Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik verwacht voor de volgende keer wel wat sterkere namen. Dit lijkt mij vrij veel voor de middag op Imagine Dragons en Ellie Goulding na. Volgende keer mss wat meer richting bijvoorbeeld Kasabian voor de namiddag vroeg avond?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Ziet ernaar uit dat ze van hun 40ste verjaardag ook hun kutste editie gaan maken. Dat ze die grote namen eerst eens geven, in plaats van het te doen uitverkopen op basis van Birdy, Imagine Dragons en Passenger…..

Pearl Jam, Metallica, Arctic Monkeys, Kings of Leon, Black Keys en Pixies zijn niet groot genoeg voor je?

Dat wel, maar we ontbreken nog steeds enkele Barn-headliners en subheadliners op de Main Stage. Nu gaan de tickets de deur uit op basis van namen die ze gewoonlijk ergens in maart geven, en wie weet waar ze dan mee afkomen voor die hogere spots.

Ik zie ze nog wel met wat leuke namen komen iig.
Mischien dat ze nog een leuke verassing in petto hebben voor de 40e editie, wie weet

Ik zie ze nog wel met wat leuke namen komen iig.<br>
Mischien dat ze nog een leuke verassing in petto hebben voor de 40e editie, wie weet

Dat verwacht ik ook nog wel. Wie weet is het wel een van de grote namen waar eerder al over gespeculeerd werd...

Tot nog toe is het affiche, een aantal grote namen uitgezonderd, naar mijn smaak nog een beetje 'meh'

Dagtickets zijn uitverkocht maar die worden toch grotendeels verkocht vanwege de headliner en misschien sub-headliner. Mensen die voor de brede programmering komen gaan vaak het hele weekend. Dus om de rest van de combitickets te verkopen en vooral de zondag tickets moeten nog wel wat grotere namen komen.

Dropkick Murphys ben ik persoonlijk erg blij mee. Passenger is een budgetslurper, ookal is hij waarschijnlijk niet heel duur. Elk beetje helpt, en hij zou er in mijn ogen eigenlijk geld bij moeten geven om te mogen spelen. Naked & Famous is prima, kijken wat er tegenover staat, maar ik ga denk ik wel even kijken. De rest is inderdaad 'meh'. Beetje verwend misschien, maar ik kijk weer uit naar de volgende namen. Podiumindeling maak ik me niet echt zorgen. Er zitten zeker wel bands bij die ik graag wil zien, maar ook genoeg die ik wel kan missen, dus ze moeten het wel heel erg verkloten als ze nu een slechte indeling willen maken(voor mij dan).

maakt Calvin Harris nu hij voor Sziget bevestigd is niet ook kans om de vrijdag of zondag af te sluiten? Ik denk dat hij ook nog wel een redelijk publiek trekt.

Nounou Werchter is lekker met namen aan het strooien... Imagine Dragons ben ik wel blij mee, maar die

zagen we natuurlijk al lang en breed aankomen. De rest van de namen zijn ook wel leuk, al snap ik Passenger totaal niet. Of zou hij aan een nieuw album aan het werken zijn waar wij niks van weten maar RW wel? Al zou dat wel heel vlot zijn na de vorige. Anyway, ik vond hem op Pinkpop niet verkeerd dus als er niks leuks tegenover staat...

Verder mis ik inderdaad een beetje de grote namen, co- en sub-headliners, Barn-headliners... Dit doet me inderdaad vrezen dat ze niet zo veel goeds op dat vlak hebben en die aankondigingen dus uitstellen tot het moment dat ze toch al uitverkocht zijn ofzo. Het is in ieder geval vreemd.

Pfffffff

Dropkick Murphys: Super! Alleen kan je ze elk jaar wel ergens in België zien.
Voor de rest valt het enorm op dat in de loop der jaren het festival voor twintigers tot pakweg veertigers was gemaakt, dit nu meer en meer iets is van 15 tot 25 jaar.
Veel te veel one hit wonders en natuurlijk indie rock, wat begrijpelijk is aangezien het een ENORM populair genre is tegenwoordig.

ahja, naar Werchter ga ik vooral om de headliners en de sfeer op de kamping, welke imo de beste is van België! ( lang leve B0 :D )

Als ze Flogging Molly nog kunnen boeken voor de donderdag zou dit wel de max zijn!
Ik heb enkele pagina's geleden ook iemand zien opperen voor John Fogerty: sorry man, hij speelt niet meer op megafestivals, liever op dingetjes zoals Lokerse of Suikerrock waar heel het publiek hem op handen draagt. Dan zie ik eerder iets zoals Foreigner of Journey komen, past imo veel beter op Werchter dan op Graspop!

<div class="d4p-bbt-quote-title">amoors wrote:</div>
Ik zie ze nog wel met wat leuke namen komen iig.<br><br>

Dat verwacht ik ook nog wel. Wie weet is het wel een van de grote namen waar eerder al over gespeculeerd werd…

Tot nog toe is het affiche, een aantal grote namen uitgezonderd, naar mijn smaak nog een beetje ‘meh’

Ik help jullie hopen, maar als je met 'de grote namen waar eerder al over gespeculeerd werd' Muse, RHCP, Coldplay, U2 etc bedoeld... Forget it! Alleen Foo Fighters maakt nog een klein beetje (héél klein beetje) kans, maar verder moet je rekenen op Linkin Park oid.

Dropkick M wilden we graag zien. Zeker na dat feest twee jaar geleden waar we alleen laatste twee nummers van meegemaakt hadden.

Ben wel erg blij dat RW telkens een klein plukje namen bekend maakt ipv 10 tegelijk. Zo kunnen we allemaal nog lekker speculeren en hopen dat onze favoriete act komt. Elke dag festileaks checken. Het is en blijft verslavend :-)

Passenger zal inderdaad met een nieuw album komen aanzetten.

Mike Rosenberg vindt tijdens het constante reizen tijd om een vervolg te maken op zijn doorbraakalbum ‘All The Little Lights’ (2012). Wordt verwacht...

Van de site van Werchter

@Wessel

Ah ja, die had ik nog niet gelezen. Prima dan...

Verder, als ik even meespiek op het Pinkpop-topic zie ik daar New Order staan, is dat niet wat als KluB C afsluiter ofzo? Weet eigenlijk niet precies hoe groot ze zijn, maar ik zou ze wel graag zien komen. Ze staan iig al op Lollapalooza...

2 Namen die ik graag wil zien, namelijk Imagine Dragons en Dropkick Murphys, ze lijken me allebij toch op de main stage te staan? de andere 4 zullen wel KluB C of The Barn opvullen, ik mis toch nog altijd een dance act zoals Netksy; camo & krooked, deadmau5, the prodigy?

New Order? Mag natuurlijk! Hopelijk denkt de organisatie ook aan de dertigers en veertigers op het terrein (die nog steeds veel aanwezig zijn, al jaren naar dit festival komen en maar niet stoppen). Hopen op New Order, maar vooral bv. The Sisters of Mercy staan in hetzelfde weekend op Sonisphere UK. Ook hopen op Alice in Chains of Kraftwerk of Manic Street Preachers of Massive Attack of ...

De grote namen zijn dikwijls al 'oudere namen', dat weet ik, maar een headliner is meestal ook al een gevestigde waarde. De niet-headliners mogen ook al wat bewezen hebben vind ik. Nog wat meer 'Pixies-achtige' namen zou leuk zijn! (zoals ook bv. Garbage of Simple Minds de vorige edities).

Eerlijk gezegd denk ik dat het de organisatie weinig kan schelen of dit nu de 40ste of 26 ste editie is. Het enige wat herman wil is uitverkopen en bakken geld binnenhalen, en hij weet dat hij sowieso uitverkoopt (alleen de zondag is nu nog wat twijfelachtig).

Alleszins, op de site ook maar nergens iets over het feit dat het een jubileumeditie is, dus die lijken weinig in feeststemming of onder de indruk.

@Wessel

Ah ja, die had ik nog niet gelezen. Prima dan…

Verder, als ik even meespiek op het Pinkpop-topic zie ik daar New Order staan, is dat niet wat als KluB C afsluiter ofzo? Weet eigenlijk niet precies hoe groot ze zijn, maar ik zou ze wel graag zien komen. Ze staan iig al op Lollapalooza…

Als die zouden komen was afgelopen maandag de dag om hun bekend te maken :)
Verder geweldig maar denk niet dat ze komen

YESSSS THE NAKED AND FAMOUSSSS <3 blij. nu nog hopen op foals london grammar, een heeeeeel misschien florence + the machine??? zou het compleet maken

Matige nieuwe bekendmakingen, maar ik geef de hoop niet op. Misschien is dit een realistisch beeld van de line-up? (met een beetje hoop vanuit mezelf haha) Ik heb de hele lijst geruchten erin verwerkt op Arsenal en Alice In Chains na, die kreeg ik nergens meer tussen:

Donderdag
Main: Skrillex, Metallica, Placebo, The Kooks, The Wombats, Dropkick Murphys, Mando Diao
Barn: Foals, Warpaint, The Weeknd, Andy Burrows, Matt Corby, King Krule
KBC: Royskopp & Robyn, Disclosure, Baauer, Caribou, Flume, Chance The Rapper, Sam Smith

Vrijdag
Main: Arctic Monkeys, Linkin Park, Kasabian, Empire Of The Sun, Jack Johnson, The Lumineers, Flogging Molly
Barn: Ellie Goulding, Miles Kane, John Newman, Foster The People, The Naked & Famous, Temples
KBC: Fatboy Slim, Sub Focus, Crystal Fighters, A$AP Rocky, Childish Gambino, George Ezra

Zaterdag
Main: Chase & Status, Pearl Jam, The Black Keys, Fall Out Boy, Panic! At The Disco, Triggerfinger, Bastille
Barn: Interpol, Pixies, Imagine Dragons, The Horrors, Young The Giant, Fuck Buttons
KBC: Calvin Harris, Zedd, SBTRKT, James Vincent McMorrow, Chvrches, Bakermat, School Is Cool

Zondag
Main: The Prodigy, Kings Of Leon, Franz Ferdinand, Macklemore & Lewis, Babyshambles, Sky Ferreira, White Lies
Barn: Stromae, MGMT, Cage The Elephant, Earl Sweatshirt, Agnes Obel, Birdy
KBC: Gesaffelstein, Kavinsky, Metronomy, The Fray, Passenger, London Grammar, Ella Eyre

Dikgedrukt is natuurlijk al bekendgemaakt!

Users who are viewing this thread