Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Er zijn ondertussen al weer zoveel opties dat het alle kanten op gaat. Ik vrees alleen dat het eerder de minst interessante combinatie wordt (in mijn ogen dan) dan dat het de leukst mogelijke combinatie wordt. Het wordt dus zeg maar eerder: Green Day - Kings of Leon - Coldplay dan Metallica - Arctic Monkeys - Foo Fighters. Hoe dan ook, voor nu verwacht ik maar weer dat het echt een kansloos slechte line-up wordt dan kan het alleen maar mee vallen (en zelfs dat deed het de afgelopen paar jaar niet helaas). Ik denk dat ik volgend jaar weer ga werken op Lowlands en nog een dagje op RW ga pakken (is een stuk dichterbij voor me dan PP en vaak een leuker dagprogramma).
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik verwacht Mettalica gewoon op Pinkpop.

Want ik verwacht gewoon een metal dag op Pinkpop.
Ze moeten inzien dat het metal plubliek veel geld in het laatje binnen brengt.

Dus ze moeten wel.

Ik niet omdat dit niet in de lijn van MOJO ligt. Ze programmeren namelijk ook FortaRock.
In 2013 hebben ze Rammstein op Forta gezet en in 2016 op Pinkpop.
In 2014 stond Metallica op Pinkpop dus verwacht ze nu op Forta.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik niet omdat dit niet in de lijn van MOJO ligt. Ze programmeren namelijk ook FortaRock.
In 2013 hebben ze Rammstein op Forta gezet en in 2016 op Pinkpop.
In 2014 stond Metallica op Pinkpop dus verwacht ze nu op Forta.

Waarom blijft Maiden dan verdomme weg van PP :)

Aan de ene kant snap ik de logica, Metallica is een grote Metal headliner, bijkans mainstream met een grote fanbase dus kaartjes voor Forta gaan dan als warme broodjes. Pinkpop heeft zo te zien een behoorlijk vijver aan headliners beschikbaar voor 2017 om in te vissen dus voor hen in Metallica niet echt een noodzaak.

Aan de andere kant heeft Forta met Slipknot en Volbeat 2 kleinere jaren gehad. Vooral dit jaar met Volbeat was geslaagd en wil Mojo daar dan niet mee doorgaan? De "metal" liefhebber was wel te spreken over het programma en de prijs van dit jaar. Als je nu Metallica daar neer zet met inferieure shit daaronder dan gooi je toch je eigen glazen in.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
Grappig dag Foo Fighters nog steeds tussen de geruchten staan. Zelfs op de Festileaks pagina. Waar komt dat vandaan?

Ze zitten in een lange pauze en hebben in de verste verte nog geen nieuw album of teken van een tour aangekondigd. Daarnaast heeft Smeets zelfs letterlijk gezegd dat ze niet touren in 2017. Hoe kan je hen dan nog steeds als een gerucht zien?

Daarnaast hoop ik dat Metallica voor één keer de majors (Pinkop, Werchter) overslaat en dat Fotrarock en Graspop aandoet, bij wijze van stunt. Mogelijk staan ze in juni nog niet in EU, want ze hebben aangegeven om vooralsnog enkel in Noord Amerika te touren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik niet omdat dit niet in de lijn van MOJO ligt. Ze programmeren namelijk ook FortaRock.
In 2013 hebben ze Rammstein op Forta gezet en in 2016 op Pinkpop.
In 2014 stond Metallica op Pinkpop dus verwacht ze nu op Forta.

Waarom blijft Maiden dan verdomme weg van PP
simple-smile.png


Aan de ene kant snap ik de logica, Metallica is een grote Metal headliner, bijkans mainstream met een grote fanbase dus kaartjes voor Forta gaan dan als warme broodjes. Pinkpop heeft zo te zien een behoorlijk vijver aan headliners beschikbaar voor 2017 om in te vissen dus voor hen in Metallica niet echt een noodzaak.

Aan de andere kant heeft Forta met Slipknot en Volbeat 2 kleinere jaren gehad. Vooral dit jaar met Volbeat was geslaagd en wil Mojo daar dan niet mee doorgaan? De “metal” liefhebber was wel te spreken over het programma en de prijs van dit jaar. Als je nu Metallica daar neer zet met inferieure shit daaronder dan gooi je toch je eigen glazen in.

Maiden bleef weg omdat MOJO meende ze in Arnhem te moeten zetten. Rammstein voor Pinkpop dus want trekt meer volk dan Maiden en is ook ietwat toegankelijker voor het doorsnee PP publiek denk ik. Volbeat dus voor Forta.
Maiden nog eens op Forta zou de 2 keer zijn in 3 jaar dus dat lijkt me geen optie. Officieel werd gezegd dat Maiden in een stadion wilde spelen. Opvallend dat het het enige stadionconcert was en Maiden vooral festivals af ging deze zomer.
MOJO programmeert voor Forta maar dat betekent niet dat zij de 'lijn' bepalen. Forta heeft in 2015 aangegeven dat er per jaar bekeken wordt welke headliners er beschikbaar zijn en dat daarop de "strategie" voor dat jaar wordt bepaalt. Die kan dus
per jaar verschillen. Ik verwacht steeds minder metal/hardrock op Pinkpop. Ik denk dat metal Monday eenmalig was.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Grappig dag Foo Fighters nog steeds tussen de geruchten staan. Zelfs op de Festileaks pagina. Waar komt dat vandaan?

Ze zitten in een lange pauze en hebben in de verste verte nog geen nieuw album of teken van een tour aangekondigd. Daarnaast heeft Smeets zelfs letterlijk gezegd dat ze niet touren in 2017. Hoe kan je hen dan nog steeds als een gerucht zien?

Daarnaast hoop ik dat Metallica voor één keer de majors (Pinkop, Werchter) overslaat en dat Fotrarock en Graspop aandoet, bij wijze van stunt. Mogelijk staan ze in juni nog niet in EU, want ze hebben aangegeven om vooralsnog enkel in Noord Amerika te touren.

Wat betreft FF denk ik dat die inderdaad geschrapt kunnen worden. Metallica op FortaRock vind ik geen stunt maar eerder logisch. In juni niet in de EU zou jammer zijn maar niet logisch want ze er zijn nogal wat Europese metal festivals die maand.
Dan zouden ze 2017 moeten overslaan en pas in 2018 de Europese festivals afgaan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
mattman wrote:
Grappig dag Foo Fighters nog steeds tussen de geruchten staan. Zelfs op de Festileaks pagina. Waar komt dat vandaan?

Ze zitten in een lange pauze en hebben in de verste verte nog geen nieuw album of teken van een tour aangekondigd. Daarnaast heeft Smeets zelfs letterlijk gezegd dat ze niet touren in 2017. Hoe kan je hen dan nog steeds als een gerucht zien?

Daarnaast hoop ik dat Metallica voor één keer de majors (Pinkop, Werchter) overslaat en dat Fotrarock en Graspop aandoet, bij wijze van stunt. Mogelijk staan ze in juni nog niet in EU, want ze hebben aangegeven om vooralsnog enkel in Noord Amerika te touren.


Wat betreft FF denk ik dat die inderdaad geschrapt kunnen worden. Metallica op FortaRock vind ik geen stunt maar eerder logisch. In juni niet in de EU zou jammer zijn maar niet logisch want ze er zijn nogal wat Europese metal festivals die maand.
Dan zouden ze 2017 moeten overslaan en pas in 2018 de Europese festivals afgaan?

Foo Fighters blijft een gerucht doordat ze genoemd zijn o.a. door Smeets naar aanleiding van het 'inhaal-verhaal'. Maar, zoals ik vaker aangaf, ik twijfel ook over mogelijke komst. Al leek in een interview een tijd terug dat Dave al flink wat geschreven heeft, nieuw werk kan zomaar deze winter komen. Als dat het geval is, dan is de zomer zeker een tour te verwachten. Ik denk dat 2017 het moment gaat zijn dat ze Glasto, Werchter en Pinkpop 'inhalen'. Blijkbaar denken de bookmakers van Glasto er ook zo over... We moeten het afwachten... Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er al een nieuw Foo album komt in 2017 en een tour.

Betreft Metallica denk ik ook aan FortaRock!! Lijkt me echt meest logisch voor 2017. In Noord-Amerika touren ze eerst, ja klopt, vanaf januari begint een grote tour waarschijnlijk, zomer kan dus wel in EU. Daarom ga ik uit dat Metallica een veel geziene naam gaat zijn op veel Metal-festivals in 2017 in Europa. Op FortaRock willen ze al lang hebben, aankomend jaar gaat de kans zijn...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Land Graaf wrote:
mattman wrote:
Grappig dag Foo Fighters nog steeds tussen de geruchten staan. Zelfs op de Festileaks pagina. Waar komt dat vandaan?

Ze zitten in een lange pauze en hebben in de verste verte nog geen nieuw album of teken van een tour aangekondigd. Daarnaast heeft Smeets zelfs letterlijk gezegd dat ze niet touren in 2017. Hoe kan je hen dan nog steeds als een gerucht zien?

Daarnaast hoop ik dat Metallica voor één keer de majors (Pinkop, Werchter) overslaat en dat Fotrarock en Graspop aandoet, bij wijze van stunt. Mogelijk staan ze in juni nog niet in EU, want ze hebben aangegeven om vooralsnog enkel in Noord Amerika te touren.


Wat betreft FF denk ik dat die inderdaad geschrapt kunnen worden. Metallica op FortaRock vind ik geen stunt maar eerder logisch. In juni niet in de EU zou jammer zijn maar niet logisch want ze er zijn nogal wat Europese metal festivals die maand.
Dan zouden ze 2017 moeten overslaan en pas in 2018 de Europese festivals afgaan?


Foo Fighters blijft een gerucht doordat ze genoemd zijn o.a. door Smeets naar aanleiding van het ‘inhaal-verhaal’. Maar, zoals ik vaker aangaf, ik twijfel ook over mogelijke komst. Al leek in een interview een tijd terug dat Dave al flink wat geschreven heeft, nieuw werk kan zomaar deze winter komen. Als dat het geval is, dan is de zomer zeker een tour te verwachten. Ik denk dat 2017 het moment gaat zijn dat ze Glasto, Werchter en Pinkpop ‘inhalen’. Blijkbaar denken de bookmakers van Glasto er ook zo over… We moeten het afwachten… Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er al een nieuw Foo album komt in 2017 en een tour.

Lijkt me toch best vroeg. Want als ze in juni Europese festivals aandoen zouden er amper 9-10 maanden zitten tussen de aankondiging van een 'lange pauze' en de volgende touraankondiging. Dat is een normale cyclus en geen hiatus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
Lijkt me toch best vroeg. Want als ze in juni Europese festivals aandoen zouden er amper 9-10 maanden zitten tussen de aankondiging van een ‘lange pauze’ en de volgende touraankondiging. Dat is een normale cyclus en geen hiatus.

Een paar maanden is voor Foo Fighters al een hiatus ;)
Daarbij, het is niet echt een 'hiatus' maar meer een 'time off'.
Butch Vig zal ook het nieuwe album produceren en zal na Garbage activiteiten weer dingetjes met Dave oppakken.
Waarschijnlijk een album in de lijn van Sonic Highways, in maart dit jaar was Dave al nieuwe nummers gaan schrijven.
Dave is al gespot in de studio met Korn. Samen met producer Nick Raskulinecz (waarmee Foo's eerder ook al albums opnamen).
Het is alleen niet geheel duidelijk of Dave überhaupt iets opnam, of of het voor Korn of eigen project was.
Zoals gezegd, ik kijk er niet van op als er al een nieuw Foo album komt in 2017 en een tour.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
Durven we er nog een gerucht bij te schrijven???

Na nieuw album tour in EU in 2017 in juni... met festivals...

Geruchten zijn nog wat jong...
Komen The Rolling Stones naar Europa in 2017!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Depeche Mode is ook druk bezig geweest in de studio de laatste maanden.

http://www.depechemode.de/nanu-alan-wilder-zurueck-zu-depeche-mode-43370/

Nieuw album en tour voor 2017?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
Depeche Mode is ook druk bezig geweest in de studio de laatste maanden.

Nieuw album en tour voor 2017?

Had ik al gezien ja.
Weet niet of ze in aanmerking zijn voor aankomende Pinkpop.
Ik zie ze niet zo snel in aanmerking komen voor een headline-spot op Pinkpop, hoogstens afsluiten 3Fm-stage, maar dat wens ik ze eigenlijk niet toe.
Zal wel uitdraaien op een ander festival of los concert, ik denk eigenlijk aan Bospop of zo.

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik zie The Rolling Stones echt niet nog een keer op Pinkpop staan, maar ja dat dacht ik met Bruce in eerste instantie ook. En die kwam drie jaar later toch ook weer (2009 -> 2012). Laat dat nu ook het gat zijn (2014 -> 2017).

Maar nee eigenlijk zie ik het niet gebeuren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Niet weer de Stones, dan zou ik echt weer op tijd voor de voorverkoop moeten gaan liggen. Ik heb het nu wel gezien maar ik denk dan Glasto bijvoorbeeld
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
(...)
Maar nee eigenlijk zie ik het niet gebeuren.

Niet weer de Stones, dan zou ik echt weer op tijd voor de voorverkoop moeten gaan liggen. Ik heb het nu wel gezien maar ik denk dan Glasto bijvoorbeeld

Ik hoop zelf ook NIET op The Stones op Pinkpop.
Ik denk wel dat we kunnen gaan verwachten dat ze met nieuw album ook op tour gaan en dan volgende zomer in europa kunnen zijn.

Ze grossieren niet in spelen op festivals, maar zijn er niet afstandelijk tegenover.
Het is dus niet zo dat ze a la AC/DC totaal geen festivals gaan doen, maar ik denk meer aan een lijn als McCartney afgelopen jaren met slechts paar festivals in de tourtjes.

In de Oostenrijkse geruchten worden ze inmiddels gelinkt aan een gig op Donauinsel. Dat is de locatie van DEAG festival Rock in Vienna en verder lijkt volgens de insiders weinig data over in de kalender van Donauinsel.
Als deze geruchten correct zouden zijn, dan zijn de DEAG festivals heel belangrijk in de gaten te houden aankomend jaar.
In 2014 stonden The Stones overigens ook onder DEAG in Duitsland met 14 on Fire.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Wanneer is dat DEAG festival?? Als dat idd rond PP ligt zou het zomaar kunnen dat ze weer langs komen maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet gebeuren dat ze zo snel weer op PP staan. Voor mij hoeft het niet.
Die lui lopen echt op hun laatste benen en ik zie ze binnen nu en 3 jaar stoppen met optreden. Dan is Charlie Watts tegen de 80. en de rest 75. Die gaan denk ik nog 1 keer wereld over en daar gaan ze een paar jaar over doen. Het houd een keer op.............
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
Wanneer is dat DEAG festival?? Als dat idd rond PP ligt zou het zomaar kunnen dat ze weer langs komen maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet gebeuren dat ze zo snel weer op PP staan. Voor mij hoeft het niet.
Die lui lopen echt op hun laatste benen en ik zie ze binnen nu en 3 jaar stoppen met optreden. Dan is Charlie Watts tegen de 80. en de rest 75. Die gaan denk ik nog 1 keer wereld over en daar gaan ze een paar jaar over doen. Het houd een keer op………….
Blijkbaar is Rock in Vienna in Oostenrijk het eerste weekend van juni 2017. Er waren zelfs al "Never Early to Rock"-tickets ?

edit: let wel dat is blijkbaar vrijdag 2 juni t/m zondag 4 juni. Pinkpop is volgend jaar met Pinksteren dat zelfde weekend zaterdag 3 juni t/m maandag 5 juni.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
De Stones hebben minimaal 3 (meestal 4 of soms 5) dagen vrij tussen hun concerten dus het zou kunnen als ze de vrijdag in Oostenrijk staan kunnen ze eventueel PP afsluiten op de maandag..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.543
6.756
De Stones hebben minimaal 3 (meestal 4 of soms 5) dagen vrij tussen hun concerten dus het zou kunnen als ze de vrijdag in Oostenrijk staan kunnen ze eventueel PP afsluiten op de maandag..
Theoretisch kan dat idd. Theoretisch....
Het is echter moeilijk in te schatten momenteel hoe groot de kans is dat het dan ook Pinkpop gaat zijn.

...Ik zal het in de gaten houden...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
PJ wrote:
De Stones hebben minimaal 3 (meestal 4 of soms 5) dagen vrij tussen hun concerten dus het zou kunnen als ze de vrijdag in Oostenrijk staan kunnen ze eventueel PP afsluiten op de maandag..


Theoretisch kan dat idd. Theoretisch….
Het is echter moeilijk in te schatten momenteel hoe groot de kans is dat het dan ook Pinkpop gaat zijn.

…Ik zal het in de gaten houden…

Ik zie ze ook eerder die galmbak van een arena in Amsterdam aan doen.......... maar we zullen zien...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken