Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
01. Gorillaz
02. Kendrick Lamar.
03. N.E.R.D.
04. Patti Smith
05. Grizzly Bear
06. The War On Drugs
07. Bonobo
08. Protomatyr
09. Nils Frahm
10. Bicep (Live)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Was meer een sarcastische cover op het nummer. Hij neemt zichzelf sowieso niet echt serieus.

Hier trouwens een interview met hem van de VPRO.

Die track is tering hard.
Die beat achter Vroom Vroom is geweldig en met Joost en Donnie ipv Famke Louise en Boekesam heb je naar mijn mening gewoon een dikke track.
Ben zelf niet zo'n Famke hater maar dat komt omdat de productie zo goed is. Die stem van Famke vergeet ik telkens maar even.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik voel het nog niet echt, misschien komt het gewoon omdat hij niet donker is en Scandinavisch-blond haar heeft. :p

Maargoed, als je zo overtuigd bent zal ik er eens wat meer aandacht aan besteden. Tracks/beats van SBMG en Boef kan ik doorgaans ook wel aardig verteren trouwens dus het is niet echt een principekwestie hoor.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hiphop staat gelukkig ook voor veel lol en energie tijdens een optreden.
Die twee vakjes gaat Joost zeker invullen tijdens zijn set. Ben benieuwd!

Joost is inderdaad flink wit. Goed dat ze alleen maar tenten hebben op Lowlands. Kan ie lekker in de schaduw blijven.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ben echt een groot Hiphop fanaat, en ik heb natuurlijk de plaat van Joost ook wel geluisterd.
Het heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar ik vind het ook niet bagger.

Volgende week donderdag staat die bij ons om de hoek in de helling en ga ik heen met mijn jongere neefjes. Ik zou jullie laten weten hoe het was.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Volgende week donderdag staat die bij ons om de hoek in de helling en ga ik heen met mijn jongere neefjes. Ik zou jullie laten weten hoe het was.

Oh tof! Laat ook eventjes weten wat je neefjes er van vonden!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
mdekens wrote:
Hoe oud ben je ?

28 (bijna 29) en voor dit soort dingen (ook dat Youtube gebeuren) ben ik toch echt te “oud” voor.

Ah, ik ben dan wel iets jonger - 27 - maar kan de huidige hiphop nog wel behappen. Joost moet ik nog wel even aan wennen, maar dat komt gewoon door zijn uiterlijk.
Ik kan dit in ieder geval beter hebben dan een Bastille, Kensington en noem maar op.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Ik vind Joost erg puberaal overkomen. Maar ook in dingen als Migos kan ik me echt niet vinden. Heel dat stijltje staat zo ver van mij vandaan als persoon. Terwijl ik best wat hip hop kan hebben, en ik zal het een altijd beter vinden dan het ander. Maar de humo en teksten van de tracks van Joost vind ik gewoon een te hoge middelbare school gehalte hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar de humo en teksten van de tracks van Joost vind ik gewoon een te hoge middelbare school gehalte hebben.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ben 23 en zit nog op de middelbare school dus Joost is mijn held.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Mooie discussie hier ;-)

Ik hou ook enorm van hiphop (en ik ben al wat ouder), maar dingen als Joost en Donnie vind ik echt prima te behapstukken hoor. Donnie vorig jaar live gezien, lekker energiek. Van Joost verwacht ik hetzelfde.

Het hoeft ook niet allemaal te serieus. Er zijn echt slechtere acts te bedenken ;-)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik vind eigenlijk dat dit niet echt hiphop genoemd mag worden. Net als The Opposites, Boef en al die andere hedendaagse scholierenmuziek.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik hou ook enorm van hiphop (en ik ben al wat ouder), maar dingen als Joost en Donnie vind ik echt prima te behapstukken hoor. Donnie vorig jaar live gezien, lekker energiek. Van Joost verwacht ik hetzelfde.

Donnie was ook erg goed op Paaspop.

Ik ben nog niet zo heel lang hiphop fan maar afgelopen jaar toch een dagje WOO HAH! meegepakt.
Daar merkte ik dat het ook niet alleen gaat om de goeie teksten en of ze alles live spelen.
Rae Sremmurd was een van mijn favoriete optredens van 2017 puur doordat die hits gewoon staan als een huis, het publiek en de act elkaar zoveel energie geven en die mannen daar met een grote glimlach een beetje wat staan te kloten over een bandje. Wat Travis Scott daarna flikte gebeurt momenteel niet in de rock- en indiemuziek.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Inderdaad, Joost moet je gewoon niet te serieus nemen en meer als satire zien. Het is gewoon een grote 'fuck you' naar mijn generatie (ik ben zelf 24), wat ik dan wel weer geinig vindt. Ik wil ook zeker niet zeggen dat het goede muziek is, maar ik verwacht wel dat het een indrukwekkende act gaat worden.
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Ik geef ook les in het middelbaar onderwijs en zie ook dat artiesten zoals Jacin Thrill mateloos populair zijn. Toch moet ik zeggen dat ik dan nog steeds niet helemaal de koppeling snap naar Lowlands. Over het algemeen zie ik op lowlands heel weinig mensen onder de 18 ( ik kan dit fout inschatten). Overigens vind ik Joost wel geniaal, dikke middelvinger naar te veel hip hop die zich naar mijn mening veel te serieus neemt.

Ik hoop trouwens dat er bij de volgende lichting inderdaad iets minder hip hop zit. Wat Hip Hop betreft hoop ik eigenlijk alleen nog op Rico en Sticks
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik geef ook les in het middelbaar onderwijs en zie ook dat artiesten zoals Jacin Thrill mateloos populair zijn. Toch moet ik zeggen dat ik dan nog steeds niet helemaal de koppeling snap naar Lowlands. Over het algemeen zie ik op lowlands heel weinig mensen onder de 18 ( ik kan dit fout inschatten).

Dit zijn juist de acts waarbij de tent altijd ram vol staat.
Vooral bij de 'kleine' hiphop acts die een kleine tent staan moet je vaak achter de tent in kruipen voor een gaatje.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ik zie op Lowlands ook niet veel echte jongeren (onder 18). Maar de tenten staan inderdaad goed vol bij dergelijke acts.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Indiaantje89 wrote:
Maar de humo en teksten van de tracks van Joost vind ik gewoon een te hoge middelbare school gehalte hebben.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ben 23 en zit nog op de middelbare school dus Joost is mijn held.
Ik ben negentien ik heb nog lang geen kinderdroom
Jouw vriendjes zwarte Nikes bij de Thunderdome

Een erectie, ja ik krijg dat
Van Kim Lian (ey ey) toen ik vijf was

Doe niet ruzie doe niet vechten doe niet aan dat
Beter ga je vloggen voor wat aandacht

Ik ben mijn eigen advocaat (eh eh)
Ik heb mijn havo nooit gedaan (nee nee)

Ga met pit in je kutje aardbei
Neuk tijdens de trailer want dat bespaard tijd

Tsja... ik vind dit verre van volwassen muziek. Het spijt me zeer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken