Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Teren op de naam en Slash. Ik zou het geen rotzooi noemen maar Axl Rose heeft geen stem meer.


Wat Paddy ook al zegt. Bij de laatste audio's klinkt ie beter dan in het Goffertpark in de jaren 90.

Het is echt mijn jeugdmuziek en ik zou ze graag weer willen zien in deze bezetting. Als Pinkpop ze zou kunnen boeken dan hebben ze dat gedaan.

Qua headliners gaat het wel in de papieren lopen als we daarnaast Coldplay en nog een andere grote band bij krijgen
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Pearl Jam teert ook nog altijd op het succes van Ten. Die zijn, net als GnR, totaal niet relevant meer nu terwijl een band als Arcade Fire al vanaf het eerst album hun creatief hoogtepunt weten vast te houden.

Maar Pinkpop zou gek zijn als ze voor AF boven PJ of GnR kiezen. Een festival dat zo groot is als Pinkpop moet nou eenmaal gevestigde acts hebben die in het verleden grote mainstream successen hebben gehad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Teren op de naam en Slash. Ik zou het geen rotzooi noemen maar Axl Rose heeft geen stem meer.


Wat Paddy ook al zegt. Bij de laatste audio’s klinkt ie beter dan in het Goffertpark in de jaren 90.

Het is echt mijn jeugdmuziek en ik zou ze graag weer willen zien in deze bezetting. Als Pinkpop ze zou kunnen boeken dan hebben ze dat gedaan.

Qua headliners gaat het wel in de papieren lopen als we daarnaast Coldplay en nog een andere grote band bij krijgen
Of het in de papieren loopt??
Weet niet hoor, durf wel aan dat Coldplay en GnR samen niet een hoger prijskaartje neerleggen dan 1x Stones of 1x Paul McCartney.
Ik denk dat GnR een haalbare act is voor festivals.
Als ik denk aan Pearl Jam, denk ik dat ze zelfs van de 3 headliners de goedkoopste zijn met een gage van ca. 1 miljoen.
Stel Coldplay zal echt de 3de headliner zijn, denk ik dat de uitgave even hoog zijn als afgelopen jaar rond de 8 miljoen.
( dit rekenmodel gaat uit van de 3 headliners Coldplay, GnR en Pearl Jam en is puur theoretisch... )
Ik maak mij niet zo druk om de kosten, Pinkpop kan dat goed aan...

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Of het in de papieren loopt??
Weet niet hoor, durf wel aan dat Coldplay en GnR samen niet een hoger prijskaartje neerleggen dan 1x Stones of 1x Paul McCartney.
Ik denk dat GnR een haalbare act is voor festivals.
Als ik denk aan Pearl Jam, denk ik dat ze zelfs van de 3 headliners de goedkoopste zijn met een gage van ca. 1 miljoen.
Stel Coldplay zal echt de 3de headliner zijn, denk ik dat de uitgave even hoog zijn als afgelopen jaar rond de 8 miljoen.
( dit rekenmodel gaat uit van de 3 headliners Coldplay, GnR en Pearl Jam en is puur theoretisch… )
Ik maak mij niet zo druk om de kosten, Pinkpop kan dat goed aan…

De geruchten gingen dat Guns onzettende bedragen vroegen voor de optredens op Coachella. Geloof geruchten over 4 miljoen. Het is niet goedkoop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Even een heel onromantische en rationele opmerking, maar eigenlijk zit er qua beleving niet echt een verschil tussen Slash op de gitaar of die vorige gast (bumblefoot) op gitaar. Qua spel klinken beide toch even vaardig?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Even een heel onromantische en rationele opmerking, maar eigenlijk zit er qua beleving niet echt een verschil tussen Slash op de gitaar of die vorige gast (bumblefoot) op gitaar. Qua spel klinken beide toch even vaardig?

Yep die is ook heel vaardig maar goed aan een bepaalde gitarist zit een bepaalde sound en die sound hoort bij de band. Brian May is bijvoorbeeld een briljante gitarist maar die zou in de Stones echt niet passen.

Guns zonder Slash is niet Guns zoals het moet klinken...en ja ik ben een romanticus :)


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
De geruchten gingen dat Guns onzettende bedragen vroegen voor de optredens op Coachella. Geloof geruchten over 4 miljoen. Het is niet goedkoop
Met dien verstande dat er nu een hele europese tour ingepland zal worden, waar het eerder over "exlcusieve" (uhum) shows op Coachella ging.
Dat was zelfs 3 mijoen per show, dus 6 miljoen voor 2 weekenden Coachella.
Het betreft ook oude geruchten dat ze voor losse concerten ook zo veel miljoenen zouden vragen en de concertkaarten dik in de 200 dollar tot zelfs 300 dollar per kaart zouden gaan kosten bij de reunie-tour.
Daar zit een klein rekenfoutje in.
Kijk bijvoorbeeld naar staanplaatsen Brazilië die kosten 350 braziliaanse dollars, komt op ca 109 US dollar en dus ca 96 Euro.
Maar er zijn ook tickets al vanaf ca 90 dollar te koop, uiteraard zijn er VIP tickets in de "Golden Circle" vooraan podium te krijgen voor dik 300 dollar te koop zijn maar dat is uitzondering.
Dus kosten, lijkt me niet het probleem hoor, ik verwacht niet hogere prijzen dan voor concerten van bijvoorbeeld AC/DC of Rolling Stones bij de laatste tour, dat waren ook schappelijke prijzen. En Stones stonden ook op Pinkpop en op TW zonder dat daar een te hoge ticketprijs was.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen (misschien omdat voor sommigen de wens de vader van de niet-gedachte is :-o ) : Kanye West.

Doet in het najaar een uitgebreide tour door de VS, heeft al festivals in Europa gedaan in het verleden (Glastonbury). Voor zover ik weet is er nog niets bekend over zijn plannen in 2017 maar een komst naar Europa in het kader van de Saint Pablo tour is zeker niet uitgesloten. Persoonlijk zou ik het zeer gewaagd vinden van Pinkpop, maar bovenal super-tof!
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zo alsjeblieft geen kanye west zeg!!!
Ik ga zoiezo dit jaar naar werchter en sziget, maar als GnR echt naar Pinkpop komt, ben ik er zeker bij!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Denk niet dat het mogelijk is.. Om nog maar te beginnen met z'n productie; hij heeft een soort van floating podium op z'n tours waarbij de lichtspots van het plafond op het podium daarop gericht zijn. Ten tweede heeft Kanye in het verleden nooit echt uitgebreid getourd in Europa als ie doet in de VS of Canada.. Gewoon 1x Ziggodome of een andere grote zaal in NL en 1x Sportpaleis dat verwacht ik van 'm om daarna weer 4 jaar hiervan weg te blijven lol
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Productioneel gezien komen ze er vast wel uit. Als U2 serieus wordt genoemd dan lijkt KW me een eitje.

En de Watch The Throne tour (met Jay-Z) kende toch echt een redelijk uitgebreide Europese tour... nogmaals, het lijkt mij fantastisch :cool:
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
De bezoekers van Glastonbury waren erg blij dat hij kwam... Pinkpop bezoekers zitten er volgens mij ook niet op te wachten dus het lijkt me niet erg slim.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ondanks dat Green Day in januari 3 concerten geeft in Duitsland staan ze ook op het Duitse Hurricane en Southside festival beiden eind juni. Ik zou ze nog niet helemaal uitsluiten voor PP.

http://www.festivalinfo.nl/news/38636/Green_Day_eerste_headliner_Hurricane_Festival_Duitsland/
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
De Kanye West suggestie wordt ook mede gevoed door dit interview met de directeur van MOJO een paar maanden geleden:

http://www.nu.nl/festivals/4268411/mojo-directeur-pleit-meer-hiphop-en-rb-popfestivals.html

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Ondanks dat Green Day in januari 3 concerten geeft in Duitsland staan ze ook op het Duitse Hurricane en Southside festival beiden eind juni. Ik zou ze nog niet helemaal uitsluiten voor PP.
Hadden we gezien gisteren hoor ;) Festileaks had er ook over bericht btw
Zie ook het Hurricane/Southside topic.
Ik denk overigens dat ze wel uit te sluiten zijn voor Pinkpop.
Zal ook uitleggen waarom ik dat denk...
1 woord : Bonnaroo
Green Day staat al een tijd in de geruchten van Roo in VS.
Nu met datum Hu/So zou je kunnen denken dat ze eind mei en begin juni nog in VS zijn.
Daarbij, locatie ZiggoDome doet ook groter aan dan Vorst in België.
Je zou daardoor kunnen verwachten dat Green Day na Hu/So best wel Rock Werchter kan bezoeken.
Maar als de theorie klopt, spelen ze op Bonnaroo en zijn dan tijdens Pinkpop in VS.

Te minste imo...

Overigens spreekt men daar ook veelvuldig over Arcade Fire... Als ze tijdens Bonnaroo ook in VS zijn, ligt ook daar weer de lijn meer open voor andere NL festival, bijvoorbeeld BKS waar ze imo perfect als headliner kunnen passen.

Tijd om Bonnaroo ook in de gaten te gaan houden dus!!!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik zie Kayne nog niet komen tenzij hij een daadwerkelijke festivaltour door europa aankondigt, en die kans ljikt me nihil.

Snap niet wat mensen zo briljant en kwalitatief vinden aan hem, vrienden van me vinden dat ook. Imo kun je niet over harde/diepe teksten rappen op het moment dat je zo'n volslagen dorpsidioot bent met een pinda in het hoofd (Zie hoe hij zich gedraagt in de media) en wss schrijft hij niet zelf. Nou dan blijven z'n beats over en aangezien ik niet bepaald van dat soort club beats hou sla ik lekker over!

Ik denk dat het iets van het volgende namen word: GnR/Coldplay/KOL/PJ

Radiohead en/of Arcade Fire door naar Lowlands

Toekomst zal het leren =)
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Snap niet wat mensen zo briljant en kwalitatief vinden aan hem, vrienden van me vinden dat ook. Imo kun je niet over harde/diepe teksten rappen op het moment dat je zo’n volslagen dorpsidioot bent met een pinda in het hoofd (Zie hoe hij zich gedraagt in de media) en wss schrijft hij niet zelf. Nou dan blijven z’n beats over en aangezien ik niet bepaald van dat soort club beats hou sla ik lekker over!

Het is wat off-topic maar het feit dat de man af en toe kortsluiting in z'n hoofd heeft is voor mij, en velen met mij, geen reden om z'n artistieke kwaliteiten in twijfel te trekken. Als dat zo zou zijn dan kunnen we heel veel kunstenaars opzij schuiven: Dali, Kurt Cobain, Van Gogh, etc.

On-topic: GnR en PJ zou fantastisch zijn. Weekendkaart-waardig IMHO, en dan ga maak ik van Coldplay wel een heel lang biertje?-moment. Als ze U2 ipv Coldplay weten te strikken dan is dat enig mogelijke combinatie die de Faith No More / Slash / Muse vrijdag van 2 jaar geleden overtreft :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Radiohead tourt, zoals verwacht, ook in 2017.

http://pitchfork.com/news/68112-thom-yorke-says-radiohead-will-play-shows-in-2017/

Met een ietsje dikkere stift opschijven bij die kanshebbers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Denk niet dat het mogelijk is.. Om nog maar te beginnen met z’n productie; hij heeft een soort van floating podium op z’n tours waarbij de lichtspots van het plafond op het podium daarop gericht zijn. Ten tweede heeft Kanye in het verleden nooit echt uitgebreid getourd in Europa als ie doet in de VS of Canada.. Gewoon 1x Ziggodome of een andere grote zaal in NL en 1x Sportpaleis dat verwacht ik van ‘m om daarna weer 4 jaar hiervan weg te blijven lol

Als Kanye een paar festivals doet, past hij of zijn productie aan of de festivals kijken wat er mogelijk is. Kan me niet voorstellen dat hier de bottleneck zit. Vraag is of Kanye wil en of de festivals willen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken