarin men wishlists, festivalvragen, enzovoort kan bespreken.

Het probleem is nu immers dat bij elk nieuw gerucht 20 mensen meteen moeten posten of ze dit leuk/niet leuk zouden vinden, en heel veel relevante informatie gaat verloren tussen de eindeloze off-topic discussies. Als we al het irrelevante materiaal knippen zou dit topic plots 150 pagina’s korter zijn…

Geregeld, als het bevalt doe ik het ook bij het Pinkpop topic. Overigens kunnen jullie ook zelf een losse topic openen toch?

Opzich een goed idee, al denk ik dat dit topic beter is als wishlist/favo topic aangezien er al 200+ pagina's zijn en niet overzichtelijk meer is :p

Ja, het is eigenlijk wat @PwoperFish zegt dat ik in gedachten had. Dit topic houden voor alles wat ook maar iets met Werchter te maken heeft, en dan een ander om puur tourdata te posten en een relevante geruchtenlijst te onderhouden.

Users who are viewing this thread