Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Aantallen zegt niet alles he, daar hebben we het laatst volgens mij ook al eens over gehad. Maar ik vind Stromae niet echt een naam om KlubC af te sluiten, vind hem ook beter in The Barn passen maar als dat het niet word eerder in KlubC dan op mainstage.

Vandaar dat ik ook 'in theorie' en 'in praktijk' gebruikte. Ik denk dat het eigenlijk vooral gaat afhangen van de andere acts die dag: als er een hyperpopulaire act headliner is (Muse of Foo Fighters) zal het meeste volk daar zitten en moet Klub C voldoende zijn. Als we een matige headliner krijgen (vb Linkin Park) zullen er veel nieuwsgierigen komen en doe je best de Barn. Als ze een act tekort hebben late namiddag op Main Stage zet je hem gewoon daar, want de ticketverkoop rechtvaardigt zo'n spot voor hem.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Aantallen zegt niet alles he, daar hebben we het laatst volgens mij ook al eens over gehad. Maar ik vind Stromae niet echt een naam om KlubC af te sluiten, vind hem ook beter in The Barn passen maar als dat het niet word eerder in KlubC dan op mainstage.

Vandaar dat ik ook ‘in theorie’ en ‘in praktijk’ gebruikte. Ik denk dat het eigenlijk vooral gaat afhangen van de andere acts die dag: als er een hyperpopulaire act headliner is (Muse of Foo Fighters) zal het meeste volk daar zitten en moet Klub C voldoende zijn. Als we een matige headliner krijgen (vb Linkin Park) zullen er veel nieuwsgierigen komen en doe je best de Barn. Als ze een act tekort hebben late namiddag op Main Stage zet je hem gewoon daar, want de ticketverkoop rechtvaardigt zo’n spot voor hem.

Naar mijn weten is The Barn net zo groot als Klub C... beide tenten hebben een capaciteit van 10.000 man. Dus het meer het type muziek dat per tent wordt gekozen. Afgaande op vorige jaren staat in de The Barn met name Rock/Pop/Metal en in Klub C staat met name Dance/HipHop/R&B/Singer/songwriter.
Op basis hiervan kan Stromea beide kanten op, afhankelijk van in welk hokje hij wordt geplaatst.

Barn is 15000 dacht ik

Stromae net als enige bevestigd door RW, vandaag zal er dus niets meer komen
Hij zal volgens RW in The Barn staan

Ik vraag me af waarom ze t podium voor Stromae wel bekent maken, maar voor de rest nog niet. Nu niet dat ik twijfel of Metallica in The Barn of op Main gaat staan. Maar voor acts als Franz Ferdinand of Major Lazer vraag ik het me wel af.

Barn is 15000 dacht ik

Stromae net als enige bevestigd door RW, vandaag zal er dus niets meer komen<br>
Hij zal volgens RW in The Barn staan

Ja dus Stromae kan bij officiële bevestigingen gezet worden ipv zelfbevestigingen en leaks :) Ik ga hem nu waarschijnlijk twee keer zien, op Pinkpop en op Rock Werchter :)

Stromae staat in het overzicht onder Skrillex en boven Major Lazer, lijkt me dat de eerste dus mainstage afsluit en de tweede KlubC. En FF staat daar weer onder dus dat word dan plekje onder de sub-headliner of onder Stromae. Pixies zal zo te zien ook geen Barn afluister zijn maar zelfde als FF.

Stromae staat in het overzicht onder Skrillex en boven Major Lazer, lijkt me dat de eerste dus mainstage afsluit en de tweede KlubC. En FF staat daar weer onder dus dat word dan plekje onder de sub-headliner of onder Stromae. Pixies zal zo te zien ook geen Barn afluister zijn maar zelfde als FF.

Ben bang dat Barn uit zijn voegen barst als FF zo vroeg staat. Kan me moeilijk voorstellen dat een artiest op een ander podium populairder gaat zijn dan FF.

Ik vraag me af waarom ze t podium voor Stromae wel bekent maken, maar voor de rest nog niet. Nu niet dat ik twijfel of Metallica in The Barn of op Main gaat staan. Maar voor acts als Franz Ferdinand of Major Lazer vraag ik het me wel af.

Volgens mij konden ze niet anders dan raprap dit bevestigen, want zijn profiel op de site is ook nog maar half aangevuld. Lijkt me dat ze nu beetje bij beetje de site voorbereiden op wat komt? (morgen dan ofzo?)

Denk dat Stubru inderdaad zo een lading namen gaat lossen! Verwacht : Imagine Dragons, Little Dragon, White Lies, MGMT, Foals en nog een aantal. Zal zeker mooi zijn!

Mijn theorie ( die hier al regelmatig onderuit geschopt was haha ) begint nu toch wel relastisch te worden. Franz Ferdinand dezelfde spot geven als Bloc Party. Dit zag Werchter vorig jaar meer als 'experiment' en dat is blijkbaar goed bevallen. Zal me dus niks verbazen dat Franz Ferdinand rond half 10 al in the Barn speelt en dat Stromae na hun mag gaan afsluiten. Zal zeker niet verkeerd zijn als je het mij vraagt! Zeker niet als Foo Fighters gaat headline want dan kan ik FF & FF zien haha ;)

Ook opvallend: op de site van Werchter staat bij Stomae zijn bio: volgt binnenkort. Denk dat de site zich aan het opmaken is voor wat meer namen die dus of straks al gaan komen of morgen in Humo, zoals hier al gezegd die maken ook namen bekend en die komt morgen weer uit.

Studio Brussel is er normaal als eerste bij om over nieuwe namen te spreken, maar nu zijn ze akelig stil. Los van dat bericht van Rocking Werchter lijkt het me wel dat ze oorspronkelijk alles tijdens het muzieknieuws tussen 17 en 18 gingen lossen.

Download gaat vnv om 7 uur wat bekend maken, als het kleinere namen zijn mss ook iets voor RW??

RockingWerchter is niet van de RW organisatie ofzo dus die weten niet meer dan wij doen.

Klopt, die lijken iedereen een beetje na te kletsen en weten dingen echt niet eerder dan dat andere fora dat doen. Het geruchtenlijstje is ook weinig serieus te nemen, zelfs Michael Jackson staat op de geruchtenlijst :D

Download gaat vnv om 7 uur wat bekend maken, als het kleinere namen zijn mss ook iets voor RW??

Ik betwijfel het, zou eerder met Graspop samenhangen dan. Maar kleinere namen hebben ook niet die positie dat ze zelf mogen beslissen over moment van aankondiging, lijkt me...

Ook opvallend: op de site van Werchter staat bij Stomae zijn bio: volgt binnenkort. Denk dat de site zich aan het opmaken is voor wat meer namen die dus of straks al gaan komen of morgen in Humo, zoals hier al gezegd die maken ook namen bekend en die komt morgen weer uit.

Die hadden ze gewoon niet klaar staan. Werchter werd waarschijnlijk een beetje overvallen omdat Stromae zichzelf aankondigde.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread