FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
http://www.systemofadown.com/tour

Helaas (nog) geen SOAD voor Fortarock

Nee ze touren in juni/juli schrijven ze op facebook.

… terug bij af…

Ik zie nog niet een echte uitsluiting van Fortarock. Ook als zeggen ze juni/juli op facebook, daar kan het laatste weekend van mei al goed bijzitten hoor. Vind ze nog steeds topfavoriet, juist door deze aankondigingen.

Klopt vind ik ook. Ik zie ze nog wel op Fortarock en Graspop staan.

Zie 10 Juni, de dag dat SOAD op Download staat in Frankrijk.

In het Fortarock boekje op het festival dit jaar stond dat het festival op 9 (pre-party) en 10 Juni zou zijn,
Mijn gok is dat ze het festival naar 2 weken eerder hebben gezet omdat SOAD op de hoofddag van Forta al in Frankrijk zou staan.

Ik denk namenlijk niet dat ze de datum zouden veranderen voor iets anders dan de headliner.

DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
http://www.systemofadown.com/tour

Helaas (nog) geen SOAD voor Fortarock

Nee ze touren in juni/juli schrijven ze op facebook.

… terug bij af…

Ik zie nog niet een echte uitsluiting van Fortarock. Ook als zeggen ze juni/juli op facebook, daar kan het laatste weekend van mei al goed bijzitten hoor. Vind ze nog steeds topfavoriet, juist door deze aankondigingen.

Helemaal mee eens! Ook voor mij nu topfavoriet en oooh wat hoop ik het!

Hatebreed stond er in 2013 en 2015. Voor een ééndags festival vind ik het persoonlijk wat veel van het goede als ze er volgend jaar weer staan.

In het Fortarock boekje op het festival dit jaar stond dat het festival op 9 (pre-party) en 10 Juni zou zijn,
Mijn gok is dat ze het festival naar 2 weken eerder hebben gezet omdat SOAD op de hoofddag van Forta al in Frankrijk zou staan.

Ik denk namenlijk niet dat ze de datum zouden veranderen voor iets anders dan de headliner.

+1

Rinze wrote:

+1
scherp!

Land Graaf wrote:
Rinze wrote:

+1

scherp!

HELAAS!
Gisteren op FB bevestigt door FortaRock onder een post van een vraag over SOAD: 'HELAAS GEEN SOAD OP FORTAROCK' :roll:

Land Graaf wrote:
HELAAS!
Gisteren op FB bevestigt door FortaRock onder een post van een vraag over SOAD: ‘HELAAS GEEN SOAD OP FORTAROCK’

GVD!!
frownie.png

… weer terug bij af …

NOOOOOOO!! Al mijn hoop verloren!

Ik vraag me echt af wat ze nu uit de hoge hoed gaan toveren; echte passende metal headliners zijn schaars

Ik vraag me echt af wat ze nu uit de hoge hoed gaan toveren; echte passende metal headliners zijn schaars

Ja nu al helemaal, geen Metallica of SOAD, Volbeat was vorig jaar al, Slipknot het jaar daarvoor al, Iron Maiden heeft al een datum staan op de dag van Forta, Sabbath is begin 2017 al in Europa, Avenged Sevenfold staat in de Ziggodome in 2017.

Er blijft bijna niks meer over naast wat mainstream rock bands.

In mijn achterhoofd is het nog altijd zo dat ineens uit de hoge hoed, metallica komt....

<em>Rammstein gaat toeren in 2017 met het nieuwe album. Dat zou kunnen maar goed ikzelf de band kennende denk het niet.

Guns n' Roses
zou passen maar staan volgens geruchten of op PP of in de Galmbak

Tool Daar is helemaal niks van bekend

Iron Maiden treden niet in Nederland op

Greenday niet echt iets voor Forta

Avenged Sevenfold
lijkt me geen headliner

SOAD valt af

POR Die zou ik wel verwachten op Forta maar niet als headliner

Metallica zoals Dennis al zegt zou het kunnen. Ik zou het voor de rest echt niet weten

Zou Judas Priest kunnen? Of zijn die niet groot genoeg in NL? Volgens Rob Halford komen ze met een nieuw album begin 2017.

Metallica zoals Dennis al zegt zou het kunnen. Ik zou het voor de rest echt niet weten
Moet hier wel bij zeggen... Er zit ook een stukje hoop in ( althans stukje :P ietsje meer dan )

Ik zou anders toch uitkomen bij Green Day of Avenged Sevenfold.
Tool zou eigenlijk de betere headliner zijn idd, met nieuw album btw!

Zou Judas Priest kunnen? Of zijn die niet groot genoeg in NL? Volgens Rob Halford komen ze met een nieuw album begin 2017.
Als sub misschien?

Al meen ik me te herinneren dat hun laatste show in 013 was aangekondigd als "laatste Judas Priest concert in NL ooit".. Was ook niet al te best toen, dus voor mij hoeft het niet.

Avenged Sevenfold zal het niet worden naar mijn mening.
Kijk naar 2015 waarbij Slipknot headliner was, tevens ook een eigen show in de HMH gaf en uit eindelijk was de kaartverkoop heel slecht voor FortaRock.
Dit zul je met A7X ook hebben en zij staan zelfs in de Ziggo Dome.

Kijk naar 2015 waarbij Slipknot headliner was, tevens ook een eigen show in de HMH gaf en uit eindelijk was de kaartverkoop heel slecht voor FortaRock.
Zit wel een klein verschil in nog.
A7X is in januari, volgens mij was Slipknot een maand of zo iets voor FortaRock... Qua tijd-vak dus een verschil.

bram1996 wrote:

A7X is in januari, volgens mij was Slipknot een maand of zo iets voor FortaRock… Qua tijd-vak dus een verschil.

Slipknot stond 1 februari in de HMH, en later dus op Fortarock. A7X staat 18 februari in de Ziggo Dome, wel een vergelijkbare situatie dus.
Maar ik zie A7X niet als headliner op Fortarock en ik denk niet dat ze daar de datum van het festival voor verplaatsen.

bram1996 wrote:

A7X is in januari, volgens mij was Slipknot een maand of zo iets voor FortaRock… Qua tijd-vak dus een verschil.

Even uit mijn hoofd trad SlipKnot in maart of april in de HMH op.

A7X staat in de Ziggo maar heeft wel als support Disturbed en dat zal de Ziggodome wat meer vullen. Een headliner lijkt het me niet echt maar toch wel meer dan SlipKnot.
A7X is toegankelijker al zal het metal publiek er niet vrolijk van worden maar dat was ook bij Volbeat zo.
Gaan we in de 10.000 - 15.000 mensen categorie zitten dan vind ik A7X wel weer een optie (wel weer zwak van MOJO dan om ze een concert te laten doen)

Maar als ik kijk welke opkomende band steeds meer gaat healinen op festivals van die orde van iets boven de 10.000 dan zou het zomaar een SABATON kunnen gaan worden.
Stonden in 2015 als headliner op Alcatraz voor zo'n 10.000 mensen al heb ik het idee dat ze in België groter zijn. Zou het persoonlijk zwak vinden maar met MOJO/FortaRock weet je het nooit.
Vind het ook een enge gedachte want zelf niet zo'n fan van de Power metal.

Het kan ook een andere band zijn die nog niets bekend heeft gemaakt want de eerste namen komen nu pas tevoorschijn.
Ik denk dat net zoals voorgaande jaren de headliner komt uit het rijtje van 3 headliners van Rock Am Ring en ook daar blijft
het angstvallig stil.

Mijn voorkeuren gingen uit naar SOAD of TOOL al lijkt frontman Keenan geenszins van plan met Tool de oversteek te maken
en het voor Europa bij Puscifer te blijven voorlopig. Jammer maar helaas.

Users who are viewing this thread