Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ja, eigenlijk nieuws waar we op zaten te wachten betreft Radiohead.
Eigenlijk DE bevestiging dat ze ook echt touren in 2017.
Had ze al hoog op mijn persoonlijke lijstje staan voor Pinkpop, maar twijfel eigenlijk steeds meer of het ook Pinkpop gaat worden inmiddels.

Ik ben het met je eens dat ze kanshebber WAREN voor Pinkpop. Wat ik denk is dat er teveel grote bands zijn die in 2017 touren en dat het qua headlners toch een andere kant op zal gaan. Als er minder grote bands zouden touren dan denk ik dat ze wel voor Radiohead waren gegaan..

Coldplay/PJ/U2/Guns zijn de grote kanshebbers en Radiohead zou ik dan richting LL zien
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Rock AM Ring, Rock IM Park, Germany - 2nd-4th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Pinkpop, Netherlands - 5th-7th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Sweden Rock Festival, Sweden - 7th-10th June
Download Festival, UK - 9th-11th June
Download Festival, France - 9th - 11th June
Aerodrome Festival, Czech Republic - 15th-17th June
Novarock, Austria - 15th-17th June
Rock in Rome, Italy - 17th-24th June (?)
TW Classic, Rock Werchter, Belgium - 24th June

@dennisvdbr Hoe betrouwbaar zijn deze geruchten voor Guns 'n Roses? Ik juich het toe!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Radiohead zou, volgens een Franse website, binnenkort met data komen. Ik gok over een dikke maand. Ze staan daarnaast ook op Glastonbury, volgens een hardnekkig gerucht.
 

sp1at

Nieuw lid
8 sep 2016
2
0
Rock AM Ring, Rock IM Park, Germany – 2nd-4th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Pinkpop, Netherlands – 5th-7th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Sweden Rock Festival, Sweden – 7th-10th June
Download Festival, UK – 9th-11th June
Download Festival, France – 9th – 11th June
Aerodrome Festival, Czech Republic – 15th-17th June
Novarock, Austria – 15th-17th June
Rock in Rome, Italy – 17th-24th June (?)
TW Classic, Rock Werchter, Belgium – 24th June

@dennisvdbr Hoe betrouwbaar zijn deze geruchten voor Guns ’n Roses? Ik juich het toe!

Pardon my English. I'm the one collating the GN'R rumours on the other forum.

I understand Pinkpop have made an offer for GN'R, but I know nothing more. A point of interest is that Pinkpop has moved so it does not clash with Download

Rock AM Ring and Download are the two festivals either finalised, or close to being finalised and they are the two I am most confident on.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
bcmrmaybe wrote:
Rock AM Ring, Rock IM Park, Germany – 2nd-4th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Pinkpop, Netherlands – 5th-7th June (From promoter, via Paul Skinner, not confirmed)
Sweden Rock Festival, Sweden – 7th-10th June
Download Festival, UK – 9th-11th June
Download Festival, France – 9th – 11th June
Aerodrome Festival, Czech Republic – 15th-17th June
Novarock, Austria – 15th-17th June
Rock in Rome, Italy – 17th-24th June (?)
TW Classic, Rock Werchter, Belgium – 24th June


http://forum.festileaks.com/members/dennisvdbr/@dennisvdbr Hoe betrouwbaar zijn deze geruchten voor Guns ’n Roses? Ik juich het toe!


Pardon my English. I’m the one collating the GN’R rumours on the other forum.

I understand Pinkpop have made an offer for GN’R, but I know nothing more. A point of interest is that Pinkpop has moved so it does not clash with Download

Rock AM Ring and Download are the two festivals either finalised, or close to being finalised and they are the two I am most confident on.

@sp1at THNX for your input!!
But, one thing for sure, Pinkpop did not move it's date it is usually held on the Pentecost weekend ("Pink"-steren in Dutch, hence the name Pink and Pop for Pop-music).
Pentecost is 4th en 5th of juni 2017, Pinkpop was announced te be held saturday 3de, sunday 4th and monday 5th of june 2017.

The GN'R rumours are actually to good to be true (imo)...
But, in this period with lots of festivals, there are just a few place's GnR could visit.
I think they'll just pass the Netherlands for 1 day, so my guess is they will visit a venue with great capacity.
So it could be, Amsterdam ArenA, GelreDome Arnhem, maybe a park like Goffert or Malieveld, but my guess is Pinkpop at Megaland with a 60,000 people per day capacity is a safe choice for them to make.
A choice Bruce Springsteen made in 2009 or even The Rolling Stones in 2014.
We shall find out in a few months i'll think.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Pardon my English. I’m the one collating the GN’R rumours on the other forum.

I understand Pinkpop have made an offer for GN’R, but I know nothing more. A point of interest is that Pinkpop has moved so it does not clash with Download

Rock AM Ring and Download are the two festivals either finalised, or close to being finalised and they are the two I am most confident on

Your English is pardonned. And why are you so confident on the fact that GnR will be headlining Rock am Ring and Download?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
sp1at wrote:
Pardon my English. I’m the one collating the GN’R rumours on the other forum.

I understand Pinkpop have made an offer for GN’R, but I know nothing more. A point of interest is that Pinkpop has moved so it does not clash with Download

Rock AM Ring and Download are the two festivals either finalised, or close to being finalised and they are the two I am most confident on

Your English is pardonned. And why are you so confident on the fact that GnR will be headlining Rock am Ring and Download?

Download JB : http://www.metaltalk.net/news2016sg/2016443.php
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Moeten we dan maar geloven
1f600.png

Weet je, ik moet ook telkens aan dit bericht denken , waarin staat "Guns N’ Roses is een te riskante boeking: de Pinkpop-baas wil ze eerst aan het werk zien op Coachella." Want vorig jaar ging GnR al rond in het geruchten circuit.
Ook Roskilde deed een gewaagde uitspraak, dat Guns n'Roses niet relevant zijn voor 2016.
Neem de Download geruchten er bij.
Lijkt het mij dat festivals een logische verwachting zijn, dan blijven in Nederland weinig keuzes over in de periode imo...

Afwachten idd :mrgreen:
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik ben blij dat jij zulke dingen wel onthoudt. Want zulke berichten vergeet ik al heel snel. Ik moet wel zeggen, ik vind Guns n Roses met Slash een mindere gok dan zonder. Festivals hier bleven Slash gewoon boeken en volgens mij hebben ze wel een goede ervaring met hem.

Daarnaast als het een succes is kan je verwachten dat volgend jaar iedereen achter hun aan zit en heb je minder te zeggen als Pinkpop zijnde ivm geld. Soms is een risicootje nemen niet slecht.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Daarnaast als het een succes is kan je verwachten dat volgend jaar iedereen achter hun aan zit en heb je minder te zeggen als Pinkpop zijnde ivm geld. Soms is een risicootje nemen niet slecht.

Ik denk ook dat ze gewoon wijzer zijn geworden, het zijn niet meer de jonge druggies die schijt aan alles hadden. Ik denk dat dat sowieso in hun voordeel spreekt. Er zijn verder ook geen rare dingen geweest of incidenten die het een groot risico maken. Plus ze waren HUGE eind jaren 80/ begin 90 dus de doelgroep die dat actief heeft meegemaakt is nu om en nabij 40/50. Een doelgroep met geld die wat kan verteren op een festival.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hahaha das dichtbij de 40, ik ben van 73 dus ik was 18 ten tijde van Use your Illusion..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Op hoeveel festivals hebben GNR al gestaan tijdens hun tour? De productie schijnt enorm te zijn. In een recent interview van hun manager staat dat het op en afbouwen van het podium en alles wat daarbij hoort meer dan 24 uur duurd. Zoiets maken ze niet voor niets denk ik dan. Daarom denk ik ook dat ze heel weinig festivals doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op hoeveel festivals hebben GNR al gestaan tijdens hun tour? De productie schijnt enorm te zijn. In een recent interview van hun manager staat dat het op en afbouwen van het podium en alles wat daarbij hoort meer dan 24 uur duurd. Zoiets maken ze niet voor niets denk ik dan. Daarom denk ik ook dat ze heel weinig festivals doen.
Klopt, het is een flinke productie die ze meenemen.
Maar dat moet je wel zetten tegenover het festival-gerichte europa in juni/juli en het minder festival-gerichte Amerika enz waar ze deze periode reeds getourd hebben.
Daarbij, scheelt het uiteraard héél véél opbouwwerk als op de ge bezoeken festivals al de grote stage's klaar staan. Het is dan een kwestie van beetje aankleding, licht en geluid, scheelt weer. Denk bijvoorbeeld aan de tour van Macca (Pinkpop en RW) of Black Sabbath (Graspop) dit jaar. Of misschien ook wel een hele duidelijke, de stage van The Stones in 2014. Daar was enkel het heel opvallende scherm in mainstage gehangen, niet de hele stage opbouw uiteraard. Front of house staat ook al klaar op festivals.
Geloof niet dat dat een probleem geeft.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik snap je beredenering maar wat ik meer bedoel is dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat ze zo'n podium ontwerpen en maken met alle kosten die daarbij komen kijken om dan vervolgens het grotendeels niet te gebruiken tijdens een Europese tour. Het kan maar het lijkt me best wel vreemd. Desondanks is het natuurlijk goed mogelijk dat ze enkele festivals zullen aandoen maar dat zullen er volgens mij nooit veel zijn. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten en zul je zien dat ze straks op 15 festivals staan in Europa :wink:
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Er is maar één festival in NL dat de datum heeft verschoven....daarmee in de war?
FortaRock zou immers samenvallen met Download als ik naar de data kijk.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Er is maar één festival in NL dat de datum heeft verschoven….daarmee in de war?
FortaRock zou immers samenvallen met Download als ik naar de data kijk.

Ja. idd...
Maar zal dat niet zijn om in de tour van Metallica te passen ;)

btw heeft NovaRock in Oostenrijk ook zijn datum gewijzigd, naar 15-17 juni, dat is van een donderdag tot een zaterdag. Uiterst vreemde dagen voor een 'weekend'-festival.
Denk dat zij dat gedaan hebben niet gelijk te vallen met Hellfest 16-18 juni.
Dit zal met Metallica te maken kunnen hebben, maar ook een andere headliner uit het 'hardere' genre.
Misschien Guns 'n Roses.
Ik denk dat er 2 acts zijn die deze verschuivingen teweeg brengen.

Er zijn dus een aantal 'harde' festivals die de datum op elkaar hebben afgestemd, lijkt wel.
Ik heb daarbij ook het vermoeden dat Rock am Ring en Rock im Park van 2-4 juni gaan zitten, 1 dag verschoven tov Pinkpop.
Geen last van Download, ze vallen beide een week later, maar ook tov elkaar 1 dag verschoven, 9-11 juni UK / 10-12 juni FR.
Dan moeten de DEAG-festivals nog de data bekend maken, enkel Rock in Vienna heeft al bekend gemaakt gelijk te vallen met Pinkpop, 2-4 juni (dus 1 dag verschoven).
Dat kan in principe, de concurenten DEAG Rock in Vienna en RaR/RiP zouden dan gelijktijdig plaats vinden volgens mijn theorie en duidelijk geen headliners delen.
Dat weekend zijn dus 6 headliners on the road, let wel met RaR/RiP er bij hoeft dit niet een "harde" headliner te zijn, Coldplay of Radiohead kunnen bijvoorbeeld theoretisch ook op RaR/RiP headlinen, maar kan ook Guns n' Roses zijn?
De kans dat Pinkpop dus minsten 2 headliners deelt dat weekend, met de DEAG-festivals en RaR-Rip, is dus groot.
1 headliner van RaR-RiP speelt naar mijn idee 5 juni als afsluiter op Pinkpop, eerst de 2e Nurnberg, daarna de 4e Mendig en door naar Landgraaf op 5 juni.
Dat is, mits RaR/RiP de zaken ook zo gaan afstemmen om 1 dag verschoven tov elkaar te gaan zitten...

Het is dus voor Pinkpop dit jaar weer belangrijk uit te kijken naar de DEAG-festivals en RaR/RiP.
Dit jaar deelde we Rammstein met Rock in Vienna en Red Hot Chili Peppers met RaR/RiP.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken