Rock Werchter 2025

TML zal een grote testcase voor LN worden in België. Als het daar werkt zie ik ze het wel uitrollen in 26 of 27. De markt van de herbruikbare bekers zet toch ook stappen.
Vanaf wanneer wordt de frisdrank in bekers geschonken? Want dat zat er ook aan te komen dacht ik?
Alstublieft niet in bekers. Nu juist zo makkelijk dat als je wat eten en drinken gaat halen, je de flesjes frisdrank in je tas of zak kunt stoppen en je je handen vrij hebt voor het eten. Daarnaast ben ik een echte Nederlander en weet met de flesjes dat je exact 0,25 liter krijgt. De bekertjes zijn altijd maar 3/4 gevuld of de cola is al helemaal dood en koolzuurvrij.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Neeltje
Hoeveel munten is aangeraden om te halen? Als je het hele weekend gaat en elke dag 1x eten haalt en 3x drinken. Word mn eerste x rock werchter dus ben onbekend met de prijzen.
1 maal eten en 3 maal drinken? Jij bent zeker niet de standaard Werchterbezoeker.
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt eten en drinken. Drinken (bier/fris) is 1 coin, maar wil je energiedrank, wijn of iets anders dan gaat dat meer zijn. Eten (patat, snack of patat stoofvlees) gaat richting de 3 a 4 coins minimaal.

En is je budget een probleem. Volgens de regels mag je eten meenemen op het festivalterrein, zolang het niet in glas verpakt is.

1 maal eten en 3 maal drinken? Jij bent zeker niet de standaard Werchterbezoeker.
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt eten en drinken. Drinken (bier/fris) is 1 coin, maar wil je energiedrank, wijn of iets anders dan gaat dat meer zijn. Eten (patat, snack of patat stoofvlees) gaat richting de 3 a 4 coins minimaal.

En is je budget een probleem. Volgens de regels mag je eten meenemen op het festivalterrein, zolang het niet in glas verpakt is.
Ja had eten op de camping meegerekend haha. Ben liever niet 300€ aan munten kwijt.

Inhaler heeft zojuist van een aantal shows de capaciteit verlaagd. Ik kreeg een mailtje, omdat ik tickets had gekocht voor Inhaler in Palladium, maar die is verplaatst naar E-Werk. Toen ik via Eventim ging kijken, bleken er nog een aantal shows verplaatst te zijn naar kleinere zalen.

München - Zenith (6000 cap) > Theaterfabrik (1260 cap)
Hamburg - Inselpark Arena (3000? cap) > Grosse Freiheit 36 (1000 cap)
Keulen - Palladium (4000 cap) > E-Werk (2000 cap)

Ziggo Dome en Lotto Arena lopen ook nog niet best, ben benieuwd waar die uiteindelijk zullen gaan komen.
Als Inhaler nog niet was vastgelegd voor de shows, lijkt het mij niet dat ze nog komen om een van de 2 open slots te vervullen. Deze tour lijken zij in ieder geval niet de band die de kaarten meer doen zullen verkopen...

Als Inhaler nog niet was vastgelegd voor de shows, lijkt het mij niet dat ze nog komen om een van de 2 open slots te vervullen. Deze tour lijken zij in ieder geval niet de band die de kaarten meer doen zullen verkopen...
Ze staan ook op Pinkpop terwijl Ziggo ook slecht loopt. Zeg nooit nooit....

Achja ik wacht er ook niet op, maar in welke mate doet een band die begin Main Stage staat dat wel? Stel je krijgt dan:
Jazz Brak - Inhaler - Goldband - Damiano David - TBA/Raye - TBA/Raye - Sam Fender
Dan is dat op zich geen verkeerde rij namen in de breedte en is het meer een band die leuk is om ook mee te pakken als je er toch bent en op die manier nog wat twijfelaars over de streep zou kunnen trekken.

Die prijzen voor coins, lol. En zeggen dat ik vorig jaar op Glasto gewoon 1,5 pond ofte 1,78 euro betaalde voor een gekoeld blik cola van 33cl. Gewoon cash of met de bankkaart te betalen. Geen gedoe met coins en herbruikbare bekers waar je nog eens apart voor moet aanschuiven als je je waarborg terug wil zien.

Op dat vlak is er op Werchter (en veel andere Belgische festivals) toch echt wel veel gedoe en moeite, terwjil je op zo'n festival vooral zo weinig mogelijk gedoe wil.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en ChrisV
Ze staan ook op Pinkpop terwijl Ziggo ook slecht loopt. Zeg nooit nooit....
Zeker, als ze voor het aankondigen van de shows al geboekt waren, dan kan het natuurlijk altijd nog. Om iedereen hier nog even bang te maken. Ze staan op donderdag in Luxemburg en zondag in Griekenland. Er is dus nog een gat op zaterdag
Achja ik wacht er ook niet op, maar in welke mate doet een band die begin Main Stage staat dat wel? Stel je krijgt dan:
Jazz Brak - Inhaler - Goldband - Damiano David - TBA/Raye - TBA/Raye - Sam Fender
Dan is dat op zich geen verkeerde rij namen in de breedte en is het meer een band die leuk is om ook mee te pakken als je er toch bent en op die manier nog wat twijfelaars over de streep zou kunnen trekken.
Vorige passages waren:
2022: RW in de Barn 16.55-17.55
2023: RW op de main 14.10-15.00
2024: PKP op de main 20.15-21.15
dus, als ze komen in 2025, zullen ze eerder die TBA slot vervullen, denk ik

Die prijzen voor coins, lol. En zeggen dat ik vorig jaar op Glasto gewoon 1,5 pond ofte 1,78 euro betaalde voor een gekoeld blik cola van 33cl. Gewoon cash of met de bankkaart te betalen. Geen gedoe met coins en herbruikbare bekers waar je nog eens apart voor moet aanschuiven als je je waarborg terug wil zien.

Op dat vlak is er op Werchter (en veel andere Belgische festivals) toch echt wel veel gedoe en moeite, terwjil je op zo'n festival vooral zo weinig mogelijk gedoe wil.
Ja, maar het milieu he...

• Haha
Waarderingen: musicislife

Herbruikbare bekers zijn een verplichting vanuit de overheid, daar kunnen de festivals niet veel aan doen. Maar ik blijf voorstaander van het eco-tokensysteem zoals op Pukkelpop en Graspop. Veel makkelijker en geen verdoken truc om bezoekers op kosten te jagen.

Dat zal dan toch niet aan een festivaltoog geweest zijn van Glastonbury. Dan is het duurder dan hier in Belgie😉

Ja had eten op de camping meegerekend haha. Ben liever niet 300€ aan munten kwijt.
Nee, ik ga er vanuit dat je daar ook genoeg eet en drinkt wat je zelf hebt meegenomen.
Ik bedoel ook voor die 12 uur (of iets meer of iets minder) dat je op het festivalterrein bent, is dat erg weinig.
Af en toe een (dure) wafel, loempiaatjes of weet ik wat tussendoor is best lekker.

Users who are viewing this thread