Lowlands 2017

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Voor mijn gevoel komt Lowlands meestal op dinsdag of woensdag met namen, had vandaag eigenlijk al nieuws verwacht.

Morgen dan maar ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik heb vandaag ongeveer 100 keer de Facebook pagina ververst hahah
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Vandaag stond er een interview met The xx in de Metro en aan het eind stond dat ze gewoon headliner zijn.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik vind het wel tijd om wat voorspellingen voor de aankondiging deze week te maken, om de pret erin te houden:
- Major Lazer
- Frightened Rabbit
- Rise Against
- Pendulum LIVE
- NERO
- Typhoon
- Michael Kiwanuka
- Korn
- Glass animals
- Architects
- Park and Sons
- GusGus
- Vince Staples
- Fink
- Frances
- SOHN
- Two Door Cinema Club
- Birdy
- Cage the Elephant

Natuurlijk een aantal droomnamen ertussen, maar ik acht de kans dat iets uit dit lijstje gepresenteerd zal worden groot! :)
Daarbij ken ik niet genoeg 'kleine' namen om daar een voorspelling van te doen, ik hoor graag de verwachte namen van anderen!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.926
1.872
Ik zie dat Future Isands ook in de beurt is het Lowlands weekend, hebben nog geen Nederlands festival. Zal het Lowlands worden, of pakt BKS ze?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Martijn wrote:
Verschil met dit jaar lijkt mij is dat de drie headline posities voor de Alpha al zijn vergeven met Editors, Mumford & Sons en the xx. Geloof niet dat je als organisatie een contract gaat breken omdat er ineens iets beters voorhanden is.


Contracten hebben gelukkig clausules… ?

Maar die clausules houden waarschijnlijk een dikke boete in als je als organisatie zonder geldige reden een optreden annuleert. En het argument "wij vinden die andere band leuker/beter" is geen geldige reden.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik verwacht ook Lana del rey en Alabama Shakes 2 namen die heel goed bij lowlands passen. En ze willen natuurlijk ook dat Alabama shakes ook daadwerkelijk een keer op het podium verschijnt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Bedoel je niet London Grammar Roluf? Volgens mij heb ik Alabama Shakes nog niet zo heel lang geleden gezien op LL. Of vergis ik me nu?

Qua grotere hiphopnamen Vince Staples, Run The Jewels, Danny Brown, A Tribe Called Quest. Kleinere namen Young Nnelg, SMIB, Jonwayne, Homeboy Sandman. Willy? Jeugd van Tegenwoordig wellicht weer eens?

Kraftwerk wellicht?

Future Islands zie ik eerder op DTRH eigenlijk...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Die ene Kraftwerk show die tot nu toe is aangekondigd is speciaal voor de Tour de France start in Düsseldorf, kans is groot dat het ook daarbij zal blijven.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Die ene Kraftwerk show die tot nu toe is aangekondigd is speciaal voor de Tour de France start in Düsseldorf, kans is groot dat het ook daarbij zal blijven.

Zit er dik in. Zijn ten eerste een band uit Dusseldorf en hebben daarnaast ook een bekende track gemaakt over de Tour de France. Dus dit is wel een speciale gelegenheid en waarschijnlijk een special productie.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Kraftwerk staat 5 augustus anders ook op Portugees festival: Neopop. Dus wellicht plakken ze er nog meer festivals achteraan.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Kraftwerk staat 5 augustus anders ook op Portugees festival: Neopop. Dus wellicht plakken ze er nog meer festivals achteraan.

Dan gebruik ik het argument. Als de productie voor de Tour de France er toch al is, waarom dan niet meer shows ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik bedoelde idd Londen grammar... die twee haal ik altijd door elkaar. Geen idee waarom. Toch redelijk verschillende muziek ?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik heb dat interview van the xx even opgezocht en dat ze headliner is niet onderdeel van het interview. Het is meer een afsluitende noot met boekingen die ze dit jaar nog in Nederland hebben.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
'Stereophonics, Two Door Cinema Club, and The Vaccines, have been announced as headliners for this year's Y-Not Festival which runs from Thursday 27th until Sunday 30th July 2017 at a site on Mouldridge Lane, near Matlock, Derbyshire.

Also on the bill are Clean Bandit, Jake Bugg, Slaves, Maximo Park, Feeder, Nothing But Thieves, Example & DJ Wire, Twin Atlantic, The Hunna, Cast, Sundara Karma, and Kate Nash.

Plus there's also Palace, Cabbage, Fickle Friends, Pulled Apart By Horses, Tom Grennan, Jaws, Beans on Toast, Tigercub, Muncie Girls, Banfi, Crows, King Pleasure and the Biscuit Boys, Everly Pregnant Brothers, and Trash. There's of course many more acts to be announced over the coming weeks.'

Hiervan zouden The Vaccines en Twin Atlantic wel mogen doorkomen! Slaves, Jake Bugg zijn uitgesloten en NBT staat al op LL.

 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Een eerdere bekendmaking van een ander festival eind juli:
'The Libertines, The Vaccines, and Franz Ferdinand, have been announced as the headliners for Truck Festival....Friday 21st to Sunday 23rd July 2017

Other confirmed acts include The Wombats, Slaves, Maximo Park, Nothing But Thieves, and Hot 8 Brass Band.

For the Market Stage they'll be headliners of Jagwar Ma, Loyle Carner, Twin Atlantic, while also on the bill across the weekend there's Sundara Karma, British Sea Power, Vant, Cabbage, Palace, The Magic Gang, Tom Grennan, All Them Witches, Jaws, Roam, Will Joseph Cook, Lawrence Taylor, Inheaven, Goat Girl, The Shimmer Band, Tigercub, Crows, Yonaka, Banfi, Willie J Healey, Slotface, Francobollo, Life, Abattoir Blues, Dead Pretties, Weirds, Husky Loops, Peaness, Leader, and Pedder.'

Excuus voor de lange quotes, maar dit leek de enige manier om dit te delen met degenen die het nog niet gezien hadden. The vaccines hier dus ook, FF misschien nog een kans voor het 25-jarig jubileum, ik had lang geleden jagwar ma al verwacht, staat ook op dit festival. Twin Atlantic maakt nu weer een iets hogere kans hierdoor, en misschien zijn the wombats of VANT wel iets voor LL dit jaar??
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Is Keith Ape geen mogelijke naam? Met betrekking tot zijn optreden dat vorig jaar niet door is gegaan. Iemand die hier wellicht iets meer over kan zeggen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Site is al veranderd, dus de nieuwe namen zullen zo wel komen.

Qua vormgeving blijft het kutsite zeg. Dacht dat met afscheid Peter te Bos eindelijk eens een prettige site tot de mogelijkheden zou gaan behoren......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken