Rock Werchter 2025

Hoge spots zijn helaas al vervuld dus dit is onmogelijk.
Toch niet op de zaterdag? Daar mogen we wel nog wat groots bij verwachten neem ik aan.

Maar los daarvan: op RW zou een Little Simz nu ook weer niet die hoge plek eisen he. Ik denk bij haar aan een prima 2de of 3de plek op de main - een spot die ze in 2023 trouwens ook zou invullen.

• Leuk
Waarderingen: festirock en jarne
Als RW nog een prominente plek op de zaterdag gaat vullen, dan zijn ze begin juli niet alleen. Roskilde (woensdag 2 juli) en Open'er (vrijdag 4 juli) hebben nog een headliner te gaan.

Bovenste vier toch duidelijk vast. Goldband gaat niet als derde act spelen en Damiano David duidelijk een populaire naam die hoog wordt gezet (heel veel enthousiasme voor hem ook op IG bij aankondiging). Dus nog beschikbaar: plaats twee en drie, tenzij Jazz Brak niet de opener van de dag is.
Zo hoog gaan ze Damiano toch niet zetten. Die komt gewoon max als 3e. En bovenaan komt zeker nog wat bij

Ik mag toch hopen dat we nu al maanden zitten te wachten op iets dat minimaal grootte Little Simz is, dat is gewoon een tentnaam ergens rond de avond toch?
Vorig jaar op Glastonbury subheadliner mainstage, vlak voor Coldplay. Niet meteen erg vergelijkbaar want dat was in haar thuisland, maar ik denk dat Little Simz niet veel kleiner is dan pakweg Raye. Headliner Barn of hoge spot mainstage (net onder de sub) zou ik haar verwachten op Werchter, maar lijkt me niet dat zij een realistische optie is voor de resterende 2 namen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dus al die maanden wachten op 2 naampjes in die positie? En Damiano als derdelaatste? Je kan verwachtingen laag leggen, maar dit is nu wel heel voorzichtig he.
Ik zie Goldband en Damiano heel misschien nog ruilen, maar beide niet lager dan dat. Ik zie er vooral wat opvulling bij komen. Een band als de Kaiser Chiefs oid.

Vorig jaar op Glastonbury subheadliner mainstage, vlak voor Coldplay. Niet meteen erg vergelijkbaar want dat was in haar thuisland, maar ik denk dat Little Simz niet veel kleiner is dan pakweg Raye. Headliner Barn of hoge spot mainstage (net onder de sub) zou ik haar verwachten op Werchter, maar lijkt me niet dat zij een realistische optie is voor de resterende 2 namen.
Ik denk dat het een gevalletje FKA Twigs en St. Vincent is. Inderdaad op sommige festivals geen onaardige spots, en kwalitatief meer dan prima, maar wel heel erg binnen onze bubbel van muzieknerds. Daarbuiten weinig tot geen naamsbekendheid bij de massa, buiten de UK dan.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Kereltje
Maar hoezo niet (los van Simz als naam)? We verwachten hier toch een sub of - op zijn minst - nog iets vlak voor de sub?
Denk dat we hier fifty - fifty zitten van mensen die zich er al bij hebben neergelegd dat de hoogste plaatsen wellicht ingenomen zijn (zoals mezelf) en anderen die, al dan niet tegen beter weten in, nog hopen!

(ik duim ook mee voor het laatste, maar de realist in mezelf zegt het eerste)

Dus al die maanden wachten op 2 naampjes in die positie? En Damiano als derdelaatste? Je kan verwachtingen laag leggen, maar dit is nu wel heel voorzichtig he.
Ik blijf denken aan 2 last minute cancels waar ze naar een vervanging moeten gaan zoeken. Maar er de aankondiging van vorige week niet voor wilden uitstellen.

Ik denk dat het een gevalletje FKA Twigs en St. Vincent is. Inderdaad op sommige festivals geen onaardige spots, en kwalitatief meer dan prima, maar wel heel erg binnen onze bubbel van muzieknerds. Daarbuiten weinig tot geen naamsbekendheid bij de massa, buiten de UK dan.
Wel een megahit in het kielzog van Coldplay, dus met die naamsbekendheid bij de massa zit het wel goed.

If Goldband won’t be lower than 4th then there won’t be anything big appearing now and itll Just be 5th and 6th to go.

If Goldband do agree to be 5th or lower the we could get a 2nd/3rd act

Denk dat we hier fifty - fifty zitten van mensen die zich er al bij hebben neergelegd dat de hoogste plaatsen wellicht ingenomen zijn (zoals mezelf) en anderen die, al dan niet tegen beter weten in, nog hopen!

(ik duim ook mee voor het laatste, maar de realist in mezelf zegt het eerste)
Mij maakt het niet uit hoor, zolang het maar iets goeds is. Liever een leukere kleine main stage naam dan een mottige grote naam wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: roluf en Bwoite

Users who are viewing this thread