FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Ik heb Fortarock gevraagd over SOAD en Metallica en ik kreeg dit antwoord

"Nou noem je wel 2 bands op, het moet ook maar uitkomen qua datum. Overigens is de kans op namen van dit soort kaliber op FortaRock klein. Los daarvan zal Metallica waarschijnlijk geen enkel festival doen in NL. Meer nieuws zal waarschijnlijk snel volgen."

Avenged of Sabaton zou dus best wel kunnen

bcmrmaybe wrote:
Metallica zoals Dennis al zegt zou het kunnen. Ik zou het voor de rest echt niet weten

Moet hier wel bij zeggen… Er zit ook een stukje hoop in ( althans stukje ? ietsje meer dan )

Ik zou anders toch uitkomen bij Green Day of Avenged Sevenfold.
Tool zou eigenlijk de betere headliner zijn idd, met nieuw album btw!

Green Day is geen naam voor Fortarock.

Pff, dit is voor mij toch wel een tegenvaller. Ben nu ook heel benieuwd waarmee ze komen aanzetten. Tool? Aerosmith? GNR? Of toch A7x? De een lijkt onrealistischer dan de ander

DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Metallica zoals Dennis al zegt zou het kunnen. Ik zou het voor de rest echt niet weten

Moet hier wel bij zeggen… Er zit ook een stukje hoop in ( althans stukje
1f61b.png
ietsje meer dan )

Ik zou anders toch uitkomen bij Green Day of Avenged Sevenfold.
Tool zou eigenlijk de betere headliner zijn idd, met nieuw album btw!

Green Day is geen naam voor Fortarock.

Absoluut geen naam voor FortaRock nee.

Ik heb Fortarock gevraagd over SOAD en Metallica en ik kreeg dit antwoord

“Nou noem je wel 2 bands op, het moet ook maar uitkomen qua datum. Overigens is de kans op namen van dit soort kaliber op FortaRock klein. Los daarvan zal Metallica waarschijnlijk geen enkel festival doen in NL. Meer nieuws zal waarschijnlijk snel volgen.”

Avenged of Sabaton zou dus best wel kunnen

Die persoon die op FB onbenullige antwoorden geeft is één of andere vrouwelijke stagiaire of zo dacht ik
die de FB site bijhoudt. "Bands van dit soort kaliber"? Ik denk dat Metallica een stuk groter is dan SOAD.
SOAD is niet groter dan een band als Iron Maiden en ook niet Volbeat dus waar heeft ze het over?
Tool zou dan ook te groot zijn als ik het vergelijk met SOAD?!

Ik vrees steeds meer voor Sabaton hoewel die op 29 januari 2017 in de HMH staan dus dat zou ik weer uitermate onhandig vinden van MOJO maar ja.
Ik zie binnen dat kaliber zelfs Alter Bridge headlinen want ook die worden steeds groter in NL.
Hoewel de HMH volgende maand nog niet is uitverkocht (stevige ticketprijs echter > 50 euro) nog niet is uitverkocht doet me dit denken aan SlipKnot. die ook in de HMH
stonden en pas laat uitverkochten.

Opties?
- Aerosmith (te groot?)
- Kiss (plannen? te groot?)
- Def Leppard (nog geen plannen voor 2017)
- Linkin Park
- A7X

Kleinere headliners:
- Sabaton
- Alter Bridge
- Slayer
- Machine Head

De spoeling lijkt zo dun....

Opties?
– Aerosmith (te groot?)
– Kiss (plannen? te groot?)
– Def Leppard (nog geen plannen voor 2017)
– Linkin Park
– A7X

Kleinere headliners:
– Sabaton
– Alter Bridge
– Slayer
– Machine Head

De spoeling lijkt zo dun….

Is Green Day echt te mainstream voor FortaRock?
Misschien Airbourne een optie?
Van Halen met het nieuwe album in 2017, maar dat is een jaren slepende naam die terugkomt in jaarlijkse voorspellingen voor Download bijvoorbeeld... Niet echt voor de hand eigenlijk dus...

Niet alleen Sabaton doet al eerder een show in januari
In februari staat A7X ook al in de Ziggodome
Airbourne staat er in November al

Ik houd het op Guns

Ik houd het op Guns

Bij Guns wringt de schoen...
Normaal deelt FortaRock een headliner met RaR/RiP.
Maar in Duitstalige landen tourt GnR onder DEAG, wat dus inhoudt géén RaR/RiP.
Hiermee is de kans vrij klein.

Heeft iemand anders een app of een TOOL om headliners te zoeken??

Land Graaf wrote:
Opties?
– Aerosmith (te groot?)
– Linkin Park
– A7X

Kleinere headliners:
– Sabaton
– Alter Bridge
– Slayer
– Machine Head

Is Green Day echt te mainstream voor FortaRock?
Misschien Airbourne een optie?
Van Halen met het nieuwe album in 2017, maar dat is een jaren slepende naam die terugkomt in jaarlijkse voorspellingen voor Download bijvoorbeeld… Niet echt voor de hand eigenlijk dus…

Misschien niet eens te mainstream maar wat anders. Er zit niks van hardrock/metal in Green Day. Dit is punkrock en daar is de 'baas' van FortaRock (Robert Korstanje) niet bepaald een liefhebber van.
Kan me eigenlijk uit het verleden geen enkele punkrock band herinneren op FortaRock.
Punkrock hoort meer thuis op Jera On Air al is Green Day daar te groot voor.

Airbourne is zeker een optie maar geen niveau headliner voor mijn gevoel.
Van Halen blijft een 'legende' maar is waarschijnlijk ook te groot voor FortaRock.

Ik heb een contact binnen FortaRock. Overgehouden uit de meet & greet met Epica in 2015.
Heb eens voorzichtig wat gevraagd aan hem.

Ik houd het op Guns

Als Metallica te groot is vind je dat niet van Guns?

Machine Head doet voorlopig geen festivals meer. Denk dat je die ook pas weer kan verwachten met een nieuw album.

Rick wrote:

Ik houd het op Guns

Als Metallica te groot is vind je dat niet van Guns?

Ik denk dat we de headliner toch in de wat lagere categorie moeten zoeken. In de categorie Volbeat, Slipknot, Slayer etc.
De categorie Metallica, GNR, Iron Maiden, AC/DC (en vooruit SOAD) lijkt uitgesloten. Fortarock is over het algemeen wel eerlijk en open in hun communicatie.

Tool is bezig met het afronden van hun album. Maar dat afronden kan nog even duren. Ik verwacht die pas in 2018 op een Europese tour.

Opties?
– Aerosmith (te groot?)
– Linkin Park
– A7X

Kleinere headliners:
– Sabaton
– Alter Bridge
– Slayer
– Machine Head

- Aerosmith: meer rock dan metal. Ik zie het Fortarock publiek toch niet meebrullen met "I don't wanna miss a thing"
- KISS: zeker een optie. Qua productie wel een uitdaging, maar stonden recent ook op Graspop. Dus waarom niet hier? Weet alleen niet of ze tourplannen hebben?
- Linkin Park: zou kunnen, maar het commentaar op de sociale media kun je wel voorspellen. Eerder iets voor Pinkpop imo.
- A7x: niet een gedroomde headliner, maar bij gebrek aan beter?
- Alter Bridge: gaat touren dacht ik? Lijkt mij wel een geschikte kandidaat.
- Sabaton: stonden in 2014 als 3e naam vd 6 op de main. Lijkt mij wel een erg grote stap.
- Slayer: legendarische metalnaam. Maar headliner anno 2017 voor Fortarock? Denk ik niet.
- Machine Head: toert niet en wil niet meer op festivals spelen.

Machine Head doet voorlopig geen festivals meer. Denk dat je die ook pas weer kan verwachten met een nieuw album.

Dat 'voorlopig' klopt inderdaad en ik heb ze twee keer gezien tijdens "an evening with Machine Head" maar hun laatste festival is toch alweer een
hele tijd geleden dus voor mij is 'voorlopig' misschien toch volgend jaar voorbij.

Land Graaf wrote:
Opties?
– Aerosmith (te groot?)
– Linkin Park
– A7X

Kleinere headliners:
– Sabaton
– Alter Bridge
– Slayer
– Machine Head

– Aerosmith: meer rock dan metal. Ik zie het Fortarock publiek toch niet meebrullen met “I don’t wanna miss a thing”
– KISS: zeker een optie. Qua productie wel een uitdaging, maar stonden recent ook op Graspop. Dus waarom niet hier? Weet alleen niet of ze tourplannen hebben?
– Linkin Park: zou kunnen, maar het commentaar op de sociale media kun je wel voorspellen. Eerder iets voor Pinkpop imo.
– A7x: niet een gedroomde headliner, maar bij gebrek aan beter?
– Alter Bridge: gaat touren dacht ik? Lijkt mij wel een geschikte kandidaat.
– Sabaton: stonden in 2014 als 3e naam vd 6 op de main. Lijkt mij wel een erg grote stap.
– Slayer: legendarische metalnaam. Maar headliner anno 2017 voor Fortarock? Denk ik niet.
– Machine Head: toert niet en wil niet meer op festivals spelen.

- Aerosmith.......mwah.....Ik vind Volbeat ook geen metal. Maar voor de hand ligt het voor mijn gevoel ook niet.
- Kiss: weet ik ook niet of ze plannen hebben.
- Linkin Park schaar ik in het rijtje Volbeat. Voor mij was dat dit jaar ook geen optie voor een metalfestival maar ze stonden er en het sloeg aan na de farce in 2015.
- Alter Bridge: HMH op 10 november.
- Sabaton groeit sterk maar kan naar mijn mening geen FortaRock dragen. Maar ze zullen op de festivals in Europa hoog staan let maar op. Op Graspop worden ze ook genoemd als mogelijke headliner. Ik vrees gewoon dat MOJO dezelfde fout gaat maken als met SlipKnot.
- Slayer trekt volk maar niet de mainstreamers. Ben het met je eens. Wellicht geen headliner.
- Machine Head; zie eerdere post.

– Slayer: legendarische metalnaam. Maar headliner anno 2017 voor Fortarock? Denk ik niet.

Niet?
Lijkt me als headliner niet iets waar FortaRock zich voor zou hoeven schamen hoor.
Maar ze stonden er in 2014, als sub voor Maiden, is misschien ook wat kort geleden.

Een 2de leg in 2017 van Rammstein hadden we hier al afgestreept dacht ik hé?

Slayer is natuurlijk een solide metalnaam. Waren in 2012 nog headliner en stonden er in 2014. Ik heb ze de laatste jaren al wel gezien eigenlijk. Niet ieder optreden was even goed. Slayer als headliner op Forta met 8000 bezoekers in 2012 dat paste goed. Nu in de Goffert met het dubbele aantal of meer, dan trekt Slayer denk ik toch te weinig.

Users who are viewing this thread