Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Als Snow Patrol geboekt wordt dan voor mij liever wel als headliner. Als niet headliner laat ze dan aub in de Ziggo staan ofzo, want zien wil ik het! Sowieso liever niet op Pinkpop tenzij er echt eens een leuk dagprogramma is maar ik betwijfel of dat ooit nog eens gaat gebeuren.
Snow Patrol komt niet als headliner. Dat durf ik wel te stellen!!
Als ze zichzelf kunnen terug opklimmen tot headliner, dan zal het denk ik eerder op BKS of DTRH zijn gok ik.

eloelo wrote:
Alsjeblieft géén Coldplay, Linkin Park of Snow Patrol. Vooral Coldplay begint echt op een gimmick te lijken. Die ArenA show zou wel werken op Pinkpop hoor, maar dan ga je echt richting het niveau van de Toppers. Ik hoop op Pearl Jam – Radiohead – Tool. En hopen mag natuurlijk maar dit gaat nooit gebeuren.

Ik zou Snow Patrol zeer toejuichen, alleen niet als headliner.

Pearl Jam – Radiohead – Coldplay zou voor mij een perfecte headline trio zijn. Alleen dit zie ik helaas niet gebeuren.

Qua dagvulling zal het wel nog veel giswerk zijn nu. Maar; ik hoop toch echt Bon Iver te zien.
Overigens, zal wel niet heel bekend zijn hier, maar ik weet dat London Grammar werkt aan een nieuw album. Ze hebben wat festivals aangedaan in 2014, kleine hoop dat ze festivals in 2017 gaan aandoen.
Bon Iver, oooh fijn, zal wel eens mogen op Pinkpop idd. Ben alleen bang voor verkeerde podiumindeling, maar zal zeker goed kunnen bevallen hoor.

Tool moeten we idd in de gaten gaan houden voor aankomend jaar, maar denk niet als Pinkpop-headliner. Betwijfel ook een komst naar Pinkpop zelfs...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Snow Patrol komt niet als headliner. Dat durf ik wel te stellen!!
Als ze zichzelf kunnen terug opklimmen tot headliner, dan zal het denk ik eerder op BKS of DTRH zijn gok ik.

Als LCD soundsystem headliner kan zijn dan kan Snowpatrol dat ook.

Maar kom op zeg Dennis. SP hoort niet thuis op DTRH of BKS. Dat is toch echt te mainstream. Mojo gaat die daar ook niet neerzetten. SP hoort op PP of Lowlands of een eigen show in de Ziggo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Snow Patrol komt niet als headliner. Dat durf ik wel te stellen!!
Als ze zichzelf kunnen terug opklimmen tot headliner, dan zal het denk ik eerder op BKS of DTRH zijn gok ik.

Als LCD soundsystem headliner kan zijn dan kan Snowpatrol dat ook.

Maar kom op zeg Dennis. SP hoort niet thuis op DTRH of BKS. Dat is toch echt te mainstream. Mojo gaat die daar ook niet neerzetten. SP hoort op PP of Lowlands of een eigen show in de Ziggo
Sorry... Ik kan serieus Snow Patrol niet als headliner zien anno 2016/2017. Mijn oprechte excuses...
Maar goed, mijn mening kan veranderen hé.
Ik zag Radiohead ook niet als headliner (voor Pinkpop althans) anno 2016. Inmiddels moet ik zeggen, vanuit mijn oogpunt behoorlijk terug geknokt met straf album en bakken publiciteit, anno 2017 kan ik het me wel weer voorstellen dan.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Volgend jaar gewoon nog is Bastille maar nu als headliner met hun nieuwe plaat haha :lol:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Sorry… Ik kan serieus Snow Patrol niet als headliner zien anno 2016/2017. Mijn oprechte excuses…
Maar goed, mijn mening kan veranderen hé.
Ik zag Radiohead ook niet als headliner (voor Pinkpop althans) anno 2016. Inmiddels moet ik zeggen, vanuit mijn oogpunt behoorlijk terug geknokt met straf album en bakken publiciteit, anno 2017 kan ik het me wel weer voorstellen dan.

Anders hadden we Maiden wel gehad als headliner :)

Maar goed Radiohead is niet mainstream genoeg voor Pinkpop... ik denk ook niet dat je daar een dag mee uitverkoopt. Die moet Mojo gewoon nog een keer de Ziggo laten doen.

Coldplay schrijf ik met potlood op, PJ helaas ook en nummer 3 zou heel goed Snow Patrol kunnen zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Snow Patrol komt niet als headliner. Dat durf ik wel te stellen!!
Als ze zichzelf kunnen terug opklimmen tot headliner, dan zal het denk ik eerder op BKS of DTRH zijn gok ik.

Als LCD soundsystem headliner kan zijn dan kan Snowpatrol dat ook.

Maar kom op zeg Dennis. SP hoort niet thuis op DTRH of BKS. Dat is toch echt te mainstream. Mojo gaat die daar ook niet neerzetten. SP hoort op PP of Lowlands of een eigen show in de Ziggo

Mee eens. Snow Patrol zou misstaan op DTRH, BKS of zelfs LL. Enige grote festival waar ze passen in Nederland is Pinkpop. En of ze op dit moment groot genoeg zijn voor een headlinerplek? Dat betwijfel ik ook. Ook al hebben ze in het verleden Pinkpop al een keer afgesloten. Zijn toch een beetje in vergetelheid geraakt. Laatste keer dat Rockin Park gehouden werd in 2012, waren zij de afsluiter. Kaartverkoop voor dat festival was dramatisch; uiteindelijk mocht iedereen gratis een introducee meenemen. Terwijl de rest van het programma toch echt niet zo beroerd was met Flogging Molly, De Staat, Elbow, Deus, Selah Sue etcetera. Ze waren duidelijk niet groot genoeg om een dergelijk festival te dragen. Sindsdien is het relatief stil rondom deze band. Hun status zal niet groter geworden zijn.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Het hangt ook heel erg af van hun nieuwe album, waarvan het nog steeds onzeker is wanneer die komt. Als die in 2016 nog komt en hij is goed (lees er staan 2-3 liedjes op die op 3fm grijsgedraaid kunnen gaan worden) dan kunnen ze pinkpop wel headlinen denk ik. Als het album uitblijft of erg tegenvalt dan kunnen ze headlinen wel vergeten.
Maar ik vind ze trouwens ook wel passen op BKS en Lowlands hoor. Bks heeft ondertussen Elbow en Editors ook als headliners gehad, daar past Snow Patrol prima tussen. En op Lowlands hebben ze al meermaals gestaan volgens mij, waaronder een keer als headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Sorry… Ik kan serieus Snow Patrol niet als headliner zien anno 2016/2017. Mijn oprechte excuses…
Maar goed, mijn mening kan veranderen hé.
Ik zag Radiohead ook niet als headliner (voor Pinkpop althans) anno 2016. Inmiddels moet ik zeggen, vanuit mijn oogpunt behoorlijk terug geknokt met straf album en bakken publiciteit, anno 2017 kan ik het me wel weer voorstellen dan.

Maar goed Radiohead is niet mainstream genoeg voor Pinkpop… ik denk ook niet dat je daar een dag mee uitverkoopt. Die moet Mojo gewoon nog een keer de Ziggo laten doen.

Je onderschat Radiohead enorm. Mainstream of niet, Radiohead zorgt voor elke concertaankondiging voor een ware stormloop en uiteindelijk op veel te veel fans die niet aan een kaart geraken. En ze zijn misschien wel de meest gehypte band van het jaar. Ik garandeer je dat die wel vrij vlotjes een dag uitverkopen. Kijk maar eens naar pakweg Lollapalooza en Outside Lands: die verkopen uit, bijna op de naam Radiohead alleen al.

Snow Patrol zie ik wel hoogstens als sub. Die zijn toch een beetje in de vergetelheid aan het geraken, niet? Vergelijkbaar met een Keane. En SP op BKS/DTRH is belachelijk. Da's echt geen band die muziekliefhebbers aanspreekt, in tegenstelling tot een Elbow of Franz Ferdinand. SP is een Q music band, in tegenstelling tot Elbow of Editors.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
bcmrmaybe wrote:
Sorry… Ik kan serieus Snow Patrol niet als headliner zien anno 2016/2017. Mijn oprechte excuses…
Maar goed, mijn mening kan veranderen hé.
Ik zag Radiohead ook niet als headliner (voor Pinkpop althans) anno 2016. Inmiddels moet ik zeggen, vanuit mijn oogpunt behoorlijk terug geknokt met straf album en bakken publiciteit, anno 2017 kan ik het me wel weer voorstellen dan.


Maar goed Radiohead is niet mainstream genoeg voor Pinkpop… ik denk ook niet dat je daar een dag mee uitverkoopt. Die moet Mojo gewoon nog een keer de Ziggo laten doen.


Je onderschat Radiohead enorm. Mainstream of niet, Radiohead zorgt voor elke concertaankondiging voor een ware stormloop en uiteindelijk op veel te veel fans die niet aan een kaart geraken. En ze zijn misschien wel de meest gehypte band van het jaar. Ik garandeer je dat die wel vrij vlotjes een dag uitverkopen. Kijk maar eens naar pakweg Lollapalooza en Outside Lands: die verkopen uit, bijna op de naam Radiohead alleen al.

Snow Patrol zie ik wel hoogstens als sub. Die zijn toch een beetje in de vergetelheid aan het geraken, niet? Vergelijkbaar met een Keane. En SP op BKS/DTRH is belachelijk. Da’s echt geen band die muziekliefhebbers aanspreekt, in tegenstelling tot een Elbow of Franz Ferdinand. SP is een Q music band, in tegenstelling tot Elbow of Editors.

Zeker onderschat je Radiohead. Die verkopen met gemak een dag uit op Pinkpop. Een grote trouwe fanbase. Daarom begrijp ik de term "terugknokken" ook niet zo goed. Zijn nooit weggeweest. Radiohead levert al twee decennia met regelmaat albums af die goed worden ontvangen en veel publiciteit genereren.

Of het een goede combi is, Pinkpop en Radiohead, dat is een tweede. Als je dolgelukkig wordt van greatest hitsshows zoals Peppers, Stones, Metallica en Paul McCartney, dan kan Radiohead wellicht moeilijk te verteren zijn. Bij optredens leggen zij doorgaans de nadruk op hun nieuwe werk. En als ze uit hun oude werk putten, zijn dat niet per definitie de meest toegankelijke nummers.

Maar inderdaad, aan de andere kant staan ze overal op dergelijke grote festivals. Dus waarom zou dat in Nederland niet kunnen. Op een Pinkpopdag met Metallica komen ook andere mensen dan op een dag die wordt afgesloten door Pharell Williams.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
SP is een Q music band, in tegenstelling tot Elbow of Editors.

hahahaha...Ik zie mijzelf als muziekliefhebber maar meer de mainstream liefhebber Snow Patrol zit in mijn straatje, net zoals Coldplay, Rammstein, Metallica, RHCP. Met Editors, Elbow, Beck, etc heb ik helemaal niks.

Maar dan komen we weer op de talentless hacks uit etcetcetc. En die discussie kent geen einde
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.707
Afijn, Snow Patrol op Lowlands is prima. Krijgt Pinkpop gewoon fijn Radiohead. Radiohead gaat imo volgend jaar de majors doen waaronder Glastonbury, Werchter, Roskilde, Eurockennees, Open'er. Of Pinkpop daar dan bij gaat horen is een 2e maar het zou wel logisch moeten zijn, of juist niet met de programmacomissie van Pinkpop die waarschijnlijk veel liever een meer mainstream naam hebben.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Zelfs Radiohead kan het tij niet keren in kamp Pinkpop, die komen dan toch weer met een baggerdagprogrammering. Kan alleen maar hopen dat Radiohead en andere interessante headliners daar niet mee aan gaan werken, dan kan Pinkpop het gewoon bij RHCP, Editors en andere matige poprock-bands houden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Volgend jaar touren er waarschijnlijk veel acts die een prima sub voor Radiohead kunnen zijn: Arcade Fire, Sigur Ros, Nick Cave, The National, Pixies. Pinkpop zou (per uitzondering) eigenijk een 'alternatief' dagje kunnen maken. Maar zal wel niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Volgend jaar touren er waarschijnlijk veel acts die een prima sub voor Radiohead kunnen zijn: Arcade Fire, Sigur Ros, Nick Cave, The National, Pixies. Pinkpop zou (per uitzondering) eigenijk een ‘alternatief’ dagje kunnen maken. Maar zal wel niet.

Radiohead in combinatie met Arcade Fire, Sigur Ros of Nick Cave zou me nog wel kunnen verleiden tot een dagje Pinkpop. Ondanks het feit dat de dagprogrammering me daar verder vaak totaal niet aanspreekt. Maar liefst zie ik al deze bands volgend jaar in een zaal of in een tent.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.707
Maar voor dat geld kun je veel beter 21 Pilots laten subben en Coldplay laten afsluiten joh.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Maar voor dat geld kun je veel beter 21 Pilots laten subben en Coldplay laten afsluiten joh.

lol

En voor overdag een dj. Dat is namelijk grappige muziek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En voor overdag een dj. Dat is namelijk grappige muziek.

Tietso of hoe die koekwaus ook heet
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Maar ik vind ze trouwens ook wel passen op BKS en Lowlands hoor. Bks heeft ondertussen Elbow en Editors ook als headliners gehad, daar past Snow Patrol prima tussen. En op Lowlands hebben ze al meermaals gestaan volgens mij, waaronder een keer als headliner.

Verschil tussen Snow Patrol en Editors/Elbow is dat die tweede groep nog veel krediet heeft binnen de indie/alternative wereld. Snow Patrol is al sinds het prille begin een typische Q-Music band. Dat gezegd zijnde zie ik SP gewoon eerst op Lowlands/Pukkelpop staan, kunnen ze meteen zonder al te veel risico weer eens headlinen. En of het dan bergop of bergaf (lees: Concert At Sea en dergelijke) wordt zal afhangen van het aantal hitjes op die nieuwe plaat.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Verschil tussen Snow Patrol en Editors/Elbow is dat die tweede groep nog veel krediet heeft binnen de indie/alternative wereld. Snow Patrol is al sinds het prille begin een typische Q-Music band. Dat gezegd zijnde zie ik SP gewoon eerst op Lowlands/Pukkelpop staan, kunnen ze meteen zonder al te veel risico weer eens headlinen. En of het dan bergop of bergaf (lees: Concert At Sea en dergelijke) wordt zal afhangen van het aantal hitjes op die nieuwe plaat.

Ik hoop dat het nieuwe album echt iets is....een paar goede hits en dan zie ik het wel zitten. Goed het is al een behoorlijk lange tijd sinds we iets vernomen hebben van SP maar ik hoop het beste.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken