Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Aangezien sommige festivals deze maand al met headliners zullen komen voor 2017 rijst bij mij de vraag of andere festivals (waaronder PP en bv RW) ook snel met een grote naam zullen komen?
Of zullen we gewoon moeten wachten tot november/december………………iemand een idee?
Elk jaar zijn festivals als NovaRock bijvoorbeeld eerder.
Maar eind oktober of begin november is voor Pinkpop niet ongewoon met de eerste namen.
Einde 2016 hebben we al een hand vol namen waarschijnlijk.
Zal wel weer niet meer zijn. De rest zal wel weer op de persconferentie komen (helaas)...
Met een beetje geluk zijn het headliners die een tour bekendmaken waar Pinkpop tussenstaat en hebben we ze alle 3 dit jaar nog.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Update, dit is mijn lijste nu…
Mogelijke Pinkpop Headliners 2017 (update)

Pearl Jam – Staan al ingepland ;) “Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland”, aldus Jan Smeets tegenover L1.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen op oa Pinkpop? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol.
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz :p
Metallica – nieuw album 18 November, festivalzomer in Europa. Ik denk Pinkpop of FortaRock als logische locatie.
Linkin Park – album komt er aan en tour dus waarschijnlijk in 2017
U2 – 2de deel van dubbel-album en tour in Europa in 2017, vraag is of ze festivals aandoen?
Guns N’Roses- reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna vermoeden.
Green Day – nieuw album en tour zullen komen in 2017, persoonlijk denk ik dat ze in een stadion/zaal gaan.
Aerosmith - farewell tour in 2017
Snow Patrol – tja, komt het album met een tour er aan. Ik zie ze zelf niet headlinen anno 2017 eigenlijk.
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen
Gorillaz - met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act...
The Killers – met nieuw album op tour in 2017, vond de vorige keer voor voorlopig wel genoeg... Volgend jaar misschien...
Kings Of Leon - met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Smashing Pumpkins – reunie in de planning, weet echter niet of Pinkpop hiervoor een passend festival is.
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni... Misschien anders guitly pleasure sub-headliner a la Lionel Richie.
Robbie Williams – verwacht hem eigenlijk niet zo snel terug, maar lijkt in de buurt
Roger Waters – gaat op tour met een World-tour, zo niet headliner dan een perfecte sub act.
Depeche Mode – nog iets goed te maken, zijn aan het werk in de studio dus nieuw album en een bijbehorende tour kan te verwachten zijn. Maar verwacht ze niet echt op Pinkpop anno 2017.
Fleetwood Mac – nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?

Als ik nu een gok zal moeten doen....
Denk ik in muziekjaar 2017 :
Pinkpop : Pearl Jam, Coldplay en Guns N’Roses. ( Foo Fighters pas in 2018 ) ?
FortaRock: Metallica ?
Lowlands: Radiohead, Arcade Fire en Kings Of Leon ?
Rolling Stones : GelreDome ?
U2 : ArenA ?
Green day : ZiggoDome ?
Pearl jam ook nog 2 Keer ZiggoDome ?

Iemand nog ideeën...
Roept u maar....
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
PJ én GnR op PP geloof ik niet zo in. Ik denk dan eerder aan Green Day of KoL ipv GnR en GnR ergens een apart concert.

RH én AF én KoL alle drie op LL al helemaal niet. Hoewel het een jubileumeditie is, geloof ik nooit dat ze genoeg centen hebben om 3 van zulke grote bands te boeken.

Vraag me niet wat het dan wel wordt trouwens... ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
PJ én GnR op PP geloof ik niet zo in. Ik denk dan eerder aan Green Day of KoL ipv GnR en GnR ergens een apart concert.

RH én AF én KoL alle drie op LL al helemaal niet. Hoewel het een jubileumeditie is, geloof ik nooit dat ze genoeg centen hebben om 3 van zulke grote bands te boeken.

Vraag me niet wat het dan wel wordt trouwens… ;)
Wat word het dan wel?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Eigenlijk al oud nieuws want een paar maanden geleden maakten de Black Eyed Peas bekend dat ze weer samen zouden komen. Ik weet niet of ze ook weer op tour gaan maar dat lijkt me dan logisch.
Ik zie ze zeker niet headlinen maar toch iets om ook rekening mee te houden of zit ik er nu helemaal naast???
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Website Metallica:

"It’s on!!! As we put the finishing touches on Hardwired…To Self-Destruct we’re also getting ready to hit the road for the first of many headlining shows around the world. To kick it all off we’re returning to five cities we know will absolutely rock hard with all kinds of crazy Metalli-love and get this tour started right! First up we travel to Latin America."

De tour start al in oktober dus mij lijkt Europa in de zomer een zekerheid. Ik hou het echter op FortaRock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Website Metallica:

“It’s on!!! As we put the finishing touches on Hardwired…To Self-Destruct we’re also getting ready to hit the road for the first of many headlining shows around the world. To kick it all off we’re returning to five cities we know will absolutely rock hard with all kinds of crazy Metalli-love and get this tour started right! First up we travel to Latin America.”

De tour start al in oktober dus mij lijkt Europa in de zomer een zekerheid. Ik hou het echter op FortaRock.

Ik denk ook dat laatste.... Lijkt me dat Trommelen (LN) daar al langer achteraan zit, eerste maal FortaRock en terugkeer naar Nijmegen...
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
DennisvdBr wrote:
Green day : ZiggoDome ?


31 januari 2017, 1 voorspelling goed
mrgreen.png

De kaarten zijn goedkoper dan de kaarten van Nickelback. Dat is iets wat ik niet echt snap maar vind het nirt erg. Voor 44 euro ga ik er mooi heen
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Greenday dus in de Ziggo. Wel erg vroeg in het jaar dus nog niet afstrepen voor Pinkpop?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Lijstje van DennisvdBr even aanhouden

Pearl Jam - Tja, het schijnt vast te staan, maar stonden ze dat vorig jaar niet ook al? Als er nog een aanslag komt in Europa zeggen ze wellicht wel weer af? Hoewel ik ze nog niet gezien heb en ik Black een van de beste nummers aller tijden vind hebben ze zich vorig jaar voor mij compleet belachelijk gemaakt en hoeven ze wat mij betreft nooit meer naar Europa te komen.
Foo Fighters - Ik zie de Foo Fighters eigenlijk nog een jaartje wachten maar je weet het nooit.
Coldplay - Laatste en enige keer Pinkpop was 2011. Lijkt me een grote kanshebber.
Radiohead - Het is nou niet bepaald een band die je direct op Pinkpop verwacht als je kijkt wat ze de laatste jaren boeken. Maar is absoluut een band met een grote schare fans die zeker een dagkaartje voor Pinkpop gaan kopen (en waarschijnlijk alleen Radiohead gaan zien omdat de rest van het programma niet naar hun smaak is). Of ze naar Pinkpop komen vind ik nog wel twijfelachtig gezien Jan Smeets zijn uitspraken, maar ja maakt het eigenlijk nog wat uit wat Jan Smeets zegt? Stonden er al 2x, namelijk in '96 en '01. Is dus wel een tijdje geleden.
Metallica - Stonden er nog in '08 en '14. Zou dus wel wat kort dag zijn en daarnaast zouden ze zomaar dé headliner kunnen zijn voor FortraRock.
Linkin Park - Stonden er al 3x, namelijk '03, '07 en '12. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe populair deze band nog is, ik hoor vaak dat hun latere werk niet zo bijzonder meer is. Gaan ze het dan bij Pinkpop aandurven om ze te boeken terwijl er ook bands zijn die je meer zekerheid geven op een uitverkochte dag?
U2 - Als U2 festivals gaan doen zal Pinkpop er vast alles aan doen om ze binnen te halen en nadat ze Bruce Springsteen en The Rolling Stones al zover hebben gekregen, waarom zou dit dan niet kunnen? De grote vraag blijft dus vooral of ze wel festivals willen doen. We zullen het wel zien.
Guns N’Roses - Volgens GNR geruchten staan ze op Pinkpop. Ze hebben er nog nooit gestaan en zou dus zeker een mooie naam zijn op het affiche. Maar kloppen de geruchten? Het zou zomaar kunnen als je het mij vraagt.
The Rolling Stones - The Rolling Stones nog een keer op Pinkpop. Je zou haast zeggen van niet, maar dat dacht ik in 2012 ook van Bruce Springsteen en toch was hij er weer, 3 jaar later. Laat de eerste keer Stones op Pinkpop nu ook 3 jaar geleden zijn... Maar nee ik verwacht ze niet nog een keer.
Green Day - Ja, het nieuws van vandaag is dat ze naar de Ziggo-Dome komen in januari. Weten we daardoor meer? Nee, eigenlijk niet. Ze zijn in Europa in de zomer en zijn dus zeker kanshebber. Stonden er wel al in '10 en '13.
Aerosmith - Nee, ik zie Aerosmith niet headlinen op Pinkpop '17, niet omdat het gek zou zijn, maar meer omdat er zoveel opties zijn die beter lijken te passen bij Pinkpop.
Snow Patrol - Er zou al 3 jaar een nieuw album komen. Zou die er dan eindelijk eens komen? Hoe dan ook, ik zie ze niet op Pinkpop staan. Wellicht eerder headliner Lowlands?
Arcade Fire - Nee, Arcade Fire gaat Pinkpop niet headlinen. Zou wel een mooie headliner zijn voor Lowlands.
Gorillaz Wellicht een mooie subheadliner voor Pinkpop of afsluiter van 3FM-stage.
The Killers - Stonden er nog in '09 (sub voor Bruce) en '13 (headliner). Met zoveel opties denk ik dat ze voor iets anders gaan kiezen, maar ik sluit het zeker niet uit. Is totaal niet mijn ding dus ik hoop dat ze Ziggo-Dome gaan doen ofzo.
Kings Of Leon Volgens mij is de KoL-hype wel zo'n beetje weg. Lijkt me niet een van de beste keuzes die ze kunnen maken maar ook deze kan ik niet geheel uitsluiten.
Smashing Pumpkins Gaan never nooit niet headlinen op Pinkpop 2017. Ze zouden best eens kunnen komen als subheadliner ofzo, maar meer zie ik er echt niet in.
Bon Jovi - Lijkt me een band die gewoon een los concert/losse concerten doet.
Robbie Williams - Kom op, toch niet nog een keer hé!
Roger Waters - Lijkt me ook niet een erg logische headliner voor Pinkpop.
Depeche Mode - Hebben volgens mij nog steeds '09 goed te maken. Ik denk alleen niet dat het ervan gaat komen in 2017.

Als ik nu zou moeten gokken dan zou het dit zijn:
Pearl Jam - Coldplay - Guns 'N Roses

Er zijn zoveel opties dat ik het echt puur gokwerk is. Coldplay zou me eigenlijk wel verbazen als ze die niet hebben al kunnen die natuurlijk ook een Malieveld, Goffertpark, Adam Arena doen. Guns 'N Roses weet ik echt niet zeker, maar ik denk dat het wel een mooie zou zijn aangezien ze die nog nooit hebben gehad, maar natuurlijk kunnen die ook een stadion/park doen of een aantal keren Ziggo-Dome.

Bij Lowlands dan wellicht Arcade Fire, Snow Patrol en als derde nog wat kleiners vermoed ik. Nouja LL is altijd nog een stuk lastiger te voorspellen als je het mij vraagt.

FortraRock heeft denk ik Metallica.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Als de voorspelling is dat Pinkpop GNR, Coldplay en Pearl Jam hebben dan ga ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk eerder een kaartje voor Lowlands kopen. Zeker met Arcade Fire in het vooruitzicht daar. Want ik denk dat er een dikke kans is dat dat weer de festivalact van het jaar wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Als de voorspelling is dat Pinkpop GNR, Coldplay en Pearl Jam hebben dan ga ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk eerder een kaartje voor Lowlands kopen. Zeker met Arcade Fire in het vooruitzicht daar. Want ik denk dat er een dikke kans is dat dat weer de festivalact van het jaar wordt.
LOL...

GnR en PJ laten schieten voor AF op LL?
Compleet tegenovergestelde van mijn gedachte :mrgreen:

Maar ieder z'n ding natuurlijk ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Baas wrote:
Als de voorspelling is dat Pinkpop GNR, Coldplay en Pearl Jam hebben dan ga ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk eerder een kaartje voor Lowlands kopen. Zeker met Arcade Fire in het vooruitzicht daar. Want ik denk dat er een dikke kans is dat dat weer de festivalact van het jaar wordt.


LOL…

GnR en PJ laten schieten voor AF op LL?
Compleet tegenovergestelde van mijn gedachte
mrgreen.png


Maar ieder z’n ding natuurlijk ?

Met het risico dat ik als één of andere faux hipster klink: ik zou ook 100% voor Arcade Fire kiezen hoor. Zo ongeveer de beste liveband die er is.

(Neemt niet weg dat ik Pearl Jam ook ook fantastisch vind live, maar wel al iets te veel gezien heb. GnR kan me dan weer volledig gestolen worden)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
DennisvdBr wrote:
Baas wrote:
Als de voorspelling is dat Pinkpop GNR, Coldplay en Pearl Jam hebben dan ga ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk eerder een kaartje voor Lowlands kopen. Zeker met Arcade Fire in het vooruitzicht daar. Want ik denk dat er een dikke kans is dat dat weer de festivalact van het jaar wordt.


LOL…

GnR en PJ laten schieten voor AF op LL?
Compleet tegenovergestelde van mijn gedachte
mrgreen.png


Maar ieder z’n ding natuurlijk ?


Met het risico dat ik als één of andere faux hipster klink: ik zou ook 100% voor Arcade Fire kiezen hoor. Zo ongeveer de beste liveband die er is.

(Neemt niet weg dat ik Pearl Jam ook ook fantastisch vind live, maar wel al iets te veel gezien heb. GnR kan me dan weer volledig gestolen worden)

Exact @mattman Arcade Fire op PP14 is samen met Springsteen op PP12 nog steeds het beste optreden dat ik ooit heb gezien. Pearl Jam is waarschijnlijk inderdaad wel vet maar ik hou niet van de muziek, ik vind Vedder solo veel gaver... En GNR is gewoon rotzooi, waarom mensen axepteren dat Axl Rosé überhaupt een hele avond voor ze mag blijven zingen... Dus inderdaad met het gevaar over te komen als een 'faux hipster' zal ik 100% voor Arcade Fire gaan. Er is overigens een dikke kans dat ik zoiezo naar PP17 en LL17 beide ga.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik zou nu de volle 100% voor GnR kiezen met Slash en Axl. Iets bijzonders weer, ongeacht dat het live optreden van AF wel beter zal zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Paddy wrote:
GNR rotzooi?
1f633.png



Teren op de naam en Slash. Ik zou het geen rotzooi noemen maar Axl Rose heeft geen stem meer.

Misschien een discussie die hier niet thuis hoort, maar op video's van hun laatste optredens en Axl bij AC/DC, klinkt Axl toch echt wel goed.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Land Graaf wrote:
Paddy wrote:
GNR rotzooi?
1f633.png



Teren op de naam en Slash. Ik zou het geen rotzooi noemen maar Axl Rose heeft geen stem meer.


Misschien een discussie die hier niet thuis hoort, maar op video’s van hun laatste optredens en Axl bij AC/DC, klinkt Axl toch echt wel goed.

Ik denk dat het wel een act is die zeker thuis hoort op de grote velden volgend jaar.
Teren op Slash vind ik wat ver gaan, maar ik denk (tenminste in mijn belevingswereld) heeft Slash laatste jaren veel live-roses-classics in ere gehouden.
Maar, Axl is nog wel de drijvende kracht van GnR.
Lijkt mij toch zeker een must see komend jaar om de GnR-classics te horen met Slash op gitaar maar ook met Axl gezongen.

Discussie mag uitaard, graag zelfs.
Ik vind het best hoor als we hier verder discussieren of mening geven of ze wel of niet op de NL/BE-velden thuis horen in 2017, als PInkpop.
Rest van de info over GnR, is ook te vinden in het Guns n' Roses topic uiteraard.

Ik schat de kans op Pinkpop overigens hoog in, ik denk zelfs dat de komst al vroeg dit jaar is vastgelegd (misschien rond Coachella) of zelfs zo vroeg als eind 2015 al.
Maar dat is slechts een onderbuik gevoel....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken