Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Op basis van wat @Stockholm Syndrome zegt wil ik even een post herhalen die ik hier 30-50 pagina's geleden gezet heb, maar waar overgelezen werd door nieuwe namen (de ironie):

Moderators, mag ik even een voorstel doen?
Kunnen we het Werchter subforum niet onderverdelen in 2 verschillende topics? 1 topic waarin we de geruchtenlijst opstellen en waarin we concrete geruchten plaatsen, met andere woorden tourdata van bands in de maanden voor en na Werchter, zonder dat er eindeloos rond geluld wordt. Het andere topic kan dan een zevertopic worden waarin men wishlists, festivalvragen, enzovoort kan bespreken.

Het probleem is nu immers dat bij elk nieuw gerucht 20 mensen meteen moeten posten of ze dit leuk/niet leuk zouden vinden, en heel veel relevante informatie gaat verloren tussen de eindeloze off-topic discussies. Als we al het irrelevante materiaal knippen zou dit topic plots 150 pagina’s korter zijn…

Alice In Chains kunnen we vergeten: donderdag Frankrijk – vrijdag Zwitserland – zondag Engeland.

fuck fuck. jammer weer. gemist kans Herman!
en er is een grote kans dat Blink182 komt Sander. nieuw albumpje komt eraan, hopelijk weer een goede :D

YEEEES!<br>
Hopen dan maar
icon_smile.gif

maar het ligt niet aan mij als ze niet komen. ok? :P

Dag allemaal,

Ik heb even een vraagje, ik volg dit topic nu al evn en het leek mij of jullie alle laatste nieuwtjes en zo weten. Ik ga naar Rock Werchter, en ik ben superfan van Blink-182. Maken ze grote kans, kleine kans of totaal geen?

Merci!

Ik verwacht Blink eerder op Pukkelpop of Lowlands eigenlijk, maar dan zou je zelf even de tourdata moeten nagaan die al vaststaan van Blink.

Heb daarnet al even gekeken naar hun tourdata op hun website, ze geven tot nu toe 4 show, tussen 18 en 22 augustus in Duitsland en UK.

En haha, ik zal niet boos zijn :p

ik heb inderdaad ook even de tourdata bekeken. inderdaad augustus dat zou duiden op de latere festivals zoals pukkelpop of lowlands. maar wie weet, heb het in ieder geval hier wel een paar keer langs horen komen. geen idee op welke pagina haha

Alice In Chains kunnen we vergeten: donderdag Frankrijk – vrijdag Zwitserland – zondag Engeland.

Dat is balen! Nu hoop ik dan stiekem op Stone Temple Pilots, spelen in februari nog in Australie. Daarna nog niks in de planning, dus hopelijk komen ze naar Europa deze zomer.

Daarnaast geef ik Customs ook goede kans als Belgische act en hopelijk Blaudzun als NL act. Nieuw nummer van Blaudzun is echt een topper imo.
Daarnaast hoorde ik laatst George Ezra op de radio met ook een zeer aanstekelijk nummer. Lijkt me ook een leuke en goedkope toevoeging om een dag op te starten in Klub C ofzo.

Voor Blink182 zijn er nog meer shows, de 14e en de 15e augustus staan ze in duitsland en oostenrijk. Hier staat ook Queens of the stone age bij dus ik verwacht dat die 2 namen de zaterdag gaan spelen op pukkelpop.. Maar sluit natuurlijk niet uit dat blink ook werchter doet. Kendrick Lamar was vorig jaar bv ook te zien op beide festivals.

Op basis van wat @Stockholm Syndrome zegt wil ik even een post herhalen die ik hier 30-50 pagina’s geleden gezet heb, maar waar overgelezen werd door nieuwe namen (de ironie):

Moderators, mag ik even een voorstel doen?
Kunnen we het Werchter subforum niet onderverdelen in 2 verschillende topics? 1 topic waarin we de geruchtenlijst opstellen en waarin we concrete geruchten plaatsen, met andere woorden tourdata van bands in de maanden voor en na Werchter, zonder dat er eindeloos rond geluld wordt. Het andere topic kan dan een zevertopic worden waarin men wishlists, festivalvragen, enzovoort kan bespreken.

Het probleem is nu immers dat bij elk nieuw gerucht 20 mensen meteen moeten posten of ze dit leuk/niet leuk zouden vinden, en heel veel relevante informatie gaat verloren tussen de eindeloze off-topic discussies. Als we al het irrelevante materiaal knippen zou dit topic plots 150 pagina’s korter zijn…

Hoi, we zullen dit intern even bespreken. Bedankt voor de suggestie.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Op basis van wat @Stockholm Syndrome zegt wil ik even een post herhalen die ik hier 30-50 pagina’s geleden gezet heb, maar waar overgelezen werd door nieuwe namen (de ironie):

Moderators, mag ik even een voorstel doen?<br>
<br>
<br>

Hoi, we zullen dit intern even bespreken. Bedankt voor de suggestie.

Ik ben er geen voorstander van. Het leuke aan dit forum vind ik juist de combinatie van inhoud en 'plezier'. Als je er twee gescheiden fora van zou maken, zou het feitjesforum wel inhoud hebben maar snel saai zijn, terwijl het gezelligheidsforum een beetje inhoudsloos zou worden. Ik vind dat dit forum over het algemeen prima functioneerd en geen aanpassing nodig heeft. Hoogstens zou er een apart feitjesforum zonder verdere discussies kunnen komen, zonder dat de opzet hier veranderd, als daar behoefte aan is.

Dit jaar zijn er bijzonder veel Belgische acts die een kans maken, meer dan anders nog vind ik. Naast Triggerfinger en Stromae zie ik ook Mintzkov, Compact Disk Dummies, Admiral Freebee, Customs, Goose, Selah Sue, Trixie Whitley, Hooverphonic, The Sore Losers en inderdaad Novastar ook allemaal een kans maken.

Verder hoop ik op nog één of twee klassiekere namen. Werchter zorgt daar elk jaar voor (in de afgelopen 5 jaar kregen we zo The Specials, The Cure, Grace Jones, Simple Minds, Social Distortion, X en Depeche Mode). Allemaal mooie namen eigenlijk.

Ok, je kan zeggen dat Pixies en Metallica ook klassieke acts zijn maar ik hoop op nog zo eentje. Ik zag dat New Order en Pet Shop Boys touren.

New Order zie ik inderdaad echt wel komen.

Intussen vraag ik mij af of het klopt dat iedereen Stromae als Barn-headliner ziet. Daar is tenslotte niets over gezegd, alleen dat hij in The Barn staat. Misschien heb ik het fout, maar hij is imo niet van dat formaat...

Intussen vraag ik mij af of het klopt dat iedereen Stromae als Barn-headliner ziet. Daar is tenslotte niets over gezegd, alleen dat hij in The Barn staat. Misschien heb ik het fout, maar hij is imo niet van dat formaat…
Al die zalen dat die kerel hier in Belgie uitverkoopt geeft hem zelfs recht op een hoge spot op de main, dus ik verwacht eigenlijk niet anders dat hij de barn headlined.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

Intussen vraag ik mij af of het klopt dat iedereen Stromae als Barn-headliner ziet. Daar is tenslotte niets over gezegd, alleen dat hij in The Barn staat. Misschien heb ik het fout, maar hij is imo niet van dat formaat…

Al die zalen dat die kerel hier in Belgie uitverkoopt geeft hem zelfs recht op een hoge spot op de main, dus ik verwacht eigenlijk niet anders dat hij de barn headlined.

Ja, hij is ongelooflijk populair, en juist daarom zou hij inderdaad een hoge spot om main kunnen krijgen. Maar headlinen in The Barn, ik weet het niet, ik vind het niet in de lijn van kwaliteitsnamen passen die RW normaal gesproken programmeerd. Gewoon een hitlijst-naam in plaats van een kwalitatieve band. Maar lager dan head in The Barn is misschien weer te laag... Ik weet het ook niet, het lijkt me moeilijk een goeie plek voor hem te vinden...

Ja, hij is ongelooflijk populair, en juist daarom zou hij inderdaad een hoge spot om main kunnen krijgen. Maar headlinen in The Barn, ik weet het niet, ik vind het niet in de lijn van kwaliteitsnamen passen die RW normaal gesproken programmeerd. Gewoon een hitlijst-naam in plaats van een kwalitatieve band. Maar lager dan head in The Barn is misschien weer te laag… Ik weet het ook niet, het lijkt me moeilijk een goeie plek voor hem te vinden…

klopt, als hij headlined vinden mensen er als ik en jij weer opmerkingen op dat hij veels te hoog staat, als hij lager zou staan zou die hele tent uitpuilen. Dus ik weet het ook niet.

Verder denk ik inderdaad dat eerder Pet Shop Boys komt. heerlijke artiest. maar kan met New Order ook wel leven.

John mayer staat halfweg juni op festivals in noorwegen en denemarken.
Mischien een kansje dat ie op werchter staat?

John mayer staat halfweg juni op festivals in noorwegen en denemarken.<br>
Mischien een kansje dat ie op werchter staat?

om het dan maar even te zeggen zoals ik dat graag wil:

Da ie maar weg ble .. ik hoef zenne kop nie te zien op RW.. wanne bagger muziek..

Users who are viewing this thread