Graspop Metal Meeting 2025

Eerst de donderdag uitverkopen.
Dan opeth voor de vrijdag.
Prodigy voor zaterdag.
En dan nine inch nails voor de zondag.
Vind allemaal maar lang duren..😃

I see a lot of people talking about Manowar. I would love but they dont play at graspop for 20 years, so i dont think so, they like to do shows in small festivals.

Vrij eenvoudig,

Hebben al tour data rond Graspop en zouden kunnen:
- Judas priest
- scorpions
- The prodigy
- MUSE
I think we can rule out the Scorpions. It's been many years since they last played two nights in a row. I don't think Klaus' condition is allowing them to do so at this point. Their Hellfest appearance on Saturday makes them all but impossible.

I see a lot of people talking about Manowar. I would love but they dont play at graspop for 20 years, so i dont think so, they like to do shows in small festivals.
Geen enkel groot festival durft zich daar nog aan te branden. Denk niet dat de band alleen kleine festivals wilt spelen, maar gewoon dat geen enkel noemenswaardig festival nog de behoefte voelt om met die gasten samen te werken.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Vrij eenvoudig,

Hebben al tour data rond Graspop en zouden kunnen:
- Judas priest
- scorpions
- The prodigy
- MUSE

Nog geen aankondigingen rond graspop maar ook niet 100% uitgesloten
- Disturbed
- Lamb of god
- Nine inch nails
- Faith no more

- System of a down :)
Volbeat kan ook aan het onderste lisjtje toegevoegd worden

Probleem met Manowar op Graspop is ook de geluidsnorm. Een van de redenen dat ze vaak cancellen is omdat de P.A. hun decibels niet aan kan. In Vlaanderen is er dan ook nog eens met dank aan Joke Schauvliege een wet die het verbiedt om bands luider te laten spelen dan 100 DB.

Als Manowar ooit nog eens in België speelt zal het in Brussel moeten of in Wallonië maar in Wallonië weet ik geen enkel festival of zaal dat groot genoeg is voor Manowar. Of de band moet zich aanpassen maar gaat niet gebeuren denk ik

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Wat is eigenlijk de reden dat Manowar zo een slechte reputatie heeft om geboekt te worden?
Hebben ze in het verleden vaak gecancelde ofzo?

Troll In The Sky - Voilà. On l'a fait. Voici notre teeshirt « Other Bands  Play, Manowar don't » tout frais tout beau dans la boutique de l'arménien  le plus talentueux de

Is ook niet de enige keer dat ze zoiets hebben gedaan, zoals je op dit shirt kunt zien
Hebben ook een hoop eisen over het aantal decibel dat ze willen, ik geloof meer dan de Belgische wet toelaat in openlucht shows
Kortom, het is gewoon alsof je een samenwerking aan gaat met een stel kleuters

volgens mij waren in andere jaren alle headliners steeds voor de kerst al bekend,
alleen 2017 (scorpions) en 2023 (guns n roses, machine head) later.

ik ga uit van volbeat (za) en scorpions of judas priest op herhaling (zon)

De Barn op werchter of hoofdpodium als headliner graspop dan zou ik het wel weten als band ( zowel aantal publiek en je kunt dan meer vragen qua geld)
Dat vind ik niet per se, de barn is veel intiemere en aangename sfeer als band lijkt me dan een kille mainstage. Vorige keer NIN in de barn was wel extreem intens en goed ook, dus zie ze er zelf ook wel opnieuw willen staan.
Financieel geen idee, maar zou me niet verbazen als ze voor headliner barn of headliner gmm hetzelfde kunnen vragen

volgens mij waren in andere jaren alle headliners steeds voor de kerst al bekend,
alleen 2015 (scorpions) en 2023 (guns n roses, machine head) later.

ik ga uit van volbeat (za) en scorpions of judas priest op herhaling (zon)
Scorpions en Judas Priest kon dan evengoed aangekondigd worden voor kerst, daarmee denk ik dat ze net niet komen.

De Barn op werchter of hoofdpodium als headliner graspop dan zou ik het wel weten als band ( zowel aantal publiek en je kunt dan meer vragen qua geld)
Ik denk niet dat Trent per se op zoek is naar de hoogste gage of het grootste publiek. Sinds die desastreuze festivaltour in 2013 is zijn hoofdvereiste dat zijn show goed tot haar recht komt (zowel qua productie als qua publiek). Als hij denkt dat de Barn daarvoor beter werkt dan de main stage op een metalfestival, dan mag je een koppige man beginnen overtuigen...

Troll In The Sky - Voilà. On l'a fait. Voici notre teeshirt « Other Bands  Play, Manowar don't » tout frais tout beau dans la boutique de l'arménien  le plus talentueux de'a fait. Voici notre teeshirt « Other Bands  Play, Manowar don't » tout frais tout beau dans la boutique de l'arménien  le plus talentueux de

Is ook niet de enige keer dat ze zoiets hebben gedaan, zoals je op dit shirt kunt zien
Hebben ook een hoop eisen over het aantal decibel dat ze willen, ik geloof meer dan de Belgische wet toelaat in openlucht shows
Kortom, het is gewoon alsof je een samenwerking aan gaat met een stel kleuters
Probleem met Manowar op Graspop is ook de geluidsnorm. Een van de redenen dat ze vaak cancellen is omdat de P.A. hun decibels niet aan kan. In Vlaanderen is er dan ook nog eens met dank aan Joke Schauvliege een wet die het verbiedt om bands luider te laten spelen dan 100 DB.

Als Manowar ooit nog eens in België speelt zal het in Brussel moeten of in Wallonië maar in Wallonië weet ik geen enkel festival of zaal dat groot genoeg is voor Manowar. Of de band moet zich aanpassen maar gaat niet gebeuren denk ik
Hier was ik niet van op de hoogte! merci voor de info

• Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Ik denk niet dat Trent per se op zoek is naar de hoogste gage of het grootste publiek. Sinds die desastreuze festivaltour in 2013 is zijn hoofdvereiste dat zijn show goed tot haar recht komt (zowel qua productie als qua publiek). Als hij denkt dat de Barn daarvoor beter werkt dan de main stage op een metalfestival, dan mag je een koppige man beginnen overtuigen...
Inderdaad, dat denk ik ook. En zoals ik daarnet zei hebben ze denk ik ook wel vrij goede herinneringen aan de barn. Werchter is ook gewoon een heel aangenaam festival voor bands qua organisatie enzo, er is een reden dat zoveel bands er graag willen terug komen.

Wat is eigenlijk de reden dat Manowar zo een slechte reputatie heeft om geboekt te worden?
Hebben ze in het verleden vaak gecancelde ofzo?
last minute cancels en dan wel juridisch procederen om nog altijd betaald te worden, was al zo op barcelona rock fest en op hellfest. niemand wil zich daar nog aan verbranden.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread