Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Verder vond ik zijn stem in de HMH show de eerste paar nummers wat minder, maar hij kwam langzaam aan wel redelijk goed in de show, maar de NOS Alive show van vorige week klinkt hij de hele show heel slordig en niet helemaal zuiver

Oh, maar in die opname van NOS Alive vind ik zijn stem net erg krachtig klinken. Behalve tijdens Burn the Witch, dat lijkt me toch een moeilijke om te nailen live, vocaal gezien. Kan nog groeien, zo klink Lotus Flower aan het begin van de TKOL tour ook nog wat 'wiebelig'. En zelfs in dat eerste nummer wordt het niet zo slecht als pakweg Chris Martin, wie eigenlijk helemaal geen goede/toonvaste zanger is;. Maar we zien wel, voor volgend jaar. Ik hoop in ieder geval met je mee dat RH er staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Je mag Foo Fighters bijna 100% zeker afstrepen. Zelf Smeets zei dat ze eerder voor 2018 zullen zijn, aangezien ze volgend jaar niet touren. Zou ook logisch zijn, gezien hun lange hiatus aankondiging en het gerucht dat grohl met een ander project bezig is.

Weet ik niet 100% zeker...
Er ligt al wat werk klaar voor een nieuw album. Grohl heeft zich een tijd terug getrokken. Een echte hiatus kan je het niet noemen, eerder rust te noemen voor een jaartje. Ze hadden gezegd dat ze 'dit' jaar niets doen, dus 2016 rust nemen. Nieuw album kan zomaar in 2017 opduiken.
Kansen voor Foo's in 2017 zijn 50/50 op het moment, geen pijl op te trekken.
Kan ook zomaar zijn dat Dave op pad gaat met Them Crooked Vultures (vanaf dat vlak leek wat reuring te komen), maar met een nieuw album en tourverwachting van QOTSA lijkt ook dat weer niet meest voor de hand voor een zomer-tour. Zal Homme eerder met Queens op pad gaan hé.
Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er al een nieuw Foo album komt in 2017 en een tour.

...ander nieuws...
Billy Corgan is bezig met een solo-album.
Lijkt me een mooie toevoeging voor Pinkpop volgend jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
…ander nieuws…
Billy Corgan is bezig met een solo-album.
Lijkt me een mooie toevoeging voor Pinkpop volgend jaar.

Als ie een paar Smashingg Pumpkins nummers erbij speelt vind ik het goed ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik had Ed Kowalczyk al een genoemd geloof ik...
Waarna een kleine discussie ontstond over of we Ed Kowalczyk wel of niet als sub zien en of we hem wel of niet op Pinkpop kunnen zien aankomend jaar.

Hoe zien we de band Live in orginele bezetting met Ed, om het 25 jarige jubileum van het album Mental Jewelry integraal te brengen?

Is Live Reuniting With Ed Kowalczyk?
Recently, a fan posted to Live’s Facebook page pleading for the band to reunite with original Live vocalist Ed Kowalczyk. Four days later, Live shared the message to their main page.
https://www.facebook.com/THEBANDLIVE/posts/10154332824788909
With the 25th anniversary of the release of the band’s debut album Mental Jewelry on the horizon, could this be a hint that Live may be reuniting with founding vocalist Ed Kowalczyk?
In 2009, the band split under very tumultuous circumstances, which included ridiculous lawsuits, Kowalczyk trying to get a lead singer bonus, and plenty of drama in the press, making it seem any positive relationship between the original members of the band and their founding vocalist was over. In 2014, with Kowalczyk continuing on with a solo career, Live brought in former Unified Theory vocalist Chris Shinn for The Turn, which many fans considered the band’s best release since 1997’s Secret Samadhi.
The last update that we received from Live was in January of this year, when guitarist Chad Taylor posted on his Facebook page that Live was recording new music. However, the person providing vocals wasn’t mentioned in the post. Since the January post, updates on the current state of the band have been silent. Shinn, Kowalczyk, and the rest of Live have not posted any updates on recording or spoke to the media in several months. What is apparent however, is even if the band is not reuniting with Kowalczyk, the simple act of sharing that particular post shows a definite change of heart from recent times by acknowledging the chemistry the band had with their former lead singer.
Hear all the best from Live at www.rockshowradio.net

Mochten jullie twijfelen aan mijn mening... IK BEN VOOR LIve met Ed @ Pinkpop !! ;)
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Mochten jullie twijfelen aan mijn mening… IK BEN VOOR LIve met Ed @ Pinkpop !!

Ik ben voor Ed Kowalczyk op Pinkpop, of dat met of zonder Live is maakt mij persoonlijk niet uit. Op Pinkpop 2014 was hij ook super goed.

Als Ed solo komt denk ik niet dat hij sub zal zijn, maar eerder ergens midden op de dag op mainstage. Hangt misschien ook af van de rest van de line up.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik ben voor Ed Kowalczyk op Pinkpop, of dat met of zonder Live is maakt mij persoonlijk niet uit. Op Pinkpop 2014 was hij ook super goed.

Als Ed solo komt denk ik niet dat hij sub zal zijn, maar eerder ergens midden op de dag op mainstage. Hangt misschien ook af van de rest van de line up.

Zolang MJ niet integraal wordt gebracht vind ik het goed. Als ze nieuwe nummers hebben dan is het ok...doe er 3 of zo en vul de rest aan met hits. Dan ben ik er helemaal voor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
even jatten bij de buren

Queens Of The Stone Age gaat de studio weer in,
kans op aanwezigheid dus
http://lflmagazine.nl/nieuws/queens-of-the-stone-age-begint-dit-jaar-met-opnames-nieuw-album#.V4y273t_g2c.twitter

Dus die kunnen als relatief goedkope headliner nog doorgeschoven worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Queens Of The Stone Age gaat de studio weer in,
Dus die kunnen als relatief goedkope headliner nog doorgeschoven worden.
;) oud nieuws

Zolang MJ niet integraal wordt gebracht vind ik het goed. Als ze nieuwe nummers hebben dan is het ok…doe er 3 of zo en vul de rest aan met hits. Dan ben ik er helemaal voor.

Mental Jewelry integraal zou idd niet goed zijn, Pain Lies on the Riverside is volgens mij het enige hoogte puntje en dan is de glans er snel af...
Paar nieuwe nummers en daarna enkel hits, kan wel eens heel succesvol uitpakken, zeker in Nederland.

Paar leuke Pinkpop-gerelateerde weetjes over Live:
Terug komst is zeker leuk voor een bandje dat ooit al headliner was op de eerste PP-dag in 2002.
Live stond ook op Pinkpop 1995, 1997 sub-head voor Beck en 2000 ook mainstage (btw na Pearl Jam) en sub voor Moby ( en overigens Ed solo vrij recent 2014).
Ander klein weetje, in 2009 was de band in vergaande onderhandelingen om als headliner Pinkpop af te sluiten. Door de ruzie binnen de band, welke ruzie leide tot de break-up ging dat niet door. Een van de grote struikelblokken van de andere bandleden was een clausule in het contract van de band waar Ed een behoorlijke lead-zanger-bonus leek te vragen van o.a. Pinkpop.


Ach... Laat ik dit eens in de gaten houden, lijkt me leuk! Zal nog moeten blijken of dit een reële wens is...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
een week al geen PP posts.......neeeeeee dat mag en dat kan niet...waar zijn de geruchten etcetc :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Wessel wrote:
bcmrmaybe wrote:
een week al geen PP posts


Ik denk dat het Pinkpop forum gaat uitsterven.


Als Radiohead de meest besproken artiest is in het Pinkpoptopic weet je gewoon dat de apocalyps dichtbij komt.

Een dergelijke naam zou wel een zuurstoftankje kunnen betekenen voor een festival als Pinkpop.

Of zou ik zeggen.... een ijzeren long?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Of zou ik zeggen…. een ijzeren long? hahaha

The Four horsemen are drawing nearer...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
een week al geen PP posts…….neeeeeee dat mag en dat kan niet…waar zijn de geruchten etcetc
simple-smile.png

Ik heb een geruchtje voor je. De lineup van volgend jaar wordt nóg slechter dan dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Of zou ik zeggen…. een ijzeren long?

hahaha

The Four horsemen are drawing nearer…

Ach het is even stil...

Weinig geruchten. Beetje Lowlands en de nazomer festivals in de gaten houden.
Na augustus begint het hier meer te leven hoor, geloof me maar.
Dan gaan we langzaam richting de eerste aankondigingen voor volgend jaar en de meeste tourgeruchten voor 2017 steken de kop boven het maaiveld.

Wie weet, misschien zien we Meatloaf volgend jaar wel als classic act het podium betreden, feestje hoor... ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wie weet, misschien zien we Meatloaf volgend jaar wel als classic act het podium betreden, feestje hoor… ?

Bat out of hell integraal. Met een volledig orkest er achter. Dat zou erg gaaf zijn


oh @black-lies Postrock is DOOD en het is niet meer te reanimeren. Het is de Bernie Sanders onder de muziek. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Als men alvast wat inspiratie zoekt voor discussies voor volgend festival seizoen...
Kijk hier eens, misschien wat tussen om in de gaten te houden komende maanden ;)
https://www.globalcitizen.org/en/content/whos-performing-at-global-citizen-festival-2016/
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Headliners: Coldplay - Mumford and Sons - Pearl Jam.

Fortarock: Metallica

Lowlands: Radiohead

Foo fighters 2018.

Green day ziggo dome.

Pearl jam ook nog 2 Keer ziggo dome.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Van waar komt Mumford & Sons eigenlijk steeds? Hebben net 2 jaar op rij Europese festivals gedaan in juni, en ziet er bovendien niet naar uit dat een nieuwe plaat op komst is.

Zouden ook mager overkomen in vergelijking met de headliners van de vorige 3 edities.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken