Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
bcmrmaybe wrote:
Nou Dennisdbr ik denk dat als er 2 hele grote headliners zijn zoals PJ, U2 of Coldplay dan zie ik Greenday nog wel een dagje doen.

Overigens lekker nieuw nummer…doet me denken aan de Dookie tijd


Ik denk dat ze een zaal/stadion doen.

Laat ze eerst dat album eens uitbrengen, bij groot succes ga ik wel in je gedachtengang mee.
Er gaat naar het schijnt genoeg op tour volgend jaar, ik geloof dat Green Day zeker niet boven aan het lijstje headliners staat.

Tenminste, dat denk ik…

Dat denk ik ook. Althans een zaal (Ziggo). Een stadion lijkt me wat hoog gegrepen.
Ik denk dat het geen Pinkpop wordt. te groot als sub headliner en misschien net te klein als headliner (verkopen een dag in ieder geval niet uit)
maar dan ga ik ervan uit dat Pinkpop de gekozen lijn voort zet. Grote headliners van het kaliber PJ, oud Beatles, U2 etc en daaromheen een paar aardigheden maar
vooral veel middelmaat en meuk. De Ziggo zaal lijkt me dan aantrekkelijker voor de MOJO bonzen. Hoewel Green Day misschien wat betreft grootte met RHCP
van dit jaar vergeleken mag worden.


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Fleetwood Mac kan definitief van de lijst voor volgend jaar. In een recent interview heeft Mick Fleetwood aangegeven dat de bandleden over ongeveer 1 jaar weer bij elkaar komen. Dan wordt de nieuwe tour gepland en mogeljjk nieuw materiaal opgenomen. Ze hebben al genoeg nieuwe nummers opgenomen maar nog zonder Stevie Nicks. De nieuwe tour die zeker 2 jaar zal duren zal waarschijnlijk niet eerder dan ergens in 2018 starten. Mogelijk iets voor de jubelium editie PP 2019??

FM zou ik meer iets vinden voor de Ziggo..zie ze niet op de lijn van de Stones en Sir Paul. Hoe zit het eigenlijk met die fanbase? Gaan die weekendkaarten kopen?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Fleetwood Mac kan definitief van de lijst voor volgend jaar. In een recent interview heeft Mick Fleetwood aangegeven dat de bandleden over ongeveer 1 jaar weer bij elkaar komen. Dan wordt de nieuwe tour gepland en mogeljjk nieuw materiaal opgenomen. Ze hebben al genoeg nieuwe nummers opgenomen maar nog zonder Stevie Nicks. De nieuwe tour die zeker 2 jaar zal duren zal waarschijnlijk niet eerder dan ergens in 2018 starten. Mogelijk iets voor de jubelium editie PP 2019??

FM zou ik meer iets vinden voor de Ziggo..zie ze niet op de lijn van de Stones en Sir Paul. Hoe zit het eigenlijk met die fanbase? Gaan die weekendkaarten kopen?

Ja. Die fanbase durven een smak geld neer te leggen om FM nog te zien. Prijzen in de Ziggodome vorig jaar waren ook aardig prijzig. Dus die fanbase gaan liever dagkaarten kopen maar als het moet is zo'n weekend ticket een schijntje :D
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ja. Die fanbase durven een smak geld neer te leggen om FM nog te zien. Prijzen in de Ziggodome vorig jaar waren ook aardig prijzig. Dus die fanbase gaan liever dagkaarten kopen maar als het moet is zo’n weekend ticket een schijntje ?

Jippie, al die kadavers in de moshpit
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja. Die fanbase durven een smak geld neer te leggen om FM nog te zien. Prijzen in de Ziggodome vorig jaar waren ook aardig prijzig. Dus die fanbase gaan liever dagkaarten kopen maar als het moet is zo’n weekend ticket een schijntje
1f600.png


Jippie, al die kadavers in de moshpit

Waar horen ze volgens jou dan thuis?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Nieuw album Metallica op 18 November. Nog niets bekend over de tour.

http://www.rollingstone.com/music/news/metallica-detail-hardwiredto-self-destruct-album-w435164

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nieuw album Metallica op 18 November. Nog niets bekend over de tour.

http://www.rollingstone.com/music/news/metallica-detail-hardwiredto-self-destruct-album-w435164


3 jaar na 2014? Is dat niet te vroeg?

Lijkt me idd Fortamateriaal tenzij Mojo wat leuks voor Forta in de schoot geworpen krijgt. Metallica zou niet echt de koers zijn die Forta is ingeslagen lijkt me.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Oh god, met een beetje pech krijgen we 2013 dunnetjes over volgend jaar. Nu Kings of Leon en Green Day met een nieuw album op komst zijn zie ik ze zo weer komen....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Alsjeblieft nee...op een paar namen na toch best wel een kuteditie maar goed ik denk ook niet dat Mojo dit weer wil. Dat verkoopt niet uit.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2013
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Zou Roger Waters ook een optie zijn. De man begint stiekem meer optredens te geven. Na zijn aankondiging voor optredens in Mexico plus de festivals in Oktober in de USA ( Ben de naam even kwijt) speelt hij nu ook met Metallica op Neil Youngs Bridge School.

http://www.rollingstone.com/music/news/neil-young-taps-metallica-roger-waters-for-bridge-school-w435525

Zouden dit eenmalige optredens zijn of zit er meer aan te komen?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Een van de dagen lekker alternatief maken. Spreek wel als fan maar als je een programma hebt met Arctic Monkeys, Twenty One Pilots, Radiohead op een dag zijn er al heel wat dagkaarten verkocht. Al deze bands hebben een vrij fanatieke fanbase en ik denk dat deze bands ook wel te halen zijn voor Pinkpop. Ik zou ze in ieder geval graag willen zien.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Een van de dagen lekker alternatief maken. Spreek wel als fan maar als je een programma hebt met Arctic Monkeys, Twenty One Pilots, Radiohead op een dag zijn er al heel wat dagkaarten verkocht. Al deze bands hebben een vrij fanatieke fanbase en ik denk dat deze bands ook wel te halen zijn voor Pinkpop. Ik zou ze in ieder geval graag willen zien.

Twenty One Pilots is niet echt meer alternatief voor mijn gevoel hoor.... En Arctic Monkeys en Radiohead op één dag is onmogelijk, ze willen allebei headlinen en zijn daar ook allebei groot genoeg voor...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
http://www.nu.nl/muziek/4312290/liam-gallagher-kondigt-soloplaat.html

Met een beetje geluk zien we hem volgend jaar misschien wel op PP.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
667
Of pech...

Verwacht niet zoveel van die gast, dus wat dat betreft kan hij wel positief verrassen.
Beady Eye was ook maar een matig project. Zeker in vergelijking met Noel. Het is voor Liam ook gewoon puur een strijd om wie de beste is van de twee. Hij kan beter de strijdbijl begraven en zijn verlies accepteren.

Uiteindelijk zijn ze beide als combi, oftewel als Oasis, stukken beter dan solo.
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Ik verwacht Mettalica gewoon op Pinkpop.

Want ik verwacht gewoon een metal dag op Pinkpop.
Ze moeten inzien dat het metal plubliek veel geld in het laatje binnen brengt.

Dus ze moeten wel.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Ze moeten helemaal niks maar het zou goed kunnen natuurlijk.
Pear Jam - Coldplay - Metallica lijkt me wel wat als headliners...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken