FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Rock Am Ring geeft aan binnenkort met nieuws te komen, hopelijk zit hier wat bij dat voor FortaRock interessant is.

Rock Am Ring geeft aan binnenkort met nieuws te komen, hopelijk zit hier wat bij dat voor FortaRock interessant is.
Delen 1 headliner. Ben er vrijwel zeker van.
Datum is ook gunstig, want RaR / RiP valt zo goed als gelijk met Pinkpop.
Dus 1 headliner deelt Pinkpop en 1 headliner deelt FortaRock en de andere doet een zaalshow. Zo iets denk ik.

bram1996 wrote:

Dus 1 headliner deelt Pinkpop en 1 headliner deelt FortaRock en de andere doet een zaalshow. Zo iets denk ik.

Yep! Mee eens!

Het is dat Floor Janssen zwanger is anders had ik Nightwish een grote kans gegeven.

Even het RaR nieuws afwachten.

Marilyn Manson vind ik eventueel kanshebber als we het over een kleinere headliner hebben.

Vorig jaar de eerste namen op 28-10.

bram1996 wrote:

SOAD -> Ziggo
GNR -> Pinkpop
andere headliner -> Fortarock
zoiets?

Ik heb trouwens ook een facebook berichtje gestuurd naar de stagiare van fortarock ;). Daarin zeiden ze dat de grote namen een te groot financieel risico met zich mee brachten. Daarom richten ze zich op kleinere bands dan kaliber Metallica/SOAD/Maiden net zoals vorig jaar.

FortaRock zal inderdaad wel de headliner met Rock Am Ring delen. Hebben ze de laatste drie jaar gedaan. Enige is dat ze niet echt meer met het geweld meekunnen. Na Iron Maiden 3 jaar geleden zijn het steeds die ietsje kleinere headliners geweest.

Rick wrote:
Niet alleen Sabaton doet al eerder een show in januari
In februari staat A7X ook al in de Ziggodome
Airbourne staat er in November al

Ik houd het op Guns

Als Metallica te groot is vind je dat niet van Guns?

Ik vind Guns eigenlijk ook te groot, maar ik zou niet weten wie anders die dag kan dragen.
Publiek op Fortarock blijkt daarnaast nog eens kieskeurig.
Andere optie die ik zie is 2 kleinere headliners als publiekstrekkers

Land Graaf wrote:
Rick wrote:
Niet alleen Sabaton doet al eerder een show in januari
In februari staat A7X ook al in de Ziggodome
Airbourne staat er in November al

Ik houd het op Guns

Als Metallica te groot is vind je dat niet van Guns?

Ik vind Guns eigenlijk ook te groot, maar ik zou niet weten wie anders die dag kan dragen.
Publiek op Fortarock blijkt daarnaast nog eens kieskeurig.
Andere optie die ik zie is 2 kleinere headliners als publiekstrekkers

Publiek dat op FortaRock komt is het probleem niet maar wel het jaarlijkse afzeiken op social media inderdaad.
Ik maak me zeker geen zorgen over het programma in de breedte. Een festival als Pinkpop neemt 3 grote headliners
aangevuld met een hoop 'opvulling' daarbij. Op FortaRock is het verhaal dus anders.
Dat het een kleinere headliner wordt is inmiddels ook al gecommuniceerd door FortaRock.

Vooralsnog houd ik het nu SOAD is afgevallen op A7X. Die hebben ook al Graspop afgesloten in het verleden dus
blijkbaar kan dat. Het zal FortaRock kritiek opleveren maar als gezegd is dat normaal maar een goed programma eromheen
met Slayer als sub headliner en ik zie toch wel wat moois gebeuren.

Vooralsnog houd ik het nu SOAD is afgevallen op A7X. Die hebben ook al Graspop afgesloten in het verleden dus
blijkbaar kan dat. Het zal FortaRock kritiek opleveren maar als gezegd is dat normaal maar een goed programma eromheen
ja, zit wat in...

Toch gek dat het SOAD niet gaat zijn dan, verwacht ze eigenlijk wel op een festival als FortaRock ipv een zaalshow.
Omdat ze denk ik de 'hardere' festivals afgaan, tussen een paar mainstream.
Pinkpop kan ook nog, maar vind ze dan toch beter passen bij FortaRock imo...

LOL, mijn bandsintown is fucked up, zag Inflames wel voorbij komen, dacht aan een US show
Maar dit zou zeker wel iets voor Forta zijn.

Alleen, nogmaals, A7X staat in februari al in de Ziggodome, samen met Accept

Accept? A7X staat daar met Disturbed en Chevelle.

Maar wat is je punt? Her en der is al aangegeven dat SlipKnot begin 2015 in de HMH stond
en een paar maanden later FortaRock afsloot. Onhandig naar mijn mening maar wel degelijk een optie.

Yes, idd....
Overigens KoRn als headliner in 2017, hadden we al afgestreept of niet?
Stonden her en der te headlinen afgelopen jaar, waaronder Download Frankrijk.
Zo op het eerste oog zijn er al een aantal bands waarvan ik denk…..Zou zo maar kunnen.
De bands hebben allemaal op (korte) termijn een nieuw album klaar en/of gaan op tour.

Opeth
Heaven Shall Burn
Korn
A Day To Remember
Sabaton
The Devil Wears Prada
Sepultura
Hammerfall
In Flames
Life Of Agony

Land Graaf wrote:

ja, zit wat in…

Toch gek dat het SOAD niet gaat zijn dan, verwacht ze eigenlijk wel op een festival als FortaRock ipv een zaalshow.
Omdat ze denk ik de ‘hardere’ festivals afgaan, tussen een paar mainstream.
Pinkpop kan ook nog, maar vind ze dan toch beter passen bij FortaRock imo…

Misschien toch te vroeg voor SOAD eind mei 2017? Zo groot vind ik ze nl niet dat FortaRock ze niet kan/wil betalen.
Ik hou het op SOAD in de Ziggodome. Ik zie ze Pinkpop niet afsluiten al zou ik het ontzettend gaaf vinden.

Rick wrote:

Maar wat is je punt? Her en der is al aangegeven dat SlipKnot begin 2015 in de HMH stond
en een paar maanden later FortaRock afsloot. Onhandig naar mijn mening maar wel degelijk een optie.

Ten eerste, je hebt uiteraard gelijk, Accept staat bij Sabaton
Ik bedoel ermee te zeggen dat het nogal verschil maakt, of je in januari in de HMH (5000 )staat of alweer een maand later in de Ziggodome (18000)
Dat is mijn mening dan he? ;)

Land Graaf wrote:
Rick wrote:

Ten eerste, je hebt uiteraard gelijk, Accept staat bij Sabaton
Ik bedoel ermee te zeggen dat het nogal verschil maakt, of je in januari in de HMH (5000 )staat of alweer een maand later in de Ziggodome (18000)
Dat is mijn mening dan he?
1f609.png

Ja tuurlijk! ;-)

Overigens worden het echt geen 18.000. Bij het vorige optreden van A7X in de Ziggo was de gehele tweede ring dicht.

Airbourne en In Flames zijn vanuit Rock Am Ring kanshebbers.
SOAD dus ook daar plus Toten Hosen (geen FortaRock naam).

Ik vind FortaRock toch een beetje de plank mis slaan hiermee.
Ook lijkt het er niet op dat FortaRock een headliner gaat delen met Rock Am Ring.
Althans ik verwacht geen A7X als derde headliner maar toch echt wel een grotere naam.

Airbourne en In Flames zijn vanuit Rock Am Ring kanshebbers.
SOAD dus ook daar plus Toten Hosen (geen FortaRock naam).

Ik vind FortaRock toch een beetje de plank mis slaan hiermee.
Ook lijkt het er niet op dat FortaRock een headliner gaat delen met Rock Am Ring.
Althans ik verwacht geen A7X als derde headliner maar toch echt wel een grotere naam.
Ik denk dat Pearl Jam de derde headliner gaat zijn daar, die staan naar alle waarschijnlijkheid op Pinkpop.
Nee, als SOAD niet op FortaRock staat, dan delen ze geen headliner.
Misschien één van de subs dan?

Vorig jaar deelde FortaRock ook Volbeat met NovaRock. Misschien daar nog de derde headliner??

Dat delen-verhaal van ons slaat anders dan ook nergens meer op voor 2017 eigenlijk, Download affiche maar afwachten nu?

Users who are viewing this thread