Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Is de goffert geen mooie optie voor de rolling stones? Ik zie ze idd niet snel op pinkpop staan dit jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Is de goffert geen mooie optie voor de rolling stones? Ik zie ze idd niet snel op pinkpop staan dit jaar
Goffert kan idd ook. Week eerder (dat is dan voor Rock in Vienna en Pinkpop) is FortaRock op Goffertpark, kunnen ze misschien faciliteiten combineren.
Maar denk dat Goffert het niet zal zijn in die periode, gewoon een voorgevoel...
Misschien Malieveld wel?
Ik denk eerder aan GelreDome overigens (ivm galmbak ArenA PJ ;) )
Maar, zoemt wel door mijn hoofd dat The Stones op Megaland niet ondenkbaar is voor herhaling.
Wat PJ ook aangeeft, 5 juni als festival-afsluiter op Pinkpop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Of Huize Avondrust? ?

Heeeee verzin je eigen grapjes |andgraaf :)

Maar goed, ik heb ze nu gezien, zoek een mooie plek voor alle stonesfans bij elkaar en zet wat anders op PP....lijkt me beter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Of Huize Avondrust?
1f606.png


Heeeee verzin je eigen grapjes |andgraaf
simple-smile.png


Maar goed, ik heb ze nu gezien, zoek een mooie plek voor alle stonesfans bij elkaar en zet wat anders op PP….lijkt me beter

Tja, Stones wel of niet, dat is dus de vraag.

Aan de hand van een berichtje van DEAG en enkele geruchten uit Oostenrijk kan ik maarliefst 6 namen noemen die aankomende zomer touren onder DEAG.
Dat zijn volgens dit ( link ) berichtje :
U2, Coldplay, Bon Jovi, Guns N’Roses, Robbie Williams en Rolling Stones.

Dat zijn enkele serieuze kandidatien die we in de gaten moeten houden voor Pinkpop.
Waar Festileaks al berichte over headliners van 2017, zijn er dus enkele toe te voegen.
Ik zal binnenkort mijn persoonlijke rose-bril-headliner-lijstje ;) eens updaten hier...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
NovaRock Oostenrijk komt eind september met "Vielleicht"de eerste headliner en eerste namen.
http://www.novarock.at/jart/prj3/novarock/main.jart?artikel_id=1465386481932&content-id=1262873609301&page=1&rel=de&reserve-mode=active
Und trotz des schönen Wetters und der damit verbunden Sommersituation arbeiten wir auch schon auf Hochtouren an ersten Announcements und werden Ende September schon die ersten neuen Bands bekannt geben können. Vielleicht ist da ja auch schon der eine oder andere starke Act, um nicht zu sagen Headliner, dabei.
Festival zal 2e weekend van juni '17 gehouden worden (da's 1 week na Pinkpop en 2 weken na FortaRock).
Ook Hellfest (FR) geeft op de site aan "see you next september"

Dit jaar deelde Pinkpop en FortaRock enkele namen met deze festivals, waaronder headliner.
Mogelijk dus eind september de eerste metal headliner bekend.
Let wel, zover ik begrijp komt het album van Metallica 18 november uit, eerste single is er al.
Lijkt me mogelijk dat Metallica de tour eind september bekend kan maken.
Misschien dat we in Nederland dan ook weten waar we Metallica kunnen gaan zien!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Nou, dit is mijn lijste zo'n beetje...
Mogelijke Pinkpop Headliners 2017

Pearl Jam – Staan al ingepland ;) “Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland”, aldus Jan Smeets tegenover L1.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen op oa Pinkpop? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol.
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz :p
Metallica – nieuw album 18 November, festivalzomer in Europa. Ik denk Pinkpop of FortaRock als logische locatie.
U2 – 2de deel van dubbel-album en tour in Europa in 2017, vraag is of ze festivals aandoen?
Guns N’Roses- reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna in Pinkpop-weekend vermoeden.
Green Day – nieuw album en tour zullen komen in 2017, persoonlijk denk ik dat ze in een stadion/zaal gaan.
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen
Gorillaz - met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act...
The Killers – met nieuw album op tour in 2017, vond de vorige keer voor voorlopig wel genoeg... Volgend jaar misschien...
Kings Of Leon - met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Smashing Pumpkins – reunie in de planning, weet echter niet of Pinkpop hiervoor een passend festival is.
Fleetwood Mac – nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni... Misschien anders guitly pleasure sub-headliner a la Lionel Richie.
Robbie Williams – verwacht hem eigenlijk niet zo snel terug, maar lijkt in de buurt
Depeche Mode – nog iets goed te maken, zijn aan het werk in de studio dus nieuw album en een bijbehorende tour kan te verwachten zijn. Maar verwacht ze niet echt op Pinkpop anno 2017.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz


Gorillaz – met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act…



Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen


Dit zou natuurlijk briljant zijn.... Maar dit verkoopt natuurlijk niet uit...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz




Gorillaz – met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act…





Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen



Dit zou natuurlijk briljant zijn…. Maar dit verkoopt natuurlijk niet uit…

Nee, dit zijn slechts de afsluiters van 3FM-stage :mrgreen:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
Radiohead op de 3FM stage, stel je voor.

