Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
"Een dikke vijf jaar geleden stond Marie Ulven op een festival in haar thuisland. In de verte zag ze een van haar vriendinnen, een mooi meisje waarop ze een crush had. In een poging om met haar aan de praat te geraken, stuurde ze haar een sms: ‘girl in red’, doelend op de rode trui die ze die dag droeg. Uit de liefdesverklaring vloeide uiteindelijk niets, maar de Noorse tiener had op dat moment plots haar artiestennaam beet, waarmee ze op een kleine vijf jaar tijd de volledige wereld wist te veroveren."

Met het fantastische debuutalbum If I Could Make It Go Quiet in de zak zou ze de hele (festival)wereld afgelopen jaar omver geblazen hebben, maar dat die schade ingehaald wordt is voor ons een zekerheid.



@Brian

Fijn dat ik in ieder geval geen valse hoop krijg ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
De zaterdag is een co-head met een geweldige combi. Het afsluitende gedeelte was reeds bekend gemaakt met Thin Lizzy. Maar welke act kleurt dan zo goed hierbij? Wat te denken van een legendarische gitarist die ook een tijd in de band heeft gezeten! Wees er maar zeker van dat naast zijn geweldige solowerk als Empty Rooms en natuurlijk Still Got The Blues for You, ook ruimte zal zijn voor Phil Lynott om saamen de geweldige toegevoegde nummers te spelen. (vooral eerste is vingerlikkend goed). Gitaargod:

Gary-Moore.png




De mainstage zaterdag begint heel goed vorm te krijgen met ? - Ugly Kid Joe - Kula Shaker - ? - Gary Moore - Thin Lizzy. Als het plannetje slaagt, komt er nog een hele mooi passende rocknaam bij als sub :)

Tot nu toe aangekondigd:
Vr - James Brown - Bill Withers - Amy Winehouse - Hüsker Dü - The Quireboys
Za - Thin Lizzy - Gary Moore - Louis Armstrong - Kula Shaker - Ugly Kid Joe
Zo - Emerson, Lake and Palmer - The Pogues - 4 Non Blondes - Skik - The Cyrkle - White Lion

@koekdoos en daarna @ThijsDB
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Hoeveel podia doen jullie eigenlijk? Ik zat te denken aan vier, dat is zo 4 à 5 per podium per dag. Maar vroeg me af hoe anderen dat aanpakken? Wesley had het een tijdje geleden al over dat zijn vrijdag kleinschaliger zou zijn qua andere dagen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Hoeveel podia doen jullie eigenlijk? Ik zat te denken aan vier, dat is zo 4 à 5 per podium per dag. Maar vroeg me af hoe anderen dat aanpakken? Wesley had het een tijdje geleden al over dat zijn vrijdag kleinschaliger zou zijn qua andere dagen.
3 podia met alle keren 6 acts en de eerste dag de 2 kleinere stages een act minder. Die dag krijgt een speciale act en langer slot. Dan komt het precies op 50 uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
3 podia met alle keren 6 acts en de eerste dag de 2 kleinere stages een act minder. Die dag krijgt een speciale act en langer slot. Dan komt het precies op 50 uit.
Gotcha. Ook dankje @warriorandweirdo voor het antwoord. Ik twijfel nog een beetje, zou echt graag namelijk 4 podia hebben ookal ben ik er vrij zeker van dat niemand zich ook maar iets gaat interesseren voor dat vierde podium maar het is wel belangrijk dat die erbij is, denk ik? Dusja. Misschien moet ik ook gewoon iedere band minstens een uur geven, want kleinere acts heb ik vaak soms op 45 min staan, dusja. Dat verkort ook alles wel meteen enorm natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Gotcha. Ook dankje @warriorandweirdo voor het antwoord. Ik twijfel nog een beetje, zou echt graag namelijk 4 podia hebben ookal ben ik er vrij zeker van dat niemand zich ook maar iets gaat interesseren voor dat vierde podium maar het is wel belangrijk dat die erbij is, denk ik? Dusja. Misschien moet ik ook gewoon iedere band minstens een uur geven, want kleinere acts heb ik vaak soms op 45 min staan, dusja. Dat verkort ook alles wel meteen enorm natuurlijk.
Had ook graag een 4e podium maar ben ook voor 3 podia gegaan met 6-6-5 verdeling. Op die manier goed gevulde dagen met mooie lange settijden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.399
6.953
Ik heb vier podia. Alleen de eerste twee podia zijn mainstage 1 en mainstage 2. Waardoor er effectief gezien 8 namen op de mainstage staan met allemaal minimaal een uur speeltijd. De andere twee stages zijn twee tenten, waarbij de eerste tent een laatste act heeft tijdens de subheadliner en de tweede tent een afsluiter tijdens de headliner.

Naam volgt elk moment.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.399
6.953
Ineens een vlaag van enorme keuzestress. Maar we gaan er maar gewoon voor, dus ik zal het verhaaltje niet te lang maken, omdat er anders commentaar zal komen op het elk moment volgen van de naam. Tegen de tijd dat dan het verhaaltje af is, dan zijn we weer een uur verder.

Terug van weggeweest, de eerste Nederlandse inbreng op Baspop:

Golden Earring

We hadden even een moment van paniek of we een van Nederlands beste rockbands wel konden programmeren, maar we hebben geschoven en gaan misschien nog wel wat moeten schuiven, maar het is waarschijnlijk gewoon gelukt. En anders schuiven we gewoon wat verder. Op de eerste dag van Baspop zal Golden Earring een mooie anderhalf uur de tijd krijgen om een geweldige setlist te spelen met alle bekende nummers.

Zoals hierboven vermeld heeft Baspop wederom twee mainstages. De indeling op de mainstage van vrijdag ziet er alsvolgt uit.
... - ... - Leo Sayer - ... - ... - Golden Earring - Kool & The Gang - Whitney Houston
Door de afwisseling van twee mainstages betekent dat, dat Golden Earring zal spelen van 19:15 tot 20:45.


@ThijsDB en @werchter12
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Nog nooit van gehoord
Hide Reaction GIF by flor
Misschien beter bekend als 'die gekke vrouw van Elon Musk met een kind dat de naam X AE A-12 moet meesleuren voor de rest van hun leven'. Maar goed, verder wel twee enorm hoog aangeschreven albums gemaakt vorig decennium.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Ik zal zo (na Aurora) eens wat van haar opzetten, mijn nieuwsgierigheid is gewekt :D
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.085
2.276
PWFestivalGreenDay.png

De tweede headliner werd nog maar net bekend gemaakt voor het PurpleWhiteFestival en daar is al meteen de derde en laatste headliner voor het festival. Op zaterdag komt namelijk Green Day erbij op de affiche. De zaterdagaffiche krijgt zo al een serieuze vorm. Zo zal deze dag op Marquee Stage Sylvie Kreusch staan alvorens we een avondprogramma krijgen met Years & Years, PJ Harvey en Tame Impala. Op het hoofdpodium weten we nu al dat The Hives staan en later op de dag komen dan The War On Drugs net voor Green Day. Deze sweet children uit Californië zullen zichzelf van hun beste kant laten zien tijdens een show van twee uur en een kwartier.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Tame Impala - Green Day
ZO: The 1975 - The Used - Band of Horses - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Misschien beter bekend als 'die gekke vrouw van Elon Musk met een kind dat de naam X AE A-12 moet meesleuren voor de rest van hun leven'. Maar goed, verder wel twee enorm hoog aangeschreven albums gemaakt vorig decennium.
Denk dat je haar daarmee ruimschoots tekort doet alhoewel ik denk dat de meesten haar daar nu idd jammer genoeg wat mee associëren.

Edit: en is zij niet uit elkaar met hem?
 
Laatst bewerkt:

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Denk dat je haar daarmee ruimschoots tekort doet alhoewel ik denk dat de meesten haar daar nu idd jammer genoeg wat mee associëren.

Edit: en is zij niet uit elkaar met hem?
Dat was inderdaad vooral bedoeld als omschrijving voor mensen die haar niet kennen van haar muziek.

Wist ook niet dat die uit elkaar waren, ik moet zeggen dat ik niet bijster geïnteresseerd ben in het privéleven van mensen zoals Elon Musk :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken