Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Bekijk bijlage 962

De tweede headliner werd nog maar net bekend gemaakt voor het PurpleWhiteFestival en daar is al meteen de derde en laatste headliner voor het festival. Op zaterdag komt namelijk Green Day erbij op de affiche. De zaterdagaffiche krijgt zo al een serieuze vorm. Zo zal deze dag op Marquee Stage Sylvie Kreusch staan alvorens we een avondprogramma krijgen met Years & Years, PJ Harvey en Tame Impala. Op het hoofdpodium weten we nu al dat The Hives staan en later op de dag komen dan The War On Drugs net voor Green Day. Deze sweet children uit Californië zullen zichzelf van hun beste kant laten zien tijdens een show van twee uur en een kwartier.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Tame Impala - Green Day
ZO: The 1975 - The Used - Band of Horses - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
The War On Drugs, Tame Impala en Green Day op één dag.... is dat niet iets té?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Randy loves Funk music. Funkers unite, zaterdag op Randy Rock! Na kleppers als Herbie Hancock en Lauryn Hill voegen we een nieuwe klepper toe aan onze affiche. Van Bond villain tot mode icoon tot pop icoon, ze kan het allemaal. Deze Jamaicaanse kan als geen ander de tent in vuur en vlam steken. Zaterdag in de Marquee, voor Harbie Hancock: GRACE JONES!

1091.jpg

Zaterdag
Main Stage:
? - Lauryn Hill
Marquee: Herbie Hancock - Grace Jones
Boogie Stage: ? - 2 Belgen


@mattman - @theblackmadness
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
James Murphy dacht dat hij zijn egde aan het verliezen, terwijl hij toch echt wel naar hippe bands luisterden. Eén van de acts die hij opnoemde om te bewijzen dat hij welvoegelijk hip was, is...

Gil Scott-Heron!

Hip aside, deze man heeft prachtige politiek getinte nummers gemaakt, die gerust bijna poëzie genoemd mogen worden. Jamie XX wist er wel raad mee en maakte een prachtig remixalbum.

@theblackmadness

gil-scott-heron-woodstock-1994-full-live-performance-hd.jpg
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Een Belgische legende zal het podium van Rock Blomberghen bestormen. Luc De Vos ging +- 7 jaar geleden onverwachts van ons heen, maar liet heel wat moois achter. Hij was niet alleen een goede zanger, maar zijn teksten zijn eigenlijk ook gewoon poëzie. Mia staat elk jaar hoog in de tijdloze van StuBru en tijdloos is hij. Ik heb niet genoeg woorden om mijn bewondering voor de beste man uit te drukken, dus ik laat zijn muziek het zelf doen. Gorki!


Iconische beelden ook denk ik:

@Yannick @Timmetje
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
UxR5axd.png


Iedereen kent uiteraard frontvrouw Shirley Manson als frontvrouw van één van de meest toonaangevende alternatieve rockbands die zowel pop rock, dreampop, noise pop als streepjes grunge integreerden in hun songs. Op hun zelfgetitelde debuutplaat alleen al prijken al een resem hits om u te zeggen. Hallo, Queer, Milk, Only Happy When It Rains en natuurlijk Stupid Girl. Met veel plezier kondig ik dus de volgende band aan waar ze een uurtje lang bezoekers zullen plezieren met catchy rocksongs. Garbage.

@Timmetje
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Een Belgische legende zal het podium van Rock Blomberghen bestormen. Luc De Vos ging +- 7 jaar geleden onverwachts van ons heen, maar liet heel wat moois achter. Hij was niet alleen een goede zanger, maar zijn teksten zijn eigenlijk ook gewoon poëzie. Mia staat elk jaar hoog in de tijdloze van StuBru en tijdloos is hij. Ik heb niet genoeg woorden om mijn bewondering voor de beste man uit te drukken, dus ik laat zijn muziek het zelf doen. Gorki!


Iconische beelden ook denk ik:

@Yannick @Timmetje
Had gehoopt deze in de tweede ronde te kunnen boeken. Mooie naam!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.201
UxR5axd.png


Iedereen kent uiteraard frontvrouw Shirley Manson als frontvrouw van één van de meest toonaangevende alternatieve rockbands die zowel pop rock, dreampop, noise pop als streepjes grunge integreerden in hun songs. Op hun zelfgetitelde debuutplaat alleen al prijken al een resem hits om u te zeggen. Hallo, Queer, Milk, Only Happy When It Rains en natuurlijk Stupid Girl. Met veel plezier kondig ik dus de volgende band aan waar ze een uurtje lang bezoekers zullen plezieren met catchy rocksongs. Garbage.

@Timmetje
Ik denk dat ik een beetje paranoïde ben, maar zit @Yannick op mijn lijstje mee te lezen?
Garbage op Werchter gezien en dat was een leuk feestje!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Ik denk dat ik een beetje paranoïde ben, maar zit @Yannick op mijn lijstje mee te lezen?
Dat kan. :devilish:

Nee, heb gewoon een vrij specifiek concept voor ogen en dat zal vast wel in enkelen hun vaarwater terecht komen haha.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.086
2.285
PWFestivalOverzicht.png

PurpleWhiteFestival past schema aan.
Tame Impala gaat naar vrijdag, uren sommige artiesten iets aangepast.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Had beter Chase & Status en Tame gewisseld, makes more sense om Parker en co met die giga live-show te laten afsluiten en te laten co-headlinen (ookal was dat niet echt toegestaan) met AM.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken