Alcatraz Open Air 2025

Een kleine twee jaar geleden zou ik mezelf ook zo omschreven hebben, en had ik amper iets herkend op deze line up.
Het is toch grappig hoe snel die dingen kunnen gaan, als naar mijn lijstje kijk nu
Baal er wel een klein beetje van dat we geen dingen krijgen als Trivium of I prevail, als ik naar de andere augustus festivals kijk, maar heb gelukkig nog meer dan genoeg om te zien.
Wat vind je overigens van nu-metal, ligt dat wel in je straatje?
Met Throne en Fit for a King wel wat goeie metalcore of aanverwante genre bands.
Heb er geen probleem mee om ook eens iets anders te gaan kijken. Black metal is voor mij dan ook een zomergenre, ga het enkel kijken op festivals. Nu-metal is wat hit or miss bij mij.
Kijk wel uit naar de aanbevelingen hier op het fourm, zaten vorig jaar wel goeie bands tussen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Met Throne en Fit for a King wel wat goeie metalcore of aanverwante genre bands.
Heb er geen probleem mee om ook eens iets anders te gaan kijken. Black metal is voor mij dan ook een zomergenre, ga het enkel kijken op festivals. Nu-metal is wat hit or miss bij mij.
Kijk wel uit naar de aanbevelingen hier op het fourm, zaten vorig jaar wel goeie bands tussen.
Ik zou beginnen bij Between the buried and me, met hun progressive metalcore zijn ze toch wel de perfecte gateway band voor een metalcore fan naar de prog toe. Qua metalcore vond ik tenside ook wel goed klinken na een eerste luisterbeurt, ken de band alleen niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen. Devildriver is ook een aanrader, is geen metalcore maar meer groove/melodeath maar kan je misschien ook wel waarderen. Nummers als Clouds over california, Pray for villians, I could care less, Digging up the corpses, End of the line en zelfs hun cover van Sail zijn stuk voor stuk fantastisch.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel
Als metalcore/hardcore/poppunk fan zou de affiche me niet mogen aanspreken.
Heb al tickets in de pocket, omdat ik in de buurt woon, en kijk er al enorm naar uit.
Al volop aan het inluisteren.
Er zijn wel meer dan genoeg bands om te ontdekken!
Top affiche, alhoewel ik er niks van ken.
Als ik wat mag aanbevelen:

me and that man
vola
gaerea
thrown
fit for a king
ill nino
ne obliviscaris
briqueville
tenside

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123