Maar op zich kunnen die andere 2 er wel nog staan, niet?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dat is iets voor die hipsterfestivals Arcade Fire, Gorillaz, Radiohead ..headliner spot op DTRH of BKS..okokok...radiohead niet maar die andere 2 dat zou zo maar kunnen
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Arcade Fire zou denk ik de enige zijn die BKS of DTRH kunnen headlinen, financieel gezien. Maar ook dat gaat denk ik niet gebeuren, de kosten lijken me namelijk nog altijd te hoog te liggen. Als Arcade Fire met een nieuw album komt zullen ze waarschijnlijk dezelfde grootte hebben als bijvoorbeeld Arctic Monkeys, en zullen imo dus ook gewoon Pinkpop kunnen headlinen, en Werchter al helemaal. Toch zou een combi van: Alter Bridge+Metallica, Arcade Fire+Radiohead, en Pearl Jam, met Kensington ervoor ofzo ook niet ondenkbaar zijn. Zou het zelfs (helaas) niet uitsluiten dat Kensington een dag gaat afsluiten, subheadlineren op zeker.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Nou, dit is mijn lijste zo’n beetje…

Mogelijke Pinkpop Headliners 2017

Pearl Jam – Staan al ingepland
1f609.png
“Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland”, aldus Jan Smeets tegenover L1.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen op oa Pinkpop? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol.
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz
1f61b.png

Metallica – nieuw album 18 November, festivalzomer in Europa. Ik denk Pinkpop of FortaRock als logische locatie.
U2 – 2de deel van dubbel-album en tour in Europa in 2017, vraag is of ze festivals aandoen?
Guns N’Roses– reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna in Pinkpop-weekend vermoeden.
Green Day – nieuw album en tour zullen komen in 2017, persoonlijk denk ik dat ze in een stadion/zaal gaan.
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen
Gorillaz – met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act…
The Killers – met nieuw album op tour in 2017, vond de vorige keer voor voorlopig wel genoeg… Volgend jaar misschien…
Kings Of Leon – met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Smashing Pumpkins – reunie in de planning, weet echter niet of Pinkpop hiervoor een passend festival is.
Fleetwood Mac – nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni… Misschien anders guitly pleasure sub-headliner a la Lionel Richie.
Robbie Williams – verwacht hem eigenlijk niet zo snel terug, maar lijkt in de buurt
Depeche Mode – nog iets goed te maken, zijn aan het werk in de studio dus nieuw album en een bijbehorende tour kan te verwachten zijn. Maar verwacht ze niet echt op Pinkpop anno 2017.

Mooi lijstje Dennis. Veel van deze zouden kunnen. De ene wat meer dan de ander. Zoals ik al eerder heb aangegeven kan je echter Fleetwood Mac schrappen. Die zijn volgend jaar juni nog zeker niet op tournee. Komen pas volgend jaar rond de zomer weer bij elkaar om plannen te maken aldus Mick Fleetwood in een recent verschenen interview.. Verder mis ik Snow Patrol op je lijstje en wil ik toch Roger Waters even noemen als mogelijkheid.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Radiohead op de 3FM stage, stel je voor.

Maar op zich kunnen die andere 2 er wel nog staan, niet?

Radiohead is inderdaad zeker headliner, maar Gorillaz met de nieuwe tour is voor mijn gevoel wel echt headlinerwaardig. Ik denk zelfs dat die meer (mainstreampubliek) trekken dan Radiohead eigenlijk. En afgaande op het Arcade Fire-concert van 2014 verdienen zij zeker een vol veld als headliner, maar jammer genoeg gaan ze dat inderdaad in de verste verte niet krijgen...
 

Bram Finkers

Playlistbediener
28 okt 2015
13
0
Aantal suggesties (Meeste brengen komende periode nieuw album uit):

John Mayer
Soundgarden
Vampire Weekend
Deftones
Marilyn Manson
Charles Bradley
White Lies
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Mooi lijstje Dennis. Veel van deze zouden kunnen. De ene wat meer dan de ander. Zoals ik al eerder heb aangegeven kan je echter Fleetwood Mac schrappen. Die zijn volgend jaar juni nog zeker niet op tournee. Komen pas volgend jaar rond de zomer weer bij elkaar om plannen te maken aldus Mick Fleetwood in een recent verschenen interview.. Verder mis ik Snow Patrol op je lijstje en wil ik toch Roger Waters even noemen als mogelijkheid.
thnx...
Zal binnenkort het lijsje maar weer updaten.
Merkte ook dat ik Aerosmith met de afscheidstournee ben vergeten bij te schrijven als headliner optie.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Aangezien sommige festivals deze maand al met headliners zullen komen voor 2017 rijst bij mij de vraag of andere festivals (waaronder PP en bv RW) ook snel met een grote naam zullen komen?
Of zullen we gewoon moeten wachten tot november/december..................iemand een idee?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken