Land Graaf wrote:
mattman wrote:
Grappig dag Foo Fighters nog steeds tussen de geruchten staan. Zelfs op de Festileaks pagina. Waar komt dat vandaan?
Ze zitten in een lange pauze en hebben in de verste verte nog geen nieuw album of teken van een tour aangekondigd. Daarnaast heeft Smeets zelfs letterlijk gezegd dat ze niet touren in 2017. Hoe kan je hen dan nog steeds als een gerucht zien?
Daarnaast hoop ik dat Metallica voor één keer de majors (Pinkop, Werchter) overslaat en dat Fotrarock en Graspop aandoet, bij wijze van stunt. Mogelijk staan ze in juni nog niet in EU, want ze hebben aangegeven om vooralsnog enkel in Noord Amerika te touren.
Wat betreft FF denk ik dat die inderdaad geschrapt kunnen worden. Metallica op FortaRock vind ik geen stunt maar eerder logisch. In juni niet in de EU zou jammer zijn maar niet logisch want ze er zijn nogal wat Europese metal festivals die maand.
Dan zouden ze 2017 moeten overslaan en pas in 2018 de Europese festivals afgaan?
Foo Fighters blijft een gerucht doordat ze genoemd zijn o.a. door Smeets naar aanleiding van het ‘inhaal-verhaal’. Maar, zoals ik vaker aangaf, ik twijfel ook over mogelijke komst. Al leek in een interview een tijd terug dat Dave al flink wat geschreven heeft, nieuw werk kan zomaar deze winter komen. Als dat het geval is, dan is de zomer zeker een tour te verwachten. Ik denk dat 2017 het moment gaat zijn dat ze Glasto, Werchter en Pinkpop ‘inhalen’. Blijkbaar denken de bookmakers van Glasto er ook zo over… We moeten het afwachten… Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er al een nieuw Foo album komt in 2017 en een tour.