Alcatraz Open Air 2025

Is me wel een avondje dat he. En eigenlijk kan je niet fout kiezen want er speelt alleen maar kwaliteit sie avond. Earthless in de Morgue lijkt me ook fantastisch. Voor mij zijn er twee zekerheden: Dimmu wil ik volledig zien (nog maar 1 keer gezien en een van mijn favo bands) en MH ook helemaal vooraan. De rest klei ik daar omheen. Alleen erg jammer dat Emperor en Cult of Luna daarvan slachtoffer lijken te worden. Afsluiten met RC kan niets anders dan magisch worden.

Hoe komt het dat je Machine Head vooraan wil zien? Heb je ze de afgelopen twee jaar op Graspop niet of niet volledig gezien? Of gewoon enorm fan van de muziek? Vooraan een heel andere sfeer op Alcatraz dan op Graspop?

Zie ook dat Emperor een van de andere opties is, dat was natuurlijk ook de keuze op Graspop, dus nu wellicht gewoon de andere keuze maken.

Gewoon even benieuwd, kan er genoeg redenen voor bedenken, maar wat geeft de doorslag bij jou?

Is me wel een avondje dat he. En eigenlijk kan je niet fout kiezen want er speelt alleen maar kwaliteit sie avond. Earthless in de Morgue lijkt me ook fantastisch. Voor mij zijn er twee zekerheden: Dimmu wil ik volledig zien (nog maar 1 keer gezien en een van mijn favo bands) en MH ook helemaal vooraan. De rest klei ik daar omheen. Alleen erg jammer dat Emperor en Cult of Luna daarvan slachtoffer lijken te worden. Afsluiten met RC kan niets anders dan magisch worden.
Inderdaad een heftige avond, zoals JBJ ook al zegt. Op alle vier de podia kwaliteit om uit te kiezen. Waanzinnig, haha.

Dimmu heb ik wel al een aantal keer gezien en is zeker geen verkeerde keuze. Voor mezelf is het alleen geen absolute must meer, nu Galder er ook uit is, na eerder al Vortex en Mustis. Voelt meer en meer als Shagrath en kornuiten nu, maar goed. Nog steeds is het een setlist vol knallers.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hoe komt het dat je Machine Head vooraan wil zien? Heb je ze de afgelopen twee jaar op Graspop niet of niet volledig gezien? Of gewoon enorm fan van de muziek? Vooraan een heel andere sfeer op Alcatraz dan op Graspop?

Zie ook dat Emperor een van de andere opties is, dat was natuurlijk ook de keuze op Graspop, dus nu wellicht gewoon de andere keuze maken.

Gewoon even benieuwd, kan er genoeg redenen voor bedenken, maar wat geeft de doorslag bij jou?
Ik vind de muziek van MH heerlijk maar live knallen ze pas echt. Beide shows op Graspop voorin hoorden bij mijn hoogtepunten van het festival. En om ze dan op mijn favo festival op een veel kleiner podium als afsluiter te kunnen zien is een prachtig kado van de organisatie! En daar ga ik met volle teugen van genieten. De rest van de 3,5 dagen Alcatraz ben ik alle niches al ingedoken dus als afsluiter trakteer ik mezelf op bekende nummers meebrullen en beuken.

Moet nog maar even goed inluisteren voor Cult of Luna vs Dimmu Borgir wat ik daar ga doen, zal wellicht ook wel een momentopname worden.
Weet in ieder geval wel dat ik gezellig mee doe met Machine Head vooraan. Na ze dit jaar op Graspop gemist te hebben kijk ik daar ontzettend naar uit.
Om antwoord te geven op @Koekdoos live is het inderdaad een totaal andere ervaring als op album.

Ik ben Extreme eens aan het checken. Ik ben pas geboren in 1990 dus blijkbaar is het normaal dat ik ze niet kende. Ik ken dat nummer More Than Words echt niet zoals ik het nu hoor, maar ik denk wel het te herkennen omdat een Vlaams duo daar ooit een cover gemaakt heeft denk ik. Ik herken daar iets in van denk ik Bart Peeters en Koen Wauters ofzo, zou dat kunnen? Ik vind het in elk geval een melig nummer, hopelijk is niet die hele set zo. Rise vond ik dan weer lekkere twin solo's wel hebben. Moet de band nog wat verder checken voor ik beslis of ik effectief even over huis ga (al wil ik eigenlijk ook wel de headliner van La Morgue nog eens zien, Whiplash. Ik heb die band nog maar een maal gezien)

Users who are viewing this thread