Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
bcmrmaybe wrote:
Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten


Nee klopt, dat wil Mojo in principe niet.
Ik zeg alleen dat men Neil Young niet moet onderschatten, blijkt achteraf toch wel weer uitgaande van zijn laatste gigs.
Zelf zou ik hem ook niet snel op Pinkpop verwachten, maar voor minder als headliner zou ook niet netjes zijn tegenover een kerel van deze klasse. Al zou een sub positie voor Pearl Jam wel een gouden greep zijn.
Aan de andere kant, live Pinkpop afsluiten met Neil Young die Rockin’ In The Free World speelt wel episch zou zijn, imo…

Eigenlijk is een apart evenement met Neil Young als headliner meer een mouw aan te passen dan Pinkpop. Ik bedoel maar, een Pinkpop Classic met Young als afsluiter, maar dat zal niet meer gebeuren…
frownie.png

Keep on rocking in the free world? Dan kan Smeets beter Pearl Jam neerzetten. Die spelen dat nummer ook vaak en spreken veel meer mensen aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten


Nee klopt, dat wil Mojo in principe niet.
Ik zeg alleen dat men Neil Young niet moet onderschatten, blijkt achteraf toch wel weer uitgaande van zijn laatste gigs.
Zelf zou ik hem ook niet snel op Pinkpop verwachten, maar voor minder als headliner zou ook niet netjes zijn tegenover een kerel van deze klasse. Al zou een sub positie voor Pearl Jam wel een gouden greep zijn.
Aan de andere kant, live Pinkpop afsluiten met Neil Young die Rockin’ In The Free World speelt wel episch zou zijn, imo…

Eigenlijk is een apart evenement met Neil Young als headliner meer een mouw aan te passen dan Pinkpop. Ik bedoel maar, een Pinkpop Classic met Young als afsluiter, maar dat zal niet meer gebeuren…
frownie.png



Keep on rocking in the free world? Dan kan Smeets beter Pearl Jam neerzetten. Die spelen dat nummer ook vaak en spreken veel meer mensen aan.
Ja, klopt... Maar PJ zal er dan ook wel staan toch ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten


Nee klopt, dat wil Mojo in principe niet.
Ik zeg alleen dat men Neil Young niet moet onderschatten, blijkt achteraf toch wel weer uitgaande van zijn laatste gigs.
Zelf zou ik hem ook niet snel op Pinkpop verwachten, maar voor minder als headliner zou ook niet netjes zijn tegenover een kerel van deze klasse. Al zou een sub positie voor Pearl Jam wel een gouden greep zijn.
Aan de andere kant, live Pinkpop afsluiten met Neil Young die Rockin’ In The Free World speelt wel episch zou zijn, imo…

Eigenlijk is een apart evenement met Neil Young als headliner meer een mouw aan te passen dan Pinkpop. Ik bedoel maar, een Pinkpop Classic met Young als afsluiter, maar dat zal niet meer gebeuren…
frownie.png



Keep on rocking in the free world? Dan kan Smeets beter Pearl Jam neerzetten. Die spelen dat nummer ook vaak en spreken veel meer mensen aan.
Ja, klopt... Maar PJ zal er dan ook wel staan toch ;)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Neil Young was weergaloos, maar met een setlist als deze geen verstandige keuze als headliner Pinkpop.
Lekker een eigen show in de Ziggo Dome voor de liefhebbers! :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als Coldplay uitvoerig festivals gaat doen dan kunnen/moeten we ze wel op Pinkpop verwachten.
Ik pak alvast mijn potlood erbij en schrijf Coldplay (met Snow Patrol als sub????) op met helaas Pearl Jam (hopelijk vinden ze nog een reden om te cancellen, ingegroeide teennagel van Eddie of zo.)
Ik hoop een derde verrassende headliner. (Guns n'Roses)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Als Coldplay uitvoerig festivals gaat doen dan kunnen/moeten we ze wel op Pinkpop verwachten.
Ik pak alvast mijn potlood erbij en schrijf Coldplay (met Snow Patrol als sub????) op met helaas Pearl Jam (hopelijk vinden ze nog een reden om te cancellen, ingegroeide teennagel van Eddie of zo.)
Ik hoop een derde verrassende headliner. (Guns n’Roses)

Ja, kans op Coldplay dus ENORM toegenomen??
Eens even verder borduren voor de mogelijke headliners van Pinkpop 2017.

Eerst de 3 die min of meer door Jan Smeets genoemd zijn na Pinkpop 2016 :
Radiohead, lijkt me voor 2017 wel een mogelijke headliner, album wordt al aardig gehyped en als ze in de setlist de gouwe ouwe laten staan zeker niet een onverdienstelijke headliner in 2017.
Pearl Jam, mag toch niet meer ontbreken in 2017, dat zal toch wel beklonken zijn inmiddels, althans ga ik nog altijd van uit..
Foo Fighters, afwachten wat 2017 gaat brengen, maar ik twijfel nog altijd. Ik heb de neiging te hopen dat ze komen in 2017 al, terwijl pas 2018 veel genoemd is.
verder :
Coldplay kans op festivaltour in 2017, dus verwachting sterk verhoogd?
Guns N’ Roses reünie vervolg in 2017 in Europa, die tour kan niet uitblijven. Maar, ook voor Glastonbury hoog in verwachting, stadion voor GnR in NL lijkt ook niet onverwacht.
Metallica met een nieuw album op komst, zijn deze mannen perfect voor de festivals volgend jaar
Iron Maiden afgelopen keer in GelreDome was geweldig. Maar op een festival kan deze band zo goed uit de voeten. Als volgend jaar de 2de europese leg langs komt in juni, geef ik Pinkpop een grote kans.
Volbeat dit jaar op de Rock/Metal festivals als headliner, volgend jaar wat mainstream festivals? Pinkpop (te) lang niet bezocht., anders schrijf ik ze op als sub…
Fleetwood Mac een droomnaam, valt wel onder de Pinkpop Classics, maar voor mij meer hoop dan verwachting op dit moment. Ach naam is voorbij gekomen...
Aerosmith, nah, laatste tour en laatste kans om met Aero Force One langs te komen...

Kortom, als ik nu mijn verwachting moet maken... Moet ik eigenlijk kiezen uit Radiohead, Pearl Jam, Foo Fighters, Coldplay en Guns N' Roses.
Momenteel heb ik de neiging te zeggen Pearl Jam, Foo Fighters en Coldplay. Maar dat kan over een paar dagen weer anders zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Foo Fighters heb ik zelf wat minder vertrouwen in. Mijn vermoeden is dat die volgend jaar nog niet ( in Europa) touren.

GNR verwacht ik ook niet op PP (of RW). Eerder op GMM. Misschien een klein kansje voor Fortarock. Een los concert (GelreDome ofzo). Of ze slaan Nederland/Belgie over.

Pearl Jam is niet onwaarschijnlijk. Al weet je het pas zeker als Eddie Vedder daadwerkelijk begint te zingen.
Coldplay met bovenstaand bericht ook een belangrijke kanshebber. Heb in het verleden wel eens gehoord dat die mannen ook graag op festivals komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Hij leest vast mee hier op Festileaks ;)

Op de headliners na, leuk line-up lijstje.
Zaterdag 3 juni 2017:
Coldplay – Headliner
Martin Garrix – Pre-headliner
The Script, Ed Sheeran, Sam Feldt, Biffy Clyro , Jake Bugg , Tori Kelly, Lorde, John Mayer, Troye Sivan and The Cranberries.
Zondag 4 juni 2017:
Radiohead –Headliner
Kanye West- Pre-headliner
Calvin Harris (afsluiter 3FM Stage)
Sigma live, Justin Timberlake, Twenty One Pilots, Christine and The Queens, Flogging Molly, The Brahms, The Kaiser Chiefs, 5 Seconds of Summer, Zara Larsson.
Maandag 5 juni 2017:
Pearl Jam – Headliner
Queens Of The Stone Age- Pre-headliner
Dimitri Vegas & Like Mike, Placebo, Mike Snow, Nena, Lana del Rey, The 1975, Birdy, The Boxer Rebellion, Wiz Khalifa.
Bronnen: L1 /NME

Maar zie er toch wat wat kleinigheidjes in die ik persoonlijk dan weer niet zou verwachten...
Wel grappig dat hij mijn headliners overneemt :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maar zie er toch wat wat kleinigheidjes in die ik persoonlijk dan weer niet zou verwachten…
Wel grappig dat hij mijn headliners overneemt :)

Ja dat is echt niet geloofwaardig lol ?.

Heb gister nog even op fb daar op gereageerd op deze post. Degene geeft ook aan dat het een samenraapsel is van geruchten, forumberichten en wensen. Grappig is wel dat Jan gelijk geloofd wordt over PJ.

Misschien kunnen we er wel wat van terugzien op PP 17. Flogging Molly Lorde Justin Timberlake zou ik toejuichen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ja dat is echt niet geloofwaardig lol
1f605.png
.

Heb gister nog even op fb daar op gereageerd op deze post. Degene geeft ook aan dat het een samenraapsel is van geruchten, forumberichten en wensen. Grappig is wel dat Jan gelijk geloofd wordt over PJ.

Misschien kunnen we er wel wat van terugzien op PP 17. Flogging Molly Lorde Justin Timberlake zou ik toejuichen

Laat ik zo zeggen. We kunnen er misschien wel een paar terugzien op PP17 ja, denk ik ook.
Maar net als met 'onze' lijstjes zal het wel maar op 10% uitdraaien van het lijstje ;)

Qua Coldplay lijken de geruchten door het NME interview wel iets duidelijker ja.
Wat betreft Pearl Jam, tja, het zijn idd de uitspraken van Jan Smeets die het balletje weer hebben laten rollen, zie ook het Pearl Jam topic !!
Foo Fighters... nog een groot vaag verhaal. Meeste wijst naar 2018, maar je weet het niet hé, je weet het niet hé...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@thooomash

Daarnaast, vergeten we Arcade Fire en Green Day niet?

Arcade Fire van 3fm-headliner naar Headliner? nee dat gaat niet gebeuren. Arcade Fire kan zo een dag niet dragen. Datzelfde had ik toen ook over The Artic Monkeys. nog steeds begrijp ik dat niet, maar in de stream van die andere dagen en de hype is dat wellicht sneller gegaan dan met wat minder grotere medeheadliners.

Green Day zou gezien hun materiaal wel kunnen...nog nooit live gezien. Leuke opvulling tussen Coldplay en Metallica :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
thooomash

Daarnaast, vergeten we Arcade Fire en Green Day niet?

Arcade Fire van 3fm-headliner naar Headliner? nee dat gaat niet gebeuren. Arcade Fire kan zo een dag niet dragen. Datzelfde had ik toen ook over The Artic Monkeys. nog steeds begrijp ik dat niet, maar in de stream van die andere dagen en de hype is dat wellicht sneller gegaan dan met wat minder grotere medeheadliners.

Green Day zou gezien hun materiaal wel kunnen…nog nooit live gezien. Leuke opvulling tussen Coldplay en Metallica
simple-smile.png
Arcade Fire en Green Day vergeet ik niet hoor Thomas... Ik noem ze gewoon niet :p

Ik heb nog (voolopig) geen aanleiding om ze als headliner voor Pinkpop 2017 te zien.
Green Day zal het niet om minder doen dan headliner, maar moet eerst een het nieuwe album afwachten. Ze stonden er in 2013 nog, eigenlijk dan dus 4 jaar terug al. Nieuws stroom rond Green Day maar afwachten of ze in the picture komen voor de festivals, want kan me best voorstellen met veel festivals in de laatste tour dat ze aankomende tour naar de zalen en stadions gaan met het nieuwe werk.
Arcade Fire als sub kan best ;) Nieuw album en grote tour verwacht in 2017, dus waarom niet he. Toch, als ik eerlijk ben zie ik ze eerder als headliner voor een ander festival dan Pinkpop, misschien wel Lowlands? Misschien zelfs pas in de 2e helft van 2017.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
Arcade Fire als headliner zie ik ook niet gebeuren, al zouden ze dat op Werchter of Lowlands gewoon wel kunnen doen, Pinkpop is daar niet geschikt voor. Evenals Pinkpop niet geschikt was voor Arctic Monkeys, die trouwens wel gewoon weer headlinen als er een nieuwe plaat komt, een van de enige "jonge" headliners samen met QOTSA en misschien Editors en M&S.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Arcade Fire lijkt me inderdaad niet groot genoeg om een hele festivaldag te dragen. Als ze Nederlands festival gaan doen, verwacht ik ze op Lowlands. Al zou het ook een briljante headliner zijn voor BKS of DTRH. Maar die kans zal niet al te groot zijn, ben ik bang.

Mumford and Sons zie ik dan wel weer headlinen op Pinkpop, zeker met een behoorlijke sub erbij. Die hebben op eigen houtje de Goffert ook redelijk vol gespeeld, meen ik. En zeer toegankelijk voor een groot deel van de bezoekers lijkt me.

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik zie Mumford & Sons ook wel terug komen, en nu als headliner. En het is zonde dat Pinkpop het zoiezo niet aandurft Arcade Fire een dag te laten dragen. Als je er een goed, alternatief, programma omheen bouwt kunnen de kaarten nog sneller gaan dan gedacht. Het kan ook dat ze weer als afsluiter van 3FM worden geboekt, als Pinkpop dan ook Radiohead op een andere dag heeft is dat voor de 'alternatieve' muziekfans waarschijnlijk best aanlokkelijk.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik denk dat je Radiohead wel weg kunt strepen als headliner. Ik denk niet dat ze volgend jaar heel uitgebreid gaan touren, gezien Thom Yorke's stem nu na een redelijk kleine tour al een stuk minder begint te worden. Plus het is niet echt een mainstream band, dus ik zou meer rekenen op Coldplay of Foo Fighters als ik de setlists van afgelopen jaren er bij pak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik denk dat je Radiohead wel weg kunt strepen als headliner. Ik denk niet dat ze volgend jaar heel uitgebreid gaan touren, gezien Thom Yorke’s stem nu na een redelijk kleine tour al een stuk minder begint te worden. Plus het is niet echt een mainstream band, dus ik zou meer rekenen op Coldplay of Foo Fighters als ik de setlists van afgelopen jaren er bij pak.

Waarop baseer jij jezelf hierbij? Yorke is iemand die net een betere stem krijgt naarmate hij meer zingt. Zo vind ik zijn stem nog krachtiger klinken op de stream van Open Air dan tijdens zijn eerste show. Je mag er bijna 100% zeker vanuitgaan dat ze ook volgend jaar weer touren. Die gasten spelen heel graag en ze lijken zich enorm te amuseren deze tour.

Je mag Foo Fighters bijna 100% zeker afstrepen. Zelf Smeets zei dat ze eerder voor 2018 zullen zijn, aangezien ze volgend jaar niet touren. Zou ook logisch zijn, gezien hun lange hiatus aankondiging en het gerucht dat grohl met een ander project bezig is.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Vorige maand vertelde Jonny in een radio-interview dat ze nog niet echt plannen hadden om in 2017 te gaan touren, en in ieder geval nog niet echt vast willen zitten aan grote festivalshows. Dit was in een BBC Radio 6 Interview, 06/19/2016. Verder vond ik zijn stem in de HMH show de eerste paar nummers wat minder, maar hij kwam langzaam aan wel redelijk goed in de show, maar de NOS Alive show van vorige week klinkt hij de hele show heel slordig en niet helemaal zuiver (vooral Decks Dark en Nude). Vooral de falsetto klinkt heel dun en een beetje vals. Nou is het ook zo dat dit live veel minder opvalt dan op een Youtube-filmpje, en Thom Yorke's stem is altijd een beetje zo geweest, wat ook redelijk veel charme heeft, maar je begint nu wel echt te merken dat zijn stem het zwaar heeft bij sommige nummers.

Persoonlijk vind ik het helemaal geen probleem dat Thom niet altijd zo geweldig meer klinkt, en als Radiohead op Pinkpop staat dan sta ik er zeker bij, maar ik vraag me af ze (Pinkpop organisatoren) het aandurven tegenover het mainstream publiek.

Mijn droomtrio qua headliners wat nog redelijk realistisch is qua wie er allemaal touren is Radiohead - Arcade Fire - Queens of the Stone Age, maar ik denk dat QotSA en Arcade Fire eerder op Lowlands zullen staan, en dat we iets krijgen met Pearl Jam - Coldplay - ??.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken