Naast jullie focus op 'geld', 'wat NIN zou willen' of 'wat goed zou werken voor hun set' spelen er uiteraard nog wel wat andere zaken mee.
- Tourplanning; als het ene weekend een stuk handiger werkt dan het andere, of een tour stopt zoals bij Tool voor het festival, dan zet je hen als Livenation zijnde waar en wanneer ze wel kunnen.
- LN zelf; als Werchter voldoende mogelijkheden heeft voor een goeie verkoop en Graspop meer nood heeft aan sterke topnamen, of vice versa, kan zoiets ook wel doorslaggevend zijn in het verhaal dat ze ophangen naar het management. Langs de ene kant heb je 'denk maar terug aan die fantastische show van jullie enkele jaren geleden in the barn', langs de andere kant 'datgene dat jullie op hellfest deden kan ook op ons festival GMM, dubbele mainstage, show in het donker, groot publiek'. Het is maar net wat je wil uitspelen dan lijkt me.
En ja die set in the barn was geweldig, maar als je een kwartier in de show vlotjes tot op rij 20 kan lopen, er geen sprake van rode kruizen was en ze toen zelfs niet als barn-head stonden, waartegenover Graspop dus ook in gesprekken zat met iets als The Prodigy voor een headlinepositie, geef ik mijn hoop voor Dessel toch zeker nog niet op!