Lowlands 2023

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Maar gooi eens wat mogelijke headliners dan.

Hoop volgend jaar eindelijk eens naar Lowlands te gaan maar hoop dan wel op een betere lineup dan die van dit jaar. 2019 had eigenlijk een fantastische lineup...
Ik ben het met je eens hoor: ik heb het liefst veel variatie qua genres! Maar wat ik een beetje mee heb gekregen doen de 'klassieke namen' het de laatste jaren niet zo lekker. En dan doel ik vooral op rock-minded bands. Heeft te natuurlijk te maken met de ontwikkeling die het festival doormaakt.
Typische LL headliners vind ik inderdaad een Stromae, Opposites, Billie Eilish, Dua Lipa, 21 Pilots, Tame Impala, Kendrick Lamar; Kortom, de wat commercielere artiesten.
Correct me if i am wrong, ben immers al 3 edities niet meer geweest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Heb vaak het gevoel dat je heel goed weet wat je niet wilt, maar wat zouden dan geschikte headliners zijn voor pakweg volgend jaar?

Van mij mag het lekker gevarieerd zijn. Iets als Arcade Fire - Childish Gambino - Tyler, The Creator - Justice - ( The 1975 - Röyskopp X Robyn - PJ Harvey - The Smile - Ghost) zou bijvoorbeeld een heerlijke set bovenin zijn. Om maar wat te zeggen hé.
Ik weet ook wel hoe goed wat ik wil. Want heb deze vraag regelmatig beantwoord. Jouw lijstje is inderdaad zeker een pak beter dan de clichés hier boven opgenoemd. Maar ook eens een Miley Cyrus ipv een Dua Lipa zou ook een keer eens wat anders zijn (no joke). Maar goed ik snap ook wel dat ze het moeten doen met wat er tourt. En ik kan hier wel dood leuk Harry Styles of Kanye West gaan roepen maar dat is ook onrealistisch verwacht ik.

Zo heel dik is de headliner pot voor de augustus festivals vaak niet. Persoonlijk hoop ik nog een keer op iets van Outkast of Blur, of Depeche Mode would be awesome. Maar dat is ook niet realistisch. Het is ook een beetje hoe LL zich de afgelopne jaren heeft gevormd. Maar ik hoop gewoon op iets onverwachts.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Ik ben het met je eens hoor: ik heb het liefst veel variatie qua genres! Maar wat ik een beetje mee heb gekregen doen de 'klassieke namen' het de laatste jaren niet zo lekker. En dan doel ik vooral op rock-minded bands. Heeft te natuurlijk te maken met de ontwikkeling die het festival doormaakt.
Typische LL headliners vind ik inderdaad een Stromae, Opposites, Billie Eilish, Dua Lipa. Kortom, de wat commercielere artiesten.
Correct me if i am wrong, ben immers al 3 edities niet meer geweest.
Dan ben ik gewoon te laat om naar Lowlands te gaan. Loop al vele jaren te kwijlen over welke headliners er daar staan. Zoals ik zeg: de voorlaatste editie in 2019 was qua evenwicht echt perfect aan de bovenkant: Tame Impala, Twenty One Pilots, Prodigy/De Staat, The National, The Good The Bad and The Queen, New Order, Chic, Giorgio Moroder, Royal Blood, ASAP Rocky, Franz Ferdinand, Anderson Paak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Ik weet ook wel hoe goed wat ik wil. Want heb deze vraag regelmatig beantwoord. Jouw lijstje is inderdaad zeker een pak beter dan de clichés hier boven opgenoemd. Maar ook eens een Miley Cyrus ipv een Dua Lipa zou ook een keer eens wat anders zijn (no joke). Maar goed ik snap ook wel dat ze het moeten doen met wat er tourt. En ik kan hier wel dood leuk Harry Styles of Kanye West gaan roepen maar dat is ook onrealistisch verwacht ik.

Zo heel dik is de headliner pot voor de augustus festivals vaak niet. Persoonlijk hoop ik nog een keer op iets van Outkast of Blur, of Depeche Mode would be awesome. Maar dat is ook niet realistisch. Het is ook een beetje hoe LL zich de afgelopne jaren heeft gevormd. Maar ik hoop gewoon op iets onverwachts.
Reunietje van A Tribe Called Quest voor mij graag. Lana Del Rey mag ook wel eens.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Van mij mag het lekker gevarieerd zijn. Iets als Arcade Fire - Childish Gambino - Tyler, The Creator - Justice - ( The 1975 - Röyskopp X Robyn - PJ Harvey - The Smile - Ghost) zou bijvoorbeeld een heerlijke set bovenin zijn. Om maar wat te zeggen hé.
Jij wil ook van elk festival een Indie X Hip-Pop fest maken hè. :ROFLMAO:

Maar serieus Matt, afgaande op de (in mijn beleving wat onrealistische, in ieder geval 100% in dit aantal, twee of drie hiervan zou misschien wel kunnen) namen die je hierboven noemt en jouw houding tegenover iets 'plattere feestjes', DENK IK dat Lowlands niet jouw festival gaat zijn.
Maar hé, ik hoop dat ik ongelijk heb en Lowlands wat inspiratie uit je lijstje haalt want de namen die je noemt vind ik (ondanks dat het geen standaard LL-namen zijn) in de meeste gevallen wel erg leuk. Alleen wel nog aangevuld met de Goldbands, Glass Animals, The Opposites en acts waar wél een gitaar in de buurt is van deze wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Dan ben ik gewoon te laat om naar Lowlands te gaan. Loop al vele jaren te kwijlen over welke headliners er daar staan. Zoals ik zeg: de voorlaatste editie in 2019 was qua evenwicht echt perfect aan de bovenkant: Tame Impala, Twenty One Pilots, Prodigy/De Staat, The National, The Good The Bad and The Queen, New Order, Chic, Giorgio Moroder, Royal Blood, ASAP Rocky, Franz Ferdinand, Anderson Paak.
Dat was inderdaad een mooie line up, ben ik met je eens.
Laat ik het zo zeggen: de headliners trekken mij meestal niet naar een festival, ik richt me meestal meer op de lijn daaronder.
Ook laat ik me graag verrassen op een festival; niets mooier dan overrompeld worden door een onbekende artiest.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Dit vind ik zo geen LL namen. Eerder BKS of DTRH.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar tegelijkertijd vraag ik me af wat er dan wel moet staan. Heb het idee dat het speelveld voor LL elk jaar een beetje smaller wordt. De wat meer liefhebbersmuziek komt op BKS en DTRH, maar de écht grote acts zijn al snel zo duur dat het meer iets voor Pinkpop en Werchter is.

Ik vrees echt dat the Opposites het begin van meer van datsoort headliners is, met misschien een wat avontuurlijkere sub in de bravo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Jij wil ook van elk festival een Indie X Hip-Pop fest maken hè. :ROFLMAO:

Maar serieus Matt, afgaande op de (in mijn beleving wat onrealistische, in ieder geval 100% in dit aantal, twee of drie hiervan zou misschien wel kunnen) namen die je hierboven noemt en jouw houding tegenover iets 'plattere feestjes', DENK IK dat Lowlands niet jouw festival gaat zijn.
Maar hé, ik hoop dat ik ongelijk heb en Lowlands wat inspiratie uit je lijstje haalt want de namen die je noemt vind ik (ondanks dat het geen standaard LL-namen zijn) in de meeste gevallen wel erg leuk. Alleen wel nog aangevuld met de Goldbands, Glass Animals, The Opposites en acts waar wél een gitaar in de buurt is van deze wereld.
Ik leg de namen die ik noemde ook echt alleen maar naast wat er de laatste 5 edities gestaan heeft hoor. En dat is inderdaad indie, hiphop en pop aan de bovenkant. En eigenlijk -behalve dit jaar die echt tegenviel- ook altijd wel mijn smaak. Ook maar een héél wilde gooi van wat ik persoonlijk een mooi evenwicht zou vinden hoor.

Hoor soms dat Lowlands van alle festivals het breedst programmeert, tot wanneer je probeert te zoeken wat een mooie headliner is. Slipknot, wél op Pukkelpop, zou ook al niet kunnen. Of een Bon Iver, die in 2019 wel hippe jonge festivals als Oya, Way Out West, Flow mocht afsluiten. Ik noem die laatste 3 festivals omdat ik hoop dat Lowlands zich daar meer en meer aan gaat spiegelen. Die festivals trekken een divers maar bovenal jong publiek aan, wat toch wel de ambitie moet zijn voor een Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Jij wil ook van elk festival een Indie X Hip-Pop fest maken hè. :ROFLMAO:

Maar serieus Matt, afgaande op de (in mijn beleving wat onrealistische, in ieder geval 100% in dit aantal, twee of drie hiervan zou misschien wel kunnen) namen die je hierboven noemt en jouw houding tegenover iets 'plattere feestjes', DENK IK dat Lowlands niet jouw festival gaat zijn.
Maar hé, ik hoop dat ik ongelijk heb en Lowlands wat inspiratie uit je lijstje haalt want de namen die je noemt vind ik (ondanks dat het geen standaard LL-namen zijn) in de meeste gevallen wel erg leuk. Alleen wel nog aangevuld met de Goldbands, Glass Animals, The Opposites en acts waar wél een gitaar in de buurt is van deze wereld.
Platte feestjes horen op Lowlands. Maar een James Blake, Kiwanuka en The Artic Monkeys doen het dit jaar toch voor een hoop mensen ook prima.

In het lijstje van Mattman staan toch ook gewoon een hoop namen die prima op Lowlands kunnen maar geen headliner zijn. Een Arcade Fire kan prima Alpha sub zijn en een the Smile kan prima Bravo headliner zijn, 1975 en Tyler zouden wel weer een prima Alpha headliner zijn.
Echt onzin dat deze namen niet op Lowlands kunnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Platte feestjes horen op Lowlands. Maar een James Blake, Kiwanuka en The Artic Monkeys doen het dit jaar toch voor een hoop mensen ook prima.

In het lijstje van Mattman staan toch ook gewoon een hoop namen die prima op Lowlands kunnen maar geen headliner zijn. Een Arcade Fire kan prima Alpha sub zijn en een the Smile kan prima Bravo headliner zijn, 1975 en Tyler zouden wel weer een prima Alpha headliner zijn.
Echt onzin dat deze namen niet op Lowlands kunnen.
Arcade Fire is echt geen LL sub. Het is geen RW of Pinkpop. En ook The Arctic Monkeys... auw.
 
  • Leuk
Waarderingen: ArjanZwolle

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik leg de namen die ik noemde ook echt alleen maar naast wat er de laatste 5 edities gestaan heeft hoor. En dat is inderdaad indie, hiphop en pop aan de bovenkant. En eigenlijk -behalve dit jaar die echt tegenviel- ook altijd wel mijn smaak. Ook maar een héél wilde gooi van wat ik persoonlijk een mooi evenwicht zou vinden hoor.

Hoor soms dat Lowlands van alle festivals het breedst programmeert, tot wanneer je probeert te zoeken wat een mooie headliner is. Slipknot, wél op Pukkelpop, zou ook al niet kunnen. Of een Bon Iver, die in 2019 wel hippe jonge festivals als Oya, Way Out West, Flow mocht afsluiten. Ik noem die laatste 3 festivals omdat ik hoop dat Lowlands zich daar meer en meer aan gaat spiegelen. Die festivals trekken een divers maar bovenal jong publiek aan, wat toch wel de ambitie moet zijn voor een Lowlands.
Ik denk dat Lowlands vaak wel 1 zoon headliner programmeert. En dan kunnen Bon Iver, Lana del Rey, Tyler, the 1975, the xx echt wel LL headlinen. Maar dan staat er waarschijnlijk op de andere dagen een meer poppy of een toegankelijke hip hop headliner.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik leg de namen die ik noemde ook echt alleen maar naast wat er de laatste 5 edities gestaan heeft hoor. En dat is inderdaad indie, hiphop en pop aan de bovenkant. En eigenlijk -behalve dit jaar die echt tegenviel- ook altijd wel mijn smaak. Ook maar een héél wilde gooi van wat ik persoonlijk een mooi evenwicht zou vinden hoor.

Hoor soms dat Lowlands van alle festivals het breedst programmeert, tot wanneer je probeert te zoeken wat een mooie headliner is. Slipknot, wél op Pukkelpop, zou ook al niet kunnen. Of een Bon Iver, die in 2019 wel hippe jonge festivals als Oya, Way Out West, Flow mocht afsluiten. Ik noem die laatste 3 festivals omdat ik hoop dat Lowlands zich daar meer en meer aan gaat spiegelen. Die festivals trekken een divers maar bovenal jong publiek aan, wat toch wel de ambitie moet zijn voor een Lowlands.
Sure, min alles wat met een gitaar te maken heeft dan.

En Lowlands kan inderdaad prima jong publiek aantrekken. Maar geloof mij dat gaat met Bon Iver van z'n lang zal z'n leven niet gebeuren en met Goldband en The Opposites wel.

Platte feestjes horen op Lowlands. Maar een James Blake, Kiwanuka en The Artic Monkeys doen het dit jaar toch voor een hoop mensen ook prima.

In het lijstje van Mattman staan toch ook gewoon een hoop namen die prima op Lowlands kunnen maar geen headliner zijn. Een Arcade Fire kan prima Alpha sub zijn en een the Smile kan prima Bravo headliner zijn, 1975 en Tyler zouden wel weer een prima Alpha headliner zijn.
Echt onzin dat deze namen niet op Lowlands kunnen.
Had eigenlijk willen stoppen met lezen na 'The Artic Monkeys', en hetzelfde had ik toen je Arcade Fire tot sub degradeerde... maar ik zal niet flauw zijn.
Ik zeg ook helemaal niet dat die namen van Matt niet op Lowlands kunnen staan. Dat is het mooie, in principe kan alles op Lowlands buiten de dingen die echt te groot zijn, en dus of 1: beter op Pinkpop passen of 2: sowieso door Pinkpop 'weggekaapt worden'.
Maar een bovenkant met én Childish Gambino én Justice én Röyskopp én Robyn én PJ Harvey én The Smile zie ik gewoon niet gebeuren.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Arcade Fire is echt geen LL sub. Het is geen RW of Pinkpop. En ook The Arctic Monkeys... auw.
Dan ben ik het met je eens dat we het niet met elkaar eens zijn. Want als AF een keer in augustus festivals willen doen moeten ze met een dergelijke plek genoegen nemen. Want in Nederland zijn ze nou eenmaal niet zo groot. Er staan dit jaar ook subs die een Ziggo Dome uitverkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Platte feestjes horen op Lowlands. Maar een James Blake, Kiwanuka en The Artic Monkeys doen het dit jaar toch voor een hoop mensen ook prima.

In het lijstje van Mattman staan toch ook gewoon een hoop namen die prima op Lowlands kunnen maar geen headliner zijn. Een Arcade Fire kan prima Alpha sub zijn en een the Smile kan prima Bravo headliner zijn, 1975 en Tyler zouden wel weer een prima Alpha headliner zijn.
Echt onzin dat deze namen niet op Lowlands kunnen.
In 2018 had je The War On Drugs - Arcade Fire (als headliner uiteraard) op Pukkelpop. In principe een mooi 1-2tje, al weet ik niet of dat op LL kan dan?

Hoe dan ook, ik wacht weer mooi de lineup af voor ik een ticket koop volgend jaar.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Hoop wel dat die line-up komt vóór de ticketverkoop, dat is bij Lowlands volgens mij niet per se een zekerheid toch?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.006
3.690
De namen die Matt noemt, zijn toch gewoon realistisch? Noem zelf dan eens alternatieven?
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Gebruikers die dit onderwerp bekijken