Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
PSV - Ajax slokte even alle aandacht op, maar gelukkig met een voor mij fijne uitkom ;).

Dus we gaan weer door! Met een persoonlijke favoriet en tevens het laatste concert dat ik heb gezien. Vandaar ook beelden van dat concert, hoewel niet van allerbeste kwaliteit. Ik dacht eigenlijk het is een soort guilty pleasure, maar daarmee doe ik deze mannen eigenlijk te kort. De Ronda speelden ze in ieder geval he le maal plat. Dat gaat ze op het Live Forever Festival gewoon keihard overdoen!

GOLDBAND


@Brian met de letter I alweer!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
We zijn bij de letter I aangekomen en voor het eerst in dit spel mag ik eindelijk beginnen. Vanaf het begin dus ook heel erg op de I georiënteerd, maar ik kwam er niet echt uit. Natuurlijk zijn er headliners en subs te vinden die met de I beginnen, maar die passen of niet in mijn concept of ik vind ze persoonlijk niet leuk genoeg. Dus ik bijt het spits met deze letter af met een mainstage name die vroeg op de vrijdag gaat staan. We kennen allemaal de nummers Sex & Drugs & Rock & Roll en Hitt Me With Your Rhythm Stick.

Ian-Dury.png



Tot nu toe aangekondigd:
Vr - James Brown - Bill Withers - Amy Winehouse - Ian Dury & the Blockheads - Hüsker Dü - The Quireboys
Za - Thin Lizzy - Gary Moore - Louis Armstrong - Kula Shaker - Ugly Kid Joe
Zo - Emerson, Lake and Palmer - The Pogues - 4 Non Blondes - Skik - The Cyrkle - White Lion

@koekdoos (ik ben benieuwd of je die headliner gaat pakken ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.398
6.952
Geen headliner, maar wel een ander Icoon met uiteraard een hoofdletter I. Net als bij de voorgaande letter G pas relatief last minute gerealiseerd dat Baspop deze naam kon boeken en eigenlijk gewoon goed gebruik moet maken van het feit dat we vooraan in de lijst staan op zulke momenten. De headliner volgt nog steeds op een later moment :)

Iggy Pop


@ThijsDB en daarna @werchter12
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Naar goede gewoonte is er op ons festival altijd veel ruimte voor ontdekking. Bij deze wil ik dus aankondigen dat ons derde podium Wablief?! zal heten. In tegenstelling tot het oude podium op Pukkelpop, zullen er hier naast Belgische acts ook allerlei minder evidente en niet-Westerse namen optreden met elke dag een thematische invulling.

Wie heeft opgelet, zag in mijn aankondigingen al enkele artiesten die op dit podium zullen spelen en nu is het tijd voor een nieuwe act. Deze Japanse folkzangeres heeft de voorbije jaren naam gemaakt met haar pure, akoestische muziek en zal deze magie proberen overbrengen op ons festival: Ichiko Aoba

Geniet hier van een puur 'rock concert', bij ons zal ze het helaas wel met een gewoon podium moeten doen ;)


@werchter12 > @WesleyNoH
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.085
2.276
PWFestivalIBE.png

De volgende naam van PurpleWhiteFestival is bekend gemaakt met het jonge Belgische talent IBE. De man die dit jaar twintig wordt won in 2019 The Voice van Vlaanderen. Zijn debuutsingle stond twee weken op één in de afrekening. Daarna speelde hij al op Rock Werchter en verkocht hij tweemaal de AB in Brussel uit. Hij komt op het festival de zondag lijst vervoegen. Hij zal dan als tweede spelen op LoW Stage. Later die avond staat de Amerikaanse band The Used op diezelfde stage.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Tame Impala - Green Day
ZO: IBE - The 1975 - The Used - Band of Horses - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Zij speelde in een vorig leven cello bij Belle and Sebastian, hij was ooit nog beste maatjes met Kurt Cobain. Haar stem zacht en puur, die van hem zwaar en intens. Een prachtige combo, die tot op heden al 3 mooie albums heeft opgeleverd. Ook live moet dat vuurwerk geven en daarom kondigen we met plezier aan: ISOBEL CAMPBELL & MARK LANEGAN!

Zondag 03/07
Main Stage: The Beatles - Cream
Marquee: Stevie Nicks - Eels - Isobel Campbell & Mark Lanegan - Kurt Vile & The Violators
Boogie Stage: Primal Scream

Isobel-Campbell-and-Mark--005.jpg


@mattman - @theblackmadness
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken