Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
in elk geval genoeg keus. dus ze kunnen er wat leuks van maken met wat geluk

U2 moet in ieder geval goed gemasseerd en ingepalmd worden.
Dat ze in voorgaande gesprekken hebben aangegeven 'geen festivals' te doen, moet door Ramakers voor Pinkpop wel goed omgepraat worden.
Alleen dan is U2 op Pinkpop mogelijk.
Op het feit van 'geen festivals"-uitspraak heb ik mijn twijfels, al zouden ze al in de aller aller aller eerste berichten en geruchten voor Songs Of Experience ook naar festivals gaan.
Persoonlijk, U2 op Pinkpop, lijkt mij fantastisch. Pearl Jam en U2 op 1 affiche van Pinkpop, droom hoor...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Het probleem met U2 op een meerdaags festival is dat mensen (combi)kaartjes kopen voor één band en dat is nooit ideaal. Dat komt de sfeer nooit ten goede. En dan nog het type (picnic) persoon die normaal niet naar festivals komt. Liever niet eigenlijk.

Dat ik een grote grafhekel heb aan U2 heeft er zelfs niets mee te maken...
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Alhoewel ik zelf U2 graag nog een keer zou willen zien
En een meerdaags festival daar ideaal voor is...

Ben ik ook bang voor Stones praktijken als U2 op Pinkpop staat of zal dat wel meevallen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Stel, U2 zou naar Pinkpop komen, verwacht ik niet zo zeer PP14-kaartverkoop-taferelen enkel om U2.
Het zal meer aan de combinatie liggen van de verschillende andere acts.
Daarbij, ik verwacht niet dat U2-dagjesmensen aan weekendkaarten gaan a ca 200 euro p stuk.
Dat is, stel dat hé...

Bedenk me wel, stel GnR... dan lijkt dat weer wel een gevaar, gezien dat een reunie tour is na 20 jaar afwezigheid en ook laatste kans...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Stel, U2 zou naar Pinkpop komen, verwacht ik niet zo zeer PP14-kaartverkoop-taferelen enkel om U2.
Het zal meer aan de combinatie liggen van de verschillende andere acts.
Daarbij, ik verwacht niet dat U2-dagjesmensen aan weekendkaarten gaan a ca 200 euro p stuk.
Dat is, stel dat hé…

Bedenk me wel, stel GnR… dan lijkt dat weer wel een gevaar, gezien dat een reunie tour is na 20 jaar afwezigheid en ook laatste kans…

U2 gaat meer richting Rolling Stones toestanden gaan dan GnR hoor. Ik zie die laatste nog niet meteen vlot de ArenA uitverkopen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Doe maar gewoon Radiohead en Pearl Jam, geef je U2 lekker malieveld ofzo. Thirty Seconds To Mars zie ik Lowlands trouwens wel headlinen volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Doe maar gewoon Radiohead en Pearl Jam, geef je U2 lekker malieveld ofzo. Thirty Seconds To Mars zie ik Lowlands trouwens wel headlinen volgend jaar.
Als het aan mij ligt volgend jaar Radiohead - Pearl Jam - Foo Fighters, maar laatste zal wel Coldplay kunnen worden denk ik.

U2 gaat meer richting Rolling Stones toestanden gaan dan GnR hoor. Ik zie die laatste nog niet meteen vlot de ArenA uitverkopen.

U2 pas op tour geweest, GnR lang na niet. Onderschat je denk ik wel enorm.
Kans echter dat GnR naar een Arena of GelreDome zal gaan is wel zeer groot ja... Al zijn ze niet vies van een festival spelen.

Wel interessant hoor, hoe de kaartverkoop zal gaan.
Kijk naar Lowlands, naar Pinkpop, naar Rock Werchter. Muse verkoopt een festivaldag niet uit, maar kaarten voor losse concerten niet aan te slepen. Zelfde met RHCP.
Dat zijn toch rare dingen, hoe verklaart men dat.
Heeft 'de fan' geen behoefte om naar een festival te gaan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Lowlands verkoopt natuurlijk geen dagkaarten. Daarnaast denk ik dat 'de fan' van Muse dit jaar al ruimschoots aan zijn of haar trekken is gekomen. Met al die optredens in de Ziggodome.

Red Hot Chili Peppers is prima headliner voor Pinkpop hoor, maar toch ook wel een band waar het beste al wel geruime tijd vanaf is. Zo raar vind ik het niet dat zij de vrijdag niet uitverkochten. Zeker niet gezien de rest van de programmering die dag (o.a. Bastille, Major Lazer, Years & Years). Dat spreekt denk ik toch een heel ander publiek aan. Geen echt goede combi, denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
De 'fan' ziet festivals gewoon als een extra.. Als je Muse al eens hebt gezien in een zaal zal de neiging om ze ook nog is te zien op een festival kleiner zijn, zeker als je ziet hoeveel x ze gespeeld hebben in België en Nederland.. Ik geloof niet dat als U2 een festival tour doet het een uitgebreide zal zijn, hetzelfde geldt voor GnR.. Die mannen kunnen kiezen op eender welk festival ze spelen dus ze nemen er gewoon een paar zoals RH dit jaar deed.. Ja inderdaad daar heb je wat, als je dag programmering bekijkt van Werchter tov die van Pinkpop is er wel een groot verschil en dan bedoel ik gewoon qua muziek dat die meer in de lijn ligt van RHCP fans.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
http://www.1limburg.nl/pinkpop-op-een-na-sterkste-evenementenmerk
Pinkpop op één na sterkste evenementenmerk

Pinkpop behoort tot de allersterkste merken in de Nederlandse evenementenbranche.
Het festival in Landgraaf staat na SAIL Amsterdam op de tweede plaats, nog vóór de Huishoudbeurs in de Amsterdamse RAI en de Vierdaagsefeesten in Nijmegen.
Dat blijkt uit het jaarlijkse evenementenonderzoek (link is external) van het merkenbureau Hendrik Beerda, dat daarvoor 1600 mensen ondervroeg.
De Top 10:
1. SAIL Amsterdam
2. Pinkpop
3. Huishoudbeurs
4. Vierdaagsefeesten Nijmegen
5. Lowlands
6. NK Schaatsen
7. KNVB beker
8. Amsterdam Gay Pride
9. TT Assen
10.North Sea Jazz Festival

In de categorie sportevenementen met het sterkste imago doet de Amstel Gold Race het goed. De Limburgse wielerklassieker staat op plaats vijf.
De Sport-Top 10:
1. NK Schaatsen
2. KNVB beker
3. TT Assen
4. Dam tot Damloop
5. Amstel Gold Race
6. Johan Cruijff Schaal
7. NK Atletiek
8. ABN AMRO World Tennis Tournament
9. Eneco Tour
10.Marathon Rotterdam

De mensen zijn ook ondervraagd over specifieke zaken als sfeer en horecavoorzieningen. Op die twee onderdelen scoort de Vierdaagse in Nijmegen het beste.
Als het gaat om de te verwachten bezoekersgroei in de komende jaren zien we Pinkpop weer terug, en wel op plaats zes.
Top 6 groeiverwachting:
1. Vakantiebeurs Utrecht
2. SAIL Amsterdam
3. Amsterdam Gay Pride
4. Vierdaagsefeesten Nijmegen
5. Dam tot Damloop Amsterdam
6. Pinkpop
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
DennisvdBr wrote:
Stel, U2 zou naar Pinkpop komen, verwacht ik niet zo zeer PP14-kaartverkoop-taferelen enkel om U2.
Het zal meer aan de combinatie liggen van de verschillende andere acts.
Daarbij, ik verwacht niet dat U2-dagjesmensen aan weekendkaarten gaan a ca 200 euro p stuk.
Dat is, stel dat hé…

Bedenk me wel, stel GnR… dan lijkt dat weer wel een gevaar, gezien dat een reunie tour is na 20 jaar afwezigheid en ook laatste kans…


U2 gaat meer richting Rolling Stones toestanden gaan dan GnR hoor. Ik zie die laatste nog niet meteen vlot de ArenA uitverkopen.

Volledig mee eens. Vergeet niet dat U2 met gemak 4 keer de Ziggo Dome deed uitverkopen bij hun laatste tour. Als PP hen weet te boeken en de andere headliner is dan ook nog eens PJ dan is heel PP binnen no time uitverkocht. Dat is tenminste wat ik denk.....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nou Dennisdbr ik denk dat als er 2 hele grote headliners zijn zoals PJ, U2 of Coldplay dan zie ik Greenday nog wel een dagje doen.

Overigens lekker nieuw nummer...doet me denken aan de Dookie tijd
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Nou Dennisdbr ik denk dat als er 2 hele grote headliners zijn zoals PJ, U2 of Coldplay dan zie ik Greenday nog wel een dagje doen.

Overigens lekker nieuw nummer…doet me denken aan de Dookie tijd
Ik denk dat ze een zaal/stadion doen.

Laat ze eerst dat album eens uitbrengen, bij groot succes ga ik wel in je gedachtengang mee.
Er gaat naar het schijnt genoeg op tour volgend jaar, ik geloof dat Green Day zeker niet boven aan het lijstje headliners staat.

Tenminste, dat denk ik...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Dan hoop ik wel dat ze hun optreden van anderhalf uur niet weer oprekken naar 3 uur. Green Day heeft imo best leuke nummers, maar ben bij hun al 2x weggelopen omdat ze alleen maar tijd lopen te rekken. Laat ze eerst eens beginnen om de eerste 10 minuten niet te lullen, maar gewoon 3, 4 nummers er in te knallen. Iets minder pret en iets meer punk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Dan hoop ik wel dat ze hun optreden van anderhalf uur niet weer oprekken naar 3 uur. Green Day heeft imo best leuke nummers, maar ben bij hun al 2x weggelopen omdat ze alleen maar tijd lopen te rekken. Laat ze eerst eens beginnen om de eerste 10 minuten niet te lullen, maar gewoon 3, 4 nummers er in te knallen. Iets minder pret en iets meer punk.

Helemaal mee eens. Gewoon 2 uur lekker spelen en niet te veel van dat gelul zoals de laatste keer.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Fleetwood Mac kan definitief van de lijst voor volgend jaar. In een recent interview heeft Mick Fleetwood aangegeven dat de bandleden over ongeveer 1 jaar weer bij elkaar komen. Dan wordt de nieuwe tour gepland en mogeljjk nieuw materiaal opgenomen. Ze hebben al genoeg nieuwe nummers opgenomen maar nog zonder Stevie Nicks. De nieuwe tour die zeker 2 jaar zal duren zal waarschijnlijk niet eerder dan ergens in 2018 starten. Mogelijk iets voor de jubelium editie PP 2019??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken