Lowlands 2023

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

Goldband_49A1486-1024x683.jpg

Lowlands 2023

Datum: 18 - 20 augustus
Venue: Evenemententerrein Walibi Holland
Plaats: Biddinghuizen
Land: Nederland
Organisator: Mojo
Directeur: Eric van Eerdenburg
Capaciteit: 55000
Muntprijs: 3.30 euro
Eerste editie: 1967

Alle info:
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Zijn er al namen genoemd voor Lowlands 2023?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
302
294
Aangezien ze in Delft ook wel eens meelezen hier, bij deze mijn wishlist voor volgend jaar:
The Weekend
Silk Sonic
QOTSA
Rosalia
Beach House
Spinvis
Lorde
Wies
Maggie Rogers
Mitski
Father John Misty
L'Imperatice
Joesef
Men I Trust
SAULT
Hudson Mohawke
DJ Seinfeld
DJ Nobu
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
531
570
Ik voeg daar graag een verzoekje aan toe. Een house classics blok op vrijdag. Qua headliners weet ik het nog niet. Ik ben erg fan van bijvoorbeeld pearl jam of muse als headline maar daar voor moet je gewoon naar Werchter denk ik dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Lastig voorspellen wat headliners zouden kunnen zijn volgend jaar. The Weeknd zou zeker een goede optie zijn. Kendrick Lamar? Tyler? Dua Lipa? Anderson.Paak? Disclosure? Maar populaire Nederlandse acts zijn denk ik ook niet uitgesloten... Of een hele platte act als The Chainsmokers.

Harry Styles ook wel een mogelijkheid overigens.

Denk dat we steeds minder een gitaaract hoeven te verwachten. Arctic Monkeys en Liam Gallagher deden het wat dat betreft dit jaar niet heel geweldig. Kings of Leon, Killers, Placebo? Zouden die genoeg volk trekken? Ik betwijfel het. En de nieuwere generatie gitaarbands zie ik het ook nog niet doen, bijvoorbeeld Fontaines DC.

Denk dat hooguit Nick Cave de Alpha misschien nog wel redelijk vol kan spelen, met zijn huidige populariteit. Andere acts kan ik niet zo snel bedenken. Arcade Fire, Bon Iver en Sigur Ros zullen toch eerder BKS/DTRH doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en eva84

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.272
1.269
Ik denk ook dat de headliners meer richting de de populariteit van het grote publiek gaan zoals sziget ook de headliners boekt. Harry styles/Dua Lipa/ vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee.

Arcade Fire zal idd op DTRH of Lowlands staan ja, lijkt mij ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
531
570
Harry Styles zou ik nog leuk vinden ook. Hij heeft echt wel lekkere nummers er bij zitten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Ik denk ook dat de headliners meer richting de de populariteit van het grote publiek gaan zoals sziget ook de headliners boekt. Harry styles/Dua Lipa/ vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee.

Arcade Fire zal idd op DTRH of Lowlands staan ja, lijkt mij ook.
Harry Styles / Dua Lipa / Antoon ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.722
8.271
Denk dat hooguit Nick Cave de Alpha misschien nog wel redelijk vol kan spelen, met zijn huidige populariteit. Andere acts kan ik niet zo snel bedenken. Arcade Fire, Bon Iver en Sigur Ros zullen toch eerder BKS/DTRH doen.
Arcade Fire lijkt me anders toch wel een heel geschikte headliner voor Lowlands, niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.722
8.271
Hoop gewoon dat ze uit een ander vaatje tappen.
Heb vaak het gevoel dat je heel goed weet wat je niet wilt, maar wat zouden dan geschikte headliners zijn voor pakweg volgend jaar?

Van mij mag het lekker gevarieerd zijn. Iets als Arcade Fire - Childish Gambino - Tyler, The Creator - Justice - ( The 1975 - Röyskopp X Robyn - PJ Harvey - The Smile - Ghost) zou bijvoorbeeld een heerlijke set bovenin zijn. Om maar wat te zeggen hé.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Heb vaak het gevoel dat je heel goed weet wat je niet wilt, maar wat zouden dan geschikte headliners zijn voor pakweg volgend jaar?

Van mij mag het lekker gevarieerd zijn. Iets als Arcade Fire - Childish Gambino - Tyler, The Creator - Justice - ( The 1975 - Röyskopp X Robyn - PJ Harvey - The Smile - Ghost) zou bijvoorbeeld een heerlijke set bovenin zijn. Om maar wat te zeggen hé.
Dit vind ik zo geen LL namen. Eerder BKS of DTRH.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.722
8.271
Dit vind ik zo geen LL namen. Eerder BKS of DTRH.
Euh oei. Ik dacht dat die wel in het rijtje passen van de laatste jaren (Tame Impala, War On Drugs, N.E.R.D., Gorillaz, The National, New Order, Kendrick Lamar, Editors, The XX, TGTBATQ, LCD Soundsystem, Last Shadow Puppets, Sigur Ros, Dus Lipa, Interpol, Franz Ferdinand & Sparks en Stromae).

Wat... zijn dan wél LL namen? Heb het gevoel dat héél weinig namen 'LL namen' zijn. 😅
 
Laatst bewerkt:

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Euh oei. Ik dacht dat die wel in het rijtje passen van de laatste jaren (Tame Impala, War On Drugs, N.E.R.D., Gorillaz, The National, New Order, Kendrick Lamar, Editors, The XX, TGTBATQ, LCD Soundsystem, Last Shadow Puppets, Sigur Ros, Dus Lipa, Interpol, Franz Ferdinand & Sparks en Stromae). Wat... zijn dan wél LL namen?

Heb het gevoel dat héél weinig namen 'LL namen' zijn.
Als ik lees welke concerten dit jaar drukbezocht en goed gewaardeerd zijn moet je toch wel concluderen dat de door jou genoemde namen niet echt aansluiten bij 'het LL publiek van tegenwoordig'. Ik denk sowieso dat 'rock' en 'indie' niet meer de grote publiekstrekkers zijn.
Een Stromae, Opposites, NERD, Gorillaz, Dua Lipa en Tame Impala dan weer wel.

Geloof mij dat bij een Arcade Fire, PJ Harvey of The Smile de Alpha nog niet eens half vol is. Justice daarentegen zou ik wel heel vet vinden (op mijn eerste LL in 2007 heb ik ze gezien, wist niet eens dat ze nog bestonden, haha!)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.722
8.271
Als ik lees welke concerten dit jaar drukbezocht en goed gewaardeerd zijn moet je toch wel concluderen dat de door jou genoemde namen niet echt aansluiten bij 'het LL publiek van tegenwoordig'. Ik denk sowieso dat 'rock' en 'indie' niet meer de grote publiekstrekkers zijn.
Een Stromae, Opposites, NERD, Gorillaz, Dua Lipa en Tame Impala dan weer wel.

Geloof mij dat bij een Arcade Fire, PJ Harvey of The Smile de Alpha nog niet eens half vol is. Justice daarentegen zou ik wel heel vet vinden (op mijn eerste LL in 2007 heb ik ze gezien, wist niet eens dat ze nog bestonden, haha!)
Maar gooi eens wat mogelijke headliners dan.

Hoop volgend jaar eindelijk eens naar Lowlands te gaan maar hoop dan wel op een betere lineup dan die van dit jaar. 2019 had eigenlijk een fantastische lineup...
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken