Nou, dit is mijn lijste zo’n beetje…
Mogelijke Pinkpop Headliners 2017
Pearl Jam – Staan al ingepland
“Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland”, aldus Jan Smeets tegenover L1.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen op oa Pinkpop? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol.
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz
Metallica – nieuw album 18 November, festivalzomer in Europa. Ik denk Pinkpop of FortaRock als logische locatie.
U2 – 2de deel van dubbel-album en tour in Europa in 2017, vraag is of ze festivals aandoen?
Guns N’Roses– reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna in Pinkpop-weekend vermoeden.
Green Day – nieuw album en tour zullen komen in 2017, persoonlijk denk ik dat ze in een stadion/zaal gaan.
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen
Gorillaz – met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act…
The Killers – met nieuw album op tour in 2017, vond de vorige keer voor voorlopig wel genoeg… Volgend jaar misschien…
Kings Of Leon – met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Smashing Pumpkins – reunie in de planning, weet echter niet of Pinkpop hiervoor een passend festival is.
Fleetwood Mac – nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni… Misschien anders guitly pleasure sub-headliner a la Lionel Richie.
Robbie Williams – verwacht hem eigenlijk niet zo snel terug, maar lijkt in de buurt
Depeche Mode – nog iets goed te maken, zijn aan het werk in de studio dus nieuw album en een bijbehorende tour kan te verwachten zijn. Maar verwacht ze niet echt op Pinkpop anno 2017.