FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Stone Sour (andere band van SlipKnot voorman Taylor) heeft 18 nummers gereed en zou een nieuw album uitbrengen medio 2017.
Kanshebber voor FortaRock dus en misschien niet als headliner maar wel hoog op het affiche.

Of Mice And Men heeft recent ene optreden afgezegd hier en is al bevestigd voor enkele zomerfestivals.
Ik verwacht ze misschien eerder op Jera On Air maar is ook kanshebber voor FortaRock.

Lost Societty is toegevoegd aan CopenHell, misschien een oogje in het zeil houden daar.
Verwacht ook wel op korte termijn meer data van Sabaton.

Nu A7x niet is aangekondigd voor Download is de kans voor Forta ook afgenomen lijkt me. Stukje onwaarschijnlijker dat ze touren al het met het oog op Graspop natuurlijk nog wel kan. Wel aangekondigd daar is Aerosmith. Zou imo ook kunnen/mogen.

Verder interessant: Slayer, Five Finger Death Punch, Rob Zombie, Of Mice and Men & Sleeping with Sirens

Eigenlijk had ik A7X wel verwacht op Download.
Als ze aangeven een kleinere headliner en Slayer is in de buurt dan geef ik hun wel een kans aangezien de rest ik niet headliner waardig vind voor FortaRock.

Slayer als headliner zou ik toch wat teleurstellend vinden. Stonden de afgelopen al overal. En ik denk dat je dan qua bezoekers ook wel een stap terugzet.

Slayer als headliner zou ik toch wat teleurstellend vinden. Stonden de afgelopen al overal. En ik denk dat je dan qua bezoekers ook wel een stap terugzet.

Mee eens hoewel Slayer wel een hele sterke sub zou zijn die de ticketverkoop flink stimuleert.
Dan zouden ze misschien weg komen met Linkin Park want die sluit ik ook niet uit.
Ik blijf voorlopig echter bij A7X. Zeker ook omdat ik ze weer op Graspop zie staan als headliner.

A7X/Slayer zou geen probleem zijn lijkt me. Gooi In Flames en Sabaton er nog bij en je hebt een hele mooie main stage.

Guns N Roses wordt gehint voor Graspop. Lijkt me een mooie headliner voor Fortarock.

Guns N Roses wordt gehint voor Graspop. Lijkt me een mooie headliner voor Fortarock.

Zeker een mooie headliner. Maar Fortarock heeft eerder aangegeven dat SOAD en Metallica te groot zouden zijn. Dus ik verwacht geen GNR.

Rinze wrote:

Zeker een mooie headliner. Maar Fortarock heeft eerder aangegeven dat SOAD en Metallica te groot zouden zijn. Dus ik verwacht geen GNR.

Inderdaad en de tijd vordert en vordert maar en nog steeds geen nieuws. Kan bijna niet anders dan A7X worden.
Mogelijk dat ze de kaartverkoop nog willen stimuleren voor hun Ziggodome concert.
Grote namen vallen af en nog kleinere (voor de mainstream doelgroep) bands als Slayer verwacht ik eerder als sub of afsluiter voor de zaterdag.

Het wachten duurt lang.

Linkin Park is hier een paar pagina's terug al voorbij gekomen...
Ik begin langzaam het gevoel te krijgen dat Linkin Park wel eens de headliner van FortaRock 2017 kan worden.
Komt oa door de komst naar NovaRock, Download en de geruchten over Hellfest en GMM, dat ik denk dat FortaRock daar best aan kan aanhaken...

Linkin Park is hier een paar pagina’s terug al voorbij gekomen…
Ik begin langzaam het gevoel te krijgen dat Linkin Park wel eens de headliner van FortaRock 2017 kan worden.
Komt oa door de komst naar NovaRock, Download en de geruchten over Hellfest en GMM, dat ik denk dat FortaRock daar best aan kan aanhaken…

Is SOAD duurder dan LP? ik onderschat SOAD misschien een beetje maar ik vraag het me af

DennisvdBr wrote:
Komt oa door de komst naar NovaRock, Download en de geruchten over Hellfest en GMM, dat ik denk dat FortaRock daar best aan kan aanhaken…

Is SOAD duurder dan LP? ik onderschat SOAD misschien een beetje maar ik vraag het me af
SOAD is zeker duurder dan LP. SOAD gaat al een stuk langer mee, als headline materiaal, zijn wereldwijd een stuk bekender. Hoewel LP meer actueel is.

Floating wrote:
DennisvdBr wrote:

SOAD is zeker duurder dan LP. SOAD gaat al een stuk langer mee, als headline materiaal, zijn wereldwijd een stuk bekender. Hoewel LP meer actueel is.

Volgens mij gaan beide bands allebei al even lang mee (sinds begin van de eeuw). En ik dacht eigenlijk dat Linkin Park ook een groter headlineverleden heeft dan System of a Down. En als je kijkt op streamingdiensten als Spotify, maar ook op bijvoorbeeld last.fm: daar is Linkin Park toch wel populairder dan System of a Down.

Denk wel dat System of a Down wat exclusiever is: treden minder vaak op. Daarom misschien ook wel wat duurder.

Persoonlijk vind ik System of a Down heel tof en Linkin Park verschrikkelijk. Maar ik zou niet durven beweren dat de eerste groter is dan de laatste. Voor zover dat al meetbaar is natuurlijk. Tenzij beide bands hun gage bekend maken, dan weten we meer ;-)

Pim Spätjens wrote:
Floating wrote:
DennisvdBr wrote:

Volgens mij gaan beide bands allebei al even lang mee (sinds begin van de eeuw). En ik dacht eigenlijk dat Linkin Park ook een groter headlineverleden heeft dan System of a Down. En als je kijkt op streamingdiensten als Spotify, maar ook op bijvoorbeeld last.fm: daar is Linkin Park toch wel populairder dan System of a Down.

Denk wel dat System of a Down wat exclusiever is: treden minder vaak op. Daarom misschien ook wel wat duurder.

Persoonlijk vind ik System of a Down heel tof en Linkin Park verschrikkelijk. Maar ik zou niet durven beweren dat de eerste groter is dan de laatste. Voor zover dat al meetbaar is natuurlijk. Tenzij beide bands hun gage bekend maken, dan weten we meer
1f609.svg

Ze hebben beide zo hun bekendheid. Linkin Park wel 60 miljoen likes op FB en System of A Down 20 miljoen. Zegt natuurlijk niet veel maargoed hetzelfde is idd op spotify

Linkin Park is tegenwoordige tijd. Veel aandacht, veel toeren, veel nieuw materiaal.... dus ook veel in de media dus ook veel FB likes e.d.

Op grond van de naam, het verleden en de zeldzaamheid van optredens zal SOAD een duurdere band zijn.
Er is veel interesse voor.

Ik vind dit wederom een misser van FortaRock.......beweren dat SOAD te groot is terwijl die op PP niet eens afsluiten.

Laatste nieuws van het Forta front over het niet boeken van SOAD:

"Het moet ook maar zo uitkomen en de band moet ook maar willen en betaalbaar zijn. Het zit dit jaar heel erg tegen wat dat betreft."

Het einde in zicht?

Het einde in zicht?

Dat denk ik niet maar misschien moet Fortarock terug naar alleen dagbezetting

Qua headliners kun je 2017 wel vergeten denk ik

Het einde in zicht?

Dat denk ik niet maar misschien moet Fortarock terug naar alleen dagbezetting

Qua headliners kun je 2017 wel vergeten denk ik

En vanaf pagina 1 denk ik nog steeds: Metallica ?

Foo Fighters kwamen ook alsnog om de hoek kijken...
Ik geloof nog altijd niet in dat ze zo veel passende Europese festivals overslaan en ook in die periode niet echt passende festivals in Amerika zijn.

Ik weet het, FortaRock heeft het ontkent, maar hoe langer het duurt hoe geheimzinniger ik het vind.

Het kan ook zo lang duren omdat Avenged Sevenfold hun festival tour nog niet wil aankondigen. En dat Fortarock en misschien ook Graspop en Hellfest daar op wachten.

Users who are viewing this thread