FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Zie van RaR/RiP Airbourne, In Flames en Sleeping With Sirens wel komen. Vul dat aan met Alter Bridge, Trivium en Opeth en je zit in de breedte heel sterk. Maar alleen de headliner blijft dan nog een vraag. Ik begin stiekem ook naar A7x te neigen.

Trouwens ik weet niet of ik wat heb gemist maar hoezo komt Slayer af en toe aan bod? Hun tour is toch zo goed als afgelopen dacht ik zo.

Trouwens ik weet niet of ik wat heb gemist maar hoezo komt Slayer af en toe aan bod? Hun tour is toch zo goed als afgelopen dacht ik zo.

Tourt Slayer niet continu ;P?

Zie van RaR/RiP Airbourne, In Flames en Sleeping With Sirens wel komen. Vul dat aan met Alter Bridge, Trivium en Opeth en je zit in de breedte heel sterk. Maar alleen de headliner blijft dan nog een vraag. Ik begin stiekem ook naar A7x te neigen.

Dan zie ik eerder alter bridge als headliner dan a7x.

Brian wrote:

Ik niet. A7x heeft in NL best een aardige status. Staan nu ook in de Ziggodome (weliswaar met Disturbed) maar hebben daar ook al eens gestaan en waren in 2014 sub op Pinkpop. Alter Bridge staat in de HMH en stonden in 2014 als 3de naam van boven op het affiche van Fortarock.

Brian wrote:

Ik zie Alter Bridge eerder naar PP afreizen.

Overigens zal FortaRock geen headliner delen met RaR naar eigen zeggen.
Sluit aan bij mijn theorie dat RaR nog een grote headliner gaat krijgen en FortaRock A7X.

Andere info van FortaRock op mijn vraag waarom headliners geboekt worden die clubshows hebben.

"we hebben het niet altijd voor het kiezen, bands moeten het tegenwoordig van het touren en merch verkoop hebben. Er zijn momenteel maar weinig bands die níet elk jaar te zien zijn in clubs en festivals."

Paddy wrote:
Brian wrote:

Ik zie Alter Bridge eerder naar PP afreizen.

Overigens zal FortaRock geen headliner delen met RaR naar eigen zeggen.
Sluit aan bij mijn theorie dat RaR nog een grote headliner gaat krijgen en FortaRock A7X.

Andere info van FortaRock op mijn vraag waarom headliners geboekt worden die clubshows hebben.

“we hebben het niet altijd voor het kiezen, bands moeten het tegenwoordig van het touren en merch verkoop hebben. Er zijn momenteel maar weinig bands die níet elk jaar te zien zijn in clubs en festivals.”
Alter Bridge op Pinkpop zal niet verkeerd zijn, uitstekend zelfs ;)

FortaRock met A7X, daar ziet het nu naar uit.
Nieuwe album maar eens afwachten, duurt niet lang meer...

Aangezien er geen pijl op te trekken is zal ik eens een min of meer reeële wishlist opstellen van 20 bands met zoveel mogelijk stijlen vertegenwoordigd. Dus helaas zonder SOAD of TOOL en dus een headliner bij gebrek aan beter. Zo bekeken kan een festival een prima line up neerzetten als het budget verdeeld wordt over de breedte.

1. A7X
2. In Flames
3. Slayer
4. Ghost
4. Paradise Lost
5. Killswitch Engage
6. Fit For A King
7. Emperor
8. Meshuggah
9. At The Gates
10. Seether
11. 5FDP
12. Overkill
13. Lacuna Coil
14. Katatonia
15. Steel Panther
16. Solstafír
17. Iced Earth
18. Heaven Shall Burn
19. Behemoth
20. Midnight Ghost Train

Kan me laatste dagen niet aan de indruk onttrekken dat A7X wel eens de headliner voor FortaRock zal zijn. Meer ruimte voor de breedte is alleen maar positief, alleen zal er weer flink gereageerd worden op sociale media gok ik zo...
Maar goed, lijkt me toch weer dat ze een prima affiche gaan krijgen daar in Nijmegen!!

Ik heb geen zin meer op te speculeren op headliners, het is een te groot mysterie voor mij.

Dus ik heb wat bands op een rijtje gezet die ik graag wil zien en ook realistisch zijn.

-In Flames (grote kanshebber, geweldig optreden op Graspop 2015 dus zie ik graag weer)
-Alestorm (hebben wat goed te maken met ITG dus meer kans daar)
-Behemoth (hebben al wat festivals bevestigd
-Blind Guardian (hebben al wat festivals bevestigd)
-Ensiferum
-Overkill
-Nile
-Hammerfall
-Kataklysm (pls)

Qua headliners heb ik werkelijk geen idee. Als Fortarock bij de kleinere opzet blijft denk ik dat A7X een goede kans maakt. Als ze dan Disturbed weer meenemen is MainStage voor helft al vol
Ik gok ook dat de tour combi FVDP/PapaRoach/Sixx AM de oversteek gaan maken naar Europese festival als us tour er op zit
Ook een kanshebber is denk ik, Stone Sour, die bezig zijn met nieuw album
Airborne kun je alvast opschrijven en Moonkings ook denk ik
Mochten ze toch voor XL editie gaan dan lijkt me GreenDay toch een kanshebber, verkoopt Ziggp makkelijk uit.
Aerosmith gok ik op Bospop
Bon Jovi of Pinkpop of Ziggidome
GNR Arena

Ik snap niet waarom Green Day zoveel word genoemd voor FortaRock.
Ik ben groot Green Day fan maar ik zie ze toch echt veel eerder op Pinkpop staan als FortaRock.
Bovendien zit 9 op de 10 Metalheads echt niet te wachten op Green Day.

Ik ben groot Green Day fan maar ik zie ze toch echt veel eerder op Pinkpop staan als FortaRock.

Snap ik ook niet Bram! Met alle respect is dat grote onzin.

bram1996 wrote:

Snap ik ook niet Bram! Met alle respect is dat grote onzin.

Ik zie het nog best voor me, maar ik snap aan één kant de reactie van Bram wel.
Ik kan me ook goed voorstellen dat er veel 'negatieve' reacties op een aankondiging van Green Day zouden kunnen komen.
Maar, ik denk dat dat bij zo goed als elke aangekondigde headliner het geval zal zijn.
Daarbij, FortaRock gaat gewoon een prima affiche bij elkaar krijgen, ben ik van overtuigd!

Greenday zou echt een enorm domme headliner zijn om 3 redenen:

1. Veel metalfans haten Greenday.
2. Veel greendayfans haten metal.
3. Duur.

Als Greenday echt zou headlinen (wat niet gaat gebeuren) dan krijg je een tweedeling op het festival. Een groep mensen dat alleen voor Greenday een ticket koopt en een groep mensen dat ondanks Greenday voor de rest van het programma een kaart koopt. Betekend een halfleeg festivalterrein, zowel 's avonds als 's middags, zelfs als het uitverkoopt.

Ik zou het dan nog slimmer vinden als ze voor een goedkopen headliner kiezen die wat minder groot is maar wel beter bij het publiek past, zoals het eerder genoemde Sabaton.
Ik verwacht dat ze voor A7X gaan, ligt het meest voor de hand.

Mijn voorspelling

Headliner: Avenged Sevenfold

Sub: Alter Bridge, Sabaton, Stone Sour, Trivium

Aangeuld met: Ghost, FiveFingerDeathPunch, Sixxam, Papa Roach, Goijra, InFlames

Users who are viewing this thread